rozkminka: brake setup do c20rsy

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

rozkminka: brake setup do c20rsy

Post autor: wow »

rozkminiam sobie nowy setup hebli do c20rsy... biore pod uwage dwie opcje i zastanawiam sie w ktora strone isc... podpowiedzi mile widziane :)

1. tarcza przod kadett gsi (tak jak mam rozmiarowo), tarcza tyl standard kadett gsi
wszystko to zbudowane na ebc turbogroove i red stuff, przod i tyl. z tego co wiem hamuje mega dobrze, wyglada rowniez fajnie i nie ma problemu z 4ema dziurami w piascie bo tak seryjnie mial kadzio

2. tarcza przod cali turbo, tarcza tyl standard kadett gsi
zaciski juz mam, tutaj poszedlbym pewnie w jakies ate z wiercona dziura do zamocowania na piascie (cali miala 5 dziur), lub robione a czewie w ats zwyklaki tarcze i ewentualnie red stuff klocki, do tego tyl tez juz raczej zwyklak tarcza. nie bedzie wygladac tak fajnie jak ebc, ale hamowac moze rownie dobrze, albo lepiej...

pompa zostanie seryjna, korektor sily hamowania z kadett'a
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

ja bym poszedł w stronę większych tarcz z przodu, w końcu tym hamulcem w większości hamuje auto a jeśli tarcze z kadeta gsi to 256x24 to ledwo u mnei starczają więc nei wiem jak to może działac w przypadku c20rsy :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

jak szalec to szalec.. duza tarcza wyglada fajno :oko:
Obrazek

w tym przypadku to 285mm
Było c14se
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

zaciski ktore mam sa wlasnie pod tarcze 284mm z cali turbo... ale jest problem z tarczami na 4 dziury w takim rozmiarze... :(
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

eeetam trudno dostepne..
ale za to jaki efekcior
Obrazek

a troche oftopicznie to mysle ze twoj let jaby wygladal jak to 20xe ponizej było by mega..
Obrazek
Było c14se
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

licze troche na pomoc gumisia... on w koncu jakos powiercil te tarcze, ze pasuja mu... ;) postaram sie zdobyc fotke turbogroove w 284mm i zobaczymy czy i tam sie uda robic dziurke :)

ale ze jak mialby wygladac? :) ze tak bialo? ;) czy ze tak calkiem czysto?
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

tak biało.. :-D
Było c14se
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

moze to i nieglupi pomysl :) pewnie kupa roboty zeby pomalowac te pokrywki... trzeba pewnie zdrapac wszystko...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

no zaraz.. a co to za problem dorobic tarcze tam gdzie zamowil je gumis? zawsze mowilem - dobry hamulec do duzy hamulec i nie ma tu wyjatkow. 256mm jest dobre do 100 konnej lekkiej corsy, ale nie do 300+ konnego monstera z klatka, ktory wazyc bedzie ze 200 kilo za duzo niz powinien :-P
Obrazek
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

wow pisze:moze to i nieglupi pomysl :) pewnie kupa roboty zeby pomalowac te pokrywki... trzeba pewnie zdrapac wszystko...
no imho to bylo by zacnie...u Klariego czarny c20xe wyglada zajebiscie, ale do c20rsy bialy tylko biały let Panie Tomku! :-D

a wracając do hebelkow to chyba Gumi przetarł szlak wiec moze jak pisze Markos warto isc w slady gumisia
Było c14se
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

!markos pisze:256mm jest dobre do 100 konnej lekkiej corsy, ale nie do 300+ konnego monstera z klatka, ktory wazyc bedzie ze 200 kilo za duzo niz powinien :-P
meen, no pracuje nad utrata wagi... cwicze, na basen chodze... :lol:

gumis do mnie przekrecil i straszliwie mi pomogl, bo do tej pory myslalem ze wystarczy kupic np turbogroove od cali turbo nawiercic dziurki na 4 stud setup i juz... oczy mi sie zdeka otworzyly. ok, temat rozkminiony... beda pewnie plain dyski + red stuff przod tyl. bedzie duzy konkret hebel... kiedys ;)

Staneq, dobrze kminisz... Ewci tez sie spodobalo na bialo... zrobimy bialo. musze z klarim rozkminic jak bardzo sie z tym narobil ;) dziekowac!
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

nie ma takiej opcji, ale zawsze myślałem o jednych felgach z omegi, a były wyłącznie na 5 śrub i właśnie chętnie zobaczyłbym 5 śrubek :-P
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

myslalem o konwersji na 5 srubek, ale troszke za pozno o tym pomyslalem... tzn, zdazylem kupic juz cala belke z kadzia do przerobki na tarczo bebny, ktora jest co prawda znacznie mniej nowoczesna niz 5 dziurowy zestaw z tarczami i recznym na tarczy zrobionym, ale tez tansza... bo jednak dobrze jest kupic cala belke w calosci, bo jest tam troche drobiazgow, z ktorych kompletowaniem potem jest rzezba...

no to temat hebli zalatwiony, dzieki :) pomocne to forum...
c20rsa, czlowieku meeen!
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Proponowałbym zmienić także pompe i serwo. Szczególnie pompe. Jak porównywałem pompe z kadzia gsi 8v do tej od cursora (kadett kombi c14nz) to jest ona 2 razy większa, co powinno dać większe ciśnienie.
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

o dziekowac za ten wrzut qomo... tez sie przydalo w ramach rozszerzenia wiedzy na temat...

poki co zostaje oryginal pompa z corsy... z netowego gadania na corsasport i innych forach wynika, ze sie sprawdza... jesli sie okaze ze jednak cos jest nie tak, ze taki sposob hamowania mi nie odpowiada zmienie i to, zwlaszcza ze pasuje bolt on (copyright !markos) ;)
c20rsa, czlowieku meeen!
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

ja juz u siebie, tez mam zalozony nowy setup z przodu tarcze omp nacinane i nawiercane 256mm + klocki omp road&sport zastanawiam sie co z pompa, chyba zeswapuje ja od astry gsi z ty, ze wywale wogole serwo.
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

radzio_gsi pisze:ja juz u siebie, tez mam zalozony nowy setup z przodu tarcze omp nacinane i nawiercane 256mm + klocki omp road&sport zastanawiam sie co z pompa, chyba zeswapuje ja od astry gsi z ty, ze wywale wogole serwo.
no i? jakby nie na temat c20rsy Wowa troche nie?
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

no jakby nie
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

znalazlem jeszcze calkiem fajowy setup wilwooda na przod w znacznie przyjemniejszej cenie niz reyland, ktorego kiedys o malo nie kupilem... ale to raczej w sferze baaaaaaaardzo (o ile wogole) dalekiej przyszlosci :)
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Wowik ,wszystko da sie zrobic :)
Jesli chodzi o czyszczenie pokryw to ja wszystko zdzieralem do 0... najgorzej bylo z czerwona pokrywka z napisem Opel... zdzieralem ro dremelem malutka szczotka druciana i zajelo mi to chyba z 2dni... i kilka szczoteczek. Farba jest tak grubo nalozona i twarda (to jakis chlorokauczuk czy cos) ze ciezko schodzi , o wiertarce i szczotce drucianej zapomnij -wogole tego nie rusza , dremel przy 5tys obrotow juz to zdziera ale tez trza sie napocic...
Pokrywa zaworow tez nie jest latwa w wydrapaniu , ja uzylem szlifierki oscylacyjej z paiperem 100 najpierw na 1000 konczac.. kilka minusow to to ,ze nie wszedzie dojdziesz (tylko plaskie powierzchnie a jest ich malutko) potem zostaje dremel ; robiac szlif. oscyl. mozesz pozdzierac sobie wypuklenia tam gdzie sa otwory na sruby ,ja je pozdzieralem i na 1 rzut oka nie widac ale jak ktos sie zna to przyuwazy ,ze sa zdarte :) -ale to tylko dla znawcow ,dla reszty niewidoczne, no i najwiekszy minus to pracochlonnosc tego zadania... ;)

Jesli chodzi o hamulce to nie wiem o co chodzi Markosowi z tymi heblami ,ja u siebie mam 256 i jakos spokojnie daja rady!!!Jakos 150konne kadety mialy takie hamulce a w corsie niby wystarczaja do 100KM... !?chyba cos tu nie gra... Cos Pan gdzies zle przeczytal Panie Markos...-Chyba tylko HONDY maja najlepsze hamulce...

W 300KM aucie wieksze hamulce sie przydadza tarcze z tylu napewno spelnia swoje zadanie! Moj kumpel ostatnio zalozyl tarcze do tylu z kadzia do corsy A ,podobno jest to bajecznie proste a tu sie rozpisuje ,ze mega rzezba... Jezdzi na tym juz ponad 2tyg ,nie ma problemow z zarzucaniem tylu itd.. Aha teraz wklada c20xe...

@Markos- od czasu kiedy kupiles H to nic ci nie pasuje w Corsach - kiedys broniles swoich racji dotyczacych OPLA jak lew...
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

jezdzilem na 256 i wiem, ze moze byc lepiej. i ze powinno byc lepiej, szczegolnie jak ma sie taki setup jak planuje wow.... to nie dupowoz. to pocisk. a pocisk ma to do siebie, ze jezdzi zajebiscie szybko i tak samo szybko powinien hamowac. dlatego w ogole nie rozumiem rozmowy o 256mm. to jest fajne w tigrze - w koncu nieco ciensze, ale srednica sie zgadza. wiec nie mow prosze, ze to jest taki ultramegazajebisty hebel, bo to po prostu pierwszy rozmiar, ktory hamuje.

nie widze tu zadnego zwiazku z honda moze poza tym, ze civic tez ma za male hamulce w serii. mike tez mowi, ze 256 to u niego troche za malo. on nie ma hondy.

pokrywe mozna doczyscic preparatem do usuwania starych powlok lakierniczych, imho nie potrzeba do tego zadnej wiertarki, drucianych szczotek, ani dremelkow...
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

!markos pisze: pokrywe mozna doczyscic preparatem do usuwania starych powlok lakierniczych, imho nie potrzeba do tego zadnej wiertarki, drucianych szczotek, ani dremelkow...
OOo to powiodzenia... ja prubowalem i jakos nic nie pomoglo ,ani scansol ani tygrys itd... ten lakier na pokrywie jest tak twardy ze nie da rady ,piaskowanie tez nie pomoglo -piasek sie odbija od tego.
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ja nie bede zdzieral oryginalnej czerwonej powloki z b18c6, wiec powodzenia mozesz ewentualnie zyczyc tomkowi :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Na twojej pokrywie jest chyba czarny mat??

Zeby ladnie wygladalo trzeba zedrzec i niestety nie dzialaja na to zadne specyfiki... ;( (wyprobowalem) dlatego zostaja te narzedzia ,ktore wymienilem ... ale po ogarnieciu i pomalowaniu w swoj kolor wyglada to swietnie...!!! - Staneq widzial:)
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

aw szit... myslalem ze piaskowanie bedzie super mega zajebista technika do zdrapania tego gowna... a tu wiekszy kaliber trzeba bedzie wytoczyc...

ok Staneq, jakies moze prostsze do wdrozenia pomysly? :oko:
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

-=kLaRi=- pisze:Na twojej pokrywie jest chyba czarny mat??
chyba nie :grin:

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

wow pisze:..ok Staneq, jakies moze prostsze do wdrozenia pomysly? :oko:
tak szybko sie poddajesz Tomek?
nooo nie wierze... :oko:

mozna popytac chlopakow z corsasport czym malowali ze maja takie bielutkie... jak cos moge dac namiary na nicki
Było c14se
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”