C12NZ ==> X12SZ

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

C12NZ ==> X12SZ

Post autor: Mihó »

Zastanawiałem się co by było, gdyby wprowadzili jakiś idiotyczny podatek ekologiczny.

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=762559

taki na przykład. Czy wtedy kłopotliwe byłoby przerobienie C12NZ na X12SZ ? To już będzie norma Euro II. Czym się one różnią ?

EGR i komp to wiem.

A coś jeszcze ?

Skąd się bierze różnica w sprężaniu ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: C12NZ ==> X12SZ

Post autor: GUMIS2000 »

emes125 pisze:Zastanawiałem się co by było, gdyby wprowadzili jakiś idiotyczny podatek ekologiczny.

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=762559

taki na przykład. Czy wtedy kłopotliwe byłoby przerobienie C12NZ na X12SZ ? To już będzie norma Euro II. Czym się one różnią ?

EGR i komp to wiem.

A coś jeszcze ?

Skąd się bierze różnica w sprężaniu ?
chyba głowica
jak cylingry sa te same
ale moga być tez tłoki

a tak wogle to X12SZ bez kata wcale nie bedzie ekologiczny

dano wtrysk zeby nie zabijac katalizatora ale tak wogle
to wcale ekologiczny silnik nie jest wiec
do ekologivznego swapa dolicz cene nowego katalizatora
poczym policz do 10 i zjec ciastko albo skocz na piwo :)
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

zmiana c12nz na x12sz, wydaje mi sie bezsensu..nie,nie nie wydaje mi sie to jest bezsensu :oko:
Było c14se
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: C12NZ ==> X12SZ

Post autor: Mihó »

GUMIS2000 pisze:
emes125 pisze:Zastanawiałem się co by było, gdyby wprowadzili jakiś idiotyczny podatek ekologiczny.

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=762559

taki na przykład. Czy wtedy kłopotliwe byłoby przerobienie C12NZ na X12SZ ? To już będzie norma Euro II. Czym się one różnią ?

EGR i komp to wiem.

A coś jeszcze ?

Skąd się bierze różnica w sprężaniu ?
a tak wogle to X12SZ bez kata wcale nie bedzie ekologiczny
Na pewno ? Z oznaczeń silnika X wynika, że spełnia Euro II, a to jest już bardziej ekologiczny niż C.

A który jest bez katalizatora ? Ja w C12NZ mam. Czyżby w X12SZ go nie było ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Obydwa mają katalizator.
Tłoki powinny być takie same a jeśli nie to można splanować głowice ale...
To i tak jest bez sensu ponieważ jak na mój gust to nikt nie wystawi Ci świstka o spełnianiu bardziej rygorystycznych norm czystości spalin bo ty sobie tego zażyczsz. W stacji diagnostycznej mogą to stwierdzić na podstawie typu silnika, który bez zmiany bloku dalej będzie stał jak byk, że to C12NZ a po sprawdzeniu w katalogu będzie dalej spęłniał starsze normy.
Jedyne rozsądne rozwiązanie to swap silnika na coś większego np x16szr (75KM), pasować będzie bez większych problemów, czystość spalin będzie taka jak chcesz a i przybędzie te 30KM i troche NM. No chyba, że problemem dla Ciebie będzie skolei składka OC za większą pojemność :P
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

zmieniać sterowanie silnika, aby obniżyć toksyczność spalin, zasadniczo nie ma sensu - za dużo zmian związanych ze sterowaniem.

c12nz nie ma chyba egr pneumatycznego jak c16nz. jeśli nie to pakujesz kolektor dolotowy od c16nz (tam egr jest) i jeśli nie ma głowica odpowiedniego otworu do zaciągania spalin, to głowicę od x12sz i mając sprawny katalizator i sondę, niemal na pewno nie będziesz miał spełnioną odpowiednią normę


ps. głowicę + kolektor można nabyc już za 80zł ;)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”