Właśnie oddałem autko do kowala:-)

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Właśnie oddałem autko do kowala:-)

Post autor: gabson »

Wpadłem na pomysł podkucia mojej Corsinki.
Ostatnio dosyć niebezpiecznie mną bujneło przy szybkiej zmianie pasa i doszedłem do wniosku, że jest za miękko.
W związku z tym że nie mam na sportowe zawiasy wybór padł na kowala z zabłocia.
Cała operacja- niżej i twardziej- ma zakończyć się ok 17.00.
O wynikach zabiegu będę informował na bierząco :D

Pozdrowionka
Gabson
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

powodzenia....
i mam nadzieje ze sie nie zabijesz przez to :>
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

trzymam kciuki zeby na seryjnych amorkach (o stanie mi nieznanym) i utwardzanych chalupniczo sprezynach bylo Ci lepiej... osobiscie... szczerze watpie... na poczatku poczujesz roznice, ale moze sie okazac ze przy naglych zmianach obciazenia na osiach, np. hamowanie, potem odpuszczenie i przeskoczenie na drugi pas wyrzuci Cie w zupelnie nieoczekiwanym kierunku - na poczatku uwazaj, nie daj sie zwiesc poczatkowym wrazeniom.
c20rsa, czlowieku meeen!
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

Dlaczego???
Amorki mam nowe gazowe.25-30 mm w dół nie powinno zmienić za bardzo ich charakterystyki. Spręzyna będzie twrdsza więc ugięcie nie zwiększy się tak bardzo.
Paru moich kumpli tak robiło i byli zadowoleni.
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

dobrze, ze amorki masz w dobrym stanie - to plus! a co do sprezyny to pamietaj, ze obciecie kilku zwojow skraca ja przy pozostawieniu seryjnej charakterystyki - nie robi sie ona od tego progresywna. a utwardzenie seryjnej sprezyny kowalska metoda jest bardzo eksperymentalne - nie wiadomo jak bedzie sie zachowywac na zmieniajace sie obciazenie... czy liniowo czy przypadkowo czy jeszcze inaczej... na pewno troche lepiej bedzie, kumple moga byc zadowoleni - pytanie czy byli by bardziej zadowoleni na dobrych progresywnych sprezynach eibacha, h&r'a, czy weitec'a??? a swoja droga to koszt wcale nie jest duzy...
c20rsa, czlowieku meeen!
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

No nie bardzo duży ale te 600 PLN trzeba wyłożyć a to w chwili obecnej jest dla mnie duży wydatek (rodzinka).
Ten gościu tego chyba nie obcina tylko jakoś zgniata rozhartowywuje i hartuje jescze raz.
Wszyscy którzy u niego robili byli zadowoleni.
Tak jak pisałem o operacji poinformuję na bierząco.
Od razu po zrobieniu jadę na zbierzność, kąty no i na mały teścik.
Wrażenia postaram się opisać obszernie i obiektywnie. czyli + i -
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

UWAZA PRZY ODBIORZE CORSIAKA, ZEBYS ZAMIAST KROTSZYCH SPREZYN NIE OKAZALO SIE ZE JEST PODBITA () NA CZTTERY KOPYTA
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

ok, czekam na wrazenia i jak to wyszlo, a koszt sprezynek dobrej marki moglby byc jednak nieco nizszy niz te 600 zeta - dlatego upieram sie, ze moze jednak lepiej byloby pomyslec o czyms markowym... :)
c20rsa, czlowieku meeen!
BASTA
Świeżak
Posty: 58
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:06
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BASTA »

Gabson czekam na fotki jak beda to bede pod wrazeniem
..:::Basta:::..
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

ŻYJE!!!!!! :P :P :-D :-D
A więc odebrałem autko.
Poszło 2.5 cm w dół. Wydaje mi się że dopiero teraz ma ono swoją prawidłową wysokość.
Autko jest sztywniejsze :-D nie buja i płasko trzyma się nawierzchni.
Od razu pojechałem na zbiezrność i co dziwne po ustawieniu zbierzności tak jakby ciągło go przy przyśpieszniu w prawo.
Amorki sprawdzone.
JEden 85% sprawności drugi 81%.
Facet powiedział że bdb. Za miesiąc pojadę znowu na kontrolę.
Dzisiaj nie porajdowałem za bardzo ale w jeden baaaaaaardzo ciasny i ostry zakręt o ponad 90 stopni wszedłem o jakieś 10 km/h szybciej i nawet teo nie odczułem.
Nie chcę od razu szaleć bo mnie przestraszyliście :bardzozly: :D . Jak na razie jestem zadowolniony zobaczymy jak będzie dalej.
Koszt operacji skracania i chartowania z wymontowaniem i zamontowaniem to 150 PLN.
Pozdrowionka
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

ciesze sie, ze jestes zadowolony i ciesze sie ze ostroznie podszedles do autka i dopoki nie wyczujesz go jezdzisz ostroznie. dobrze... ciesze sie, ze nie potraktowales tego o czym byla mowa jako krytykowania Twojego patentu, bo nikomu o to nie chodzilo :) oby bylo dobrze, trzymam kciuki!
c20rsa, czlowieku meeen!
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

Sprawozdanie nr II :D
Śpieszyłem się dzisiaj rano do pracy. Leciałem al.powstańców warszawy( między mogilskim a grzegórzeckim) w połowie jest taki długi łuk z ze starsznie nierównym asfaltem - prędkość ok 150 /h i autko jak po sznurku.
Muszę dodać że jest sztywno ale namiastka komfortu zostaje. Tłumi małe nierównośći i nie zachowuje się jak Piłka jak ktoś wspomniał Ale to pewnie zasługa amorków. Wydaje mi się jednak że te moje sprężuny to albo ktoś rozciągał albo założył od Cięższego diesla bo jak na mój gust to po obniżeniu o te 2.5 cm to autko normalnie wygląda. (gonzo ma niżej o ok 1.5-2cm na tej sportowej zawieszcze.

Do WoW.
Nie wziąłem tego jako krytyki bo wiem jak większość podchodzi do sprawy zawieszenia ( firmowe tzn. gotowe kupione) Ja jestem jednak experymentatorem i chciałem żeczywiśćie sprawdzić jak to jest na sprężynkach robionych u "kowala z tradycjami" :D Jak na razie jestem zadowolony bardziej niż wczoraj :-D
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

A teraz coś nie na temat (prosze na mnie nie krzyczec )
Bo tak patrze na ten twój emblemat i chyba widziałem twoja corse na zlocie w kraky teraz w sobote co był
Napisz czy to byłeś ty ??
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

Tak to byłem ja.
Niestety musiałem lecieć coś załatwić właśnie wtedy jak ludzie zaczynali się zjeżdżać. :-( Ty z tego co pamiętam byłeś z rodzinką i mijaliśmy się na tej wyboistej drodze o ile dobrze kojarzę ten zderzak :-D
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

No wlasnie to byłem ja
a to jeszcze nie jest moja rodzina
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

ooooooopsik :oops: :oops:
sorki nie wiedziałem ale to tak wyglądało :D jabyś jechał z rodzinką :D
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Awatar użytkownika
marog
Nowy
Posty: 349
Rejestracja: 28 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Kraków/Jasło
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: marog »

to w takim razie i my sie mijalismy - juz kojarze nawet Twoja Corse Gabson - jechalem przed Basista seatem
Obrazek
--------
Pozdrawiam
Marog
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

no teraz byś już pewnie nie poznał :( :(
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

Powiedz dokladnie co ten kowal zrobil z twoimi sprezynkami moze i ja sie skusze na cos takiego?? :grin:
..::CTM#117::..
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

Nie wiem co robil dokładnie, ale jak odbierałem autko to stało ok 2,5 cm niżej i było duuuuuuuuużo twardsze :-)
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”