Dziękuje za wszelkiego rodzaju podpowiedzi
Kontrolka check engine...zapala się i gaśnie
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Kontrolka check engine...zapala się i gaśnie
Witam, ostatnio mam taki problem z corsiną 1.2i. Odpala bardzo dobrze, jeździ równie dobrze ale jest jeden mały kłopot. Jak auto się rozgrzeje i w czasie jazdy nabierze obrotów tak mniej więcej powyżej 2000 obr/min to zapala mi się kontrolka check engine i się świeci. Np. kiedy rozpędzam się do prędkości 60 km/h lampka się świeci jak jade już ze stałą prędkością po kilku sekundach 10-15 sekund kontrolka gaśnie. Podobny przypadek jest kiedy dojezdzając do świateł wrzucam na luz i po chwili znowu lampka gaśnie. Co wy na to? Oczywiście wybieram sie na dniach do serwisu aby podpięli pod kompa. Może mieliście podobny przypadek ?
Dziękuje za wszelkiego rodzaju podpowiedzi
Pozdro
Dziękuje za wszelkiego rodzaju podpowiedzi
STOP Pijanym kierowcom
-
PETERS
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
1.2i (c12nz) - sam sobie możesz zrobić autodiagnozę....... ale pewnie o tym wiesz.
Mi się coś zdaje (bo pewieni nie jestem), że jeżeli check tak się raz swieci raz nie, a auto ani nie wariuje ani nie traci na mocy to:
- możesz mieć słaby akumulator i komp Ci zacznie wywalać jakieś dziwne błędy
- zapłon - teraz wilgoć, cewka, kable, świeczki (wystarczy, że któryś garnek nie będzie miał "dobrej" iskry i będzie Ci właśnie wywalało za bogaty skład mieszanki)
- albo sonda lambda
- lub.... wiele wiele innych rzeczy
Podaj jaki kod Ci wywala...........
Mi się coś zdaje (bo pewieni nie jestem), że jeżeli check tak się raz swieci raz nie, a auto ani nie wariuje ani nie traci na mocy to:
- możesz mieć słaby akumulator i komp Ci zacznie wywalać jakieś dziwne błędy
- zapłon - teraz wilgoć, cewka, kable, świeczki (wystarczy, że któryś garnek nie będzie miał "dobrej" iskry i będzie Ci właśnie wywalało za bogaty skład mieszanki)
- albo sonda lambda
- lub.... wiele wiele innych rzeczy
Podaj jaki kod Ci wywala...........
Corsa A 1.2i 93r.


- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dzisiaj rano chciałem odpalic auto ale się nie udało, niedawno jak wróciłem odpaliłem corse z kabli.... Hmm po przekręceniu kluczyka wogóle nie kręcił. Kontrolka od ładowania akumulatora też się nie świeci. Jedynie chceck engine mi się zapalił jak po odpaleniu auta rozgrzałem silnik i przygazowałem. Tomorrow serwis.... mam nadzieję, że poprawią auto
STOP Pijanym kierowcom
- geo022
- Swój
- Posty: 822
- Rejestracja: 14 lut 2005, o 12:32
- Lokalizacja: Piekary
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
kumpel mial dokładnie to samo w Kadecie-to byl zawór EGR i na to bym stawiał bo objawy są idealnie takie same:) daj znac co wkoncu bylo jeśli to EGR to jest to koszt okolo 500-600 zl ale szczerze mówiąc nasz wspólny mechanik(mechanik klubu KTK ) zadecydował o wycięciu tego EGR -zaślepil wężyki wyciął go i autko jeździ jak nigdy dotąd
moze troche o samym EGR-ze
jest to zawór recyrkulacji spalin.Dzięki niemu częśc spalin jest zawracana i spowrotem idzie do komory spalania,ta częśc utrudnia spalanie w wyniku czego powstaje mniej spalin z samochodu
,co za tym idzie mamy mniejszą efektywnosc . a jak nie ma EGR-u to auto jeździ jak głupie
dobry EGR wpuszcza te spaliny do komory powyżej jakiejś temperatury a zepsuty wpuszcza je caly czas dusząc silnik=moja diagnoza brzmi
<b>SIOSTRO SKALPEL _USUNIEMY TEN WYROSTEK</b>
moze troche o samym EGR-ze
jest to zawór recyrkulacji spalin.Dzięki niemu częśc spalin jest zawracana i spowrotem idzie do komory spalania,ta częśc utrudnia spalanie w wyniku czego powstaje mniej spalin z samochodu
dobry EGR wpuszcza te spaliny do komory powyżej jakiejś temperatury a zepsuty wpuszcza je caly czas dusząc silnik=moja diagnoza brzmi
<b>SIOSTRO SKALPEL _USUNIEMY TEN WYROSTEK</b>
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dzisiaj w serwisie nie mieli dla mnie czasu aby zajrzeć pod maske. Z moich obserwacji doszedłem do takich wniosków, może i zasugerowałem się innymi ale cóż taka jest sytuacja:
- kiedy odpaliłem corse( nie wspominając, że 8 godzin ładowałem akumulator) słyszałem jakby woda w układzie się przelewała, odgłos słyszalny jak się siedzi za kółkiem
- podczas jazdy nie słychać przelewania, tylko ta nieszczęsna kontrolka zapala się powyżej ok 2 tyś obr
- autko nie kopci co chyba jest plusem
- nagrzewa mi wnętrze odpowiednio
- nie chce stwierdzic, że uszczelka pod głowicą
Kurka jutro jestem na rano umówiony do serwisu, jak coś znajdą napewno opisze. Pozdro
- kiedy odpaliłem corse( nie wspominając, że 8 godzin ładowałem akumulator) słyszałem jakby woda w układzie się przelewała, odgłos słyszalny jak się siedzi za kółkiem
- podczas jazdy nie słychać przelewania, tylko ta nieszczęsna kontrolka zapala się powyżej ok 2 tyś obr
- autko nie kopci co chyba jest plusem
- nagrzewa mi wnętrze odpowiednio
- nie chce stwierdzic, że uszczelka pod głowicą
Kurka jutro jestem na rano umówiony do serwisu, jak coś znajdą napewno opisze. Pozdro
STOP Pijanym kierowcom
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
więc jak niektórych rzeczy nie jesteśmy pewni, to nie pisać ich, bo ktoś potraktuje to jako radę i się wpakuje.... silniki x12sz,x14sz x14xe i inne, które mają elektronicznie sterowany EGR muszą mieć ten układ podpięty. w c16nz i paru innych (starszych) silnikach jest EGR podciśnieniowy i żeby się nie otwierał (był zamknięty) wystarczy ściągnąć wężyk.geo022 pisze:tamten silnik to c16nz
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dzisiaj odwiedziłem serwis. Zanim dojechałem miałem wogóle problemy z dojazdem ze względu na słabo przyspieszający samochód. Okazało się, że znowu uszkodził się czujnik ułożenia wału. Kod 19. Przypomniałem sobie, że czujnik wymieniany był już 2 razy ostatnio w kwietniu więc mam jeszcze kilka miechów gwarancji na niego. Więc na pozostawienie auta w serwisie umówiłem się na poniedziałek ze względu na brak miejsca. Kurka czy to możliwe, że w ciągu 2,5 roku może polecieć ten sam czujnik ( ułożenia wału, lub jak kto woli czujnik obrotów). To by było na tyle rodacy
STOP Pijanym kierowcom
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Hmm nie mam pojęcia jakiego on jest kształtu, ale aby go wymontować najlepie albo przy skręconych kołach go wymieniac albo z pozycji kanału. W CB umieszczony jest przy dolnym kole pasowym przy silniku. Pocieszyłeś mnie pisząc, że jest awaryjny, myślałem, że ja go niszcze. W pewnym sensie on jest wystawiony na warunki drogowe, leci na niego, woda, obecnie i śnieg, czasem kamień z ulicy w niego uderza a przecież w żadnej osłonie on nie jest.
STOP Pijanym kierowcom
-
PETERS
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Ahh sorry, pomyliło mi się z czujnikiem położenia wałka rozrządu w silnikcha na pełnym wtrysku
Ten o którym mówisz to masz rację, może się zabrudzić, albo przesunąć (niewiem czy to jest możliwe, bo u mnie chyba niema takiego czujnika-ja mam czujnik halla, ale u ojca w aucie był taki bajer, że się poluzował właśnie ten czujnik z mocowania i auto miało problemy z rozruchem, jak już zapaliło to chodziło, ale przebierało troszkę obrotami)
Ten o którym mówisz to masz rację, może się zabrudzić, albo przesunąć (niewiem czy to jest możliwe, bo u mnie chyba niema takiego czujnika-ja mam czujnik halla, ale u ojca w aucie był taki bajer, że się poluzował właśnie ten czujnik z mocowania i auto miało problemy z rozruchem, jak już zapaliło to chodziło, ale przebierało troszkę obrotami)
Corsa A 1.2i 93r.


- -=m&m=-
- Website Admin

- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznychHiv pisze:A mowiles ze masz gwarancje na niego...
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert

