Włączający się wentylator chłodnicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Włączający się wentylator chłodnicy

Post autor: osman14 »

witam wszystkich
mam corse 1.4 16v rok 96/97
moze to moje dziwne odczucie ale czasami w lato jak np: stoi sie w kolejce do MC"driva po 5-6 minutach czekania wlacza sie wentylator przy chlodnicy bo temp.plynu chlodzacego osiagnela 100 stopni !!!!!!!!

moze to wina malo wydajnej chlodnicy ,,, moze pompa wodna albo te corsy tak juz maja poprostu jak jest cieplo (tzn.lato) jak sie jedzie nomalnie nie ma problemu ale jak sie stoi dluzej w korkach i jedzie metr na 10 min to jest to zjawisko ktore sie czesto powtarza

nie wiem jak u innych ma sie ta sprawa chcialbym byc spokojny wic prosze o wypowiedzi
a i zapomnialem dodac ze jak zalaczy sie wentylator pochodzi kilkanascie sekund i wylacza sie ale co z tego jak wlacza sie po 5-8 min????
pozdrawiam
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

moze tak dzieje sie we wszystkich corsach nie tylko u mnie ????albo jest na to jakis sposob zeby posprawdzac co jest nie tak np.
jak stwierdzic poprawne dzialanie pompy wodnej??
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

ja w zeszle lato mialem podobnie... od tamtego czasu zmienilem chlodnice, termostat i pompe wody... zobaczymy jak bedzie w to lato :)
c20rsa, czlowieku meeen!
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

hehehe
no tak ale mnie jaknarazie nie stac na taka wymiane :) :-( :-( ponawiam pytanie czy i jak mozna rozpoznac czy pompa wodna dziala poprawnie ????
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

IMHO to Ople tak mają. Bynajmniej wszystkie którymi jeździłem i moja oczywiście też. Ja co prawda nie wymieniałem wszystkiego ale płukałem cały układ i wymieniałem płyn. Zobaczymy jak przyjdą upały.
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

u mnie to samo z jedna roznica, wiatrak wlacza sie przy jakichs 97-98 stopniach
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

u mnie tez cos kolo 98 stopni na oko napisalem ze kolo 100 :-D
na lata jednak zalany bedzie tylko czysty plyn chlodzacy a nie bede miaszal z woda
czysty plyn ma inne lepsze wlasnosci chlodzace niz woda
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

u mnie jest tylko plyn i nowy termostat i tak sie dzieje. normalne.
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

czyli czas sie pogodzic o uwazac na lato aby nie zrobic krzywdy swej malej :) :) :) ..........
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
MadMac
Nowy
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2002, o 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: MadMac »

A u mnie to trzeba naprawde sie nameczyc zeby sie wiatrak zalaczyl, choc mam maly silniczek 1,0... :grin:
...::Corsa A from Bydgoszcz ::...
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

w moim combo mam termostat ktory sie otwiera przy 93stopniach natomiast wentylator wlacza sie przy ok. 102stopniach, silnik nagrzewa sie przy postoju od 93 do 102 w dosc krotkim czasie, jakies 5-6 min

kiedys mialem sytuacje ze wentylator zalaczal sie juz przy 93stopniach ale jak sie pozniej okazalo przyczyna byla zbyt mala ilosc plynu w ukladzie
c20mboT
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

mnie tez sie zdazlo ze plynu bylo ponizej minimum ale teraz pilnuje wszystkich poziomow cieczy w mojej malutkiej :-D
nawet olej wymieniam co 11 tyś staram sie jak moge azeby nic nie dolegalo mojemu dziecku :lol: :lol: :lol: :lol:
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
WujkO
Nowy
Posty: 115
Rejestracja: 5 maja 2002, o 23:33
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: WujkO »

takie zachowanie jest normalne
temperatura wrzenia płynu w układzie chłodzenia wzrasta ponieważ jest on pod cisnieniem ( nawet do 110 st C) wiec niczym sie nie przejmujcie, wentylator sie włacza by obnizyc temerature i dzieje sie tak w kazdym samochodzie a w Polonezie 1,6 to wogule po 3 min juz ...
pozdrawiam

Ł.W.

Golf III, 1.4i
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

A u mnie jest odwrotnie. nawet przy największych upałach, i staniach w korku strzałka termostatu nie wchodzi na czerwone pole. nawet zadko przekracza połowe skali. a wentylatora to jeszcze nigdy nie słyszałem. :zakrecony: moze mam coś nie tak (termostat) czy to może być normalne zjawisko?
Obrazek
MadMac
Nowy
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2002, o 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: MadMac »

Moze corsy A tak maja.... :D u mnie jest podobnie, ostatnio wlaczyl mi sie wentylator jak jezdzilem w upal po terenie, ale to byla bardzo dluga i wolna jazda po dosc trudnym terenie(na szczescie jest dosc duzy przeswit). Moze starsza technologia jest mniej wysilona i przez to sie nie przegrzewa tak szybko :grin: :grin:
...::Corsa A from Bydgoszcz ::...
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

U mnie jest to samo co u Kristo i MadMaca - w zimie to normalnie ledwo się wskazuwka wychyla poza niebieskie pole. A w lecie też większej róznicy nie ma. Ostatnio chłodnica włączyła mi się jakieś 2 tyg. temu ( zaraz po zaspawaniu klamek) ponieważ zatrzasnąłem sobie kluczyki przez przypadek gdy furka chodziła. Na dodatek w tym dniu tankowałem około 20 litrów(nie było więc mowy o tym żeby furka sama zgasła) więc zanim otworzyłem drzwi upłynęło około 2 h . W tym czasie w środku zrobiło się troszkę ciepło ponieważ ogrzewanie było nastawione na max a dmuchawa na 2.Chłodnica włączała sie chyba z 5 razy. Z tego co pózniej wyszło z licznika dziennego kilometrów to na 20 litrach przejechałem 83 km. :-( :-( :-( :( :( :( A wszystko to wydarzyło się w dniu w którym odebrałem autko od blacharza i nie zdąrzyłem jescze zainstalować systemu awaryjnego na takie przypadki.

PS. pozdrowienia przesyła Criters
Pozdrowienia przesyła Criters
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

mozliwe ze to co sie dzieje z ukladem chlodzenia zalezne jest od pojemnosci silnika :-D :-D :-D to ciekawe o by sie dzialo w 2.0 16v :0 :0 :0
a tak przy okazji widzial juz ktos na wlasne oczki taka strzalke ????
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
WujkO
Nowy
Posty: 115
Rejestracja: 5 maja 2002, o 23:33
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: WujkO »

to luzik
kazda Corsa A widocznie tak ma, tzn zle wyskalowany wskaznik tempertaury cieczy chłodzącej
juz wymianiałem czujnik temperatury ale był dobry
ZTCW sasiad w astrze tez ma podobnie i nie tylko on :-D
pozdrawiam

Ł.W.

Golf III, 1.4i
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Więć Criters jakim cudakiem otworzyłeś te drzwi? Co????? Bo ja nie kumam, łomikiem? Podziel sie z kolegami, albo nie bo mi radio potrzebne wiec Twoje jeszcze zginie i będzie ze to ja :-P :-P :-P Żartowałem.
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Criters trzeba było zadkać rure wydechową :grin: Mi też się tak kiedyś stało że zatrzasnąłem kluczyki w środku na włączonym silniku. Zadkałem szmatą i zgasł. :-D :-D :-D Ale jak ty się dostałeś do środka??????
Obrazek
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

Pewnie przez awaryjny właz :grin: np. w podłodze :grin:
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

Nie zdradze jak się dostałem bo mi szkoda tego co by mi mogło zniknąć z corsyki :-D :-D :-D :grin: :grin: :grin: :grin: . Ale udało się . A co do zatkania rury wydechowej to próbowałem i tylko obroty rosły a silnik ani drgną . I w moim przypadku nie dało się zgasić silniczka. A systemu awaryjnego nie miałem więc musiały wystarczyc druty itp. itd......
Pozdrowienia przesyła Criters
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”