Sprzęgło metalowe, spiek i normalne

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Sprzęgło metalowe, spiek i normalne

Post autor: =JUHol= »

moze mi ktos napisac czym tak naprawde sie roznia sprzegla normalne od spiekow czy sprzegiel metalowych?

jak to jest z eksploatacja, co jest + co - w danym przypadku? czy do sprzegiel typu metalowe czy spiekowe potrzebne sa inne dociski?

co najlepiej do np 2-litrowej corsy ktora ma jezdzic tez po ulicach?

mam wybor pomiedzy spiekiem a oryginalem?

ale fajnie jakby ktos na wszystko odpowiedzial!
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Z tego co wiem, to sprzęgła metalowe amatorsko są zakładane do małych samochodów z dużymi silnikami - najczęściej po swapie, ponieważ seryjne sprzęgła nie wytrzymują tak dużego momentu obrotowego przekazywanego przez silnik na skrzynię. Do zalet należy z pewnością dłuższa eksploatacja, wadą jest podobno głośniejsza praca i mniej "elastyczna" praca sprzęgła.

Powiem wprost, do normalnej jazdy starczy Ci seryjne, może zużyje się troszeczkę szybciej.A jak masz zamiar trochę palić gumy to standardowe się zaraz rozsypie - dlatego wymyslili metalowe 8-)
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

moim zdaniem spiek do mocniejszego motoru jest lepszy. jest napewno ostrzejsze niz seria (do tego doliczyc trzeba mocniejszy docisk, bo seryjny czasem nie daje rady), ale da sie do tego pzryzwyczaic. ceny niestety skoczyly nieco w gore za dorabiane spieki..

w ciemno polecam http://www.sprzegla.com/
na jego sprzeglach jezdzi cala czolowka 1/4 mili (chyba, ze kogos stac na exedy np..)
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

!markos pisze:moim zdaniem spiek do mocniejszego motoru jest lepszy. jest napewno ostrzejsze niz seria (do tego doliczyc trzeba mocniejszy docisk, bo seryjny czasem nie daje rady), ale da sie do tego pzryzwyczaic. ceny niestety skoczyly nieco w gore za dorabiane spieki..

w ciemno polecam http://www.sprzegla.com/
na jego sprzeglach jezdzi cala czolowka 1/4 mili (chyba, ze kogos stac na exedy np..)
oki...a jak ze zuzyciem sprzegla? czym to sie tak naprawde rozni od serii?

powiem tak pomiedzy 2litrowym silnikiem a skrzynia od 1,x jest sprzeglo od mojego 1,3 (pewnie takie samo w 1,4 1,6 (nie wiem))... domyslam sie ze zostawiajac serie bede sie musial liczyc z czesta wymiana tarczy, ale czy spiek to zmieni? czy poprostu bedzie lepiej "lapal"
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”