Przerobka wydechu
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
-
Budzio
- Swój
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Przerobka wydechu
jakie wymierne i konkretne efekty daje wywalenie katalizatorka i jednego z tlumiczkow plus zamontowanie stozka
..::CTM#117::..
-
Feliks
- Nowy
- Posty: 418
- Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Co rozumiesz przez zalozenie stozka? zrobienie kompletnego dolotu ?
Jak tak sobie powywalasz co ci sie podoba to moze byc jeszcze gorzej. Przy wszystkim trzeba myslec .Ogolnie zrobiony wydech bez kolektora sportowego nie wiele daje. Co do wywalania kata poszukaj na forum technicznym tam troche o tym bylo.
pozdrawiam
Jak tak sobie powywalasz co ci sie podoba to moze byc jeszcze gorzej. Przy wszystkim trzeba myslec .Ogolnie zrobiony wydech bez kolektora sportowego nie wiele daje. Co do wywalania kata poszukaj na forum technicznym tam troche o tym bylo.
pozdrawiam
-
GUMIS2000
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Przerobka wydechu
Budzio pisze:jakie wymierne i konkretne efekty daje wywalenie katalizatorka i jednego z tlumiczkow plus zamontowanie stozka
Stozek trzeba naprawde rozwaznie robic
co do katalizatora to jesli masz 1.4 i 60 km (fabrycznie ) (X14SZ bodajze ) to WOW ma bardzo złe wspomnienia z wyciagniecia
katalizatora i wstawiania tam strumiennicy .
Poza tam w zatezmosci od firmy to bedzie rózna moc
Ja od siebie powiem ze przy tym silniku jak załezylismy u kumpla
kompletny wydech ( Supersprinta ) to moc wzrosła
o 4 km wydech oczywiscie nie został wypalony nalezycie .
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Przerobka wydechu
po raz kolejny mylisz fakty... zle wspomnienia owszem... natomiast wyciecie katalizatora nie! strumienica byla wstawiona w miejsce srodkowego tlumika. katalizator ktory posiadalem bardzo dlugo byl inny, bo metalowy, ale byl i korzystalem z niego z zadowoleniem. de-cat zrobilem wtedy gdy zrobilem walek i samochod zaczal sie wyzej krecic. opcja byl katalizator metalowy do wiekszego silnika, ale zrobilem de-cat.GUMIS2000 pisze:co do katalizatora to jesli masz 1.4 i 60 km (fabrycznie ) (X14SZ bodajze ) to WOW ma bardzo złe wspomnienia z wyciagniecia
katalizatora i wstawiania tam strumiennicy .
c20rsa, czlowieku meeen!
-
GUMIS2000
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Przerobka wydechu
wow pisze:
po raz kolejny mylisz fakty... zle wspomnienia owszem... natomiast wyciecie katalizatora nie! .
Wybacz prosze teraz juz bede pamientał
-
kristo
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Oj będzie głośnocaly zestawik montarzowy k&n do corsiawki czyli razem z dolotem wywale drugi tlumik i kata i koncowy jakis sportowy no
To nic nie da, może tylko zaszkodzić bo odprężysz układ. Szczególnie że chcesz zrobić wolny wydech.oczywiscie rurki bede mialy wieksza srednice czy da to cos konkretnego.
u Ciebie chyba jest sonda w kolektorze. Musisz się liczyc ze zwiększonym spalaniemmam pytanie czy sonda lambda jest zamontowana w kacie czy moze przed nim

-
Kajman
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 lip 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nie znam tych silnikow zbyt dobrze,ale skoro na zachodzie ulepsza sie wydech,wiec wplyw jakis jest,aczkowliek przy turbo dieslach pewnie zasada jest jak w benzynie-luzniej=lepiej
"Nysa" powered by
Sony CDX-M1000TF, Micro Precision 5.28 MKII, FOCAL 6K2 + K2P 165 KBE, Audio System F4-260,
MbQuart Reference RAA1000, Lanzar Opti 1232D. Dietz 21000.
Sony CDX-M1000TF, Micro Precision 5.28 MKII, FOCAL 6K2 + K2P 165 KBE, Audio System F4-260,
MbQuart Reference RAA1000, Lanzar Opti 1232D. Dietz 21000.
-
GUMIS2000
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja słyszłem ze jak masz turbo w benzynie to wydech wogle nie gra roli bo
wszystko i tak idzie w turbine .
Ale nie wiem dobrze tego nie rozumiem
Wiem ze tak samo jak w silnikach bezynowych tak i w turbo
ze powiekszanie srednicy zazwyczaj szkodzi
Nieszkodzi tylko w przypadkach kiedy producent musiał "wygłuszyć"
samochod dla jakiejs przyczyny .
wszystko i tak idzie w turbine .
Ale nie wiem dobrze tego nie rozumiem
Wiem ze tak samo jak w silnikach bezynowych tak i w turbo
ze powiekszanie srednicy zazwyczaj szkodzi
Nieszkodzi tylko w przypadkach kiedy producent musiał "wygłuszyć"
samochod dla jakiejs przyczyny .
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
teoria Rena jest sluszna... ale to wszystko zdeka trudne do wywazenia i oceny... posluze sie przykladami...
- od zawsze mam back box sebringa - nie sadze ze dal on cokolwiek, ale fajnie byloby... gra ladnie, ma 3 lata gwarancji i ladnie (imho) wyglada, wiec... dlaczego nie
- wyciecie srodka bylo porazka... jezdzilem tak i nie dosc ze bylo glosno to po wstawieniu srodka ponownie poczulem jakby samochod jezdzil lepiej... ale sebring wlasnie taki setup proponuje... no coz... nie wiem...
- wyciecia kata - bylem przeciwnikiem i chyba nadal jestem... mimo tego ze sam jestem de-cat (ze wzgledu na walek). robi sie glosniej, dzwiek sie robi z silnika metaliczny ale pewnie cos to daje gdyz mantzel podaje ze de-cat w 1.4 8v powinien dac 3 ps. jedna rzecz ze przyrosty mantzel'a mozna miedzy bajki wlozyc - sa ekstra hura optymistyczne, ale moze cos w tym jest... zdecydowanie lepsza opcja to katalizator metalowy... ma dzialac jak de-cat ale nie trzeba sie martwic o glosnosc i jakies herezje z lambda...
no i sami widzicie... nie wiadomo
- od zawsze mam back box sebringa - nie sadze ze dal on cokolwiek, ale fajnie byloby... gra ladnie, ma 3 lata gwarancji i ladnie (imho) wyglada, wiec... dlaczego nie
- wyciecie srodka bylo porazka... jezdzilem tak i nie dosc ze bylo glosno to po wstawieniu srodka ponownie poczulem jakby samochod jezdzil lepiej... ale sebring wlasnie taki setup proponuje... no coz... nie wiem...
- wyciecia kata - bylem przeciwnikiem i chyba nadal jestem... mimo tego ze sam jestem de-cat (ze wzgledu na walek). robi sie glosniej, dzwiek sie robi z silnika metaliczny ale pewnie cos to daje gdyz mantzel podaje ze de-cat w 1.4 8v powinien dac 3 ps. jedna rzecz ze przyrosty mantzel'a mozna miedzy bajki wlozyc - sa ekstra hura optymistyczne, ale moze cos w tym jest... zdecydowanie lepsza opcja to katalizator metalowy... ma dzialac jak de-cat ale nie trzeba sie martwic o glosnosc i jakies herezje z lambda...
no i sami widzicie... nie wiadomo
c20rsa, czlowieku meeen!
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
bys sobie w koncu zdjecie w avatarku zaktualizowal
a ja mam kompletna serie, ktora zapewne po niedlugim czasie posypie sie ze wzgledu na stopien przerdzewienia i dzieki megaglosnemu i wyjatkowo niedelikatnemu waleniu tlumika o bude z powodu za twardych amortyzatorow
wracajac na chwile do turbo: gumis, nie ma opcji, zeby zmiana wydechu nie dawala nic w turbo. sa pewne ograniczenia co do rozmiaru rur (nie mozna przesadzic ze srednica), ale generalnie przy silnikach wiekszej mocy z turbodoladowaniem robi sie wydechy do 2.5", nawet 3" przy wiekszych mocach..
a ja mam kompletna serie, ktora zapewne po niedlugim czasie posypie sie ze wzgledu na stopien przerdzewienia i dzieki megaglosnemu i wyjatkowo niedelikatnemu waleniu tlumika o bude z powodu za twardych amortyzatorow
wracajac na chwile do turbo: gumis, nie ma opcji, zeby zmiana wydechu nie dawala nic w turbo. sa pewne ograniczenia co do rozmiaru rur (nie mozna przesadzic ze srednica), ale generalnie przy silnikach wiekszej mocy z turbodoladowaniem robi sie wydechy do 2.5", nawet 3" przy wiekszych mocach..

-
GUMIS2000
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
!markos pisze:wracajac na chwile do turbo: gumis, nie ma opcji, zeby zmiana wydechu nie dawala nic w turbo. sa pewne ograniczenia co do rozmiaru rur (nie mozna przesadzic ze srednica), ale generalnie przy silnikach wiekszej mocy z turbodoladowaniem robi sie wydechy do 2.5", nawet 3" przy wiekszych mocach..
Czyli jesli dobrze rozumiem to dopiero jak sie podrasuje w ten czy inny
sposób silnik to jest sens robienia wydechu
W przeciwnym razie wyniki sa mierne albo wrecz spada moc
Wydech nie jest sposobem podwyszania mocy - TAK czy nie
-
osman14
- Swój
- Posty: 873
- Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
- Lokalizacja: Plock
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
dobrze zrobiony wydech ( tzn firmowy lub na komponentach najlepszych firm ) daje przyrosty mocy rzedu kilku procent i jest dobrym poczatkiem do nastepnych zmian
ja tak zaczolem najpierw dobry wydech i dolot pozniej mozna myslec o silniku
pozdrawiam
ja tak zaczolem najpierw dobry wydech i dolot pozniej mozna myslec o silniku
pozdrawiam
X14XE MANTZEL its not enough
gift od schricka 264° Nockenwellen
gift od schricka 264° Nockenwellen