Część tematu skopiuje z innego forum bo długo by pisać od nowa

Opel Astra Gsi 1994r Sprowadzona z Niemiec
Silnik C18XE
Przebieg w dniu zakupu 246 tys, aktualnie 266927km

Auto kupiłem w kwietniu 2014r








-Wyposażenie:
*ABS
*Elektryczne szyby
*Elektryczne podgrzewane lusterka
*Komputer pokładowy MID
*Radio JVC kd-R33
*Poduszka powietrzna kierowcy
*Alufelgi 16 cali Momo Gtr, opony przód Pierelli 195/45/16, tył Micehlin 205/45/16
*Głośniki przód drzwi Pioneer 2 drożne + ori syki w trójkątach
*Głośniki tył (półka) Magnat 200mm 3 drożne
*Subwoffer Hertz DBX 250
*Wzmacniacz Audison SRX2 (napędza tylne głośniki)
*Wzmacniacz Kenwood KAC-606 (napędza skrzynię)
*Tłumik środkowy przelotowy AWG, końcowy Przelotowy z kwasówki
*Instalacja LPG Sekwencja Stag4
-Modyfikacje:
*Krótka skrzynia biegów (jeśli mnie pamięć nie myli to f16
*Dolot zimnego powietrza z atrapy zderzaka do filtra powietrza
*Kolektor wydechowy 4-2-1 od c20xe (flansza by Szymbor Garage xd)
*Brak kata, wydech 2,25 cala na 2 przelotowych tłumikach (końcowy z kwasówki)
*miedziane przewody hamulcowe
*Czarny środek: plastiki, daszki,
*Sprężyny przód Eibach Pro Kit od Kadetta Gsi -30mm (ale siadło bardzo mocno)
*Felgi Momo Gtr 16/7.5J
-Wykonane naprawy:
Czerwiec 2014
*klocki hamulcowe przód TRW
*nowy olej mobil one 10w40
*wszystkie filtry
*sworzeń wahacza
*łącznik stabilizatora
*Sprawdzenie zbieżności
*Konserwacja podłogi
Wrzesień 2014
*Klocki hamulcowe tył Bosch
*Miedziane przewody hamulcowe
*Zmiana końcowego tłumika z WmSport na Remus
Styczeń-Luty 2014 (kapitalny remont silnika)
* panewki
* pierścienie
* zawory
* uszczelki i uszczelniacze
* splanowana głowica
* śruby
* filtry
* olej valvoline max life 10w40
* nowy czujnik wałków rozrządu ori gm
* nowy czujnik położenia wału ori gm
* świece bosch
* przewody sylikonowe bosch
* płyn chłodniczy
* złącze elastyczne wydechu oraz wydech został zmieniony na 2,25 cala
* auto dostało też pokrywę rozrządu której nie było Smile
* Przy okazji remontu pomalowałem czapkę w antracyt
-Filmy z astrą:
* Przyspieszenie po remoncie (seria)
https://www.youtube.com/watch?v=HXD8xh2 ... e=youtu.be
* Praca silnika po remoncie
https://www.youtube.com/watch?v=VjEemvS_Xyk
* Podłoga
https://www.youtube.com/watch?v=DzKR2uZxq8g
Przed remontem i modami
*Gsi vs e36 coupe 325 (silnik z e46) 192km + wydech + program
https://www.youtube.com/watch?v=69ZnnCa2Ue8
* Gsi vs Golf mk3 Gti 2.0 8v
https://www.youtube.com/watch?v=xEnVpIre1xc
* Gsi vs Honda Prelude H22A 185km pomodzona
https://www.youtube.com/watch?v=mywxcCviigU
-Małe foto story jak autko się zmieniało od dnia zakupu













































[hr]






































































Bez nadzoru by się nie obyło

















[after=683]




adult image hosting[/quote]
Szykowanie Gsi do zlotu w rzgowie United Opels & Street Elite











Staliśmy przed wjazdem




Aktualny tłumik końcowy


Reszta wydechu 2,25 cala był to chyba jakoś listopad 2015





W międzyczasie w aucie został wymieniony olej i filtr oleju tu postanowiłem nic nie zmieniać i zalałem znów olej Valvoline MaxLife 10W40 i filtr Filtrona

A taki był chyba ostatni Up w 2015r
* Po założeniu nowego układu wydechowego auto złapało dodatkowy oddech (dupo hamownia wyraźnie odczuła że auto się lepiej zbiera szczególnie przy wyższych prędkościach), a oprócz tego drze ryja i raczej końcowy tłumik w przyszłym roku zostanie zmieniony na coś z silencerem no chyba że będzie mnie stać na jakiś dupowóz


* Montażu również doczekał się filtr odmy (czekał prawie rok) przy okazji przetarłem przepustnice z nagaru i auto chyba troszkę lepiej pracuje na jałowym.

* Zregenerowałem też rozrusznik (szału nie robił już podczas kupna auta ale w listopadzie się poddał) nie kupowałem ani używki ani nowego z tego względu że nowe części często są niskiej jakości a używka to loteria więc został zregenerowany dosłownie cały bo nic z niego nie zostało (szczotki, tulejki, wirnik) oraz pojechałem na regulację Lpg gdzie dowiedziałem się że mój reduktor ma wydajność do 90km no i dysze w listwie wtryskowej są nieco za małe
* małej modyfikacji doczekało się również car audio ponieważ skrzynię napęzda teraz wzmacniacz Kenwood Kac 606 a drugi wzmacniacz audison srx2 napędza głośniki w tylnej półce i gra to naprawdę bardzo fajnie







* była też mała przygoda z wodą w aucie (prawy próg i podłoga z prawej strony z tyłu (auto stało przez kilka ulew pod chmurką i ujawnił się zapchany odpływ jednak i z tym problemem sobie poradziłem wstawiłem auto do garażu i rozebrałem całą prawą stronę (na szczęście konserwowałem w lato i rudzielec nigdzie się nie pojawił) suszyłem wygłuszenia i wykładzinę ponad tydzień zanim to poskładałem auto też praktycznie cały ten czas stało w garażu ale już jest spoko, przy okazji trochę dokładniej wypucowałem środek auta








Wczoraj byłem na lotnisku w Modlinie i na szybko strzeliłem jakieś fotosy



Może na pierwszy rzut oka w tym roku astra nie przeszła jakiś dużych modów ale może warto przypomnieć co zostało zrobione, nie wiem czy wszystko pamiętam:
* Nowe koło Momo Gtr 16/7,5j et35 z oponami 205/45
* Kapitalny remont silnika (góra, dół i czujniki)
* Konserwacja auta od środka oraz usunięcie oznak korozji
* Kolektor wydechowy 4-2-1 z c20xe
* cały nowy układ wydechowy 2,25 cala na 2 przelotowych tłumikach
* dolot zimnego powietrza (przerobiony oryginalny łapacz oraz wywalenie rezonatora i doprowadzenie powietrza ze zderzaka
* czarne plastiki wewnątrz auta
* rozrusznik
* Ca
* odnowienie pokrywy zaworów
Na przyszły sezon nie planuje za dużo, modów raczej nie będzie (bynajmniej tych które potrzebują większej gotówki) ponieważ sporo kasy pójdzie w eksploatacje.
* Nowe opony letnie 195/45/16 (myślę nad toyo proxes t1)
* Opony zimowe (nie wiem czy będę same opony kupował czy może wpadnie jakieś alu hmm może wiatraki

* Rozrząd
* Czarna podsufitówka
* Nowy fotel kierowcy i porządne pranie tapicerki (prałem ręcznie ale to jeszcze nie to co ma być)
* Tylne zaciski hamulcowe wołają o regenerację ale chyba ich nie zregeneruję tylko będę szukał zestawu pod 288mm z vectry b v6
* Zaślepka zderzaka tylnego i dokładka zderzaka przedniego
* Na wiosnę springi eibacha -30 z kadetta gsi (ile to już lat leżą w garażu Xd)
* Uzupełnienie brakujących spinek (dół progów i boczki drzwi)
* Modyfikacja lpg: wydajniejszy parownik, wydajniejsza listwa wtryskowa lub rozwiercenie dusz, nowe węże filtry (cały przegląd) i nowa mapa

* Porządek pod maską
* Nowa guma dolotu lub pokombinowanie jakimś innym dolotem
Z tych ważniejszych rzeczy to chyba tyle i do zobaczenia w przyszłym sezonie

Ostatni już up jeśli chodzi o inne fora UP
Któregoś pięknego dnia kiedy wracałem z Torunia do domu oderwał mi się haczyk od środkowego tłumika i dzięki temu moje może dwu miesięczne złącze elastyczne wydechu zostało przetarte (które to już xd). Niestety była niedziela i musiałem się doturlać te 50km

Jednak niema tego złego co by nie wyszło na dobre więc w poniedziałek auto trafiło na warsztat dostało nowe złącze, wydech został podwieszony tak jak być powinien i przy okazji została wymieniona sonda lambda (ori gm), chceck zniknął (chociaż na lpg nadal się od czasu do czasu zapali) ale co najważniejsze auto przestało mieć laga



Jakiś czas temu astrolot dostał też nowe (używane) sprężyny na przód (znajomy które mi je sprzedawał twierdził że są to Eibachy -30 dedykowane do Kadetta Gsi, jednak astra siadła trochę bardziej niż na -30 może to dla tego że Kadett jest lżejszy)
Myślę że teraz trochę lepiej to wygląda, mam tylko nadzieję że Momo nie bedą obcierać bo do garażu w domu już nie wjadę

Zdjęć z prac nie mam ale mam jak teraz wygląda
Z dzisiejszego mycia (mój telefon robi strasznie kondoniarskie zdjęcia)








Po namowie kolegi Damiana przyjechałem na spot do Torunia





Tutaj takie małe porównanie jak siedzi Gsi Damiana na zawiasie TA -60 a jak moja


Postanowiłem też odświeżyć zestaw letni i zrobić tak żeby kolorystyka była taka jak pod maską. Na razie odmalowałem 2 felgi i mam mieszane uczucia co do aktualnego koloru tych ala śrubek do tego chciałem zaciski hamulcowe pomalować na złoto żeby to przypominało to co jest pod maską. Może na aucie będzie to lepiej wyglądać.

Zakupiłem też ostatnio od znajomego dokładkę zderzaka z Astry G i planuje ją założyć do siebie (przerabiał to już ktoś) byłbym wdzięczny za jakieś foto jak taka dokładka wygląda na zderzaku GSI
A na koniec foto z nowym Daily (teraz Gsi będzie robić kilka km rocznie mniej)
Zaraz po zakupie jeszcze na starym zawiasie w gsi

Zapewne was strasznie zanudziłem (nawet nie wiem czy chronologia prac przy aucie została zachowana ) ale mam nadzieję że mnie nie powiesicie za ten temat
