moze mi ktos napisac czym tak naprawde sie roznia sprzegla normalne od spiekow czy sprzegiel metalowych?
jak to jest z eksploatacja, co jest + co - w danym przypadku? czy do sprzegiel typu metalowe czy spiekowe potrzebne sa inne dociski?
co najlepiej do np 2-litrowej corsy ktora ma jezdzic tez po ulicach?
mam wybor pomiedzy spiekiem a oryginalem?
ale fajnie jakby ktos na wszystko odpowiedzial!
Sprzęgło metalowe, spiek i normalne
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Z tego co wiem, to sprzęgła metalowe amatorsko są zakładane do małych samochodów z dużymi silnikami - najczęściej po swapie, ponieważ seryjne sprzęgła nie wytrzymują tak dużego momentu obrotowego przekazywanego przez silnik na skrzynię. Do zalet należy z pewnością dłuższa eksploatacja, wadą jest podobno głośniejsza praca i mniej "elastyczna" praca sprzęgła.
Powiem wprost, do normalnej jazdy starczy Ci seryjne, może zużyje się troszeczkę szybciej.A jak masz zamiar trochę palić gumy to standardowe się zaraz rozsypie - dlatego wymyslili metalowe
Powiem wprost, do normalnej jazdy starczy Ci seryjne, może zużyje się troszeczkę szybciej.A jak masz zamiar trochę palić gumy to standardowe się zaraz rozsypie - dlatego wymyslili metalowe
Corsa A 1.2i 93r.
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
moim zdaniem spiek do mocniejszego motoru jest lepszy. jest napewno ostrzejsze niz seria (do tego doliczyc trzeba mocniejszy docisk, bo seryjny czasem nie daje rady), ale da sie do tego pzryzwyczaic. ceny niestety skoczyly nieco w gore za dorabiane spieki..
w ciemno polecam http://www.sprzegla.com/
na jego sprzeglach jezdzi cala czolowka 1/4 mili (chyba, ze kogos stac na exedy np..)
w ciemno polecam http://www.sprzegla.com/
na jego sprzeglach jezdzi cala czolowka 1/4 mili (chyba, ze kogos stac na exedy np..)
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
oki...a jak ze zuzyciem sprzegla? czym to sie tak naprawde rozni od serii?!markos pisze:moim zdaniem spiek do mocniejszego motoru jest lepszy. jest napewno ostrzejsze niz seria (do tego doliczyc trzeba mocniejszy docisk, bo seryjny czasem nie daje rady), ale da sie do tego pzryzwyczaic. ceny niestety skoczyly nieco w gore za dorabiane spieki..
w ciemno polecam http://www.sprzegla.com/
na jego sprzeglach jezdzi cala czolowka 1/4 mili (chyba, ze kogos stac na exedy np..)
powiem tak pomiedzy 2litrowym silnikiem a skrzynia od 1,x jest sprzeglo od mojego 1,3 (pewnie takie samo w 1,4 1,6 (nie wiem))... domyslam sie ze zostawiajac serie bede sie musial liczyc z czesta wymiana tarczy, ale czy spiek to zmieni? czy poprostu bedzie lepiej "lapal"