Rozrząd C12NZ

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Rozrząd C12NZ

Post autor: qomo »

dzis worcilem sobie z poszukiwan szyby, zostawilem samochod pod domem - do tego momentu wszystko okej...wrocilem po jakiejs godzinie i dupa rozrusznik kreci, wacha i iskra jest a silnik nie chce odpalic...

...boje sie ze to padl zorrzad wiec odrazu pytanie: czy silniki 1.2 nz sa bezkolizyjne czy mam juz sie rozgladac za innym slinikiem??

...i jezeli ktos ma to prosil bym o info na tyeamt sciagania rozrzadu bo jak narazie nikt sie nie wywiazal z obietnicy i czegos takiego nie skolowal.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2004, o 19:28 przez qomo, łącznie zmieniany 1 raz.
corsa A & Audi S3
Obrazek
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

Myśle że jak by był kolizyjny to by stanął i tyle. Ale jak nie stuka nic i kręci to pewnie przeżył. Zdejmij osłonę plastikową i zobaczysz co i jak 5 min roboty.
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

PABLO pisze:Myśle że jak by był kolizyjny to by stanął i tyle. Ale jak nie stuka nic i kręci to pewnie przeżył. Zdejmij osłonę plastikową i zobaczysz co i jak 5 min roboty.
ale ja wlasnie nie wiem jak ustawic wg znakow...

...niech ktos mi powie jak to ustawic wzgledem siebie

prooooooosze
corsa A & Audi S3
Obrazek
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

Musisz zdjąć osłonę. Ha tylko że ja mam 1.2S to nie wiem czy to samo. Ale zdejmujesz osłonę tą od paska wykręcasz świece włączasz bieg i pchasz delikatnie samochód na na górnym kole masz przy samych ąbkach nacięcie, które musi się zgrać z nacięciem na takiej blasze od której odkręciłeś ten plastik te trzetłoczenie jest na godz 12.00 a na dolnym kole chmm i tu jest problem oryginalny znacznik jest pod kołem pasowym alternatora, ale jest też taki wystający ostry stożek na godz chmmmmmm 14.00 i też na kole tym pasowym jest nacięcie. Ale to nie zawsze będzie się zgrywało i jest nie wewne jak będzie u góry OK to na dole nie ale jest tylko jeden taki moment w którym się to zgra. A oryginalny jest na tym małym zebatym kółku na wale ale to musisz odkręcić koło pasowe bo tak to chyba nie zobaczysz albo bardzo ciężko będzie to wypatrzeć. Ale jest to na godzinie 18.00
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

ide do garazu pokombinowac...widze ze to nie jest skompikowane. dzieki za info...
corsa A & Audi S3
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

no dobra obudowa zdjeta...

ale kolejny problem jak to u mnie w aucie...(narazie doszedlem do tego ze na pewno rozrzad przeskoczyl - nie zgzadzaja sie cylindry z zapolonem)

i teraz na wale kobrbowym mam kolo od alternatora(zaklada sie na nie pasek)...zablokowalem rozrzad i probowalem odkrecic i pasek pekl!! ale nie wazne... interesuje mnie jak teraz zablokowac wal krobowt zey sciagnac to kolo od laternatora
corsa A & Audi S3
Obrazek
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

ja jak sciagalem u siebie to zablokowalem mamą moja kochaną pedal chamulca wrzucilem 1ke i krecilem wtedy ......
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

a u mnie poszlo na 4 :grin:

dobra mam juz nowy pasek(50zl) napinacz(120 zl)i i pompe wody(150zl)..

...teraz niech mi ktos powie gdzie u mnie jest termostat ot odazu ywmienie o to...

....jak zloze i corsa odpali to na miedziana zostana jeszcze tylko przeguby :grin:
Ostatnio zmieniony 17 cze 2004, o 19:25 przez qomo, łącznie zmieniany 1 raz.
corsa A & Audi S3
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

oki wiec napoisze to to sie przyda do archiwizacji bo te informacje sa rozrzucone po roznych topikach



TERMOSTAT CORSA A C12NZ

znajduje sie pod oslona rozrzadu

zeby sie do niego dostac trzeba oczywiscie zdjac rorzad

co jest opisane wyzej :grin:

koszt termostatu: 23 zl
corsa A & Audi S3
Obrazek
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

Tak właśnie dokładnie w tym miejscu jest termostat prawie pod kołem rozrządu, poznasz po grubym przewodzie od chłodnicy.
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

PABLO pisze:Tak właśnie dokładnie w tym miejscu jest termostat prawie pod kołem rozrządu, poznasz po grubym przewodzie od chłodnicy.
wiem wlasnie go wydlubalem :grin:
corsa A & Audi S3
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

z ostatniej chwili: corsa odpalila!!

ale sie ciesze :grin: :-D :grin: :-D

a jaka satysfakcja ze zrobilem to sam....

...wielkie dzieki wszystkim za pomoc :grin:

a moze na szybko ktos mi powie jak napiac pasek rorzadu??
EDIT: tzn jak to wiem ale jak mocno...
corsa A & Audi S3
Obrazek
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Masz go napiac tak aby naciskając na niego kciukiem amplituda wychylen wyniosła jakies 1 cm, czyli po polsku 0,5 w dół 0,5cm do góry :oko:
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

UcHO pisze:Masz go napiac tak aby naciskając na niego kciukiem amplituda wychylen wyniosła jakies 1 cm, czyli po polsku 0,5 w dół 0,5cm do góry :oko:
raczej w bok :oko: :grin:

jutro sprawdze bo juz mi sie nie chce... :grin:

tak ogolnie skoro 0.5cm to dosc malo :oko:
corsa A & Audi S3
Obrazek
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

qomo pisze:raczej w bok :oko: :grin:
zależy jak patrzysz, ja mówie jak patrzysz na rozrząd z góry, a Ty jak z boku, i sie dogadalismy :)
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Ja fochowiec?? behehehe, ja nawet srubokreta dobrze trzymac nie umiem :oko:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”