Jak oszukać kompa... (?)
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jak oszukać kompa... (?)
... w sprawach np przeplywomierza czy sondy? meczy mnie fajny dolocik do ktorego juz wiem jak sie zabrac ale wciaz na przeszkodzie stoi przeplywka...
Czy mozliwe jest ze po wycieciu kata silnik moze dostawac zle dane z lambdy?
Co prawda nie znalazlem w dokumentacji ale czy SMT jest w stanie emulowac sygnaly do kompa z lambdy czy przeplywki? czy poprostu odcina sie zupelnie ECU podczas jazdy? jak to sie ma do siebie?
Czy mozliwe jest ze po wycieciu kata silnik moze dostawac zle dane z lambdy?
Co prawda nie znalazlem w dokumentacji ale czy SMT jest w stanie emulowac sygnaly do kompa z lambdy czy przeplywki? czy poprostu odcina sie zupelnie ECU podczas jazdy? jak to sie ma do siebie?
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Jak oszukać kompa... (?)
1. lambda jest przed katalizatorem
2. do emulacji lambdy wystarczy prosty emulator od gaziarzy. tylko nie rozumiem po co? przy pełnym otwarciu przepustnicy i tak jest pomijany ten sygnał
3. chyba jedną z funkcji smt jest zamiana MAF'a (przepływki) na MAP sensor. coś musi określać ilość powietrza.
4. smt tylko trochę oszukuje ECU np obroty, wyprzedzenie zapłonu, sygnał z map/maf, a że daje to dobre efekty.. bez ecu nie da rady
2. do emulacji lambdy wystarczy prosty emulator od gaziarzy. tylko nie rozumiem po co? przy pełnym otwarciu przepustnicy i tak jest pomijany ten sygnał
3. chyba jedną z funkcji smt jest zamiana MAF'a (przepływki) na MAP sensor. coś musi określać ilość powietrza.
4. smt tylko trochę oszukuje ECU np obroty, wyprzedzenie zapłonu, sygnał z map/maf, a że daje to dobre efekty.. bez ecu nie da rady
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Jak oszukać kompa... (?)
moze to sie wyda mega prostackie ale stawiam 80% ze mam uszkadzona lambde (stad check engine) jak jade... dlaczego sie uszkodzila? nie mam pojecia... ale jak mam placic za lambdy po bog wie ile (z 300-400 stowki na pewno) to myslalem o oszukaniu kompa przez wlasnie jakis emulator, ktory zawsze da prawidlowy sygnal kompowiAdamXXL pisze:2. do emulacji lambdy wystarczy prosty emulator od gaziarzy. tylko nie rozumiem po co? przy pełnym otwarciu przepustnicy i tak jest pomijany ten sygnał
btw... jak lambda dziala to wiem... a jak dziala taki emulator? jest podlaczony pod czujnik np polozenia przepustnicy? skad wie jaki sygnal powinna dac lambda w danej chwili?
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 cze 2005, o 01:38
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Nie do końca jest tak jak kolega powyżej pisze...
1. To że pali się check engine nie oznacza przecież od razu uszkodzonej sondy, warto sprawdzić jaki kod wybiło....
2. Sonda nie jest wieczna zwłaszcza na naszym zasiarczonym paliwie, jej żywotność ocenia się na 50 000 km, lecz czym dalej tym gorzej...
3. 200 czy 300 zł to chyba w ASO, na pewno masz sondę jednoprzewodową (bez podgrzewania), taka oryginalna w sklepie lub Allegro kosztuje 90 zł (firma "AC"), na prawdę warto wymienić zobaczysz że spalanie zleci Ci o 2-4 l w dół bynajmniej u mnie tak się stało.... no i nie zabijesz kata tak szybko, są też na allegro po 45 zł odpowiedniki z gwarancja, kupilem taka ojcu do Espero i również sprawuje się znakomicie...
1. To że pali się check engine nie oznacza przecież od razu uszkodzonej sondy, warto sprawdzić jaki kod wybiło....
2. Sonda nie jest wieczna zwłaszcza na naszym zasiarczonym paliwie, jej żywotność ocenia się na 50 000 km, lecz czym dalej tym gorzej...
3. 200 czy 300 zł to chyba w ASO, na pewno masz sondę jednoprzewodową (bez podgrzewania), taka oryginalna w sklepie lub Allegro kosztuje 90 zł (firma "AC"), na prawdę warto wymienić zobaczysz że spalanie zleci Ci o 2-4 l w dół bynajmniej u mnie tak się stało.... no i nie zabijesz kata tak szybko, są też na allegro po 45 zł odpowiedniki z gwarancja, kupilem taka ojcu do Espero i również sprawuje się znakomicie...
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Juhol jak zrobiłeś afr to zrobisz też emulator (jeszcze prościej - koszt max 20zł) i będzie tym można sprawdzić czy napewno sonda lambda pada/padła.
c20ne ma lambde o ile pamiętam podgrzewaną.
c20ne ma lambde o ile pamiętam podgrzewaną.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
to sie zgadza... ale nie moge sprawdzić jeszcze koduCyberHome pisze:Nie do końca jest tak jak kolega powyżej pisze...
1. To że pali się check engine nie oznacza przecież od razu uszkodzonej sondy, warto sprawdzić jaki kod wybiło....
2. Sonda nie jest wieczna zwłaszcza na naszym zasiarczonym paliwie, jej żywotność ocenia się na 50 000 km, lecz czym dalej tym gorzej...
Z tymi sondami to jest tak ze jak sie kupuje podrobke to lubi to jeszcze szybciej padac niz oryginał... Wiem z doswiadczenia ze jak trzeba kupic krokowca czy lambde to tylko w ASOCyberHome pisze:3. 200 czy 300 zł to chyba w ASO, na pewno masz sondę jednoprzewodową (bez podgrzewania), taka oryginalna w sklepie lub Allegro kosztuje 90 zł (firma "AC"), na prawdę warto wymienić zobaczysz że spalanie zleci Ci o 2-4 l w dół bynajmniej u mnie tak się stało....
kata brakCyberHome pisze:no i nie zabijesz kata tak szybko,
Czy uszkodzona lambda nie daje zadnego sygnalu, czy daje zły (do kompa)? bo w sumie mozna by podlaczyc jakis multimetr i pokaze czy jest sygnal czy nie...AdamXXL pisze:Juhol jak zrobiłeś afr to zrobisz też emulator (jeszcze prościej - koszt max 20zł) i będzie tym można sprawdzić czy napewno sonda lambda pada/padła.
c20ne ma lambde o ile pamiętam podgrzewaną.
tak sonda ma podgrzewanie do tych 300 stopni
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie do końca można wskaźnikem bo on nie pokazuje całego przebiegu sygnału, a raczej górne wartości, w przypadku gdy sygnał jest falą rosnącą i malejącą. tylko oscyloskop może to dokładnie pokazać, bo afr może wskazywać poziom odpowiedni, a brak spadków napięcia (wadliwa sonda) komp zinterpretuje jako awaria.kristo pisze: Przecież masz czujnik AFR- sprawdz za pomocą niego
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
zgadza sie... ale w sumie na tym czujniku widac czy napiecie na sondzie spada czy nie... to nic innego jak voltomierz na zakres napiecia od 0,1V do 1V... sonda nie była urzywana przez jakies 6-7 miesięcy... zauważylem tez czarną "sadzę" przy łączeniu pierwszego tłumika (jest nieszczelność przez którą wręcz wypłyneło to...) kumpel mial to samo dokladnie i stad moje przypuszczenia o lambdzie... poza tym to spalanie
pojechalem do aso zeby mi powiedzieli ktore kabelki sa od złącza... koleś spojrzał i mowi ze tu piwinna być jeszcze jakaś dodatkowa kostka od złącza (czy w tej kostce nie ma przypadkiem jakiegoś układziku jeszcze?), to sie zapytalem ile kasy - to mi pan powiedzial ze moga mi zamowic taka instalację w cenie ok 5000zł :0 mowie - FAJNIE!!! ale spadaj Pan... na forum Calibry nikt nic nie wie - SZOK... bede walczyl z tym jeszcze
Adam masz gdzies dojscie do tych schematów? (chodzi o emulator)
pojechalem do aso zeby mi powiedzieli ktore kabelki sa od złącza... koleś spojrzał i mowi ze tu piwinna być jeszcze jakaś dodatkowa kostka od złącza (czy w tej kostce nie ma przypadkiem jakiegoś układziku jeszcze?), to sie zapytalem ile kasy - to mi pan powiedzial ze moga mi zamowic taka instalację w cenie ok 5000zł :0 mowie - FAJNIE!!! ale spadaj Pan... na forum Calibry nikt nic nie wie - SZOK... bede walczyl z tym jeszcze
Adam masz gdzies dojscie do tych schematów? (chodzi o emulator)
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
dla pewności musisz sprawdzić w jakiejś vectrze lub cali czy gniazdko gdzie wpięta jest wtyczna tylko ochrania wtyczkę, czy są tam jakieś przejścia/podłączenia.
lambda na PW
lambda na PW
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
w vectrze tak była kostka montowana (przy podszybiu od strony kierowcy) cali to pravie to samo.. ale może to akurat ma inaczej
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A ja mam tez takie male pytanko.
Gdzie powinna byc lambda???
Tzn wiem gdzie ,ale np. u mnie jak kupilem kadzia to w kolektorze miejsce lambdy bylo zaslepione swieca ,a lambda byla kilka centymetrow od zlaczenia sie dwururki w 1 rure przed katalizatorem.
Jak auto oddalem na warsztat gdzie zajmuja sie wydechami to koles dal mi ja spowrotem w kolektor i powiedzial ,ze ona ma byc tam ,ale teraz tak sie zastanawiam ,czemu byla tam wczesniej ,przeciez ktos nie dal jej tam tak dla jaj ,bo tam bylo normalne gniazdo do wkrecenia jej.
Juhol jak masz u siebie ???
Aha jeszcze jedno teraz jak jest na kolektorze to ma takie dziwne przebarwienia na tej metalowej oslonie.Moze za wysoka temp. i dlatego zostala przeniesiona tam nizej??
Powiedzcie jak to w koncu ma byc???
Gdzie powinna byc lambda???
Tzn wiem gdzie ,ale np. u mnie jak kupilem kadzia to w kolektorze miejsce lambdy bylo zaslepione swieca ,a lambda byla kilka centymetrow od zlaczenia sie dwururki w 1 rure przed katalizatorem.
Jak auto oddalem na warsztat gdzie zajmuja sie wydechami to koles dal mi ja spowrotem w kolektor i powiedzial ,ze ona ma byc tam ,ale teraz tak sie zastanawiam ,czemu byla tam wczesniej ,przeciez ktos nie dal jej tam tak dla jaj ,bo tam bylo normalne gniazdo do wkrecenia jej.
Juhol jak masz u siebie ???
Aha jeszcze jedno teraz jak jest na kolektorze to ma takie dziwne przebarwienia na tej metalowej oslonie.Moze za wysoka temp. i dlatego zostala przeniesiona tam nizej??
Powiedzcie jak to w koncu ma byc???
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tak myslalem ,zaraz pojade tam do tego dupka i go zje***!!
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak bez lambdy ??? Ona jest tylko ,ze w kolektorze.
Tam orginalnie bylo miejsce na lambde ale zaslepione zwykla swieca ,a lambda byla przy dwururce ,a ten koles to zmienil...
Teraz to co mi sie zdupczylo to nie przeskoczneie rozrzadu ,tylko... no wlasnie ,nie wiadomo .
Nie mam podpietego lacza diagnostycznego i mam pytanie, gdzie go podpiac.
Wychodzi z niego 5 kabli (wszystkie piny sa podpisane alfabetycznie )
1 Rzad
A- Brązowy
B- Brąozwo-Zółty
C- Pusty
D- Pusty
E- Pusty
2 Rzad
F- Czerwony
G- Brązowo-Biały
H- Pusty
J- Pusty
K- Brązowo-Szary
I teraz co to sa za kable ??
Wydaje mi sie ze :
A- (-)masa
F- (+)12V
Napiszcie ,moze wiecie gdzie to podpiac ,albo gdzie sa odpowiedniki do tych kabli...
Auto chodzi okropnie i nie widomo co sie zdu***ło
sa fotki http://www.labfoto.pl/dyna/myphotos.mht ... 21686;gt=u
PLS o POMOC
Tam orginalnie bylo miejsce na lambde ale zaslepione zwykla swieca ,a lambda byla przy dwururce ,a ten koles to zmienil...
Teraz to co mi sie zdupczylo to nie przeskoczneie rozrzadu ,tylko... no wlasnie ,nie wiadomo .
Nie mam podpietego lacza diagnostycznego i mam pytanie, gdzie go podpiac.
Wychodzi z niego 5 kabli (wszystkie piny sa podpisane alfabetycznie )
1 Rzad
A- Brązowy
B- Brąozwo-Zółty
C- Pusty
D- Pusty
E- Pusty
2 Rzad
F- Czerwony
G- Brązowo-Biały
H- Pusty
J- Pusty
K- Brązowo-Szary
I teraz co to sa za kable ??
Wydaje mi sie ze :
A- (-)masa
F- (+)12V
Napiszcie ,moze wiecie gdzie to podpiac ,albo gdzie sa odpowiedniki do tych kabli...
Auto chodzi okropnie i nie widomo co sie zdu***ło
sa fotki http://www.labfoto.pl/dyna/myphotos.mht ... 21686;gt=u
PLS o POMOC
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/