Test długodystansowy 2 litrowej corsy 15.000
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Test długodystansowy 2 litrowej corsy 15.000
Heja! Dzisiaj stuknęło mi 15000 kilometrów odkąd mam 2-litroofke... Co moge powiedzieć - jestem naprawde super zadowolony, szczerze powiem że nie przypuszczałem że ta konfiguracja wytrzyma. Dzisiaj moge powiedziec z czystym sumieniem ze nie jest to jakas makabra dla biednej małej corsy....
Co było, co jest:
- Silnik wsadzony i jeżdzony od 20 czerwca 2005
- przejechany dystans - 15000 kilometrów
- w tym czasie były dwie zmiany oleju po 8 tys i wczoraj....
- klocki - hmmm.... szybko - po jakichs 8 tys wymienilem (ATE).... teraz mam przejechane na tych 7tys, ale widze ze jeszcze troche ich zostało - jakies 3/5... wnioskuje ze palowanie auta i proba nacieszenia sie poszla w mocna eksploatację
- sprzęgło - ma przejechane 20tys, z czego 5 tys jak wiadomo na 1,3... czasami zdarza sie uslizg na IV biegu... nie wiem jeszcze jak wyglada i czy uslizgi nie byly spowodowane warunkami atmosferycznymi (brak oslony)
- zerwana linka od recznego - coz nie pierwsza i nie ostatnia (nie od jazdy bokiem)
- spalone zarowki (2x postojowka, 1x stop, 1x przeciwmgielna)
- wczoraj na stacji diagnostycznej chcialem wybadac co tam w podwoziu.... wsztstkie gumy - koncowki drazkow, wahaczy, wszystko jest ok! dodam ze nie ruszalem tego i jest to co przyjechalo z niemiec
- sprawnosc amorkow przednich spada jak w seryjnym aucie.... nie pamietam cyferek, ale zuzycie jak sie okazuje jest "normalne", tyl wiadomo, tak samo
- wydech po 15 tys, wyglada tak jak 15 tys temu nie jest wypalony, ani zardzewiały
- wymienilem szczotki w alternatorze, po juz sie zaczynalo przygasanie swiatel na postoju, poza tym ladowanie bylo za duze...
- w lublinie - czesc to wie - wymiana paska; tyklo ze wzgledu na to ze byl zalozony za dlugi
- przy tych wszystkich mrozach, raz JEDYNY raz corsa mi nie odpalila, nie wiem co bylo bezposrednia przyczyna, ale nocka w garazu pomogla... wymienione byly swiece wtedy - co prawda poprzednie nie wykazywaly jakis tam "niedociagniec"
- dwa razy wystrzelil bezpiecznik od wycieraczek - powodem bylo przetarcie kabelka
Srednie spalanie to ok 10litrow / 100 kilometrow - jazda głównie po mieście... nie powiem ze oszczedzam auto, bo naprawde jezdze dosyc szybko
Podsumowujac - jezeli ktos sie zastanawia na budowa, ale boi sie ze eksploatacja bedzie kosmiczna ze wzgledu np przez duze zuzycie niektorych elementow, to moze sie nie martwic - bo jest mniej wiecej tak jak w serii
Co było, co jest:
- Silnik wsadzony i jeżdzony od 20 czerwca 2005
- przejechany dystans - 15000 kilometrów
- w tym czasie były dwie zmiany oleju po 8 tys i wczoraj....
- klocki - hmmm.... szybko - po jakichs 8 tys wymienilem (ATE).... teraz mam przejechane na tych 7tys, ale widze ze jeszcze troche ich zostało - jakies 3/5... wnioskuje ze palowanie auta i proba nacieszenia sie poszla w mocna eksploatację
- sprzęgło - ma przejechane 20tys, z czego 5 tys jak wiadomo na 1,3... czasami zdarza sie uslizg na IV biegu... nie wiem jeszcze jak wyglada i czy uslizgi nie byly spowodowane warunkami atmosferycznymi (brak oslony)
- zerwana linka od recznego - coz nie pierwsza i nie ostatnia (nie od jazdy bokiem)
- spalone zarowki (2x postojowka, 1x stop, 1x przeciwmgielna)
- wczoraj na stacji diagnostycznej chcialem wybadac co tam w podwoziu.... wsztstkie gumy - koncowki drazkow, wahaczy, wszystko jest ok! dodam ze nie ruszalem tego i jest to co przyjechalo z niemiec
- sprawnosc amorkow przednich spada jak w seryjnym aucie.... nie pamietam cyferek, ale zuzycie jak sie okazuje jest "normalne", tyl wiadomo, tak samo
- wydech po 15 tys, wyglada tak jak 15 tys temu nie jest wypalony, ani zardzewiały
- wymienilem szczotki w alternatorze, po juz sie zaczynalo przygasanie swiatel na postoju, poza tym ladowanie bylo za duze...
- w lublinie - czesc to wie - wymiana paska; tyklo ze wzgledu na to ze byl zalozony za dlugi
- przy tych wszystkich mrozach, raz JEDYNY raz corsa mi nie odpalila, nie wiem co bylo bezposrednia przyczyna, ale nocka w garazu pomogla... wymienione byly swiece wtedy - co prawda poprzednie nie wykazywaly jakis tam "niedociagniec"
- dwa razy wystrzelil bezpiecznik od wycieraczek - powodem bylo przetarcie kabelka
Srednie spalanie to ok 10litrow / 100 kilometrow - jazda głównie po mieście... nie powiem ze oszczedzam auto, bo naprawde jezdze dosyc szybko
Podsumowujac - jezeli ktos sie zastanawia na budowa, ale boi sie ze eksploatacja bedzie kosmiczna ze wzgledu np przez duze zuzycie niektorych elementow, to moze sie nie martwic - bo jest mniej wiecej tak jak w serii
-
- Nowy
- Posty: 104
- Rejestracja: 17 maja 2005, o 00:37
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
fajne podsumowanko, w sumie nic sie nie wysrało f13 wytrzymuje i wogóle,
w CA fridka juz c20ne siedzi za pare dni bedzie pewnie jezdzic, a za niedlugo sam mam zamiar uzbroic sie w taki własnie motor i fajnie jest przeczytac opinię kogoś kto ma z tym stycznosć i pisze, że wszystko zuzywa sie jak praktycznie w seri tylko ma trochę wiekszy apetyt na benzyne
ps juhol... czy jeżdząc oszczednie i ekonomicznie bylbys w stanie zejsć do spalania 8l/100 ??
tak tylko pytam z ciekawosci, no i w jakich granicach jest spalanie na trasie?? chyba, ze non stop masz cięzka nogę nie oszczedzasz auta
pozdro
w CA fridka juz c20ne siedzi za pare dni bedzie pewnie jezdzic, a za niedlugo sam mam zamiar uzbroic sie w taki własnie motor i fajnie jest przeczytac opinię kogoś kto ma z tym stycznosć i pisze, że wszystko zuzywa sie jak praktycznie w seri tylko ma trochę wiekszy apetyt na benzyne
ps juhol... czy jeżdząc oszczednie i ekonomicznie bylbys w stanie zejsć do spalania 8l/100 ??
tak tylko pytam z ciekawosci, no i w jakich granicach jest spalanie na trasie?? chyba, ze non stop masz cięzka nogę nie oszczedzasz auta
pozdro
C20XE juz niedługo
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Juhol : Gratuluje .Super ze wszystko wyszlo itd ciekawe co tam wydlubiesz .....
Ja swoim zrobilem 16tys i tak samo jak ty bylem zadowolony do konca...
Ze spalaniem w miescie ciezko jest zejsc do 8... ,najbardziej realna cyfra to 10 ,minimum to 9.
Ja swoim zrobilem 16tys i tak samo jak ty bylem zadowolony do konca...
Ze spalaniem w miescie ciezko jest zejsc do 8... ,najbardziej realna cyfra to 10 ,minimum to 9.
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Mi na trasie 6.2l /100km ale przy predkosci sredniej 80-90... Staneq swiadkiem...
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Test długodystansowy 15.000
Gratuluje ładnego wyniku, a blacha jak się trzyma w twoim aucie ?=JUHol= pisze:Heja! Dzisiaj stuknęło mi 15000 kilometrów odkąd mam 2-litroofke... Co moge powiedzieć - jestem naprawde super zadowolony, szczerze powiem że nie przypuszczałem że ta konfiguracja wytrzyma. Dzisiaj moge powiedziec z czystym sumieniem ze nie jest to jakas makabra dla biednej małej corsy....
STOP Pijanym kierowcom
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
@D12
Blacha jest ok.... przegladalem wszystkie newralgiczne punkty (mocowania) itd i wszystko jest w normie... gorzej na zewnatrz... zachcialo sie poszerzen to teraz popekana szpachloofka w niektorych miejscach... idzie do lakierowania auto jakos w czerwcu/lipcu
@Górniol
Spalanie ponizej? raczej malo realne... na trasie pali 8-9.... kiedys jak zapomnialem wziac kase i sie okazalo ze musze dojechac do domku na tym co mam (~5l) jakies 90km - udało się... ale nie umiem tak jezdzic
@arts
prawdopodobnie beda 2 silniki
Blacha jest ok.... przegladalem wszystkie newralgiczne punkty (mocowania) itd i wszystko jest w normie... gorzej na zewnatrz... zachcialo sie poszerzen to teraz popekana szpachloofka w niektorych miejscach... idzie do lakierowania auto jakos w czerwcu/lipcu
@Górniol
Spalanie ponizej? raczej malo realne... na trasie pali 8-9.... kiedys jak zapomnialem wziac kase i sie okazalo ze musze dojechac do domku na tym co mam (~5l) jakies 90km - udało się... ale nie umiem tak jezdzic
@arts
prawdopodobnie beda 2 silniki
-
- Nowy
- Posty: 286
- Rejestracja: 6 paź 2005, o 22:35
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 maja 2005, o 19:49
- Lokalizacja: Chełm
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Test długodystansowy 15.000
Jaki wpływ na pracę sprzęgła ma brak osłony - szczególnie przy takich warunkach jakie panują teraz ?=JUHol= pisze: sprzęgło - ma przejechane 20tys, z czego 5 tys jak wiadomo na 1,3... czasami zdarza sie uslizg na IV biegu... nie wiem jeszcze jak wyglada i czy uslizgi nie byly spowodowane warunkami atmosferycznymi (brak oslony)
Czy jest możliwość założenia oryginalnej osłony , trzeba ją przerabiać czy nie podejdzie ?
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Test długodystansowy 15.000
Ja też nie mam osłony- bo stara mi nie pasowała. W sumie muszę jakąś dorwać bo zupełnie o tym zapomniałem.leśnik pisze:Jaki wpływ na pracę sprzęgła ma brak osłony - szczególnie przy takich warunkach jakie panują teraz ?=JUHol= pisze: sprzęgło - ma przejechane 20tys, z czego 5 tys jak wiadomo na 1,3... czasami zdarza sie uslizg na IV biegu... nie wiem jeszcze jak wyglada i czy uslizgi nie byly spowodowane warunkami atmosferycznymi (brak oslony)
Czy jest możliwość założenia oryginalnej osłony , trzeba ją przerabiać czy nie podejdzie ?