FACHOWA LITERATURA
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
-
- Nowy
- Posty: 438
- Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
- Lokalizacja: Łodz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
FACHOWA LITERATURA
Czy ktos z was miałby jakies linki do stron albo cos w kompie z Fachowej Literatury...?? odnoszacej sie do DOŁADOWANYCH SILNIKOW (kompresor,turbo,N2O)... ogulnych modyfikacji itp...
-
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
co to znaczy fachowej literatury ????????????????
sam chesz se wystrugać kolektor ????
czy oczekujesz ze bedzie gdzie napisane ile trzba konkretny silnik
przerobic zeby nie wyboch ???
to ostatnie jest zazwyczaj owiane tajemnica firm lub tunerów
Czy chesz poznać konkretnie dzałanie czegos co sie nazywa
turbo ???
tak na wkreta to do tego ostatniego moge ci dać to :
http://calibraturbo.fm.interia.pl/TurboHistoria.html
sam chesz se wystrugać kolektor ????
czy oczekujesz ze bedzie gdzie napisane ile trzba konkretny silnik
przerobic zeby nie wyboch ???
to ostatnie jest zazwyczaj owiane tajemnica firm lub tunerów
Czy chesz poznać konkretnie dzałanie czegos co sie nazywa
turbo ???
tak na wkreta to do tego ostatniego moge ci dać to :
http://calibraturbo.fm.interia.pl/TurboHistoria.html
-
- Nowy
- Posty: 438
- Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
- Lokalizacja: Łodz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Interesuje mnie wszystko co moze byc zwiazane z modyfikacja silnika mam duze mozliwosci i dostep do wielu maszyn(frezarki ,tokarki itp)... mam duzo nazedzi miejsce itp... jak widze ceny modyfikacji w warsztatach tuningowych to dochodze do wniosku ze wole to zrobic samemu... przedewszystkim interesuje mnie problem podłaczenia turbiny/kompresora do silnika...zasada działania,obsługa itp...
-
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jak ja juz miał być robic cos takiego to zdecydował bym sie na
kompresor
dorabia sie na wale jeszcze jedno koło i za pomoca paska
daje podłączenie do kompresora obo zamkiety obieg
dodatkowego oleje wraz poppa i zostaje zbudowanie madrego
dolotu i gotowe przyrost w granicach 20 % mocy
moze po strojeniu da wiecej .
JAk na moj duzy biust to turbo to straszna rzezba
wiercenie chłodzenia turbiny
wiercenie oleju na turbine
odprezenie silnika
wieksza chłodnia
IC mozna olac przy małym doładowaniu
pozatym wydech .
P.S. Jak na ferzarce chesz wyzezbic kolektor wydechowy
to tez na tokarce turbine ??????
kompresor
dorabia sie na wale jeszcze jedno koło i za pomoca paska
daje podłączenie do kompresora obo zamkiety obieg
dodatkowego oleje wraz poppa i zostaje zbudowanie madrego
dolotu i gotowe przyrost w granicach 20 % mocy
moze po strojeniu da wiecej .
JAk na moj duzy biust to turbo to straszna rzezba
wiercenie chłodzenia turbiny
wiercenie oleju na turbine
odprezenie silnika
wieksza chłodnia
IC mozna olac przy małym doładowaniu
pozatym wydech .
P.S. Jak na ferzarce chesz wyzezbic kolektor wydechowy
to tez na tokarce turbine ??????
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
imho turbo bez fmic to porazkowa sprawa..
http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm
co konkretnie cie interesuje..? nie mozesz poprostu odpalic wyszukiwarki jakiejs i wklepywac po kolei to, czego szukasz?
http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm
co konkretnie cie interesuje..? nie mozesz poprostu odpalic wyszukiwarki jakiejs i wklepywac po kolei to, czego szukasz?

-
- Nowy
- Posty: 438
- Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
- Lokalizacja: Łodz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Gumis z ta tokarka i frezarka to odnosiło sie do innych modyfikacji... co do kompresora to masz ABSOLUTNA racje... ja kompresor miałem jakis czas w maluchu...i to naprawde dobry pomysł... pozatym nie wystepuje TURBO DZIURA bo przyrost doładowania jest zalezny od obrotow silnika... a nie od spalin... pozostaje tylko problem zaworu upustowego?? przy niewielkim doładowaniu musi byc?? i czy przy zamontowaniu kompresora rowniez tzreba by odprezyc silnik??
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
kompresor to nie takie cudo!GUMIS2000 pisze:Jak ja juz miał być robic cos takiego to zdecydował bym sie na
kompresor
dorabia sie na wale jeszcze jedno koło i za pomoca paska
daje podłączenie do kompresora obo zamkiety obieg
dodatkowego oleje wraz poppa i zostaje zbudowanie madrego
dolotu i gotowe przyrost w granicach 20 % mocy
moze po strojeniu da wiecej .
JAk na moj duzy biust to turbo to straszna rzezba
wiercenie chłodzenia turbiny
wiercenie oleju na turbine
odprezenie silnika
wieksza chłodnia
IC mozna olac przy małym doładowaniu
pozatym wydech .
i tu i tu trzeba
1. zrobić dolot
2. zrobić smarowanie
3. sterowanie paliwem
4. przytwierdzić ustrojstwo do silnika
przy kompresorze : także odprężamy, kompresor też się nagrzewa i procentowy przyrost jest mniejszy bo w sporej części konsumowany na wytworzenie ciśnienia
i mimo wszystko turbinka jest wydajniejsza i łatwiejsza przy zakładaniu zwłaszcza gdy budowa silnika ułatwia to (głównie kolektor wydechowy)