kilka pytan technicznych...
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
kilka pytan technicznych...
witam!
mam w koncu silniczek z calibry i na dlugie zimowe wieczory musze zrobic z nim pozadek... tzn jest caly zachlapany olejem, blotem i tymi innymi... mam pytanie czy jak sciagne pokrywe od zaworow to czy silnik moze stac bez niej jakis czas? tzn czy wystarczy to przykryc jakas szmata i looz czy lepiej nie zostawiac tego? silnik stoi w garazu... kupilem w pip gratow do niego tzn uszczelki paski plyny swiece itp... chcialbym sobie wymienic uszczelke pod glowica... co jest potrzebne? klucz dynamometryczny? nigdy tego wczesniej nie robilem? podobnie z paskiem rozrzadu.. jak ustawic pozniej rozrzad?
ps. wiem ze to banalne ale zawsze ktos mi to robil i nigdy w to nie wnikalem
mam w koncu silniczek z calibry i na dlugie zimowe wieczory musze zrobic z nim pozadek... tzn jest caly zachlapany olejem, blotem i tymi innymi... mam pytanie czy jak sciagne pokrywe od zaworow to czy silnik moze stac bez niej jakis czas? tzn czy wystarczy to przykryc jakas szmata i looz czy lepiej nie zostawiac tego? silnik stoi w garazu... kupilem w pip gratow do niego tzn uszczelki paski plyny swiece itp... chcialbym sobie wymienic uszczelke pod glowica... co jest potrzebne? klucz dynamometryczny? nigdy tego wczesniej nie robilem? podobnie z paskiem rozrzadu.. jak ustawic pozniej rozrzad?
ps. wiem ze to banalne ale zawsze ktos mi to robil i nigdy w to nie wnikalem
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Po demontażu dekla możesz spokojnie przykryć workiem. A rozrząd ustawia się na podstawie odpowiednich znaków na kole pasowym, kole zębatym rozrządu i trzeba odpowiednio ustawić napinacz, który też ma taki znak/wskaźnik. Przerabiałem to ostatnio jak kumpel pomagał mi wymienić pompę wody
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni®
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
:0 markos szokujesz mnie -> na oko? .. jeśli jest napinacz, to też ma znak i pasek naciągasz (pompą wodną) tak aby znaki się pokryły. jeśli pasek jest nowy -> napewno minimalnie się rozciągnie więc o 1-2mm na znaku mocniej naciągasz. Uwaga trzeba po założeniu paska obrucić ze 2razy wałem korbowym i sprawdzić, czy znaki nadal są poprawnie ustawione. jeśli tak i mamy wszystko dokładnie sprawdzone i przykręcone odpalamy silnik.!markos pisze:rozrzad ustawia sie na znaki - to racja
napinacz ustawia sie.. napewno nie na znaczek, tylko na oko - napinasz, odpalasz, mocno drga - naciagasz, piszczy - luzujesz.
PS. @ Juhol rób fotki zrobimy opis.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Prawidłowo naciągnięty pasek powinien się po przekręceniu w palcach obrócić o 90 stopni, lecz należy pamiętać o tym, że jeśli jest nowy to na pewno się troszkę jeszcze naciągnie i poluźni (wspomniał o tym AdamXXL)
Acha jeszcze jedno. Jeśli nie możesz zlokalizować znaków to możesz sobie zrobić swoje np korektorem na każdym z kół, tak aby się pokrywały, wtedy ustawiasz wszystko względem tych własnych. Tylko zaznacz je przed zdjęciem pska na tzw. "działającym silniku" czyli wtedy gdy masz pewność, że zakupiony silnik pracował poprawnie. Jeśli nie to musisz dobrze obczaić gdzie są oryginalne znaki...
Acha jeszcze jedno. Jeśli nie możesz zlokalizować znaków to możesz sobie zrobić swoje np korektorem na każdym z kół, tak aby się pokrywały, wtedy ustawiasz wszystko względem tych własnych. Tylko zaznacz je przed zdjęciem pska na tzw. "działającym silniku" czyli wtedy gdy masz pewność, że zakupiony silnik pracował poprawnie. Jeśli nie to musisz dobrze obczaić gdzie są oryginalne znaki...
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni®
-
- Swój
- Posty: 557
- Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Na napinaczu jest zazanczone czy zakładasz stary pasek czy nowy sa dwa położenia naciagu paska napinaczem.
Adasiu pompa wodną sie nie powinno naciagac paska przynajmniej nie w tym silniku tam pompa ma znak w którym musi byc zalozona względem bloku silnika.
Markos jak to sie mówi na oko to jeden umarl hehe nigdy bym nie poskładał rozrzadu na oko tzn. nie bierz tego dosłownie bo cechy na kołach sie właśnie wzrokowo weryfikuje heheh.
a żeby było smieszniej to powiem ze w tym silniku wystepowały dwa rodzaje napinacza tak samo jak w c20xe.
Adasiu pompa wodną sie nie powinno naciagac paska przynajmniej nie w tym silniku tam pompa ma znak w którym musi byc zalozona względem bloku silnika.
Markos jak to sie mówi na oko to jeden umarl hehe nigdy bym nie poskładał rozrzadu na oko tzn. nie bierz tego dosłownie bo cechy na kołach sie właśnie wzrokowo weryfikuje heheh.
a żeby było smieszniej to powiem ze w tym silniku wystepowały dwa rodzaje napinacza tak samo jak w c20xe.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
spoko fotki wszystkie porobie po kolei jak bede robil... a co z glowica i wymiana uszczelki? czy uszczelke powinno sie smarowac jakas pasta? cos mi sie kojarzy ze czyms to sie smaruje... (jak tak to czym?) czy po zdjeciu glowicy trzeba dac ja do planowania? czy mozna przeczyscic np papierkiem sciernym (ale glupie pytania - wiem ale nie wiem co z tym sie robi ). Mozecie mi jeszcze napisac jak dokladnie sie sciaga/zaklada ten pasek? czy to jest jakas filozofia? czy poprostu trza go poluznic, zdjac, zalozyc napiac? spod uszczelki nie cieknie wyemieniam zeby wiedziec co mam - warto w ogole? czy lepiej zostawic sobie "na pozniej" to?
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jeszcze do tego nie doszedlem bo sie nie przygladalem temu silnikowi ale chyba byly wersje C20NE z napinaczem i bez napinacza... tak mi koles mowil jak o pasek pytalem... jak nie ma napinacza to cos sie zmienia przy zmianie paska?Basista pisze:a żeby było smieszniej to powiem ze w tym silniku wystepowały dwa rodzaje napinacza tak samo jak w c20xe.
-
- Swój
- Posty: 557
- Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
otóż to adaś to jest rozrząd do roku 93 jak pisze u góry a po 93 jest juz nowy rozrząd z napinaczem paska rozrzadu. ale ogólnie miales racje w tym przypadku naciaga sie pompą wody.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
raz ma .. raz nie ma pisałem z doświadczenia ze small blockiem i tam czy była rolka napinacza czy nie regulowało się pompą a tu znalazłem z dokładniejszych opisów tylko ten do silników przed 93r. -> bez rolki napinającej. potem jest wspomniane, że w przypadku gdy jest automatyczna rolka napinająca, to w tym przypadku odpada naprężanie i pasek jest bezobsługowy.
Wszyscy ciągle się uczymy
Wszyscy ciągle się uczymy
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
-
- Swój
- Posty: 557
- Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tu sa znowu dwa rodzaje ten bezobsługowy i ten z regulacja naciagu paska .
Teraz widac ile rodzaji tych rorządów było w jednym tylko silniku.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;