???

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

a ja uwazam ze Ren zdecydowal sie na sluszny krok, 2.0 16v + plus np. strzal z butli, malo przeciwnikow z tego forum (cors), do tego pionier w budowie takiego auta, silnik 16v to nowsza konstrukcja, wiadomo ze sa zawsze za i przeciw, na miejscu Rena tez na 100 procent zdecydowal bym sie na 16v .. powodzenia w budowie i czekamy do wiosny jak bedzie na 400 m lojenie mocnych fur to bedzie widok :grin: :grin:
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

dzieki za slowa otuchy
c20mboT
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

REN a czy ty zdajesz sobie sprawe ze bedzisz musial od 0 zakladac cala
instalacje elektrycza w twojej Combo-Corsuni!
Obrazek
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

mowisz o wymianie wiazki? bo z tego sobie zdaje sprawe ... jak juz wspominalem mam instrukcje swapa od mathijessena i doskonale wiem co mnie czeka :-D
c20mboT
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

co potem moze zrobic czlowiek z 2,0 16v... moze zrobic glowice za 3000
Ja ostatnio czytałem,że gowic 16V nie powinno się obrabiać, wręcz zarbaniają, a przy 8V wszystko polecane. (dokumentacja serwisowa więc :oko: )
Feliks
Nowy
Posty: 418
Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Feliks »

Adam dlaczego?? podają jakies argumenty dlaczego nie mozna?
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

2.0 16V ma taka wade ze przy podnoszeniu mocy lubi wypluwac uszczelke pod glowica! To jest podobno rzecz normalna! Nawet wymiana uszczelki na inna nic nie daje! Tak slyszalem... Ale wiem ze po scinaniu robia bez uszczelek te silniki...

Ja tez uwazam ze glowki 16V nie powinno sie ruszac! Kanaly i inne owszem!
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Adam dlaczego?? podają jakies argumenty dlaczego nie mozna?
1.Wiem że np silniki 1,4 16V mają nawet na tłoku wcięcia pod zawory i trzebaby je głębiej osadzić.
2. te silniki mają wyższy stopień sprężania więc podnieść go jeszcze przez szlif to chyba trochę ryzykowne

PS. o sprężaniu świadczą litery w nazwach silników po pojemności
np c12nz, c14nz c20ne lub x12sz x14xe, z14xe
1. pozycja to norma np euro2 i literki lub kez : c,x,z (bez liter lub przekreślone -ECE83A; C- UE91//441/EWG; X- 94/12/UE)
2. pozycja pojemność 12,14,16,20 -każdy wie
3. pozycja to stopień sprężania np: n,s,x (G<8,5; L>8,5-9,0; N>9,0-9,5; S>9,5-10,0; X>10,0-11,5; Y>11,5)
4. pozycja to rodzaj wtrysku (podawania paliwa) np: z-jednopunktowy, e-wielopunktowy, v- gażnik, d- disel

REN : wiem,że przez jakiś czas (początek produkcji) silniki C20XE były oznaczane tylko przez 20XE (dla ułatwienia homologacji w różnych krajach)
Ostatnio zmieniony 13 sty 2003, o 21:48 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Ren wszyscy trzymamy za ciebie kciuki :-D
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

Witam wszystkich klubowiczów. Tak sobie czytam i czytam,... i tak sie zastanawiam ..... :) :) :) .... No dobra więc sprawa stoi następujaco: Jaki wsadzić silniczek do Corsy A (obecnie posiadam 1,2i - c12nz). Myślałem nad 1.6 ale nie wiem gdzie taki dostane w dobrym stanie i za dobrą cenę. A do Niemiec mam troszkę drogi bo mieszkam w Rzeszowie. Aha i jescze jedno - co mi potrzeba oprocz silniczka aby to wszystko dzialalo ok.

PS
Dziękuje za odpowiedzi
Pozdrowienia przesyła Criters
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

adam: niezly ten tutorialik odnosnie oznaczen silnikow!!! naprawde super! domyslalem sie tych wszystkich oznaczen, ale wylozyles to po prostu bosko!!! szacunek!

juchol, adam: przez robienie glowki bynajmniej nie mam na mysli planowania glowicy - nigdy nikomu tego nie polecalem - mam na mysli kanaly, zaworki i kolektor ssacy. zadnego planowania... ewentualnie niewielkie ale tylko przy okazji walkow, nie inaczej.
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

ździebko jeszcze poprawiłem :D :D
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

respect!!!

ale nie zgodze sie, ze omega x20xev jest na gazniku... cos jest nie tak z tym v... i trzeba dodac t dla turbo (4 lub 5 pozycja) :) i h i l (5 pozycja) bezposredni wtrysk ropy naftowej (nie wiem jaka roznica miedzy h i l) :) i chyba mamy komplecik :)

eeee tam... jeszcze jest n (5 pozycja) - gaz
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

ta pozycja 5. to są wersje specjalne np. t-turbo i-irmscher itd.
zaraz to opisze :grin:
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

czekam ;) ale turbo to nie jest specjalna wersja - jest wszak cale mnostwo zupelnie niespecjalnych y22dth z omegi b :)
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

oto kolejna część
rodzaj wtrysku N- naturalny :-D
pozycja 5.Wersja specjalna (w razie potrzeby) są jeszcze inne
G - gaz
H- wysoka sprawność/doładowanie
L- zmniejszona moc/doładowanie
R- zwiększona moc
T- układ turbodoładowania
V- model masowy
2- silnik rodziny II
są jeszcze inne

i uzupełnienie norm
X - 96/69/UE, D3/D4 (chyba dla modeli od 96)
Y - 68/69/UE, Euro 3 / D3 lub Euro 3 / D4
Z - 68/69/UE, Euro 3 / D4 lub Euro 4




i o zafirze :-D
Silnik Z 16 YNG spełnia wymagania norm emisji spalin D4 i Euro 4.
Zawartość substancji szkodliwych w spalinach z silnika Z 16 YNG, zasilanego gazem ziemnym, jest znacznie mniejsza. Emisja tlenków azotu (NOx) i tlenku węgla (CO) może być mniejsza nawet o 90%, a tlenku węgla (CO2) &#8211; nawet o 30%. Zawartość węglowodorów (HC) w spalinach może być nawet o 45% mniejsza niż w spalinach z silnika Z 16 XE.
CNG (Compressed Natural Gas)
Największy udział w niemieckiej sieci gazowej, oprócz gazu ziemnego z Holandii, z Morza Północnego i z północnych Niemiec, ma gaz rosyjski. Rosyjski gaz ziemny jest najlepszej jakości i zawiera w przybliżeniu:

Liczba oktanowa gazu ziemnego mieści się w zakresie 130 &#8211; 135.
Dlatego zastosowany w modelu Opel Zafira silnik Z 16 YNG może mieć tak wysoki stopień sprężania (13,0 : 1). Benzyna wysokooktanowa (LOB 95 lub 98) może być używana tylko jako paliwo awaryjne.
Lokalni dostawcy gazu wprowadzają do niemieckiej sieci gazowej przede wszystkim gaz H.
Typy gazu ziemnego L i H różnią się procentową zawartością metanu.
Zawartość metanu w gazie L wynosi około 83% (przeważnie jest to holenderski gaz ziemny), a w gazie H &#8211; około 98% (rosyjski gaz ziemny).
Wprowadzony do sieci gazowych gaz H miesza się z innymi strumieniami gazu. W związku z tym średnia zawartość metanu w gazie ziemnym wynosi 87-88%. Dzięki temu zawartość metanu w gazie wprowadzonym do sieci jest prawie taka sama.
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

whoaaaaa!!! RESPECT!!!

wielki brat jest pod wrazeniem :0
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

to sa fragmenciki właśnie z tisa więc dajcie mi niejsce (post prośba o serwer) a każdy sam wyszuka sobie co chce
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

przekonales mnie :) puszczam mail'a do mojego adminka czy mi da tyle miejsca...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

a tak na marginesie wow widze ze juz idziales film ali G rulles
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

kończe tego chata i ide dalej się uczyć :-(
tak to już jest miałem tylko popłacić rachunki i nie mogę się od forum oderwać :-D
przekonales mnie puszczam mail'a do mojego adminka czy mi da tyle miejsca...


czekam na jakiś sygnał. Gryzie mnie trochę suniemie bo obiecałem komuś już dawno,że wyśle a tu stały brak czasu :(
Ostatnio zmieniony 13 sty 2003, o 22:45 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

hehehe ;) zawsze mowilem po polsku szacunek ;) ale po ali'm g RESPECT rzadzi ;)

east side is the best... west side is the best... east side is the best... west side is the best...

a te renie piateczki byly gitarrra... zreszta te furki ludzi z innych massive's tez byly nice nice... ;)
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

dla mnie film bomba super ale osobiscie za aliego bardziej mi sie podobalaa te naglosnienie respecta!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”