silnik krokowy a instalacja gazowa

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
absolon
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 5 paź 2003, o 02:11
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

silnik krokowy a instalacja gazowa

Post autor: absolon »

Witam!


w sumie przegladnalem archiwum w temacie s.krokowgo ale zastnawia mnie jedno.
wogole to silnik krokowy w samochodzie z silnikiem z wtryskiem (typy c12nz) spelnia jakby funkcje regulujaca doplyw paliwa? otrzymuje sygnal od czunika lambdy i jest to cos takiego jakby "ssanie"?
jezeli tak to czy przy instalcji gazowej taki silnik krokowy "działa" w sensie regulacji?
Pytam dlatego, ze mam wysokie obroty na biegu jalowym niezaleznie od tego czy jest na gazie czy na paliwie i stąd to pytanie. Bo jezeli on "nie ingeruje w gaz tylko w benzyne tzn ze nie jest przyczyna mojego problemu a jezeli tak to pewnie sie tym zainteresuje blizej.


dzieki za odpowiedz
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: silnik krokowy a instalacja gazowa

Post autor: AdamXXL »

absolon pisze:Witam!


w sumie przegladnalem archiwum w temacie s.krokowgo ale zastnawia mnie jedno.
wogole to silnik krokowy w samochodzie z silnikiem z wtryskiem (typy c12nz) spelnia jakby funkcje regulujaca doplyw paliwa? otrzymuje sygnal od czunika lambdy i jest to cos takiego jakby "ssanie"?
jezeli tak to czy przy instalcji gazowej taki silnik krokowy "działa" w sensie regulacji?
Pytam dlatego, ze mam wysokie obroty na biegu jalowym niezaleznie od tego czy jest na gazie czy na paliwie i stąd to pytanie. Bo jezeli on "nie ingeruje w gaz tylko w benzyne tzn ze nie jest przyczyna mojego problemu a jezeli tak to pewnie sie tym zainteresuje blizej.


dzieki za odpowiedz
krokowy działa gdy przepustnica jest zamknięta i to tamtędy mieszanka dostaje się do silnika. Reguluje wolne obroty na benzynie i na gazie również. Masz zbyt wysokie obroty przez źle ustawiony reduktor(parownik) gazu. Idzie zbyt bogata mieszanka gazu, przez co krokowy otwiera się by dać więcej powietrza i obroty rosną. silnik przyjmuje to jako ustawienie gdzie mieszanka jest odpowiednia i na benzynie krokowy podobnie jest otwarty a komp dolewa więcej benzyny i w ten sposób wolne obroty potrafią wylądować na 2000obr. może też wywalić przez to błąd 35 (silniczek krokowy).
Rozwiązanie wyregulować wolne obr. na reduktorze.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

powiedz jaka masz instalacje bo jest mozliwosc kupna kabelka z softem i sam sobie to wyregulujesz.
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

To moze ja tutaj zeby nie zakladac nowego tematu bo juz kiedys mialem problem z krokowym i zapalala mi sie kontrolka i 2 lata po naprawie byl luz i teraz znow wywala mi blad jak dluzej przeciagne na biegu na wysokich obrotach ale po wylaczeniu silnika blad znika i wywala mi znow jak znow corsiaka przeciagne na biegu. Czy to znow krokowy czy moze cos innego??
(dodam ze nie mam gazu)
..::CTM#117::..
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Budzio pisze:To moze ja tutaj zeby nie zakladac nowego tematu bo juz kiedys mialem problem z krokowym i zapalala mi sie kontrolka i 2 lata po naprawie byl luz i teraz znow wywala mi blad jak dluzej przeciagne na biegu na wysokich obrotach ale po wylaczeniu silnika blad znika i wywala mi znow jak znow corsiaka przeciagne na biegu. Czy to znow krokowy czy moze cos innego??
(dodam ze nie mam gazu)
Stawiałbym na zawór ERG (AGR czy jak to jeszcze nazywają - zawór recyrkulacji spalin) otwiera się on przy wyższych obrotach dodając trochę spalin do dolotu. możliwe, że jest brudny i nie podnosi się przez co wywala błąd. wykręcić i wyczyścić z nagaru. może to pomoże
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

Ja też pozwole się podpiąć do tematu :) Od jakiegoś czasu falują mi nieznacznie obroty (nie robi to praktycznie żadnych problemów, jednak troszkę wnerwia) kontrolaka nic nie wykazuje. Daje się to zauwazyć stojąc na na czerwonym świetle odczywając zmienne drgania lub patrząc na obrotek. Czy jest to wina np zabrudzonego krokowca? jeżeli tak to czy mozna go przeczyścić? hmmm... przeczyścić ale cały silniczek od środka czy tylko tą iglicę? :zakrecony:
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Bronek_84 pisze:Ja też pozwole się podpiąć do tematu :) Od jakiegoś czasu falują mi nieznacznie obroty (nie robi to praktycznie żadnych problemów, jednak troszkę wnerwia) kontrolaka nic nie wykazuje. Daje się to zauwazyć stojąc na na czerwonym świetle odczywając zmienne drgania lub patrząc na obrotek. Czy jest to wina np zabrudzonego krokowca? jeżeli tak to czy mozna go przeczyścić? hmmm... przeczyścić ale cały silniczek od środka czy tylko tą iglicę? :zakrecony:
silniszka nie rozbierzesz, więc pozostaje tylko bolec i miejsce osadzenia s.k. jak silnik jest nie rozgrzany, to także komp może podnosić obroty.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”