Przerobka wydechu

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Przerobka wydechu

Post autor: Budzio »

jakie wymierne i konkretne efekty daje wywalenie katalizatorka i jednego z tlumiczkow plus zamontowanie stozka
..::CTM#117::..
Feliks
Nowy
Posty: 418
Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Feliks »

Co rozumiesz przez zalozenie stozka? zrobienie kompletnego dolotu ?
Jak tak sobie powywalasz co ci sie podoba to moze byc jeszcze gorzej. Przy wszystkim trzeba myslec .Ogolnie zrobiony wydech bez kolektora sportowego nie wiele daje. Co do wywalania kata poszukaj na forum technicznym tam troche o tym bylo.
pozdrawiam
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przerobka wydechu

Post autor: GUMIS2000 »

Budzio pisze:jakie wymierne i konkretne efekty daje wywalenie katalizatorka i jednego z tlumiczkow plus zamontowanie stozka

Stozek trzeba naprawde rozwaznie robic


co do katalizatora to jesli masz 1.4 i 60 km (fabrycznie ) (X14SZ bodajze ) to WOW ma bardzo złe wspomnienia z wyciagniecia
katalizatora i wstawiania tam strumiennicy .

Poza tam w zatezmosci od firmy to bedzie rózna moc
Ja od siebie powiem ze przy tym silniku jak załezylismy u kumpla
kompletny wydech ( Supersprinta ) to moc wzrosła
o 4 km wydech oczywiscie nie został wypalony nalezycie .
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przerobka wydechu

Post autor: wow »

GUMIS2000 pisze:co do katalizatora to jesli masz 1.4 i 60 km (fabrycznie ) (X14SZ bodajze ) to WOW ma bardzo złe wspomnienia z wyciagniecia
katalizatora i wstawiania tam strumiennicy .
po raz kolejny mylisz fakty... zle wspomnienia owszem... natomiast wyciecie katalizatora nie! strumienica byla wstawiona w miejsce srodkowego tlumika. katalizator ktory posiadalem bardzo dlugo byl inny, bo metalowy, ale byl i korzystalem z niego z zadowoleniem. de-cat zrobilem wtedy gdy zrobilem walek i samochod zaczal sie wyzej krecic. opcja byl katalizator metalowy do wiekszego silnika, ale zrobilem de-cat.
c20rsa, czlowieku meeen!
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

WOW chce caly zestawik montarzowy k&n do corsiawki czyli razem z dolotem wywale drugi tlumik i kata i koncowy jakis sportowy no i oczywiscie rurki bede mialy wieksza srednice czy da to cos konkretnego.
mam pytanie czy sonda lambda jest zamontowana w kacie czy moze przed nim
..::CTM#117::..
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przerobka wydechu

Post autor: GUMIS2000 »

wow pisze:

po raz kolejny mylisz fakty... zle wspomnienia owszem... natomiast wyciecie katalizatora nie! .

Wybacz prosze teraz juz bede pamientał :lol:
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

caly zestawik montarzowy k&n do corsiawki czyli razem z dolotem wywale drugi tlumik i kata i koncowy jakis sportowy no
Oj będzie głośno
oczywiscie rurki bede mialy wieksza srednice czy da to cos konkretnego.
To nic nie da, może tylko zaszkodzić bo odprężysz układ. Szczególnie że chcesz zrobić wolny wydech.
mam pytanie czy sonda lambda jest zamontowana w kacie czy moze przed nim
u Ciebie chyba jest sonda w kolektorze. Musisz się liczyc ze zwiększonym spalaniem
Obrazek
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

Budzio pisze:mam pytanie czy sonda lambda jest zamontowana w kacie czy moze przed nim
Lambada jest na kolektorze wylotowym... daleko przed katem.
Beny CTM #081
Kajman
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 5 lip 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kajman »

Usuniecie ktoregos wydechu moze zabrac moc. Nawet powiem ze poprostu zabierze...
"Nysa" powered by
Sony CDX-M1000TF, Micro Precision 5.28 MKII, FOCAL 6K2 + K2P 165 KBE, Audio System F4-260,
MbQuart Reference RAA1000, Lanzar Opti 1232D. Dietz 21000.
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

mialem podobny dylemat z wydechem ale sobie daorowalem, do momentu swapa :grin:
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

Kajman pisze:Usuniecie ktoregos wydechu moze zabrac moc. Nawet powiem ze poprostu zabierze...

Czy to prawo tyczy sie tez silników Diesla ??
Kajman
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 5 lip 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kajman »

Nie znam tych silnikow zbyt dobrze,ale skoro na zachodzie ulepsza sie wydech,wiec wplyw jakis jest,aczkowliek przy turbo dieslach pewnie zasada jest jak w benzynie-luzniej=lepiej
"Nysa" powered by
Sony CDX-M1000TF, Micro Precision 5.28 MKII, FOCAL 6K2 + K2P 165 KBE, Audio System F4-260,
MbQuart Reference RAA1000, Lanzar Opti 1232D. Dietz 21000.
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

Ja słyszłem ze jak masz turbo w benzynie to wydech wogle nie gra roli bo
wszystko i tak idzie w turbine .
Ale nie wiem dobrze tego nie rozumiem
Wiem ze tak samo jak w silnikach bezynowych tak i w turbo
ze powiekszanie srednicy zazwyczaj szkodzi
Nieszkodzi tylko w przypadkach kiedy producent musiał "wygłuszyć"
samochod dla jakiejs przyczyny .
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

nie gra roli wydech ???? a np. w 1.8 T ????? sa duze roznice po zrobieniu wydechu w stosunku do seri :-D
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

czyli jak montaz stozka i wolny wydech daja jakies konkretne przyrosty
..::CTM#117::..
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

silniki N/A sa tak skonstruowane, zeby mialy cisnienie na wydechu, nie chodzi tutaj jednak o to zeby im sie ciezej usuwalo spaliny, tylko o to zeby te spaliny nie zostawaly zassane spowrotem do cylindra
c20mboT
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

teoria Rena jest sluszna... ale to wszystko zdeka trudne do wywazenia i oceny... posluze sie przykladami...

- od zawsze mam back box sebringa - nie sadze ze dal on cokolwiek, ale fajnie byloby... gra ladnie, ma 3 lata gwarancji i ladnie (imho) wyglada, wiec... dlaczego nie ;)
- wyciecie srodka bylo porazka... jezdzilem tak i nie dosc ze bylo glosno to po wstawieniu srodka ponownie poczulem jakby samochod jezdzil lepiej... ale sebring wlasnie taki setup proponuje... no coz... nie wiem...
- wyciecia kata - bylem przeciwnikiem i chyba nadal jestem... mimo tego ze sam jestem de-cat (ze wzgledu na walek). robi sie glosniej, dzwiek sie robi z silnika metaliczny ale pewnie cos to daje gdyz mantzel podaje ze de-cat w 1.4 8v powinien dac 3 ps. jedna rzecz ze przyrosty mantzel'a mozna miedzy bajki wlozyc - sa ekstra hura optymistyczne, ale moze cos w tym jest... zdecydowanie lepsza opcja to katalizator metalowy... ma dzialac jak de-cat ale nie trzeba sie martwic o glosnosc i jakies herezje z lambda...

no i sami widzicie... nie wiadomo :(
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

bys sobie w koncu zdjecie w avatarku zaktualizowal :grin:
a ja mam kompletna serie, ktora zapewne po niedlugim czasie posypie sie ze wzgledu na stopien przerdzewienia i dzieki megaglosnemu i wyjatkowo niedelikatnemu waleniu tlumika o bude z powodu za twardych amortyzatorow :-?

wracajac na chwile do turbo: gumis, nie ma opcji, zeby zmiana wydechu nie dawala nic w turbo. sa pewne ograniczenia co do rozmiaru rur (nie mozna przesadzic ze srednica), ale generalnie przy silnikach wiekszej mocy z turbodoladowaniem robi sie wydechy do 2.5", nawet 3" przy wiekszych mocach..
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

!markos pisze:bys sobie w koncu zdjecie w avatarku zaktualizowal :grin
a wiesz, ze masz racje... niech no tylko takie ladne zdjatko sobie zrobie...
c20rsa, czlowieku meeen!
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

!markos pisze:wracajac na chwile do turbo: gumis, nie ma opcji, zeby zmiana wydechu nie dawala nic w turbo. sa pewne ograniczenia co do rozmiaru rur (nie mozna przesadzic ze srednica), ale generalnie przy silnikach wiekszej mocy z turbodoladowaniem robi sie wydechy do 2.5", nawet 3" przy wiekszych mocach..

Czyli jesli dobrze rozumiem to dopiero jak sie podrasuje w ten czy inny
sposób silnik to jest sens robienia wydechu
W przeciwnym razie wyniki sa mierne albo wrecz spada moc
Wydech nie jest sposobem podwyszania mocy - TAK czy nie
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

dobrze zrobiony wydech ( tzn firmowy lub na komponentach najlepszych firm ) daje przyrosty mocy rzedu kilku procent i jest dobrym poczatkiem do nastepnych zmian

ja tak zaczolem najpierw dobry wydech i dolot pozniej mozna myslec o silniku
pozdrawiam
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”