Witam!
w sumie przegladnalem archiwum w temacie s.krokowgo ale zastnawia mnie jedno.
wogole to silnik krokowy w samochodzie z silnikiem z wtryskiem (typy c12nz) spelnia jakby funkcje regulujaca doplyw paliwa? otrzymuje sygnal od czunika lambdy i jest to cos takiego jakby "ssanie"?
jezeli tak to czy przy instalcji gazowej taki silnik krokowy "działa" w sensie regulacji?
Pytam dlatego, ze mam wysokie obroty na biegu jalowym niezaleznie od tego czy jest na gazie czy na paliwie i stąd to pytanie. Bo jezeli on "nie ingeruje w gaz tylko w benzyne tzn ze nie jest przyczyna mojego problemu a jezeli tak to pewnie sie tym zainteresuje blizej.
dzieki za odpowiedz
silnik krokowy a instalacja gazowa
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: silnik krokowy a instalacja gazowa
krokowy działa gdy przepustnica jest zamknięta i to tamtędy mieszanka dostaje się do silnika. Reguluje wolne obroty na benzynie i na gazie również. Masz zbyt wysokie obroty przez źle ustawiony reduktor(parownik) gazu. Idzie zbyt bogata mieszanka gazu, przez co krokowy otwiera się by dać więcej powietrza i obroty rosną. silnik przyjmuje to jako ustawienie gdzie mieszanka jest odpowiednia i na benzynie krokowy podobnie jest otwarty a komp dolewa więcej benzyny i w ten sposób wolne obroty potrafią wylądować na 2000obr. może też wywalić przez to błąd 35 (silniczek krokowy).absolon pisze:Witam!
w sumie przegladnalem archiwum w temacie s.krokowgo ale zastnawia mnie jedno.
wogole to silnik krokowy w samochodzie z silnikiem z wtryskiem (typy c12nz) spelnia jakby funkcje regulujaca doplyw paliwa? otrzymuje sygnal od czunika lambdy i jest to cos takiego jakby "ssanie"?
jezeli tak to czy przy instalcji gazowej taki silnik krokowy "działa" w sensie regulacji?
Pytam dlatego, ze mam wysokie obroty na biegu jalowym niezaleznie od tego czy jest na gazie czy na paliwie i stąd to pytanie. Bo jezeli on "nie ingeruje w gaz tylko w benzyne tzn ze nie jest przyczyna mojego problemu a jezeli tak to pewnie sie tym zainteresuje blizej.
dzieki za odpowiedz
Rozwiązanie wyregulować wolne obr. na reduktorze.
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
powiedz jaka masz instalacje bo jest mozliwosc kupna kabelka z softem i sam sobie to wyregulujesz.
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
-
- Swój
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
To moze ja tutaj zeby nie zakladac nowego tematu bo juz kiedys mialem problem z krokowym i zapalala mi sie kontrolka i 2 lata po naprawie byl luz i teraz znow wywala mi blad jak dluzej przeciagne na biegu na wysokich obrotach ale po wylaczeniu silnika blad znika i wywala mi znow jak znow corsiaka przeciagne na biegu. Czy to znow krokowy czy moze cos innego??
(dodam ze nie mam gazu)
(dodam ze nie mam gazu)
..::CTM#117::..
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Stawiałbym na zawór ERG (AGR czy jak to jeszcze nazywają - zawór recyrkulacji spalin) otwiera się on przy wyższych obrotach dodając trochę spalin do dolotu. możliwe, że jest brudny i nie podnosi się przez co wywala błąd. wykręcić i wyczyścić z nagaru. może to pomożeBudzio pisze:To moze ja tutaj zeby nie zakladac nowego tematu bo juz kiedys mialem problem z krokowym i zapalala mi sie kontrolka i 2 lata po naprawie byl luz i teraz znow wywala mi blad jak dluzej przeciagne na biegu na wysokich obrotach ale po wylaczeniu silnika blad znika i wywala mi znow jak znow corsiaka przeciagne na biegu. Czy to znow krokowy czy moze cos innego??
(dodam ze nie mam gazu)
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Ja też pozwole się podpiąć do tematu
Od jakiegoś czasu falują mi nieznacznie obroty (nie robi to praktycznie żadnych problemów, jednak troszkę wnerwia) kontrolaka nic nie wykazuje. Daje się to zauwazyć stojąc na na czerwonym świetle odczywając zmienne drgania lub patrząc na obrotek. Czy jest to wina np zabrudzonego krokowca? jeżeli tak to czy mozna go przeczyścić? hmmm... przeczyścić ale cały silniczek od środka czy tylko tą iglicę? 


Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 

- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
silniszka nie rozbierzesz, więc pozostaje tylko bolec i miejsce osadzenia s.k. jak silnik jest nie rozgrzany, to także komp może podnosić obroty.Bronek_84 pisze:Ja też pozwole się podpiąć do tematuOd jakiegoś czasu falują mi nieznacznie obroty (nie robi to praktycznie żadnych problemów, jednak troszkę wnerwia) kontrolaka nic nie wykazuje. Daje się to zauwazyć stojąc na na czerwonym świetle odczywając zmienne drgania lub patrząc na obrotek. Czy jest to wina np zabrudzonego krokowca? jeżeli tak to czy mozna go przeczyścić? hmmm... przeczyścić ale cały silniczek od środka czy tylko tą iglicę?