Zastanawiałem się co by było, gdyby wprowadzili jakiś idiotyczny podatek ekologiczny.
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=762559
taki na przykład. Czy wtedy kłopotliwe byłoby przerobienie C12NZ na X12SZ ? To już będzie norma Euro II. Czym się one różnią ?
EGR i komp to wiem.
A coś jeszcze ?
Skąd się bierze różnica w sprężaniu ?
C12NZ ==> X12SZ
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
C12NZ ==> X12SZ
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
-
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: C12NZ ==> X12SZ
chyba głowicaemes125 pisze:Zastanawiałem się co by było, gdyby wprowadzili jakiś idiotyczny podatek ekologiczny.
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=762559
taki na przykład. Czy wtedy kłopotliwe byłoby przerobienie C12NZ na X12SZ ? To już będzie norma Euro II. Czym się one różnią ?
EGR i komp to wiem.
A coś jeszcze ?
Skąd się bierze różnica w sprężaniu ?
jak cylingry sa te same
ale moga być tez tłoki
a tak wogle to X12SZ bez kata wcale nie bedzie ekologiczny
dano wtrysk zeby nie zabijac katalizatora ale tak wogle
to wcale ekologiczny silnik nie jest wiec
do ekologivznego swapa dolicz cene nowego katalizatora
poczym policz do 10 i zjec ciastko albo skocz na piwo
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: C12NZ ==> X12SZ
Na pewno ? Z oznaczeń silnika X wynika, że spełnia Euro II, a to jest już bardziej ekologiczny niż C.GUMIS2000 pisze:a tak wogle to X12SZ bez kata wcale nie bedzie ekologicznyemes125 pisze:Zastanawiałem się co by było, gdyby wprowadzili jakiś idiotyczny podatek ekologiczny.
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=762559
taki na przykład. Czy wtedy kłopotliwe byłoby przerobienie C12NZ na X12SZ ? To już będzie norma Euro II. Czym się one różnią ?
EGR i komp to wiem.
A coś jeszcze ?
Skąd się bierze różnica w sprężaniu ?
A który jest bez katalizatora ? Ja w C12NZ mam. Czyżby w X12SZ go nie było ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Obydwa mają katalizator.
Tłoki powinny być takie same a jeśli nie to można splanować głowice ale...
To i tak jest bez sensu ponieważ jak na mój gust to nikt nie wystawi Ci świstka o spełnianiu bardziej rygorystycznych norm czystości spalin bo ty sobie tego zażyczsz. W stacji diagnostycznej mogą to stwierdzić na podstawie typu silnika, który bez zmiany bloku dalej będzie stał jak byk, że to C12NZ a po sprawdzeniu w katalogu będzie dalej spęłniał starsze normy.
Jedyne rozsądne rozwiązanie to swap silnika na coś większego np x16szr (75KM), pasować będzie bez większych problemów, czystość spalin będzie taka jak chcesz a i przybędzie te 30KM i troche NM. No chyba, że problemem dla Ciebie będzie skolei składka OC za większą pojemność![Tongue :P](./images/smilies/tongue2.gif)
Tłoki powinny być takie same a jeśli nie to można splanować głowice ale...
To i tak jest bez sensu ponieważ jak na mój gust to nikt nie wystawi Ci świstka o spełnianiu bardziej rygorystycznych norm czystości spalin bo ty sobie tego zażyczsz. W stacji diagnostycznej mogą to stwierdzić na podstawie typu silnika, który bez zmiany bloku dalej będzie stał jak byk, że to C12NZ a po sprawdzeniu w katalogu będzie dalej spęłniał starsze normy.
Jedyne rozsądne rozwiązanie to swap silnika na coś większego np x16szr (75KM), pasować będzie bez większych problemów, czystość spalin będzie taka jak chcesz a i przybędzie te 30KM i troche NM. No chyba, że problemem dla Ciebie będzie skolei składka OC za większą pojemność
![Tongue :P](./images/smilies/tongue2.gif)
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
zmieniać sterowanie silnika, aby obniżyć toksyczność spalin, zasadniczo nie ma sensu - za dużo zmian związanych ze sterowaniem.
c12nz nie ma chyba egr pneumatycznego jak c16nz. jeśli nie to pakujesz kolektor dolotowy od c16nz (tam egr jest) i jeśli nie ma głowica odpowiedniego otworu do zaciągania spalin, to głowicę od x12sz i mając sprawny katalizator i sondę, niemal na pewno nie będziesz miał spełnioną odpowiednią normę
ps. głowicę + kolektor można nabyc już za 80zł![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
c12nz nie ma chyba egr pneumatycznego jak c16nz. jeśli nie to pakujesz kolektor dolotowy od c16nz (tam egr jest) i jeśli nie ma głowica odpowiedniego otworu do zaciągania spalin, to głowicę od x12sz i mając sprawny katalizator i sondę, niemal na pewno nie będziesz miał spełnioną odpowiednią normę
ps. głowicę + kolektor można nabyc już za 80zł
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)