Dzwonienie zaworów w 1,0 12V z10xep

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Dzwonienie zaworów w 1,0 12V z10xep

Post autor: Kurbat »

Czolem,
do sedna : przy gwaltownym dodaniu gazu dzwonia zawory :bardzozly: (to moja diagnoza,ale glowe dam,ze to zaworki klekocza). Nawet gdy siliczek ma powyzej 3000 rpm i mocno dam w gaz to dzwoni.

Pytanie : czy w tym silniku jest jakas samoregulacja zaplonu czy moze mozna ustawic to recznie?
Pytanie moze sie durne wydac, ale sory all :oops: , w sumie to od niedawna mam Corse i jescze nie wiem co i jak bo wczesniej jezdzilem zdecydowanie przedpotopowym sprzetem :-D

Pozdro i dzieki za jakiekolwierk porady!
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Zawory mogą klekotać, jak jest mało oleju. Sprawdź poziom oleju, a jak jest ok, to poczekaj jeszcze na podpowiedzi innych ;)
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

1. w 1.0 niekoniecznie klekocza zawory, lancuch rozrzadu wydaje bardzo dziwne swiszczaco grzechoczace odglosy i po prostu tak jest...
2. zaplon jest sterowany przez komputer - uklad nie ma przeciez rozdzielacza
3. luzy na zaworach tez sa kasowane automatycznie - hydrauliczne popychacze, jesli klekocza to moze byc wina zbyt niskiego poziomu oleju
c20rsa, czlowieku meeen!
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

u mnie w 12v tez grzechocze idzie przywyknac :-( ale tylko na niskich obrotach jak sie przyspiesza to juz jest ok :grin:
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

Dzieki, ale...
wow pisze:1. w 1.0 niekoniecznie klekocza zawory, lancuch rozrzadu wydaje bardzo dziwne swiszczaco grzechoczace odglosy i po prostu tak jest...
to na pewno nie łańcuch, łańcych słychać - tłucze się - ale to inny dźwięk w moim przypadku (do lańcucha mi raczej nie pasuje).
2. zaplon jest sterowany przez komputer - uklad nie ma przeciez rozdzielacza
:oops: z mojej strony
3. luzy na zaworach tez sa kasowane automatycznie - hydrauliczne popychacze, jesli klekocza to moze byc wina zbyt niskiego poziomu oleju
popychacze sa OK, wymienilem je na nowe i tez dzwoni a stukaja jak sie napleniaja olejem po rozruchu

many thanks wow!
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

arts pisze:u mnie w 12v tez grzechocze idzie przywyknac :-( ale tylko na niskich obrotach jak sie przyspiesza to juz jest ok :grin:
noa u mnie jak czasem nawet depne przy 2800-3000 rpm to zadzwoni
poziom oleju OK, to moze faktycznie sie trza przyzwyczaic... :-?
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

wow pisze: zaplon jest sterowany przez komputer - uklad
a moze komputer poszedl...mozliwe to??
Awatar użytkownika
Hayabusa
Swój
Posty: 983
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Imię: Maciek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hayabusa »

u mnie w 1.0 tak samo cos stuka dzowni etc. kwestia przyzwyczajenia ;-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
corsa C 1.3 CDTI & Seat Leon 1M
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

hayabusa 5 pisze:u mnie w 1.0 tak samo cos stuka dzowni etc. kwestia przyzwyczajenia ;-)
Moim zdaniem chyba każda Corsa B jest niedorobiona na punkcie kultury pracy silnika. Moja C14NZ jest tego żywym przykładem, ale tylko przy zimnym silniku. Jak przejadę przez miasto i temperaturka dojdzie do 90 to wtedy jest cichutka.
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Awatar użytkownika
Gobo
Nowy
Posty: 473
Rejestracja: 12 wrz 2003, o 13:26
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Gobo »

:( Kurde ostatnio mi też coś stuka przez 2 sekundy po zapaleniu , a jak zapalam 2 raz to już nie aż ostygnie i znowu , czy to może coś z kompensatorami luzu na zaworze ?
Wyginaj śmiało ciało
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

Bronek_84 pisze:Moim zdaniem chyba każda Corsa B jest niedorobiona na punkcie kultury pracy silnika.
w takim razie musisz zobaczyc jak pieknie i rowno pracuje x14xe u markosa - dla mnie mistrz kultury pracy i ulozenia.
Gobo pisze:Kurde ostatnio mi też coś stuka przez 2 sekundy po zapaleniu , a jak zapalam 2 raz to już nie aż ostygnie i znowu , czy to może coś z kompensatorami luzu na zaworze?
klekocza popychacze hydrauliczne - mozesz je zwac kompensatorami luzu - zanim dojdzie do nich cisnienie oleju przez chwile sa luzy i stad klekot.
c20rsa, czlowieku meeen!
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

pow ymianie łańcucha u mnie w 1,0 C "terkotanie" przy zapłonie ustało.
jakiś związek to mieć może :0 ?- mnie sie wydaje, że nie raczej...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”