Przymulenie na jedynce i dwójce w 1.0 12v

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
danrok
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 25 mar 2003, o 11:47
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Przymulenie na jedynce i dwójce w 1.0 12v

Post autor: danrok »

Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne zachowanie przy przyspieszaniu na 1 lub 2 biegu. Silnik ciągnie jakby niemrawo a nawet czasem jest tak jakbym lekko cofnął nogę z pedału gazu. Kiedyś nawet myślałem że wjechałem na nierówność i sam cofnąłem nogę. Przebieg 90 tys, jedyne co przychodzi mi do głowy oprócz wariantu mał optymistycznego czyli przepływomierza to filtr paliwa (przebieg ok.40 tys).
Co Wy na to? Co jeszcze sprawdzić przed podłączeniem do kompa?

Ten brak mocy nie jest niestety subiektywny bo mam też drugą Corsę i ona żwawiej reaguje na pedał gazu.
Niewyrośnięta naturystyczna Corsa 1.0 12v
Poli
Nowy
Posty: 236
Rejestracja: 6 wrz 2003, o 13:13
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Poli »

a moze masz zapchany filtr powietrza i przy malych predkosciach gdzie nic niedmucha na filtr niejest wstanie dostarczyc tyle powietrza ile trzeba
ja tak mialem w poprzednim aucie tylko to niebyla corsa
śmigaczo-fruwacz
danrok
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 25 mar 2003, o 11:47
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: danrok »

Wymieniłem filtr paliwa i jest lepiej. Nie dławi się ale nie reaguje jeszcze na gaz tak jak powinien.
Niewyrośnięta naturystyczna Corsa 1.0 12v
Retox
Nowy
Posty: 188
Rejestracja: 5 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Retox »

odłącz klemy od akumulatora na ok. 15 sekund i zobacz czy po ich ponownym założeniu będzie tak samo
danrok
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 25 mar 2003, o 11:47
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: danrok »

Rozumiem że chodzi Ci z tym odłączeniem akumulatora o reset komputera?
To słyszałem kasuje komunikaty o błędach - mam rację?
Myślę o zmianie akumulatora więc lada dzień spróbuję - tak czy inaczej.
Niewyrośnięta naturystyczna Corsa 1.0 12v
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

u mnie (1.0 12v,70 tys)dzieje sie podobnie ale tylko na 1 biegu,ma chwile takiego jak by zawachania,własnie tak jakbym puscil gaz.zdaza sie to kiedy silnik jest dobrze nagrzany i kiedy na luzie stoje dluzsza chwile 2-3-5...min.tyle ze mam stozek i wpadło mi do glowy ze kiedy tak stoi to bierze gorace powietrze z komory silnika i poki nie złapie swiezego ,chłodnego(poki nie rusze) to ma taki własnie moment zawachania przy ruszaniu.dodam ze zapala mi sie czasem 'check engine'przy chamowani biegami i byc moze ten brak ciagu jak i 'check..' to wina krokowca.czekam co da zmiana aku u DANROKA
Pozdro
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
marog
Nowy
Posty: 349
Rejestracja: 28 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Kraków/Jasło
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: marog »

A czy ten model nie ma czasem przeplywomierza ?
Obrazek
--------
Pozdrawiam
Marog
TS
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 29 mar 2003, o 16:19
Lokalizacja: Radom
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: TS »

Porszak pisze:u mnie (1.0 12v,70 tys)dzieje sie podobnie ale tylko na 1 biegu,ma chwile takiego jak by zawachania,własnie tak jakbym puscil gaz.zdaza sie to kiedy silnik jest dobrze nagrzany i kiedy na luzie stoje dluzsza chwile 2-3-5...min.tyle ze mam stozek i wpadło mi do glowy ze kiedy tak stoi to bierze gorace powietrze z komory silnika i poki nie złapie swiezego ,chłodnego(poki nie rusze) to ma taki własnie moment zawachania przy ruszaniu.dodam ze zapala mi sie czasem 'check engine'przy chamowani biegami i byc moze ten brak ciagu jak i 'check..' to wina krokowca.czekam co da zmiana aku u DANROKA
Pozdro
Ja również tak miałem, na początku. Potem zaczął mi gasnąć gdy był rozgrzany i silnik zaczął nierówno pracować - tak jakby wyłączał się jeden cylinder i zaczłą dużo palić - ok. 9L/100km. Okazało się że mam padniety zawór EGR. Po wymianie silniczek znów jest jak nowy.
TS (X10XE)
Awatar użytkownika
Hayabusa
Swój
Posty: 983
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Imię: Maciek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hayabusa »

marog pisze:A czy ten model nie ma czasem przeplywomierza ?
To jest własnie to
Ja właśnie wymieniłem w corsie (x10xe) przpeływomierz i jak ręką odjał
Obrazek
Obrazek
Obrazek
corsa C 1.3 CDTI & Seat Leon 1M
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

czy zawor ERG to silnik krokowy?
Hajabusa 5 a kupiles nowy przeplywomierz czy uzywany i ile Cie to kosztowało?

Pozdro
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
TS
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 29 mar 2003, o 16:19
Lokalizacja: Radom
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: TS »

Porszak pisze:czy zawor ERG to silnik krokowy?
Hajabusa 5 a kupiles nowy przeplywomierz czy uzywany i ile Cie to kosztowało?

Pozdro
Zawór EGR to zawór recylkulacji spalin - odpowiada za dostarczenie części spalin do komory spalania
Silnik krokowy to nastawnik przepustnicy
Ceny części nowych:
Przepływka - ok. 1000 PLN
EGR - ok 700 PLN
Nastawnik przepustnicy - ok. 500 PLN

Pozdtawiam
TS (X10XE)
Awatar użytkownika
Hayabusa
Swój
Posty: 983
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Imię: Maciek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hayabusa »

Ja za swoja przepływke dałem 450 zł nówka ;-) od vw
Obrazek
Obrazek
Obrazek
corsa C 1.3 CDTI & Seat Leon 1M
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

TS pisze: Silnik krokowy to nastawnik przepustnicy
silniczek krokowy otwiera lub domyka kanał, który omija przepustnicę. odpowiada za wolne obroty. raczej jako nastawnik przepustnicy nie określałbym go .
TS
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 29 mar 2003, o 16:19
Lokalizacja: Radom
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: TS »

AdamXXL pisze:
TS pisze: Silnik krokowy to nastawnik przepustnicy
silniczek krokowy otwiera lub domyka kanał, który omija przepustnicę. odpowiada za wolne obroty. raczej jako nastawnik przepustnicy nie określałbym go .
Dzięki.
To określenie wzięło się od mechanika ASO. Prosiłem go o sprawdzenie w moim autku silniczka krokowego, a on mi na to że "...te modele nie mają silniczka krokowego, tylko nastawnik przepustnicy...".
A że mechanicy czasem bywają niedouczeni to i my (ze mną włącznie) używamy czasem nieprecyzyjnych określeń. Dzięki, Pozdrawiam.
TS (X10XE)
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

a czy ktos próbowal juz tunowac takie nasze litrowe kosiareczki(1.0 12v),nie uzywajac tylko sportowego filtra i przelotowego konca?np. wyprzedzic zapłon czy przestawic wałki rozrzadu?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

hayabusa od czego doklanie masz przeplywomierz ??????
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

no wlasnie hayabusa bo ja swego czasu probowalem juz wymienic przeplywke.znajomy przywiozł mi 4 albo 5 uzywanych ale silnik chodzil tak samo na oplowskich albo wcale nie jechal na VW mial tylko wolne obroty
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Hayabusa
Swój
Posty: 983
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Imię: Maciek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hayabusa »

od jakiego vw on dokładnie jest to nie mam pojecia :-( Koleś tylko pokazał, że jest od vw i audi oraz kto to wyprodukował Bosch
Obrazek
Obrazek
Obrazek
corsa C 1.3 CDTI & Seat Leon 1M
danrok
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 25 mar 2003, o 11:47
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: danrok »

No w końcu jestem spowrotem.

Po pierwsze: po resecie kompa i wymianie filtra paliwa jest dużo lepiej.
Ale nie idealnie. Cały czas wybieram się na techa i dojechać nie mogę :)

Ostatnio obejżałem sobie przepustnicę i wyczyściłem kanał dolotowy do niej. Może mi się wydaje ale jest jakby cit lepiej....
Wyczyściłem tylko dolot od przepustnicy no i samą przepustnicę od góry, czy da się jeszcze coś przetrzeć w tych okolicach czy to jest to całe czyszczenie jak mawia mój mechnik "zespołu przepustnicy" warte ponad 50 zl ?
Czy przy zdjętym dolocie od filtra powietrza można odpalic silnik czy coś może popieprzyć ?- to że komp będzie pokazywał awarię to się rozumie samo przez się...

A tak z innej beczki: Kurcze trzeba strasznie uważać na jakość benzyny. Ostatnio po raz pierwszy zobaczyłem co to znaczy gdy 10 metrów za wyjazdem ze stacji samochód po prostu zwalnia. Trasa Lublin - Wawa stacja Petrochemia Płock z barem i wielgachnym oblodzonym parkingiem :-D . Zalałem, kilka bączków, spowrotem na trasę i ... porażka. Najgorsze że nie pamiętam miejscowości.
Niewyrośnięta naturystyczna Corsa 1.0 12v
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”