Masło na korku wlewu oleju i w odmie c12nz LPG

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
totik
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Masło na korku wlewu oleju i w odmie c12nz LPG

Post autor: totik »

No właśnie pojawiło mi sie masełko na korku wlewu oleju i w odmie i ni cholery nie moge sie połapać z kąd to. Czy to wina tego że autko na gazie jeździ czy może olej do bani ( Texaco 10W40 - jakieś 9 tyś.km po wymianie ). Nie wydaje mi sie co by to była uszczelka pod głowicą bo ani płynu nie ubywa ani olej nie znika i nawet czyściutki jest. Samochód ma 110 000 km przebiegu. Czyżby remont silnika się szykował ?? HELP !!
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Awatar użytkownika
Gobo
Nowy
Posty: 473
Rejestracja: 12 wrz 2003, o 13:26
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Gobo »

A dobrze go rozgrzewasz ?? U mnie też tekie coś pojawiało jak auto jeździło na krótkich dystansach i było nie dogrzane
Wyginaj śmiało ciało
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Masło na korku wlewu oleju i w odmie - corsa b c12nz LPG

Post autor: Marcin99 »

totik pisze:No właśnie pojawiło mi sie masełko na korku wlewu oleju i w odmie i ni cholery nie moge sie połapać z kąd to. Czy to wina tego że autko na gazie jeździ czy może olej do bani ( Texaco 10W40 - jakieś 9 tyś.km po wymianie ). Nie wydaje mi sie co by to była uszczelka pod głowicą bo ani płynu nie ubywa ani olej nie znika i nawet czyściutki jest. Samochód ma 110 000 km przebiegu. Czyżby remont silnika się szykował ?? HELP !!
Jeśli nie ubywa płynu to remontu nie musisz się obawiać. 2 tygodnie miałem dokładnie to samo, pojawiło się masełko i co dziwne po trasie ponad 100km bez przerwy więc odpada opcja z niedogrzaniem silnika. Naszczęście doszedłem dlaczego tak było 8-) . Zauważ, że w zimie na gazie z wydechu idą kłęby białego dymu bo więcej wody odparowywuje z gazu. Ja dodatkowo zatankowałem na śląsku na taniej stacji (tańszy gaz o 10gr niż na innych) i to nie byle jaka stacja co tankują sam gaz (nazwy nie pamiętam ale chyba PREEM) - zauważyłem następnego dnia że dymu idzie więcej i przy sprawdzaniu oleju pojawiło się masełko. Poziom oleju srpawdzam co jakieś 2 tygodnie odkręcając również korek stąd też wiem napewno, że wcześniej tego nie było. Zatankowałem już w krakowie i dymu mniej a do tego masełko zniknęło prawie od razu.
Najprawdopodobniej zatankowałeś gaz z większą ilością wody niż normalnie :oko:
leśnik
Świeżak
Posty: 86
Rejestracja: 10 maja 2005, o 19:49
Lokalizacja: Chełm
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: leśnik »

Ja obstawiam uszczelkę pod głowicą .

To płyn z układu chłodzenia miesza się z olejem i tworzy białą maź .
Woda raczej nie powinna mieszać się z olejem i napewno zauważyłbyś ją na bagnecie.

U mnie problem z tą mazią w silniku pojawiał się potem znikał na jakiś czas a ubytek płynu był niewielki aż dopiero prawie po roku silnik przestał palić na jeden cylinder i było jasne że płyn zalewa świece .

Potem to już tylko wydajesz kasę .
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

uszczelka pod glowica.
plyn chlodniczy + olej.
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Jeśli silnik nie nagrzewa się do 90st, to zawsze będzie takie masełko w 8v jest to standardem. Dopiero silnik pracuje normalnie w okolicach 90-92 stopni. jeśli mimo to będzie nadal masełko to dopiero podejrzewać uszczelkę
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
totik
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: totik »

pozostane przy wersji optymistycznej...bardzo krótkie dystansy robie i autko raczej kiepsko sie nagrzewa ( biorąc jeszcze pod uwage uwalony termostat )... a co do tego LPG to rzeczywiście strasznie mi ostatnio z wydechu parowało... ORLEN LPG rulez... a jeśli wyjdzie jednak na to, że cza robić uszczelke... hmm dobry powód na zmiane serduszka w moim potworku :-D
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

AdamXXL pisze:Jeśli silnik nie nagrzewa się do 90st, to zawsze będzie takie masełko w 8v jest to standardem. Dopiero silnik pracuje normalnie w okolicach 90-92 stopni. jeśli mimo to będzie nadal masełko to dopiero podejrzewać uszczelkę
Zgadzam się, sam czegoś takiego doświadczyłem...
STOP Pijanym kierowcom
leśnik
Świeżak
Posty: 86
Rejestracja: 10 maja 2005, o 19:49
Lokalizacja: Chełm
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: leśnik »

AdamXXL pisze:Jeśli silnik nie nagrzewa się do 90st, to zawsze będzie takie masełko w 8v jest to standardem. Dopiero silnik pracuje normalnie w okolicach 90-92 stopni. jeśli mimo to będzie nadal masełko to dopiero podejrzewać uszczelkę
U mnie po wymianie uszczelki pod głowicą nie ma śladu syfu pod korkiem
a do pracy mam max 5 minut drogi więc silnik napewno się dobrze nie nagrzewa .

Żeby się pojawiła piana pod korkiem to coś musi zasyfić olej , sam z siebie się raczej nie zapieni .

Może po nagrzaniu piana się rozpuszcza i mieszanka zaczyna przypominać czysty olej .
mzb
Świeżak
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2004, o 23:49
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: mzb »

leśnik pisze: U mnie po wymianie uszczelki pod głowicą nie ma śladu syfu pod korkiem
a do pracy mam max 5 minut drogi więc silnik napewno się dobrze nie nagrzewa .

Żeby się pojawiła piana pod korkiem to coś musi zasyfić olej , sam z siebie się raczej nie zapieni .

Może po nagrzaniu piana się rozpuszcza i mieszanka zaczyna przypominać czysty olej .
U mnie jak pojawilo sie maselko to oznaczalo jedno: Glowica =)

Zaczelo sie od tego, pozniej bulgotanie+ubytki plynu, zaparowane podworko=), kropelki plynu chlodzacego w wydechu itd

Z wymiana rozrzadu(pasek&rolka) i planowaniem i robocizna ok 600 zl =)

-- M.
Awatar użytkownika
geo022
Swój
Posty: 822
Rejestracja: 14 lut 2005, o 12:32
Lokalizacja: Piekary
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: geo022 »

przerabiałem ten problem -silnik c12nz. Masełko bylo na korku -w moim przypadku autko caly czas dogrzane itd ,zmiana uszczeleczki i wszystko pięknie wszystko ładnie-aczkolwiek my nie jesteśmy w stanie na odległość ocenić Twojej awarii więc skonsultuj się z kilkom -kilkoma osobami na miejscu:) :)
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Też to ostatnio przerabiałem... Uszczelka niestety... :-?
Może znów corsa...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”