Masło na korku wlewu oleju i w odmie c12nz LPG
- totik
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Masło na korku wlewu oleju i w odmie c12nz LPG
No właśnie pojawiło mi sie masełko na korku wlewu oleju i w odmie i ni cholery nie moge sie połapać z kąd to. Czy to wina tego że autko na gazie jeździ czy może olej do bani ( Texaco 10W40 - jakieś 9 tyś.km po wymianie ). Nie wydaje mi sie co by to była uszczelka pod głowicą bo ani płynu nie ubywa ani olej nie znika i nawet czyściutki jest. Samochód ma 110 000 km przebiegu. Czyżby remont silnika się szykował ?? HELP !!
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Masło na korku wlewu oleju i w odmie - corsa b c12nz LPG
Jeśli nie ubywa płynu to remontu nie musisz się obawiać. 2 tygodnie miałem dokładnie to samo, pojawiło się masełko i co dziwne po trasie ponad 100km bez przerwy więc odpada opcja z niedogrzaniem silnika. Naszczęście doszedłem dlaczego tak byłototik pisze:No właśnie pojawiło mi sie masełko na korku wlewu oleju i w odmie i ni cholery nie moge sie połapać z kąd to. Czy to wina tego że autko na gazie jeździ czy może olej do bani ( Texaco 10W40 - jakieś 9 tyś.km po wymianie ). Nie wydaje mi sie co by to była uszczelka pod głowicą bo ani płynu nie ubywa ani olej nie znika i nawet czyściutki jest. Samochód ma 110 000 km przebiegu. Czyżby remont silnika się szykował ?? HELP !!

Najprawdopodobniej zatankowałeś gaz z większą ilością wody niż normalnie

-
- Świeżak
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 maja 2005, o 19:49
- Lokalizacja: Chełm
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja obstawiam uszczelkę pod głowicą .
To płyn z układu chłodzenia miesza się z olejem i tworzy białą maź .
Woda raczej nie powinna mieszać się z olejem i napewno zauważyłbyś ją na bagnecie.
U mnie problem z tą mazią w silniku pojawiał się potem znikał na jakiś czas a ubytek płynu był niewielki aż dopiero prawie po roku silnik przestał palić na jeden cylinder i było jasne że płyn zalewa świece .
Potem to już tylko wydajesz kasę .
To płyn z układu chłodzenia miesza się z olejem i tworzy białą maź .
Woda raczej nie powinna mieszać się z olejem i napewno zauważyłbyś ją na bagnecie.
U mnie problem z tą mazią w silniku pojawiał się potem znikał na jakiś czas a ubytek płynu był niewielki aż dopiero prawie po roku silnik przestał palić na jeden cylinder i było jasne że płyn zalewa świece .
Potem to już tylko wydajesz kasę .
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
uszczelka pod glowica.
plyn chlodniczy + olej.
plyn chlodniczy + olej.
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jeśli silnik nie nagrzewa się do 90st, to zawsze będzie takie masełko w 8v jest to standardem. Dopiero silnik pracuje normalnie w okolicach 90-92 stopni. jeśli mimo to będzie nadal masełko to dopiero podejrzewać uszczelkę
- totik
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
pozostane przy wersji optymistycznej...bardzo krótkie dystansy robie i autko raczej kiepsko sie nagrzewa ( biorąc jeszcze pod uwage uwalony termostat )... a co do tego LPG to rzeczywiście strasznie mi ostatnio z wydechu parowało... ORLEN LPG rulez... a jeśli wyjdzie jednak na to, że cza robić uszczelke... hmm dobry powód na zmiane serduszka w moim potworku 

dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Zgadzam się, sam czegoś takiego doświadczyłem...AdamXXL pisze:Jeśli silnik nie nagrzewa się do 90st, to zawsze będzie takie masełko w 8v jest to standardem. Dopiero silnik pracuje normalnie w okolicach 90-92 stopni. jeśli mimo to będzie nadal masełko to dopiero podejrzewać uszczelkę
STOP Pijanym kierowcom
-
- Świeżak
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 maja 2005, o 19:49
- Lokalizacja: Chełm
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
U mnie po wymianie uszczelki pod głowicą nie ma śladu syfu pod korkiemAdamXXL pisze:Jeśli silnik nie nagrzewa się do 90st, to zawsze będzie takie masełko w 8v jest to standardem. Dopiero silnik pracuje normalnie w okolicach 90-92 stopni. jeśli mimo to będzie nadal masełko to dopiero podejrzewać uszczelkę
a do pracy mam max 5 minut drogi więc silnik napewno się dobrze nie nagrzewa .
Żeby się pojawiła piana pod korkiem to coś musi zasyfić olej , sam z siebie się raczej nie zapieni .
Może po nagrzaniu piana się rozpuszcza i mieszanka zaczyna przypominać czysty olej .
-
- Świeżak
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 wrz 2004, o 23:49
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
U mnie jak pojawilo sie maselko to oznaczalo jedno: Glowica =)leśnik pisze: U mnie po wymianie uszczelki pod głowicą nie ma śladu syfu pod korkiem
a do pracy mam max 5 minut drogi więc silnik napewno się dobrze nie nagrzewa .
Żeby się pojawiła piana pod korkiem to coś musi zasyfić olej , sam z siebie się raczej nie zapieni .
Może po nagrzaniu piana się rozpuszcza i mieszanka zaczyna przypominać czysty olej .
Zaczelo sie od tego, pozniej bulgotanie+ubytki plynu, zaparowane podworko=), kropelki plynu chlodzacego w wydechu itd
Z wymiana rozrzadu(pasek&rolka) i planowaniem i robocizna ok 600 zl =)
-- M.