Obrotomierz

Wszystkie informacje o elementach wnętrza Corsy B.
ODPOWIEDZ
SnOOkie
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 23 sie 2005, o 22:08
Lokalizacja: Józefów City
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Obrotomierz

Post autor: SnOOkie »

Poprzedni właściciel Corsy zmienił sobie zegary i źle ustawił obrotomierz tzn wskazówkę... Nie jestem pewien co do prędkościomierza... Temperatura i zbiornik paliwa dobrze wskazują... Jak to można poprawić samemu ? Ewentualnie ile kosztuje taka usługa u elektryka bo u mnie żaden nie chce się tego podjąć :(
Obrazek
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Obrotomierz

Post autor: D12 »

SnOOkie pisze:Poprzedni właściciel Corsy zmienił sobie zegary i źle ustawił obrotomierz tzn wskazówkę... Nie jestem pewien co do prędkościomierza... Temperatura i zbiornik paliwa dobrze wskazują... Jak to można poprawić samemu ? Ewentualnie ile kosztuje taka usługa u elektryka bo u mnie żaden nie chce się tego podjąć :(
Niektórzy mają doświadczenie w zdejmowaniu wskazówek widelcem. Jeżeli silnik pracuje równomiernie to obroty powinny być w zakresie 900 ~ 1000 obr/min. ( wskazówka znajduje się ciut powyżej 900).
Z drugiej strony wydaje mi się, że jak wszystko jest wyłączone to wskazówki powinny leżeć.
P.S. Jeszcze jedna ważna sprawa czy wartości na wymienionych zegarach zgadzają się z tymi co miałeś fabrycznie. Jeżeli do 3 cyylindrowego silnika włożyłem obrotek od cztero to będzie przekłamywał zawsze.
W tym temacie odsyłam do FAQ
STOP Pijanym kierowcom
SnOOkie
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 23 sie 2005, o 22:08
Lokalizacja: Józefów City
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: SnOOkie »

Co do autentyczności zegarów to mam 100% pewności... Są z fabryki tylko tarcze były przekładane i stąd ten problem... Obroty to były przed zmianą koło 900 (poprzedni właściciel mi tak powiedział)... Ale wciąz nie wiem jak to ustawić, obecnie mam 500 podczas postoju na biegu jałowym :D
Obrazek
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

SnOOkie pisze:Obroty to były przed zmianą koło 900 (poprzedni właściciel mi tak powiedział)... Ale wciąz nie wiem jak to ustawić, obecnie mam 500 podczas postoju na biegu jałowym :D
Czyli musisz przekręcic wskazówke obrotka o pewną działkę aby wartość ich skoczyła o te brakujące 400 obr/min.
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Zdejmi szybkę z zegarów. Podłącz wtyczkę i przekręć kluczyk. Ustaw wskazówkę na 0(słownie zero). Jak wyłączysz powinna delikatnie opaść(zależnie jak jest umieszczony ten bolec, na którym ona się opiera, w kadecie on jest poniżej zera i wskazówka opada). Wskazówke najlepiej zdejmować widelcem.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

cursor pisze:Zdejmi szybkę z zegarów. Podłącz wtyczkę i przekręć kluczyk. Ustaw wskazówkę na 0(słownie zero). Jak wyłączysz powinna delikatnie opaść(zależnie jak jest umieszczony ten bolec, na którym ona się opiera, w kadecie on jest poniżej zera i wskazówka opada). Wskazówke najlepiej zdejmować widelcem.
Nic z tym nie zdziała bo temperatura i wskaźnik paliwa dobrze wskazują. Przekręcenie kluczyka da tyle, że prędkościomierz i obrotomierz nadal będą leżeć na dole jak leża :) i będą się świeciły odpowiednie kontrolki.
STOP Pijanym kierowcom
SnOOkie
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 23 sie 2005, o 22:08
Lokalizacja: Józefów City
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: SnOOkie »

Nic z tym nie zdziała bo temperatura i wskaźnik paliwa dobrze wskazują. Przekręcenie kluczyka da tyle, że prędkościomierz i obrotomierz nadal będą leżeć na dole jak leża icon_smile.gif i będą się świeciły odpowiednie kontrolki.
Zgodzę się z tym... :-(
Obrazek
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

To w takim razie proponuje ustawić obrotek po przekręceniu kluczyka na 500obr/min, ciekawe co się stanie jak go wyłączysz, wskazówka opadnie. Obrotomierz nie jest napędzany linką. Nie wiem jak w corsie jest ustawiony bolec, na którym opiera się wskazówka, ale w kadecie jak przekręcisz kluczyk i ustawisz ją na zero to po wyłączeniu zapłonu opada an bolec, a pod odpaleniu silnika wskazuje tak jak trzeba.

Snookie próbowałeś tak, że twierdzisz, że to nic nie da? Obrotek to nie prędkościomierz, jak przekręcisz kluczyk powinien ustawić się na 0, a po odpaleniu wskazywać jak należy(jeśli masz prawidłowo dobrany obrotek do silnika).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”