ciezko kupic silnik?
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
-
- Weteran
- Posty: 1597
- Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
od pewnego czasu zastanawiam sie nad zmiana jednostki napedowej w moim combo, obecnie jest to silnik o pojemnosci 1.4, chcialem zalozyc 1.6 o mocy 100KM, czy takie silniki sa bez problemu do kupienia? jakich "niespodzianek" nalezy sie spodziewac przy wymianie? czy ktos juz przeprowadzal taka operacje?
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Radziłbym raczej spróbowac dowartosciować obecny silniczek. Ja mam u siebie 1.4 16V i gdybyś miał chociaż taki to byłby mały problem bo wiele elementów pasuje do 1.6 16v. Natomiast wiem że w 1.4 60KM jest prawie wszystko inne niż u mnie a tym bardziej niz w 1.6 16V. Inne wszelkie przeguby, skrzynia biegów, chyba układ wydechowy a nawet hamulce bo te 16zaworowe mocniejsze wersje mają tarcze wentylowane. Poza tym polecam zaglądnięcie do książki na temat konstrukcji i naprawy różnych modeli Corsarek. Jak zobaczysz ile tam jest różnic to sam zrezygnujesz z przekładania silnika, bo musiałbyś z pół auta wymienić. Pozdrawiam!
CTM 044
CTM 044
-
- Weteran
- Posty: 1597
- Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
>Radziłbym raczej spróbowac dowartosciować obecny silniczek.
jak myslisz ile koni uda sie wydobyc z 1.4?
bo obecne 17 sekund do setki i predkosc maksymalna 140km/h nie sa zbytnio imponujace :smutek:
> a nawet hamulce bo te 16zaworowe mocniejsze wersje mają tarcze wentylowane.
ja mam u siebie tarcze podwojnie wentylowane Zimmermann'a i klocki SBF :uśmiech:) to chyba styknie
jak myslisz ile koni uda sie wydobyc z 1.4?
bo obecne 17 sekund do setki i predkosc maksymalna 140km/h nie sa zbytnio imponujace :smutek:
> a nawet hamulce bo te 16zaworowe mocniejsze wersje mają tarcze wentylowane.
ja mam u siebie tarcze podwojnie wentylowane Zimmermann'a i klocki SBF :uśmiech:) to chyba styknie
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
No to hamulcami sie martwic nie musisz ale to chyba byłby najmniejszy problem. Natomiast co do silnika to szczerze powiem że nie wiem bo po prostu nigdy sie nad tym nie zastanawiałem. Ale sądze że przy niezbyt dużej ingerencji w sam silnik mógłbyś z jakieś 15KM wiecej wyciagnąć a 75 to już lepiej niż 60, a jednoczesnie wydaje mi się że nie na tyle duży wzrost mocy aby trzeba było wymieniac przeguby bo tyle to raczej wytrzymaja. :uśmiech:
-
- Weteran
- Posty: 1597
- Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak sie zajme silnikiem to chce to zrobic kompleksowo (takze zmiany wewnetrzne czyli np. walek), czyli sporo elementow i tak zostanie wymienione i tak sobie kalkuluje czy nie lepiej bedzie "przy okazji" zmienic silnik i skrzynie biegow jak i tak bede zmieniac uklad wydechowy i cala reszte pierdolek ktore da sie tuningowac :uśmiech:
sprawa wyglada tak: przy zmianie silnika trzeba wymienic pol samochodu ale i tak planuje wymienic te pol samochodu :uśmiech:
sprawa wyglada tak: przy zmianie silnika trzeba wymienic pol samochodu ale i tak planuje wymienic te pol samochodu :uśmiech:
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ten temat i rozmowa, ktora sie tu odbywa poruszyla mnie do glebi :uśmiech: nie moge powstrzymac sie przed dlugim postem... temat mam troszke przejrzany!
od poczatku: wymiana silnika: OK. cale mnostwo cors w niemczech i w uk'u jezdzi z wymienionymi silnikami. przy czym jest troche problemow z montazem jakikolwiek to nie bylby silnik. dopiero w praniu wychodzi ile dupereli jest potrzebnych - to nie kwestia silnik, skrzynka. jest na to oczywiscie proste remedium, a nawet kilka:
1. kupic rozbity (najlepiej od tylu
) samochod i sie bawic
2. kupic kit do konwersji, sa takie firmy ktore to oferuja, np. pvd w uk.
ale sam kit to nie wszystko, jest to kit montazowy, ktory pozwala na umieszczenie silnika w komorze. reszta, ktora trzeba zrobic to hamulce, zawieszenie, pompa paliwa, etc. btw: silnik oczywiscie musi byc z elektronika - nie zapominajcie o tym :uśmiech: sam silnik kupic mozna bez problemu, naprawde bez najmniejszego problemu w niemczech (sam moge podac wam kilkadziesiat adresow). wiele rzeczy moze zostac, ale mimo wszystko troche trzeba zrobic... moj koszt konwersji na 2,0 16v ostroznie liczac, a nawet powiem ze bardzo ostroznie liczac wyniosl ponad 15 tysiecy. na przyklad: przy takim silniku nie wystarcza sprezyny czy amory od diesel'a - musi byc gwintowane zawieszenie, co innego to pomylka! no i cala reszta, o ktorej wspomnialem wczesniej. dlatego wlasnie tego nie zrobilem :smutek:
a propos, bo widzialem ze pojawil sie ten watek: przy konwersji z 1,4 8v na 1,6 16v nie ma podstaw do tego, by zmieniac skrzynie. choc sa to skrzynie inaczej oznaczone to sa to te same konstrukcje z malymi detalami...
ren, czy jest sens decyzje podejmiesz sam, ja zdecydowalem ze raczej nie ma sensu bo choc kocham swoja corse to nie beda nia jezdzil wiecznie i choc przy robieniu autka moj rozsadek nie ma nic do powiedzenia to w tym przypadku powiedzial zdecydowane nie :smutek:
natomiast w odniesieniu do kolejnego watku, ktory pojawil sie: jak mozna zrobic 1,4 8v? mozna podlubac... ja mam taki sam silnik i choc corsa to nie combo... mysle, ze combo jest ciezsze a i z oporami powietrza inaczej to mnie udalo sie sciagnac 0-100 do 11,5 s. a to nie jest jeszcze koniec. na koniec na pewno bedzie hamowany, wiec sie dowiem ile ma mocy i sam zmierze czas do setki.
uff, to chyba tyle - oj, ten temat mnie wkreca :uśmiech:
od poczatku: wymiana silnika: OK. cale mnostwo cors w niemczech i w uk'u jezdzi z wymienionymi silnikami. przy czym jest troche problemow z montazem jakikolwiek to nie bylby silnik. dopiero w praniu wychodzi ile dupereli jest potrzebnych - to nie kwestia silnik, skrzynka. jest na to oczywiscie proste remedium, a nawet kilka:
1. kupic rozbity (najlepiej od tylu

2. kupic kit do konwersji, sa takie firmy ktore to oferuja, np. pvd w uk.
ale sam kit to nie wszystko, jest to kit montazowy, ktory pozwala na umieszczenie silnika w komorze. reszta, ktora trzeba zrobic to hamulce, zawieszenie, pompa paliwa, etc. btw: silnik oczywiscie musi byc z elektronika - nie zapominajcie o tym :uśmiech: sam silnik kupic mozna bez problemu, naprawde bez najmniejszego problemu w niemczech (sam moge podac wam kilkadziesiat adresow). wiele rzeczy moze zostac, ale mimo wszystko troche trzeba zrobic... moj koszt konwersji na 2,0 16v ostroznie liczac, a nawet powiem ze bardzo ostroznie liczac wyniosl ponad 15 tysiecy. na przyklad: przy takim silniku nie wystarcza sprezyny czy amory od diesel'a - musi byc gwintowane zawieszenie, co innego to pomylka! no i cala reszta, o ktorej wspomnialem wczesniej. dlatego wlasnie tego nie zrobilem :smutek:
a propos, bo widzialem ze pojawil sie ten watek: przy konwersji z 1,4 8v na 1,6 16v nie ma podstaw do tego, by zmieniac skrzynie. choc sa to skrzynie inaczej oznaczone to sa to te same konstrukcje z malymi detalami...
ren, czy jest sens decyzje podejmiesz sam, ja zdecydowalem ze raczej nie ma sensu bo choc kocham swoja corse to nie beda nia jezdzil wiecznie i choc przy robieniu autka moj rozsadek nie ma nic do powiedzenia to w tym przypadku powiedzial zdecydowane nie :smutek:
natomiast w odniesieniu do kolejnego watku, ktory pojawil sie: jak mozna zrobic 1,4 8v? mozna podlubac... ja mam taki sam silnik i choc corsa to nie combo... mysle, ze combo jest ciezsze a i z oporami powietrza inaczej to mnie udalo sie sciagnac 0-100 do 11,5 s. a to nie jest jeszcze koniec. na koniec na pewno bedzie hamowany, wiec sie dowiem ile ma mocy i sam zmierze czas do setki.
uff, to chyba tyle - oj, ten temat mnie wkreca :uśmiech:
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Apropo wymiany skrzyni, to niezupełnie bym sie zgodził z tym że przy wymianie silnika z 1.4 8V na 1.6 16v nie trzeba jej zmieniać. Przecież to są zupełnie inne silniki o różnej mocy i różnie dobranych przełożeniach. Bo inaczej to poco robili by tyle rodzajów skrzynek skoro każda pasowałaby do każdego silnika. Poza tym z tego co zauważyłem to 1.4 ma krótką jedynke a u mnie w 1.4 16v to na jedynce można troche pociągnąc to co dopiero w 1.6? 

CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
bardzo sie ciesze, ze decydujesz sie na zmiane silnika ren - naprawde super :uśmiech: to bedzie cos!!!
jednak ja sie ciagle upieram, ze dobre zrobienie konwersji (na 2,0 16v - to mam dobrze rozpracowane) nie jest mozliwe ponizej 10 tys, ponizej 12 tez nie... upieram sie, bo kwote mozna tylko szacowac a ile rzeczy do tego jest potrzebne i ile de facto to kosztuje mozna ocenic juz po wszystkim. bardzo ciezko jest powiedziec: robie silnik, skrzynie i elektronike - to bedzie tyle i tyle... i trafic w 100%! wole szacowac mniej optymistycznie i dzieki temu chyba jednak bardziej realistycznie. juz kilka rzeczy zrobilem zbyt optymistycznie i pozniej sie dziwilem - hej, ale nie mam juz sianka :smutek:
co do skrzyni: wbrew pozorom skrzyni nie jest tak duzo... nie wnikalem w kwestie przelozen, ale zaufalem tym co robia to od lat w uk! a oni wyraznie mowia, ze nie ma absolutnie zadnych przeciwwskazan by montowac 1,6 ze skrzynia f13 z 1,4 8v. oryginalnie w 1,6 jest skrzynia f15 i z tego co mi wiadomo to jedyna roznica wynika z innej konstrukcji sprzegla w 1,6 i 1,4 - jednakze zupelnie to nie dyskwalifikuje tej skrzyni. sam nie robilem, nie moge powiedziec ze tak, ale w tej kwestii zdalbym sie na tych ktorzy robia to juz od czasow novy. :uśmiech:
jednak ja sie ciagle upieram, ze dobre zrobienie konwersji (na 2,0 16v - to mam dobrze rozpracowane) nie jest mozliwe ponizej 10 tys, ponizej 12 tez nie... upieram sie, bo kwote mozna tylko szacowac a ile rzeczy do tego jest potrzebne i ile de facto to kosztuje mozna ocenic juz po wszystkim. bardzo ciezko jest powiedziec: robie silnik, skrzynie i elektronike - to bedzie tyle i tyle... i trafic w 100%! wole szacowac mniej optymistycznie i dzieki temu chyba jednak bardziej realistycznie. juz kilka rzeczy zrobilem zbyt optymistycznie i pozniej sie dziwilem - hej, ale nie mam juz sianka :smutek:
co do skrzyni: wbrew pozorom skrzyni nie jest tak duzo... nie wnikalem w kwestie przelozen, ale zaufalem tym co robia to od lat w uk! a oni wyraznie mowia, ze nie ma absolutnie zadnych przeciwwskazan by montowac 1,6 ze skrzynia f13 z 1,4 8v. oryginalnie w 1,6 jest skrzynia f15 i z tego co mi wiadomo to jedyna roznica wynika z innej konstrukcji sprzegla w 1,6 i 1,4 - jednakze zupelnie to nie dyskwalifikuje tej skrzyni. sam nie robilem, nie moge powiedziec ze tak, ale w tej kwestii zdalbym sie na tych ktorzy robia to juz od czasow novy. :uśmiech:
c20rsa, czlowieku meeen!
-
- Weteran
- Posty: 1597
- Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
> bardzo sie ciesze, ze decydujesz sie na zmiane silnika ren - naprawde super :uśmiech: to bedzie cos!!!
czy Ty sie przypadkiem ze mnie nie smiejesz?
> 10 tys, ponizej 12 tez nie... upieram sie, bo kwote mozna tylko szacowac a ile rzeczy do tego jest potrzebne i ile de facto to
moze i masz racje, ja narazie z wyliczeniami mieszcze sie w 10tys. zreszta w zasadzie czy to bedzie 10 czy 15tys. to nie ma znaczenia, mysle ze moja firma wytrzyma takie obciazenie :uśmiech:
> co do skrzyni: wbrew pozorom skrzyni nie jest tak duzo...
dzis wybadalem sprawe i skrzynka od 1.6 16V ma inaczej dobrane przelozenia
PS. nie moge sie doczekac kiedy sprowadza mi te sprezyny :uśmiech: ... juz czekam tydzien ... a powiedzieli ze moze to potrwac do trzech tygodni ...
czy Ty sie przypadkiem ze mnie nie smiejesz?

> 10 tys, ponizej 12 tez nie... upieram sie, bo kwote mozna tylko szacowac a ile rzeczy do tego jest potrzebne i ile de facto to
moze i masz racje, ja narazie z wyliczeniami mieszcze sie w 10tys. zreszta w zasadzie czy to bedzie 10 czy 15tys. to nie ma znaczenia, mysle ze moja firma wytrzyma takie obciazenie :uśmiech:
> co do skrzyni: wbrew pozorom skrzyni nie jest tak duzo...
dzis wybadalem sprawe i skrzynka od 1.6 16V ma inaczej dobrane przelozenia
PS. nie moge sie doczekac kiedy sprowadza mi te sprezyny :uśmiech: ... juz czekam tydzien ... a powiedzieli ze moze to potrwac do trzech tygodni ...
-
- Weteran
- Posty: 1597
- Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
i dlaczego tego w koncu nie zrobiles? czy kasa byla jedynym powodem? czy moze wplynely na to jakies inne czynniki?On 2002-02-15 12:54, swatch napisał:
Kiedys myslalem o zmianie silnika wlasnie na ten od Calibry i liczac koszty silnika i innych dupereli razem z gosciem który mi to zamontuje i wyszlo mi ponizej 10 tys. ...
-
- Nowy
- Posty: 152
- Rejestracja: 18 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Józefów k/W-wy
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ciekawostka...
W silniku 1.4 8v 60os(taki ja mam) jest montowana taka sama skrzynia biegów co w oplach 2.0 gsi...jesli chcesz sie juz bawić w zamianke to włóż 2.0 bo woerz mi 100ps po tygodniu jazdy bedzie zamało(wtrakcie jedzenia apetyt rosnie)
Ja planuje wsadzić jesli juz 1.4 16tke ilabo 1.8 jak przepisy omine...ale to różnie bywa narazie zajmuje sie stylingiem auto do wyscigów już mam!
Pozdrawiam
W silniku 1.4 8v 60os(taki ja mam) jest montowana taka sama skrzynia biegów co w oplach 2.0 gsi...jesli chcesz sie juz bawić w zamianke to włóż 2.0 bo woerz mi 100ps po tygodniu jazdy bedzie zamało(wtrakcie jedzenia apetyt rosnie)
Ja planuje wsadzić jesli juz 1.4 16tke ilabo 1.8 jak przepisy omine...ale to różnie bywa narazie zajmuje sie stylingiem auto do wyscigów już mam!
Pozdrawiam
POWER ISN'T EVERYTHING<--/---/

Nissan s14 sr20det/ E30 2.8 15.6 ET /FSO 1.6 one minute ET<--/-

Nissan s14 sr20det/ E30 2.8 15.6 ET /FSO 1.6 one minute ET<--/-
-
- Nowy
- Posty: 152
- Rejestracja: 18 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Józefów k/W-wy
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A juz kupiłem 1.4 16tke(2.0TYS) i porozmowach z moim magikiem samochodowym koszt przełożenia był 1.5 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16 :)16
POWER ISN'T EVERYTHING<--/---/

Nissan s14 sr20det/ E30 2.8 15.6 ET /FSO 1.6 one minute ET<--/-

Nissan s14 sr20det/ E30 2.8 15.6 ET /FSO 1.6 one minute ET<--/-
-
- Weteran
- Posty: 1597
- Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
sprawa wyglada tak, ze pracuje srednio 11-12h dziennie i jedynym samochodem ktorym mam czas jezdzic w czasie pracy jest combo dlatego chce go sobie fajnie zrobic, na dzien dzisiejszy kupienie innego samochodu zeby go tuningowac nie ma sensu bo i tak nie bede mial kiedy sie nim przejechac, druga bardzo wazna dla mnie sprawa to oryginalnosc, nigdy nie lubilem powielac juz zrobionych rzeczy i dlatego chce zrobic tuning wlasnie mojego combo, ile jest takich furek w polsce? :uśmiech:On 2002-02-16 01:06, swatch napisał:
Ren , a tak z ciekawosci , czemu chcesz wkladac tyle kasy w Combo ? Nie lepiej zmienic go na Corse ? Bo chyba nie bedziesz robil 180 konnej fury zeby wozic nia towar jakis , co ?
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ren: ja sie ciecham na mysl o kombosie z takim silnikiem :uśmiech: nie moge sie doczekac :uśmiech: trzymam kciuki!!! a propos nietypowego tuningowania widzialem na wakacyjnym zlocie na wegrzech zoltego pug'a partnera (taka wersja bardziej towarowa) z cala paka zabudowana sprzetem audio i sympatycznym stylingiem. byl fajny :uśmiech:
c20rsa, czlowieku meeen!