Zmiana silnika w Corsa A + male pytanko o malowanie.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Założenie silnika C14NZ to formalność. jedynie co zmieniasz to sam silnik z osprzętem. Do tego musisz położyć elektryke od tego 1,4. Reszty gratów nie wymieniasz.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

ja bym raczej szukał c14se lub c16se..roboty/ koszty prawie takie same a wzrost mocy dwukrotny..
Było c14se
Homiczek
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2003, o 22:51
Lokalizacja: z Grodu Kraka :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Homiczek »

nz - 60KM - wtrysk jednopunktowy
se - 82KM - ------- wielopunktowy

ale czy SE był w CA ?? bo chyba tylko w CB i by doszły łapy silnika i pewnie inne rzeczy

A jeszcze jest stary NV na gażniku - 75KM
VECTRA A 1.7 TD '93 :) Słaby ale jeździ :)
UhU
Nowy
Posty: 452
Rejestracja: 28 lip 2004, o 00:32
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UhU »

Homiczek pisze: ale czy SE był w CA ??
Był.
Mam nawet katalogowe dane Corsy A 92 rok z tym silnikiem:

0 - 100 = 11 sekund
v-max = 175km/h
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Eliot pisze:2.0 ktory ponoc pasuje do Corsy ale przeraza mnie perspektywa spalania 15 litrow na 100 kilometrow...
przy srednim jezdzeniu nie powinien wyjsc z 8-9 litrow, czyli tak jak 1.4-1.6 16v..
Obrazek
Górniol
Nowy
Posty: 104
Rejestracja: 17 maja 2005, o 00:37
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Górniol »

a to niby ma byc 2.0 8v czy 16v?? w CA przy kulturalnej jeździe jesli wszystko jest OK spalanie obu silników nie powinno przekroczyc 10 litrów, za ile kupiles c14nz?? bo ja moje kompletne chcialem sprzedac za 500 pln z wiazka kompem i skrzynia...

co do przekladki silnika z 1.2 na 1.4 nie ma żadnych schodków,

Eliot pisze: Jakby ktos mial rozbita corse GSI to chetnie kupie :)
to ja odkupie od Ciebie zegary progi lotke na klape i dobry przedni zderzak :P
Obrazek

C20XE juz niedługo :)
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Do CA od 1.6sh(gaźnikowy) wzwyż będzie już zabawa z zakładaniem silnika. Wtedy to masz 2 wyjścia, albo zostawiasz f13 i przerabiasz koło zamachowe pod sprzęgło ze small blocka, albo wymieniasz skrzynie i robisz nowe półosie bo z corsy przeguby do f16 nie podejdą, a półosie z kadzia GSi pasują jak już do CB, a nie do CA.

Najłatwiej będzie znaleść silnik c16nz, który był bardzo często spotykany w kadettach. Założenie tego silnika to żaden problem. Jedynie będziesz musiał dołożyć wiązke z elektryki silnika(tak samo jak w każdym innym smallblocku na wtrysku).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Zmiana silnika w Corsa A + male pytanko o malowanie.

Post autor: BRAWIMEX »

Eliot pisze: Niepodoba mi sie kultura jego pracy (a raczej brak kultury), ciągłe problemy z odpalaniem na zimno i kombinacje ze ssaniem.
Maciej
Mogleś dac gaźnik do regeneracji wsadzic dysze np. z pierburga 1B1 36
lub gaźnik z kolektorem ssacym 36mm
podłubac przy głowicy i 60KM masz pewne.

Tak jak chlopaki pisza przekładka na 14NZ prosta
zmieniasz pompe paliwa
odrobine elektryki
oczywiscie silnik
:-D
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

imho c16nz to niefajny pomysł, lepiej już coś na wielopunktowym wtrysku.. tzn c16se (czyli cA GSi)
Było c14se
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Ten z astry to pewnie c16se, a z ascony c16nz. W przypadku 2.0 pisałem ci już jakie są problemy.Ja zastanowiłbym się nad tym z astry
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Staneq pisze:imho c16nz to niefajny pomysł, lepiej już coś na wielopunktowym wtrysku.. tzn c16se (czyli cA GSi)
nie wiem dlaczego.

gdybym miał wybierać między C16NZ i C14SE, wybrał bym C16NZ, a gdyby do stawki doszedł C16SE to już wiadomo, że ten właśnie :-P
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Też brałbym C16NZ. Jeden z bardziej udanych silników Opla, jak się o nim mówi, b.łatwy dostęp do części zamiennych, niekolizyjny rozrząd, bardzo duża podaż na rynku (Kadett, Astra, Vectra)

Co do malowania deski - są specjalne lakiery do malowania plastików, ale takich jak zderzaki - tam jednak faktura jest trochę inna. Nie wiem jak sobie poradzi z tym tego typu lakier.

http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.ph ... =srebrn%B1

http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.ph ... =malowanie
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

nie
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

AdamXXL pisze:
Staneq pisze:imho c16nz to niefajny pomysł, lepiej już coś na wielopunktowym wtrysku.. tzn c16se (czyli cA GSi)
nie wiem dlaczego.

gdybym miał wybierać między C16NZ i C14SE, wybrał bym C16NZ, a gdyby do stawki doszedł C16SE to już wiadomo, że ten właśnie :-P
Adaś ale Ja dokładnie napisałem to samo..tzn c16nz vs c16se, a nie c14se :oko:
Było c14se
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Górniol, chciałeś przedni zderzak z GSi. To zajrzyj na:
http://cgi.ebay.at/Stossstange-vorn-Cor ... dZViewItem
Możesz kupić. Normalnie "fabrik neu".
Ja mój dorwałem półtora roku temu na allegro za... 50 zeta :grin:
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

szajboos pisze:Górniol, chciałeś przedni zderzak z GSi. To zajrzyj na:
http://cgi.ebay.at/Stossstange-vorn-Cor ... dZViewItem
Możesz kupić. Normalnie "fabrik neu".
Ja mój dorwałem półtora roku temu na allegro za... 50 zeta :grin:
:lol: nie ma to jak porządny kawał plastiku za 800 zeta, bierz Górniol - okazja :-P
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

To ja podpinam się z tym dalej:

1) osprzet od c14nz pasuje do c16nz?
2) co z wiazki procz kompa bedzie do wymiany?
3) kolektory są takie same?
4) krótka 5biegowa F10 podejdzie do c16nz?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

1. nie. C14NZ i C12NZ mają czujnik Halla i ich wiązki można stosować zamiennie. C16NZ ma czujnik indukcyjny.
2. jw musiałbyś zajrzeć do schematu(jest na stronie corsa-a.pl)
3. Kolektory są takie same. Jak chcesz jakieś poprawy to załóż ten od 13s
4. F10 i F13 podejdą do każdego small-blocka. 1,6 big-blokowe były tylko gaźnikowce(16sh)
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

cursor pisze:1. nie. C14NZ i C12NZ mają czujnik Halla i ich wiązki można stosować zamiennie. C16NZ ma czujnik indukcyjny.
2. jw musiałbyś zajrzeć do schematu(jest na stronie corsa-a.pl)
3. Kolektory są takie same. Jak chcesz jakieś poprawy to załóż ten od 13s
4. F10 i F13 podejdą do każdego small-blocka. 1,6 big-blokowe były tylko gaźnikowce(16sh)
1. nie bardzo rozumiem o co chodzi? :> O jakim czujniku mowisz i jaki on ma zwiazek z alternatorem, rozrusznikiem czy aparatem zapłonowym? Chodzi mi tez o cewke i kilka innych.
2.
3. A wtryskiwacz, przepustnica itd.? Podobno w c16nz są inne. jeśli rzczywiście tak jest to czy będa pasowały na kolektor od c14nz?
4. Rozumiem więc, że ze sprzęgłem też nie będzie problemów?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

1. Rozrusznik, altek, cewka i inne duperele podejdą. Jedynym problemem jest czujnik halla(ten pod kopółką), bo w c16nz jest czujnik indukcyjny.
3.Kolektory różnią się tym, że c16nz ma egr, a c14nz nie. Przepustnica będzie pasować, wtryskiwacz jest ten sam. Z tego co się orientuje to c16nz ma przepustnice o większej średnicy(różnica 2-4mm). Jakbyś był zainteresowany to mam kolektor z c16nz wraz z przepustnicą.
4. Ze sprzęgłem nie będzie żadnych problemów, każda skrzynia z corsy A, będzie pasować do każdego silnika, który był w niej montowany. Włącznie z dieslami(sprawdzone u mojej mamy, skrzynia z 1,5D isuzu z corsy podeszła bez problemów do c14nz w kadziu).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

1.czyli najlepiej miec aparat zapłonowy od c16nz?
3.ile za ten dolot z przepustnicą?
4.cos gdzies mnie doszło ze w c16nz koło ma 200mm a tarcza sprzegla w c14nz ma 190mm... To nie bedzie roblem jesli info sie potwierdzi?(c16nz raczej nie wystepowało z F10tką)
Może znów corsa...
UhU
Nowy
Posty: 452
Rejestracja: 28 lip 2004, o 00:32
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UhU »

Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

UhU pisze:Hiv a ten link pamiętasz? :-P

http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.p ... highlight=
To nie rozwiało wszystkich moich możliwości. Już wiem, ze moznaby ten manual troszke upiekszyc ;) JA mam check np i inna wiazke niz w 1.2 troszke ;)
Może znów corsa...
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

A co za problem z Checkiem macie. Mam zegarki z kada na szafce - i tam chodzi tylko o to, że check idzie osobno (2 kable) a w corsie jest zintegrowany w kostce. Wystarczy kabel z wiązki podpiąć do kostki i już, albo nawet podpiąć się bezpośrednio pod żarówkę tymi 2ma kablami.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

jesli chodzi silnik 2.0 to on nie pasuje! trzeba mu w tym pomoc wiec nie jest to takie samo "pasowanie" jak silnik dedykowany do konkretnego modelu auta.
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

To 1.6 w dieslu się nada, ale w pasowaniu silnikowi (tak jak Klari napisał o 2.0) trzeba będzie pomóc. To nie jest silnik z tego modelu. Jak już chcesz diesla, to poszukaj 1.5 ISUZU. Miałem taki i polecam. Rakieta to nie była, ale był naprawdę bezawaryjny. No i był w CA fabryczny, tylko bajka jest z prawą łapą silnika, bo jest inna niż w benzynie.
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

To jest diesel. Ten silnik powstał na podstawie silnika 16sh, który był montowany w asconach(takich jak ta). Z tym silnikiem będzie tyle samo zabawy co z założeniem 1,7d z kadetta. Powodem tego jest to, że to są big-bloki. Jak chcesz diesla to poszukaj 1,5d lub td isuzu, który był w corsach montowany(1,7td isuzu był montowany w CB, więc ten podejdzie do CA, nie wiem czy to jest ten sam silnik co w kadecie).

Pisałeś, że kupiłeś corse c14nz. Jeśli silnik pali to zrzuć w nim głowice i obadaj progi na cylindrach oraz luzy na pierścieniach, jeśli będą nie za wielkie to go załóż do siebie. Elektryke najprościej będzie przerzucić całą z corsy z tym 1,4, ona nie zmieniła się od początku produkcji.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”