e tam emocje, bo ty nie wiesz gumisku o jaki i z czego kon mechaniczny (tudziez jego brak) chodzi
no i te 2Nm gdzies po drodze zniknely..
no dobra, bez sciemy, naga prawda jest nastepujaca: przejechalem na rolkach z filtrem seryjnym i z wkladka k&n. wkladka zabrala w calym zakresie obrotow 1HP i 2Nm. zostawiam ja, bo bycmoze przy jakiejs modyfikacji silnika przyniesie ona pozadany efekt. przy seryjnym silniku odbiera to, co wg zapewnien producenta ma dawac. i to wlasnie obnazyly rolki. pomiary byly odpowiednio:
wkladka k&n .......... 87HP (6058rpm) i 119Nm (ok 3800rpm)
seria filtr ................ 88HP (6110rpm) i 121Nm (ok 3800rpm)
wkladka tylko w jednym punkcie wykresu zblizyla sie i zrownala praktycznie z seryjnym filtrem. i moment obrotowy i moc byly takie same jak na serii przy 5200rpm.
u osmana z kolei odwrotnie - najwieksza poprawa przy stozku, kolejny krok to wkladka k&n w seria obudowie i najgorsze osiagi na seryjnym filtrze w puszce..
tak wiec - k&n potrafi zadzialac, ale jak widac nie przy kazdym setupie.
podejrzewam, ze jak juz bede cos dlubal to pojade konkretnie po dolocie, zasilaniu w paliwo i wydechu, wiec wkladka i tak pewnie bedzie do sprzedania.. chyba, ze ktos ma ochote zaryzykowac juz teraz i sprawdzic czy wkladka sprawdzi sie u niego w samochodzie. jakby co, mam caly zestaw wraz z plynem do czyszczenia i oliwka do impregnacji.