FACHOWA LITERATURA

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

FACHOWA LITERATURA

Post autor: ThomasTsT »

Czy ktos z was miałby jakies linki do stron albo cos w kompie z Fachowej Literatury...?? odnoszacej sie do DOŁADOWANYCH SILNIKOW (kompresor,turbo,N2O)... ogulnych modyfikacji itp...
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

co to znaczy fachowej literatury ????????????????
sam chesz se wystrugać kolektor ????
czy oczekujesz ze bedzie gdzie napisane ile trzba konkretny silnik
przerobic zeby nie wyboch ???
to ostatnie jest zazwyczaj owiane tajemnica firm lub tunerów
Czy chesz poznać konkretnie dzałanie czegos co sie nazywa
turbo ???
tak na wkreta to do tego ostatniego moge ci dać to :
http://calibraturbo.fm.interia.pl/TurboHistoria.html
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

Interesuje mnie wszystko co moze byc zwiazane z modyfikacja silnika mam duze mozliwosci i dostep do wielu maszyn(frezarki ,tokarki itp)... mam duzo nazedzi miejsce itp... jak widze ceny modyfikacji w warsztatach tuningowych to dochodze do wniosku ze wole to zrobic samemu... przedewszystkim interesuje mnie problem podłaczenia turbiny/kompresora do silnika...zasada działania,obsługa itp...
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

Witam
A mnie interesuje jedna sprawa w jaki sposób odpręża sie silnik c20xe przy zakładaniu turbo czy trzeba tłoki wymienic czy moze uszczelkę grubszą pod głowice czy jest jeszcze inny sposób.
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

mozesz odprezyc tlokami od let'a, albo poprzez dodatkowa grubsza dorabiana metalowa uszczelke...
c20rsa, czlowieku meeen!
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

Jak ja juz miał być robic cos takiego to zdecydował bym sie na
kompresor
dorabia sie na wale jeszcze jedno koło i za pomoca paska
daje podłączenie do kompresora obo zamkiety obieg
dodatkowego oleje wraz poppa i zostaje zbudowanie madrego
dolotu i gotowe przyrost w granicach 20 % mocy
moze po strojeniu da wiecej .
JAk na moj duzy biust to turbo to straszna rzezba
wiercenie chłodzenia turbiny
wiercenie oleju na turbine
odprezenie silnika
wieksza chłodnia
IC mozna olac przy małym doładowaniu
pozatym wydech .

P.S. Jak na ferzarce chesz wyzezbic kolektor wydechowy
to tez na tokarce turbine ??????
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

imho turbo bez fmic to porazkowa sprawa..

http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm

co konkretnie cie interesuje..? nie mozesz poprostu odpalic wyszukiwarki jakiejs i wklepywac po kolei to, czego szukasz?
Obrazek
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

Gumis z ta tokarka i frezarka to odnosiło sie do innych modyfikacji... co do kompresora to masz ABSOLUTNA racje... ja kompresor miałem jakis czas w maluchu...i to naprawde dobry pomysł... pozatym nie wystepuje TURBO DZIURA bo przyrost doładowania jest zalezny od obrotow silnika... a nie od spalin... pozostaje tylko problem zaworu upustowego?? przy niewielkim doładowaniu musi byc?? i czy przy zamontowaniu kompresora rowniez tzreba by odprezyc silnik??
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

GUMIS2000 pisze:Jak ja juz miał być robic cos takiego to zdecydował bym sie na
kompresor
dorabia sie na wale jeszcze jedno koło i za pomoca paska
daje podłączenie do kompresora obo zamkiety obieg
dodatkowego oleje wraz poppa i zostaje zbudowanie madrego
dolotu i gotowe przyrost w granicach 20 % mocy
moze po strojeniu da wiecej .
JAk na moj duzy biust to turbo to straszna rzezba
wiercenie chłodzenia turbiny
wiercenie oleju na turbine
odprezenie silnika
wieksza chłodnia
IC mozna olac przy małym doładowaniu
pozatym wydech .
kompresor to nie takie cudo!
i tu i tu trzeba
1. zrobić dolot
2. zrobić smarowanie
3. sterowanie paliwem
4. przytwierdzić ustrojstwo do silnika
przy kompresorze : także odprężamy, kompresor też się nagrzewa i procentowy przyrost jest mniejszy bo w sporej części konsumowany na wytworzenie ciśnienia

i mimo wszystko turbinka jest wydajniejsza i łatwiejsza przy zakładaniu zwłaszcza gdy budowa silnika ułatwia to (głównie kolektor wydechowy)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”