Jak oszukać kompa... (?)

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Jak oszukać kompa... (?)

Post autor: =JUHol= »

... w sprawach np przeplywomierza czy sondy? meczy mnie fajny dolocik do ktorego juz wiem jak sie zabrac ale wciaz na przeszkodzie stoi przeplywka...

Czy mozliwe jest ze po wycieciu kata silnik moze dostawac zle dane z lambdy?

Co prawda nie znalazlem w dokumentacji ale czy SMT jest w stanie emulowac sygnaly do kompa z lambdy czy przeplywki? czy poprostu odcina sie zupelnie ECU podczas jazdy? jak to sie ma do siebie?
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Jak oszukać kompa... (?)

Post autor: AdamXXL »

1. lambda jest przed katalizatorem
2. do emulacji lambdy wystarczy prosty emulator od gaziarzy. tylko nie rozumiem po co? przy pełnym otwarciu przepustnicy i tak jest pomijany ten sygnał
3. chyba jedną z funkcji smt jest zamiana MAF'a (przepływki) na MAP sensor. coś musi określać ilość powietrza.
4. smt tylko trochę oszukuje ECU np obroty, wyprzedzenie zapłonu, sygnał z map/maf, a że daje to dobre efekty.. bez ecu nie da rady
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Jak oszukać kompa... (?)

Post autor: =JUHol= »

AdamXXL pisze:2. do emulacji lambdy wystarczy prosty emulator od gaziarzy. tylko nie rozumiem po co? przy pełnym otwarciu przepustnicy i tak jest pomijany ten sygnał
moze to sie wyda mega prostackie ale stawiam 80% ze mam uszkadzona lambde (stad check engine) jak jade... dlaczego sie uszkodzila? nie mam pojecia... ale jak mam placic za lambdy po bog wie ile (z 300-400 stowki na pewno) to myslalem o oszukaniu kompa przez wlasnie jakis emulator, ktory zawsze da prawidlowy sygnal kompowi :-?

btw... jak lambda dziala to wiem... a jak dziala taki emulator? jest podlaczony pod czujnik np polozenia przepustnicy? skad wie jaki sygnal powinna dac lambda w danej chwili?
Obrazek
CyberHome
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 13 cze 2005, o 01:38
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: CyberHome »

Nie do końca jest tak jak kolega powyżej pisze...

1. To że pali się check engine nie oznacza przecież od razu uszkodzonej sondy, warto sprawdzić jaki kod wybiło....

2. Sonda nie jest wieczna zwłaszcza na naszym zasiarczonym paliwie, jej żywotność ocenia się na 50 000 km, lecz czym dalej tym gorzej...

3. 200 czy 300 zł to chyba w ASO, na pewno masz sondę jednoprzewodową (bez podgrzewania), taka oryginalna w sklepie lub Allegro kosztuje 90 zł (firma "AC"), na prawdę warto wymienić zobaczysz że spalanie zleci Ci o 2-4 l w dół bynajmniej u mnie tak się stało.... no i nie zabijesz kata tak szybko, są też na allegro po 45 zł odpowiedniki z gwarancja, kupilem taka ojcu do Espero i również sprawuje się znakomicie...
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Juhol jak zrobiłeś afr to zrobisz też emulator (jeszcze prościej - koszt max 20zł) i będzie tym można sprawdzić czy napewno sonda lambda pada/padła.

c20ne ma lambde o ile pamiętam podgrzewaną.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
boxer
Nowy
Posty: 377
Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
Lokalizacja: Cracovia
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: boxer »

Jak sie ma sonda lambda do gazu? Mechanik mówił mi ze jej stan po założeniu gazu nie ma znaczenia. ( mam instalke bez kompa)
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

CyberHome pisze:Nie do końca jest tak jak kolega powyżej pisze...

1. To że pali się check engine nie oznacza przecież od razu uszkodzonej sondy, warto sprawdzić jaki kod wybiło....

2. Sonda nie jest wieczna zwłaszcza na naszym zasiarczonym paliwie, jej żywotność ocenia się na 50 000 km, lecz czym dalej tym gorzej...
to sie zgadza... ale nie moge sprawdzić jeszcze kodu
CyberHome pisze:3. 200 czy 300 zł to chyba w ASO, na pewno masz sondę jednoprzewodową (bez podgrzewania), taka oryginalna w sklepie lub Allegro kosztuje 90 zł (firma "AC"), na prawdę warto wymienić zobaczysz że spalanie zleci Ci o 2-4 l w dół bynajmniej u mnie tak się stało....
Z tymi sondami to jest tak ze jak sie kupuje podrobke to lubi to jeszcze szybciej padac niz oryginał... Wiem z doswiadczenia ze jak trzeba kupic krokowca czy lambde to tylko w ASO :oko:
CyberHome pisze:no i nie zabijesz kata tak szybko,
kata brak
AdamXXL pisze:Juhol jak zrobiłeś afr to zrobisz też emulator (jeszcze prościej - koszt max 20zł) i będzie tym można sprawdzić czy napewno sonda lambda pada/padła.

c20ne ma lambde o ile pamiętam podgrzewaną.
Czy uszkodzona lambda nie daje zadnego sygnalu, czy daje zły (do kompa)? bo w sumie mozna by podlaczyc jakis multimetr i pokaze czy jest sygnal czy nie...

tak sonda ma podgrzewanie do tych 300 stopni
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

=JUHol= pisze: Czy uszkodzona lambda nie daje zadnego sygnalu, czy daje zły (do kompa)? bo w sumie mozna by podlaczyc jakis multimetr i pokaze czy jest sygnal czy nie...
Przecież masz czujnik AFR- sprawdz za pomocą niego :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

kristo pisze: Przecież masz czujnik AFR- sprawdz za pomocą niego :oko:
nie do końca można wskaźnikem bo on nie pokazuje całego przebiegu sygnału, a raczej górne wartości, w przypadku gdy sygnał jest falą rosnącą i malejącą. tylko oscyloskop może to dokładnie pokazać, bo afr może wskazywać poziom odpowiedni, a brak spadków napięcia (wadliwa sonda) komp zinterpretuje jako awaria.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

zgadza sie... ale w sumie na tym czujniku widac czy napiecie na sondzie spada czy nie... to nic innego jak voltomierz na zakres napiecia od 0,1V do 1V... sonda nie była urzywana przez jakies 6-7 miesięcy... zauważylem tez czarną "sadzę" przy łączeniu pierwszego tłumika (jest nieszczelność przez którą wręcz wypłyneło to...) kumpel mial to samo dokladnie i stad moje przypuszczenia o lambdzie... poza tym to spalanie :x

pojechalem do aso zeby mi powiedzieli ktore kabelki sa od złącza... koleś spojrzał i mowi ze tu piwinna być jeszcze jakaś dodatkowa kostka od złącza (czy w tej kostce nie ma przypadkiem jakiegoś układziku jeszcze?), to sie zapytalem ile kasy - to mi pan powiedzial ze moga mi zamowic taka instalację w cenie ok 5000zł :0 :lol: :P mowie - FAJNIE!!! ale spadaj Pan... na forum Calibry nikt nic nie wie - SZOK... bede walczyl z tym jeszcze

Adam masz gdzies dojscie do tych schematów? (chodzi o emulator)
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

dla pewności musisz sprawdzić w jakiejś vectrze lub cali czy gniazdko gdzie wpięta jest wtyczna tylko ochrania wtyczkę, czy są tam jakieś przejścia/podłączenia.
Obrazek

lambda na PW
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

hmmm.... to jest z Cali rysunek? jak tak to w zlym miejscu szukalem kabelkow... bo ja mam te kolory dokladnie o ktorych mowilismy w kokpicie (wiazka od strony kokpitu) a tu widze ze tych przewodow nalezy szukac obok korektora oktanowego.... sa tam jakies luzne kabelki o ile dobrze pamietam :-?
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

w vectrze tak była kostka montowana (przy podszybiu od strony kierowcy) cali to pravie to samo.. ale może to akurat ma inaczej
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

jedyne co mam luzne z kabli w wiazce gdzie jest korektor to kabelek brazowy i brazowo-czerwony
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

jaka tam była skrzynia? może automat?
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

nie w calibrze nie.... ja znam to auto cale... tam byla F16
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

A ja mam tez takie male pytanko.
Gdzie powinna byc lambda???
Tzn wiem gdzie ,ale np. u mnie jak kupilem kadzia to w kolektorze miejsce lambdy bylo zaslepione swieca ,a lambda byla kilka centymetrow od zlaczenia sie dwururki w 1 rure przed katalizatorem.
Jak auto oddalem na warsztat gdzie zajmuja sie wydechami to koles dal mi ja spowrotem w kolektor i powiedzial ,ze ona ma byc tam ,ale teraz tak sie zastanawiam ,czemu byla tam wczesniej ,przeciez ktos nie dal jej tam tak dla jaj ,bo tam bylo normalne gniazdo do wkrecenia jej.
Juhol jak masz u siebie ???
Aha jeszcze jedno teraz jak jest na kolektorze to ma takie dziwne przebarwienia na tej metalowej oslonie.Moze za wysoka temp. i dlatego zostala przeniesiona tam nizej??

Powiedzcie jak to w koncu ma byc???
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

no ja mam na koncu tej dwururki jakies 10-15cm od miejsca gdzie dokreca sie katalizator... z tego co wiem to przy tych silnikach zawsze tam byla lambda
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Tak myslalem ,zaraz pojade tam do tego dupka i go zje***!!
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

hehehe.... to ty bez lambdy sobie smigasz :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

jak bez lambdy ??? Ona jest tylko ,ze w kolektorze.
Tam orginalnie bylo miejsce na lambde ale zaslepione zwykla swieca ,a lambda byla przy dwururce ,a ten koles to zmienil...
Teraz to co mi sie zdupczylo to nie przeskoczneie rozrzadu ,tylko... no wlasnie ,nie wiadomo .

Nie mam podpietego lacza diagnostycznego i mam pytanie, gdzie go podpiac.
Wychodzi z niego 5 kabli (wszystkie piny sa podpisane alfabetycznie )

Obrazek

1 Rzad
A- Brązowy
B- Brąozwo-Zółty
C- Pusty
D- Pusty
E- Pusty

2 Rzad
F- Czerwony
G- Brązowo-Biały
H- Pusty
J- Pusty
K- Brązowo-Szary

I teraz co to sa za kable ??
Wydaje mi sie ze :
A- (-)masa
F- (+)12V
Napiszcie ,moze wiecie gdzie to podpiac ,albo gdzie sa odpowiedniki do tych kabli...
Auto chodzi okropnie i nie widomo co sie zdu***ło
sa fotki http://www.labfoto.pl/dyna/myphotos.mht ... 21686;gt=u
PLS o POMOC
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

jedz do elektromechanika - wymruga Ci bledy za jakies 30zl - tez nie mialem kiedys lacza i mi wyprowadzil za 30zl - tyle tylko ze nie ma podpiecia do kompa
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

czy gigantyczne spalanie moze byc spowodowane bardzo slabym ladowaniem alternatora? poszlo mi zawieszenie to gumowe takie i czasami wyskakuje ladowanie
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

No wiec tak:

podłączyłem brązowo-biały przewód do masy i zaczęło pokazywać błedy...
wyskoczył mi numer 13 czyli brak sygnału z lambdy (tak jak przypuszczałem) i numerek 31 czyli Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) - czy ktos wie co to i gdzie to? :zakrecony:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”