::: (nie) Oficjalnie Corsa A 2.0 :::

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

::: (nie) Oficjalnie Corsa A 2.0 :::

Post autor: =JUHol= »

Nareszcie doszlo to do skutku! Silnik wbudowany, działający i majacy sie dobrze! Nie było łatwo! przyznam ze myslalem ze bedzie mniej roboty. Problemy oczywiscie zawsze jakies wyskakuja - u mnie były poważne i naprawde fuksem udało się to zgrac ze sobą wszystko... ale może po kolei:

Czwartek:

Auto od godziny 18 rozbierane. wyjety caly srodek łacznie z deską rozdzielczą i wiązką elektryczną - trwało to jakies 4h - robiłem sam

Piątek:

Od godziny 16 zaczęliśmy pracę już z Poklem - wyjeliśmy stary silnik (mielismy problem z powodu braku klucza 15 na czym stracilismy jakies 2h - chodziło o wachacze)... jak sie udało odkręcić srubki wyjeliśmy skrzynię, półośki, zdemontowaliśmy stabilizator i stary układ wydechowy (zardzewiałe śruby - kolejna godzina w plecy). Ułożona nowa wiązka od Kadetta E GSi 2.0 8V (wróce jeszcze do tego dlaczego tak napisalem dokładnie od czego!). W corsie jest za mało otworów na wiazki więc powiększyliśmy oryginalny otwór który jest mniej więcej z prawej strony patrząc na silnik.

Sobota:

Od 14 wizyta w Inowrocławiu u mojego wujka. Sprzęgło z dociskiem, koło zamachowe od C20NE i zaczynamy rzeźbę... Pokle mądra głowa tak rospisał po niemiecku wymiary ze swojego koła na moim kole, że za cholere nikt nie wiedział co tam jest :-? Zonk totalny... Dokładamy tarcze sprzęgła i toczymy koło trochę ponad wymiar średnicy tarczy, część do której jest dociskana seryjna tarcza ()Klari popraw mnie jezeli się gdzieś rąbnałem!!!) toczymy ok 36mm albo 39mm :oops: (jak sie zalozy docisk to od razu bedzie widac, bo docisk idzie wyżej) na głębokość 2mm, nastepnie o ile dobrze pamietam robimy miejsce na docisk czyli roztaczamy serie (zewnetrzna krawedz) na równo do miejsca gdzie ma byc dokrecony docisk i całość w dół o 1,5mm. centrujemy i nawiercamy otwory na docisk... beda ok 1cm od seryjnych niżej ale to trzeba pomierzyć. Gwintujemy na śrubkę imbusową (8). Nastepnie toczymy srodek kola (tam gdzie są śrubki) na głębokość 1,6mm co by sruby nie haczyły o spręzynki od tarczy... Tyle na temat koła (może klari jakos lepiej to wytłumaczy bo tak to czytam i nic z tego nie rozumiem)... Robiliśmy 2 koła i cała operacja trwała ok 3h... Koszta ok 50zł

Sobota (powrót do Torunia) godzina ok 18:

Wyciągamy silnik z kąta robimy oględziny, wyciągamy skrzynie i stoczone koło zamachowe z naszego servisowego Forda Couriera. Wszystko skręcamy (o dziwo pasuje :D ) i mamy gotowy do włożenia układ napędowy. Jeszcze jedna mało przyjemna rzecz a mianowicie trzeba było zrobić miejsce na alternator. Pokle wziął młot (bo młotek to nie był) ja zrobiłem tak :0 i po chwili pod mocowaniem kolumny na takim ranciku znalazło się ok 1,5cm miejsca na alternator... Bierzemy papierek, farbkę zamalowujemy ubytki jeszcze zielonego metalika. Nie czekając na nic podnosimy Corsę na wysokość 2 opon 185 (brak kóz :-? żenada co?) kładziemy i wsuwamy silnik... 2 podnosniki pneumatyczne pod miske i skrzynie rozwiązuja sprawę dźwigu. Dokręcamy przednie i tylne mocowanie skrzyni biegów. 3 mocowanie nie jest narazie potrzebne bo silnik i tak sie zawiesi na mocowaniu poduszki. PIEKNY WIDOK!. Składamy resztę układu napędowego, czyli półośki wahacze itd... Corsa stoi na kołach :D z 2.0 pod maska.... Godzina 7.30 rano (niedziela) idziemy spać

Niedziela:

o godzinie 12 zjawiamy się na miejscu... typowo kosmetyczna robota izolowania kabli i układania ich wszędzie tak jak powinny być, składanie środka lutowanie kabli (w sumie ponad sto kabli poprawilem jezeli chodzi o luty) + podłączenie digitala, inna jest kostka od przeciwmgielnej tylnej więc lutujemy po kolorach - Działa! kostka od nawiewu jest taka sama ale trzeba zamienic + z 3 pozycja wiatraka i 1 z 2 - Działa! Nie doszedłem jeszcze do przednich lamp (czy pasuje czy nie pod maską) kostka natomiast jest taka sama ale trzeba jej zrobic miejsce! Nożyk i wycinamy miejsce (dot. Deski po lifcie). reszte typu bak i inne pierdołu lutujemy po kolorach! wszystkie sie zgadzają poza tylnymi lampami (jeszcze ich nie zrobilem). Pozniej dopada nas głod wiec robimy grilla pod garazem zapraszamy znajomych... i to by bylo na tyle planow niedzielnych dot. wymiany baku i zalozeniu pompy paliwa :lol:

Pozniedziałek:

Godzina 14 zjawiamy się w garażu. Montujemy bak (3h!!!) + pompe paliwa za prawym tylnym kołem. kupujemy przewody paliwowe 6mm i 10mm + pokle przywozi z reichu jakies takie plastikowe przewody.... Wszystko podłączone, bezpieczniki założone, benzyna nalana - ODPALAMY!! btw. środek cały działa bez żadnych problemów (świeci się pół digitala)... przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci - dobry znak - DUPA KWAS! nie odpala... sprawdzamy iskrę - BRAK - cewka - BRAK napięcia, pompa paliwa - BRAK napięcia, pasek do laternatora (nowy) - nie pasuje - 4 rózne rodzaje (na 12 stacjach w toruniu same 10x925 i 10x975 a potrzebnego 10x950 - BRAK) no to w ch.j z tym 23 wkur....i wracamy do domu!!! brak pomysłów co może być nie tak....

Wtorek:

juhol + laptop + multimetry + lutownica + gąszcz kabli szukam błędu. Gąszcz kabli:
Obrazek
ułożony pod progami, zabudowany deską itd :bardzozly: (nie róbcie w tej kolejności). 5h i nic.... wszystkie przejscia są poza 2 kostakmi wychodzącymi z wiązki od komutera... wisi obciete 9 przewodów i za cholere do niczego kolorami nie pasuja :bardzozly: po 6h pokle dzwoni do przyjaciela Andre speca od silników Opla. Za duzo sie nie dowiadujemy bo cięzko cos przez telefon opisać... mamy wymienić komputer GC na FF - KUR...A nie pasuje wtyczka! moja ma 3 rzędy pinów FF ma tylko 2! rece opadaja! wiązka sprawna bo cała sprawdzona, wszystko podłączone a na pompie i cewce i Bóg wie gdzie jeszcze brak napięcia! Cośmnie tknęło żeby sprawdzić połączenie silnik-wnętrze. Rozpinam kostke i patrze na gniazdo od instalacji kadetta
Obrazek
no fajnie 13 pinów wszystko oki ale patrze na wtyczke od silnika Calibry i widze aktywnych 7 pinów... światełko, telefon do Andre i okazuje sie że calibra ma instalacje Multiplexowa a Kadett zwykłą :0 :0 :0 . Na szczeście Pokle ma w naszym Courierze extra instalację od Kadetta (C20NE) wtyczka też ma 13 pinów! JEST NADZIEJA.... wymieniamy całe okablowanie silnika (3h w plecy) w miedzyczasie pada bateria :( zakładamy komputer FF - chwila prawdy i silnik odpala :lol: wyje jak cholera bo nie ma tłumików jest 1.30 w nocy (ale i tak mamy w dupie blok jakies 50m od garażu).... na tym stanęło wszystko... silnik chodził i gasł - jak sie zalało przepustnicę to chodził i pompa też dawała paliwo... Ustrką okazało się nie wystarczające 5litór beznzyny zalane na suchy bak. Domyślamy się ze bedzie trzeba wymienic przeplywomierz i czujnik połozenia przepustnicy. Andre mówił że było chyba 6 róznych z każdego... zobaczymy w krótce!

Silnik z Calibry nie pasuje do Kadetta i odwrotnie - to tak na przyszłość to jest C20NE i to C20NE

Zdjęcia mam w aparacie pokla ale nie mam kabelka zeby je zgrac wiec bedzie trzeba poczekac do niedzieli... dzisiaj skladamy lampy, chlodnice itp a jutro jade odstwaic to do servisu na przeglad wszystkiego - wymiane paskow, plynow i wszystkiego co jest nie tak... na uklad wydechowy a tym samym jazdy autem musze poczekac bo niestety jako student wydalem cale kieszonkowe na maj i nie mam nic :x ale mysle ze w przyszlym tygodniu zalatwie te czescii bedzie oki.

DODATKI:

:grin: trzeba stoczyc kolo pasowe bo to od serva nie jest potzrebne a utrudnia zalozenie paska do alternatora
:grin: najpierw sie odpala auto pozniej sie składa
:grin: to tylko samochod wiec skakanie po pasie przednim, blotnikach itd nie wyzadzi mu zadnej krzywdy
:grin: jak czegos nie mozna zrobi to najlepiej zostawic w cholere i isc sie przespac, zrobic po wypoczeciu
:grin: po 8h bez jedzienia 3 piwa strasznie poprawia humor i dodadza zapalu do pracy
:grin: mielismy pozar pod maska jak wlozylismy inny przekaznik od zaplonu/pompy paliwa
:grin: spodziewajcie sie ze odpali o 1 w nocy to zatrzymacie kupe... nam prawie wyskoczyła/2.0 bez wydechu w garazu robi duzo halasu zwlaszcza jak sie jest zmeczonym.....
:grin: generalnie swapa mozna zrobic w 2 dni... ale polecam robic samemu bo jaja sa niesamowite...
:grin: nie mieliśmy kanału a garaż miał 2,5m szerokości (wszystko sie da zrobić)
:grin: jak zostawicie uklad wydechowy od corsy to pojda panewki - pokle ma nowy blok i odpalilismy jego monstera wczoraj.... czyli mamy w toruniu 2x 2.0 corsa A
...
(reszta jak zobacze zdjecia i to co się tam wyprawiało)

PODZIĘKOWANIA:

POKLE za wszystko, MICHAŚ za udostepnienie garazu, dobrego ducha i objechanie wszystkich stacji w toruniu w poszukiwaniu paska do alternatora :D , sobie za swoja głupote! Bo nikt mi nie powiedział ze jestem normalny robiac to!

EXTRA:

:P Recaro Ortophedic czeka na tapicera
:P Pasy Schrotha na montaż
:P Chyba kierownica 30cm też na montaż

mam nadzieje ze finał bedzie taki jaki bym chciał zeby był...

tyle narazie ode mnie.....
Ostatnio zmieniony 5 maja 2005, o 15:39 przez =JUHol=, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Hehhh...
Tym bardziej gratulacje :oko: :)2
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

Gratulacje!!! Niech sie dobrze sprawuje!!! :grin: :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

czekam na zakończenie i foto z gratulacjami
wiązka powinna dać się przerobić. nie sprawdzałem dokładnie ale zmieniając tą okrągłą wtyke powinno wszystko biegać
[edit]
zmieniony na prośbę :oko:
Ostatnio zmieniony 4 maja 2005, o 16:37 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Foxaro
Nowy
Posty: 112
Rejestracja: 2 sty 2005, o 12:42
Lokalizacja: Wodzislaw Ślaski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Foxaro »

Gratulacje :D :D
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

AdamXXL pisze:czekam na zakończenie i foto z gratulacjami
wiązka powinna dać się przerobić. nie sprawdzałem dokładnie ale zmieniając tą okrągłą wtyke powinno wszystko biegać adamxxl.republika.pl/x/c20ne.zip
nie pokazuj mi tych schematów :-x to nie było na nasze siły żeby do wiązki 7 kabli dorobić... poza tym tam jest extra wtyczka jeszcze takze pewnie do konca roku bym sie nie połapał osochodzi.... szczescie w nieszczesciu ze mielismy inna listwe z wiązką
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

dobra dobra .. ale widać od razu, że np. kadett ma zasilanie cewki i kompa pod pinem 7 a w cali/viki pod 8 :oko:
najważniejsze że się udało!!! to się liczy :)2
:)2
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

@juhol :)2 czekam na fotki i życze aba koncówka swapa przebiegła bez "fajerwerków" :oko:
Było c14se
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

Chłopaki podziwaiam was swapujecie w warunkach gdzie normalny mechanik by nawet klockow nie wymienil i bez profesjonalnych narzedzi. RESPECTA :D
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

gratulacje !!!!! :grin: :grin: :grin:
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

I takie spontany lubie najbardziej, oby tylko wszystko dzialalo jak trzeba, chyle czola Juhol za odwage :)
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Gratulacje Juhol! Superowo. Mam nadzieje, ze furka bedzie sie sprawowala bez zarzutu!
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

gratulacje :))))
Awatar użytkownika
scotty
Swój
Posty: 637
Rejestracja: 9 maja 2003, o 15:21
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: scotty »

Rany !! :D
to sie nazywa manual :) Jestes bogiem Juhol :)

Gratulacje!! i czekam na pierwsze pomiary drogowe :)
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

tylko gratulowac zostalo! CTm to najbardziej swapujacy klub :grin:
corsa A & Audi S3
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Gratuluje!!!!!!!!!

P.S. Dobrze że mam do Ciebie blisko!! :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

@all
gratulacje beda jak bedzie jezdzil.... dzisiaj jeszcze sprawdzilem na sucho sprzeglo i wyglada na to ze dziala (nie powiem co tam jest zrobione bo mnie zatluczecie :grin: )

@scotty
jeszcze postaram sie fotki dorzucic i smialo bedzie mozna robic wg tego

@kristo
chetnie pomoge!
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

dobrze napisane juhol! ciesze sie ze wreszcie u Ciebie cos jest grane, bo tak jakos tylko po podpisach widzialem corsy rozne sie przetaczaly a jak nie bylo 2.0 tak nie bylo, ale wreszcie...

takie posty chce sie czytac! trzymam kciuki za dalsze losy!
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

zgadza sie Wow... czekalem na ten moment ok 1,5 roku - zawsze cos wyskakiwalo, az w koncu doszlo do skutku
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

I nareszcie ktoś spisał jakie problemy mogą występować 8-) Zastanawia mnie po co przetaczałeś koło zamachowe .... nie miałeś oryginalnej skrzyni z tego silnika czy jak :-? ...... i czekamy na fotki :D :D
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

Skrzynia jest F13 a tym samym mniejszy docisk o 2cm w stosunku do kola zamachowego i docisku F16 stad kombinacje
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

Skrzynia jest F13 a tym samym mniejszy docisk o 2cm w stosunku do kola zamachowego i docisku F16 stad kombinacje :D
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”