Nie odpala

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zgubek
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 10 maja 2002, o 17:08
Lokalizacja: kiedys Ursynow teraz Zoliborz ;)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Nie odpala

Post autor: zgubek »

Wracajac sobie w poniedzialek od dziewczyny stanalem sobie na stacji zeby zatankowac Corsiawke nalalem paliwka i...juz nie odpalilem.Jak zalapala to zaraz zaczela mrygac zolta lampka i gasla.Tachalem ja dotad az padl akumulator.W koncu wzialem ja na hol i z trojki zapalila.
Teraz jak ja pale to od czasu do czasu dzieje sie podobnie.Zalapie, zaczyna mrygac zolta i zaraz gasnie,ale za drugim trzecim razem zapali.
Nigdy czegos takiego nie mialem.
Czy ktos wie co to moze byc?
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Miałem to samo. Teraz dokładnie nie pamiętam jak to się nazywało, postaram się przypomnieć. Męczyłem się z tym z 3 miechy :( aż pojechałem do ASO i dopiero na kompie mi pokazało co to jest. To taki mały przekaźnik z komputera do zapłonu. Kosztował (2 lata temu) coś koło 140 zł i po wymianie jak ręką odjął :-D Nie chce nic mówić, ale jak to jest to, to problemy dopiero przed Tobą. U mnie zaraz po zapaleniu tej żółtej lampki gasał i nie dała się odpalić przez co najmniej 30 minut, a stać na drodze przez 30 minut to się chyba nikomu nie uśmiecha. Zyczę Ci aby to nie było to.
Awatar użytkownika
zgubek
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 10 maja 2002, o 17:08
Lokalizacja: kiedys Ursynow teraz Zoliborz ;)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: zgubek »

No ja przez to stalem dwie godziny :(
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Zgubek no nie mogę sobie przypomnieć co to jest, może ktoś inny będzie wiedział jak to się nazywa. Jak otworzysz maskę to po prawej stronie, na błotniku nad kołem będziesz miał to zamontowane, to jakiś peiprzony moduł. Jeżeli chodzi i późniejsze odpalenie, to odpalisz tylko wtedy jak silnik Ci kompletnie wystygnie, bo inaczej nie masz najmniejszych szans. Stałeś 2h bo tyle Ci on stygł. Dalej myślę i pytałem się ojca bo on to kupywał, więc jak sobie przypomnimy to tu Ci wrzucę. pozdrawiam :D
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

Ja miałem w astrze podobnie i był to moduł zapłonu który jest zamontowany po prawej stronie po cewką zapłonową tak od spodu , tz mnie to kosztowalo 150zl
tylko ja jak troche pokręciłem to zawsze odpaliła bo i jak nazłośc zawsze zgasła na albo przed skrzyżowaniem hehe.
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
zgubek
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 10 maja 2002, o 17:08
Lokalizacja: kiedys Ursynow teraz Zoliborz ;)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: zgubek »

Dzieki.Chyba macie racje ze to to.Sprubuje przy tym troche podlubac moze cos z tego wyjdzie jak nie to bede musial zlozyc wizyte w ASO :-? .Dzieki za odp. i pozdrawiam.
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

A nazywa sie to modół wzmocnienia
Nr 1237334 do silników 12nz,C12NZ,C14NZ
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

Jesli zapala sie check engine to numer bledu poszedl do ECU, wiec sprawdz kompa jaki daje blad i bedziesz w domu.
Beny CTM #081
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

Jesli zapala sie check engine to numer bledu poszedl do ECU, wiec sprawdz kompa jaki daje blad i bedziesz w domu.
a JAK TO SPRAWDZIC?????
BEZ WIZYTY W aso?????
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

gabson pisze:
Jesli zapala sie check engine to numer bledu poszedl do ECU, wiec sprawdz kompa jaki daje blad i bedziesz w domu.
a JAK TO SPRAWDZIC?????
BEZ WIZYTY W aso?????
Dokladny opis na stronie http://www.opelklub.of.pl w dziale technicznym. Check it.
Beny CTM #081
Awatar użytkownika
zgubek
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 10 maja 2002, o 17:08
Lokalizacja: kiedys Ursynow teraz Zoliborz ;)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: zgubek »

Spoko,ale tam sa opisane tylko silniki od Astry.Czy to samo sie ma w stosunku do Corsy?Kody bledow sa takie same?
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

W astrzei corsie wszystkie silniki powyżej 1.4 były takie same
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
Feliks
Nowy
Posty: 418
Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Feliks »

chyba ze będziesz miał tak jak ja że na kompie nic w serwisie nie wykaże wtedy jest problem a jedyną możliwością zeby wykryc wtedy przyczyne jest chyba tylko zawiezienie na holu auta do serwisu bo jak go odpalisz to znow bedzie wszystko w normie
Awatar użytkownika
zgubek
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 10 maja 2002, o 17:08
Lokalizacja: kiedys Ursynow teraz Zoliborz ;)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: zgubek »

Z tego co wyczytalem to blad kasuje sie dopiero po 20-stym prawidlowym odpaleniu.Ja mam silnik 1.2 8V.Ktory silnik od Astry sie pokrywa z moim?
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Zgubek mam ten sam silnik co Ty i przerabiałem to jak mówiłem 1,5 roku temu, mówię Ci, nie baw się, kup ten moduł i będzie po kłopocie, bo ja nigdy nie zapomnę jak w najważniejszym momencie na środku skrzyżowania mi gasła i musiałem wysiadać i pchać :-( Mówię zaoszczędzisz sobie wielu kłopotów i nerwów. pozdrawiam.
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

Zgubek: kody sa dla poszczegolnych sterownikow Multec albo Motronic... lookasz co tam masz u siebie (ECU ukryty jest za oslona prawego przedniego nadkola - przy prawej nodze pasazera; ja przy silniku C12NZ mam Multeca by Delco) i porownujesz, ktore masz zlacze, wykonujesz procedure odczytu i juz cos wiesz.
Jasne, ze mozesz za rada Ucho zmieniac od razu modul zaplonowy, ale mozesz tez to uczynic podpierajac sie odczytem kompa.
Beny CTM #081
Awatar użytkownika
zgubek
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 10 maja 2002, o 17:08
Lokalizacja: kiedys Ursynow teraz Zoliborz ;)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: zgubek »

Dzieki.W weekend dokonam diagnostyki.Mam nadzieje ze ni nie zepsuje przy okazji.Ale tal jak pisze UchO mysle ze na 99% to jest to gowno.Dzieki Wam pozdrawiam serdecznie :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”