Zmiana silnika w Corsa A + male pytanko o malowanie.
-
- Nowy
- Posty: 104
- Rejestracja: 17 maja 2005, o 00:37
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a to niby ma byc 2.0 8v czy 16v?? w CA przy kulturalnej jeździe jesli wszystko jest OK spalanie obu silników nie powinno przekroczyc 10 litrów, za ile kupiles c14nz?? bo ja moje kompletne chcialem sprzedac za 500 pln z wiazka kompem i skrzynia...
co do przekladki silnika z 1.2 na 1.4 nie ma żadnych schodków,
co do przekladki silnika z 1.2 na 1.4 nie ma żadnych schodków,
to ja odkupie od Ciebie zegary progi lotke na klape i dobry przedni zderzakEliot pisze: Jakby ktos mial rozbita corse GSI to chetnie kupie
C20XE juz niedługo
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Do CA od 1.6sh(gaźnikowy) wzwyż będzie już zabawa z zakładaniem silnika. Wtedy to masz 2 wyjścia, albo zostawiasz f13 i przerabiasz koło zamachowe pod sprzęgło ze small blocka, albo wymieniasz skrzynie i robisz nowe półosie bo z corsy przeguby do f16 nie podejdą, a półosie z kadzia GSi pasują jak już do CB, a nie do CA.
Najłatwiej będzie znaleść silnik c16nz, który był bardzo często spotykany w kadettach. Założenie tego silnika to żaden problem. Jedynie będziesz musiał dołożyć wiązke z elektryki silnika(tak samo jak w każdym innym smallblocku na wtrysku).
Najłatwiej będzie znaleść silnik c16nz, który był bardzo często spotykany w kadettach. Założenie tego silnika to żaden problem. Jedynie będziesz musiał dołożyć wiązke z elektryki silnika(tak samo jak w każdym innym smallblocku na wtrysku).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
-
- Nowy
- Posty: 264
- Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
- Lokalizacja: Śląsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Zmiana silnika w Corsa A + male pytanko o malowanie.
Mogleś dac gaźnik do regeneracji wsadzic dysze np. z pierburga 1B1 36Eliot pisze: Niepodoba mi sie kultura jego pracy (a raczej brak kultury), ciągłe problemy z odpalaniem na zimno i kombinacje ze ssaniem.
Maciej
lub gaźnik z kolektorem ssacym 36mm
podłubac przy głowicy i 60KM masz pewne.
Tak jak chlopaki pisza przekładka na 14NZ prosta
zmieniasz pompe paliwa
odrobine elektryki
oczywiscie silnik
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie wiem dlaczego.Staneq pisze:imho c16nz to niefajny pomysł, lepiej już coś na wielopunktowym wtrysku.. tzn c16se (czyli cA GSi)
gdybym miał wybierać między C16NZ i C14SE, wybrał bym C16NZ, a gdyby do stawki doszedł C16SE to już wiadomo, że ten właśnie
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Też brałbym C16NZ. Jeden z bardziej udanych silników Opla, jak się o nim mówi, b.łatwy dostęp do części zamiennych, niekolizyjny rozrząd, bardzo duża podaż na rynku (Kadett, Astra, Vectra)
Co do malowania deski - są specjalne lakiery do malowania plastików, ale takich jak zderzaki - tam jednak faktura jest trochę inna. Nie wiem jak sobie poradzi z tym tego typu lakier.
http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.ph ... =srebrn%B1
http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.ph ... =malowanie
Co do malowania deski - są specjalne lakiery do malowania plastików, ale takich jak zderzaki - tam jednak faktura jest trochę inna. Nie wiem jak sobie poradzi z tym tego typu lakier.
http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.ph ... =srebrn%B1
http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.ph ... =malowanie
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- Staneq
- Post Mistrz
- Posty: 2460
- Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Adaś ale Ja dokładnie napisałem to samo..tzn c16nz vs c16se, a nie c14seAdamXXL pisze:nie wiem dlaczego.Staneq pisze:imho c16nz to niefajny pomysł, lepiej już coś na wielopunktowym wtrysku.. tzn c16se (czyli cA GSi)
gdybym miał wybierać między C16NZ i C14SE, wybrał bym C16NZ, a gdyby do stawki doszedł C16SE to już wiadomo, że ten właśnie
Było c14se
- szajboos
- Nowy
- Posty: 343
- Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Górniol, chciałeś przedni zderzak z GSi. To zajrzyj na:
http://cgi.ebay.at/Stossstange-vorn-Cor ... dZViewItem
Możesz kupić. Normalnie "fabrik neu".
Ja mój dorwałem półtora roku temu na allegro za... 50 zeta
http://cgi.ebay.at/Stossstange-vorn-Cor ... dZViewItem
Możesz kupić. Normalnie "fabrik neu".
Ja mój dorwałem półtora roku temu na allegro za... 50 zeta
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie ma to jak porządny kawał plastiku za 800 zeta, bierz Górniol - okazjaszajboos pisze:Górniol, chciałeś przedni zderzak z GSi. To zajrzyj na:
http://cgi.ebay.at/Stossstange-vorn-Cor ... dZViewItem
Możesz kupić. Normalnie "fabrik neu".
Ja mój dorwałem półtora roku temu na allegro za... 50 zeta
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
1. nie. C14NZ i C12NZ mają czujnik Halla i ich wiązki można stosować zamiennie. C16NZ ma czujnik indukcyjny.
2. jw musiałbyś zajrzeć do schematu(jest na stronie corsa-a.pl)
3. Kolektory są takie same. Jak chcesz jakieś poprawy to załóż ten od 13s
4. F10 i F13 podejdą do każdego small-blocka. 1,6 big-blokowe były tylko gaźnikowce(16sh)
2. jw musiałbyś zajrzeć do schematu(jest na stronie corsa-a.pl)
3. Kolektory są takie same. Jak chcesz jakieś poprawy to załóż ten od 13s
4. F10 i F13 podejdą do każdego small-blocka. 1,6 big-blokowe były tylko gaźnikowce(16sh)
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
1. nie bardzo rozumiem o co chodzi? :> O jakim czujniku mowisz i jaki on ma zwiazek z alternatorem, rozrusznikiem czy aparatem zapłonowym? Chodzi mi tez o cewke i kilka innych.cursor pisze:1. nie. C14NZ i C12NZ mają czujnik Halla i ich wiązki można stosować zamiennie. C16NZ ma czujnik indukcyjny.
2. jw musiałbyś zajrzeć do schematu(jest na stronie corsa-a.pl)
3. Kolektory są takie same. Jak chcesz jakieś poprawy to załóż ten od 13s
4. F10 i F13 podejdą do każdego small-blocka. 1,6 big-blokowe były tylko gaźnikowce(16sh)
2.
3. A wtryskiwacz, przepustnica itd.? Podobno w c16nz są inne. jeśli rzczywiście tak jest to czy będa pasowały na kolektor od c14nz?
4. Rozumiem więc, że ze sprzęgłem też nie będzie problemów?
Może znów corsa...
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
1. Rozrusznik, altek, cewka i inne duperele podejdą. Jedynym problemem jest czujnik halla(ten pod kopółką), bo w c16nz jest czujnik indukcyjny.
3.Kolektory różnią się tym, że c16nz ma egr, a c14nz nie. Przepustnica będzie pasować, wtryskiwacz jest ten sam. Z tego co się orientuje to c16nz ma przepustnice o większej średnicy(różnica 2-4mm). Jakbyś był zainteresowany to mam kolektor z c16nz wraz z przepustnicą.
4. Ze sprzęgłem nie będzie żadnych problemów, każda skrzynia z corsy A, będzie pasować do każdego silnika, który był w niej montowany. Włącznie z dieslami(sprawdzone u mojej mamy, skrzynia z 1,5D isuzu z corsy podeszła bez problemów do c14nz w kadziu).
3.Kolektory różnią się tym, że c16nz ma egr, a c14nz nie. Przepustnica będzie pasować, wtryskiwacz jest ten sam. Z tego co się orientuje to c16nz ma przepustnice o większej średnicy(różnica 2-4mm). Jakbyś był zainteresowany to mam kolektor z c16nz wraz z przepustnicą.
4. Ze sprzęgłem nie będzie żadnych problemów, każda skrzynia z corsy A, będzie pasować do każdego silnika, który był w niej montowany. Włącznie z dieslami(sprawdzone u mojej mamy, skrzynia z 1,5D isuzu z corsy podeszła bez problemów do c14nz w kadziu).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jesli chodzi silnik 2.0 to on nie pasuje! trzeba mu w tym pomoc wiec nie jest to takie samo "pasowanie" jak silnik dedykowany do konkretnego modelu auta.
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- szajboos
- Nowy
- Posty: 343
- Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
To 1.6 w dieslu się nada, ale w pasowaniu silnikowi (tak jak Klari napisał o 2.0) trzeba będzie pomóc. To nie jest silnik z tego modelu. Jak już chcesz diesla, to poszukaj 1.5 ISUZU. Miałem taki i polecam. Rakieta to nie była, ale był naprawdę bezawaryjny. No i był w CA fabryczny, tylko bajka jest z prawą łapą silnika, bo jest inna niż w benzynie.
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
To jest diesel. Ten silnik powstał na podstawie silnika 16sh, który był montowany w asconach(takich jak ta). Z tym silnikiem będzie tyle samo zabawy co z założeniem 1,7d z kadetta. Powodem tego jest to, że to są big-bloki. Jak chcesz diesla to poszukaj 1,5d lub td isuzu, który był w corsach montowany(1,7td isuzu był montowany w CB, więc ten podejdzie do CA, nie wiem czy to jest ten sam silnik co w kadecie).
Pisałeś, że kupiłeś corse c14nz. Jeśli silnik pali to zrzuć w nim głowice i obadaj progi na cylindrach oraz luzy na pierścieniach, jeśli będą nie za wielkie to go załóż do siebie. Elektryke najprościej będzie przerzucić całą z corsy z tym 1,4, ona nie zmieniła się od początku produkcji.
Pisałeś, że kupiłeś corse c14nz. Jeśli silnik pali to zrzuć w nim głowice i obadaj progi na cylindrach oraz luzy na pierścieniach, jeśli będą nie za wielkie to go załóż do siebie. Elektryke najprościej będzie przerzucić całą z corsy z tym 1,4, ona nie zmieniła się od początku produkcji.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....