Corsa A na wtrysku i gażniku.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Corsa A na wtrysku i gażniku.

Post autor: llionn »

Czy da się wykrzesać z silnika 1.2i (c12nz) choć by 10 koni więcej. Skoro silnik 1.2 na gażniku ma większą moc to może jest jakiś prosty sposób na podrasowanie tego silniczka. Zdaje sobie sprawe oczywiście że za wiele sie nie ździała bez zmiany na większy silniczek ale może macie jakiś pomysł.
Corsa A 1.2i 91r
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Odsyłam do wyszukiwarki. AdamXXl pisał o przeróbkach, które zrobili na zachodzie i dało to ok. 60KM. Przejrzyj tematy przyklejone(mantzel box) i poszukaj tematu na temat dłubania silników 16 i 8V(prawdopodobnie w archiwum.

Co do przeróbek to z tego co pamiętam zmieniali kolektor ssący i wtryskiwacz na te z c16nz, a przepustnica była z c18nz.


Nie wiem tylko czy mają sens takie przeróbki, jak teraz za 400zł można kupić c16nz. Wiązkę zostawiłbyś swoją(tylko wtryskiwacz musi być z c16nz, a nie z c12nz) i będzie to chodzić napewno lepiej niż 1,2, a może chodzić też trochę lepiej niż fabryka c16nz(wiem, że komp z c13n w c16nz daje ciekawe rezultaty).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

cursor pisze:Odsyłam do wyszukiwarki. AdamXXl pisał o przeróbkach, które zrobili na zachodzie i dało to ok. 60KM. Przejrzyj tematy przyklejone(mantzel box) i poszukaj tematu na temat dłubania silników 16 i 8V(prawdopodobnie w archiwum.

Co do przeróbek to z tego co pamiętam zmieniali kolektor ssący i wtryskiwacz na te z c16nz, a przepustnica była z c18nz.


Nie wiem tylko czy mają sens takie przeróbki, jak teraz za 400zł można kupić c16nz. Wiązkę zostawiłbyś swoją(tylko wtryskiwacz musi być z c16nz, a nie z c12nz) i będzie to chodzić napewno lepiej niż 1,2, a może chodzić też trochę lepiej niż fabryka c16nz(wiem, że komp z c13n w c16nz daje ciekawe rezultaty).
Wtryskiwacz to jedno. A czujnik halla ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

A co ma czujnik Halla do tego? Zmieniasz sam wtryskiwacz, ten z C16NZ ma możliwość podania więcej paliwa przy tym samym czasie otwarcia.
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

szajboos pisze:A co ma czujnik Halla do tego? Zmieniasz sam wtryskiwacz, ten z C16NZ ma możliwość podania więcej paliwa przy tym samym czasie otwarcia.
Jeśli rozmawiamy o swapie przy pozostawieniu wiązki z C12NZ, trzeba wymienić czujnik halla na czujnik indukcyjny. Mam rację ?

P.S. Wałek rozrządu z 13s podnosi moc w każdym smmalblocku
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Emes jak zostawiasz wiązke z c12nz i c14nz, a zakładasz c16nz to musisz zostawić czujnik halla, bo inaczej nie odpalisz samochodu.
Zaraz ktoś odezwie się, że to nie ma prawa chodzić, zapraszam do Czerwionki(niedaleko Rybnika), kolega ma c16nz na wiązce z c14nz, wszystko chodzi jak należy(wtryskiwacz ma c16nz). Wiązka z c12nz i c14nz jest taka sama, więc żaden problem kompa z c14nz założyć po takim swapie.


Co do wałka to nic nie pisałem, bo zapomniałem o tym, ale idąc tą drogą to można założyć też kolektor wydechowy z 13s(4-2-1) dorobić miejsce na grzaną sondę z c20ne. Pierwsze pytanie, które należy sobie zadać to czy to ma sens.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

cursor pisze:Emes jak zostawiasz wiązke z c12nz i c14nz, a zakładasz c16nz to musisz zostawić czujnik halla, bo inaczej nie odpalisz samochodu.
Zaraz ktoś odezwie się, że to nie ma prawa chodzić, zapraszam do Czerwionki(niedaleko Rybnika), kolega ma c16nz na wiązce z c14nz, wszystko chodzi jak należy(wtryskiwacz ma c16nz). Wiązka z c12nz i c14nz jest taka sama, więc żaden problem kompa z c14nz założyć po takim swapie.


Co do wałka to nic nie pisałem, bo zapomniałem o tym, ale idąc tą drogą to można założyć też kolektor wydechowy z 13s(4-2-1) dorobić miejsce na grzaną sondę z c20ne. Pierwsze pytanie, które należy sobie zadać to czy to ma sens.
Porównywałem schematy wtrysków z KTK i niezbyt one wyglądają na wymienne, stąd moje wątpliwości. Ale jak mówisz że działa...

Tak wygląda schemat wiązki do C12NZ/C14NZ:

Obrazek

A tak do C16NZ:

Obrazek


Jest trochę różnic, stąd moje wątpliwości.

A co do grzanej sondy ? Co ona zmienia ? W tej chwili mam 1-no przewodową, czyli nie grzaną. Jak bym zastosował 4-ro przewodową, grzaną, to:

a) Czy one są wymienne w sensie gwintu ?
b) Jaką zmianę to przyniesie ?

Pytanie odnośnie sondy to odnosi się również do C16NZ (czy one mają te same kolektory wydechowe ?). Jeśli miałbym dłubać swoje C12NZ, wolałbym wstawić od razu C16NZ, albo z Nexii 1.5 8V (ta sama moc, ale wielopunkt). Wywalisz sporo kasy na dłubanie C12NZ, i sufitem u Ciebie będzie to co w C16NZ będzie podłogą...

Też mam C12NZ i też je chciałem dłubać... Ale dojrzałem :-D

EDIT: Zapomniałem o opisach do tych schematów:

1. Wtryskiwacz
2. Elektrozawór odpowietrzania zbiornika paliwa
3. Pompa paliwa
6. Regulator biegu jałowego (silnik krokowy)
7. Silnik krokowy biegu jałowego
10. Moduł zapłonowy
11. Cewka zapłonowa
23. Solenoid oczyszczania EGR
24. Solenoid przepustnicy spalin
30. Zespół przepływomierza
31. Masowy miernik przepływu powietrza
32. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
33. Potencjometr położenia przepustnicy
36. Przełącznik otwarcia przepustnicy
37. Sonda lambda
38. Cewka indukcyjna
39. Czujnik położenia wału
40. Czujnik Halla
42. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
43. Czujnik temperatury powietrza
45. Czujnik spalania stukowego
46. Potencjometr CO
49. Czujnik prędkości pojazdu
80. Klimatyzacja
81. Obrotomierz
83. Złącze diagnostyczne (ALDL)
84. Tablica rozdzielcza
85. Automatyczna skrzynia biegów
91. Przekaźnik pompy paliwa
92. Przekaźnik wtrysku (pompy paliwa)
100. Sterownik (ECU)
112. Kontrolka "check engine"
113. Selektor oktanowy
167. Solenoid zwiększonego ciśnienia paliwa
203. Zespół sterowania ASR
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Emes dobrze wiem czym różnią się wiązki. Jak chcesz pozostać przy wiązce z c12nz/c14nz to musisz pozostawić wszystkie czujniki, a z osprzętu to tylko wtryskiwacz zmieniasz.

Grzana sonda szybciej sie rozgrzeje i będzie szybciej gotowa do pracy.
Wspomniałem o grzanej sondzie bo byłaby ona zamontowana tak jak w c20ne(czyli na końcu dwururki).

Kolektory wydechowe z c12nz, c14nz i c16nz nie róznią się chyba niczym(nie mam epc, żeby to sprawdzić). Ssący w c12nz jest taki sam jak w c14nz. C16NZ ma większe kanały jak dobrze pamiętam.

W silnik z nexii nie pchałbym się, silniki te palą tyle samo co c16nz(może nawet więcej), a zysku osiągów nie ma, więc po co przepłacać.

Za niedługo szajboos będzie miał trochę gratów na sprzedaż(kolektor ssący z c16nz, przepustnica c18nz, sonda z c20ne), ja mam kolektor wydechowy i dwururkę z 13s.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Dokładnie silnik z daewoo to spier****** totalnie konstrukcja GM
Piją wache jak słoń wode.
Co do aparatu zapłonowego czujnik halla zastępuje czujnik indukcyjny.
Czyli jak to pisali rodacy Szajboos i Cursor zostawiamy to w spokoju.
llionn pisze:Czy da się wykrzesać z silnika 1.2i (c12nz) choć by 10 koni więcej. Skoro silnik 1.2 na gażniku ma większą moc to może jest jakiś prosty sposób na podrasowanie tego silniczka. Zdaje sobie sprawe oczywiście że za wiele sie nie ździała bez zmiany na większy silniczek ale może macie jakiś pomysł.
Silnik gaźnikowy np 12ST 55KM różni się od c12NZ np.:
rozmiarami tłoka
stopniem sprężania
brakiem katalizatora
kolektorem ssącym
wałkiem rozrządu
silnik gaźnikowy kręcić można aż się rozpadnie./brak odcięcia/

silnik gaźnikowy aby miał moc 55KM trzeba krecic do 5600 obr
twój do 5400 obr dla 45KM
moment obrotowy 88 Nm gaźnik ma przy 2200 obr Twój 200 obr więcej.
Jak widać moment obrotowy pozostał identyczny.
Lepiej iść w poszukiwaniu momentu obrotowego niż mocy która jest dostępna przy wysokich obrotach.
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

W gruncie rzeczy to zdaje sobie sprawę że grzebanie przy 1.2 to wiele kasy i mała poprawa osiągów ale łudziłem się że może jest jakiś sposób o którym nie słyszałem :)
Co do zmiany silnika to się już od roku przymierzam ale ciągle nie jestem przekonany bo przy tym wiem czy olej bierze, kiedy co wymieniłem, można powiedzieć że dbam o niego w miarę a przy nowym to tak jak bym kota w worku kupował bo nie wiem w jakim jest stanie a na szczerość sprzedającego nie liczę :)

Ale jak któryś z przedmówców wspomniał jeżeli chce poprawić osiągi będę musiał dojrzeć do myśli o wymianie.
Corsa A 1.2i 91r
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

llionn pisze:W gruncie rzeczy to zdaje sobie sprawę że grzebanie przy 1.2 to wiele kasy i mała poprawa osiągów ale łudziłem się że może jest jakiś sposób o którym nie słyszałem :)
Co do zmiany silnika to się już od roku przymierzam ale ciągle nie jestem przekonany bo przy tym wiem czy olej bierze, kiedy co wymieniłem, można powiedzieć że dbam o niego w miarę a przy nowym to tak jak bym kota w worku kupował bo nie wiem w jakim jest stanie a na szczerość sprzedającego nie liczę :)

Ale jak któryś z przedmówców wspomniał jeżeli chce poprawić osiągi będę musiał dojrzeć do myśli o wymianie.
Ja się liczę z tym że zanim zamontuję silnik, oddam glowicę do zrobienia, wymienię uszczelniacze i zacznę jeździć na półsynttyku (który jest właściwy dla popychaczy hydraulicznych)
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Teoretycznie jeśli kochasz swój silnik nikt nie zabrania byś dla 60-70KM wywalił 2000zł.
Są przecież ludzie którzy 126p lub trabanta malują , picują i takie tam cuda,
a w tego biednego malacza z 85r wkładają 3000zł i mają dalej mizerne
24KM lub 30KM na standardowym silniku tylko ze wygląda jak kosmolot.
Tuning nie polega tylko na robieniu swapów !! Niech da Ci to 20KM więcej, rób to nawet ze dwa lata, ale zrobiłeś coś fajnego dla siebie.
Jak brak Ci wolnej kasy kup sobie raz w mc jedną pierdołe do silnika i kompletuj.Jeśli masz zdolności majsterkowicza to dużo rzeczy możesz zrobic samemu.
Tak naprawdę te swapowanie robi się chyba takie oklepane:D
Nie krytykuje tu nikogo kto robił lub ma zamiar to zrobic, bo wszyscy wiemy, ze to daje radosc :-D

Możesz własnie zmienic wtryskiwacz, dopaść kompa oraz walek z 1.3
obrobic kanaly kolektora wydechowego, podłubać w głowicy - pozbyc sie wszystkich zadziorków po odlewie, wypierniczyc kata, wypolerować denka tłoków nie bedziesz miał 1000KM ale pewnie bedziesz zadowolony
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

cursor pisze:Emes dobrze wiem czym różnią się wiązki. Jak chcesz pozostać przy wiązce z c12nz/c14nz to musisz pozostawić wszystkie czujniki, a z osprzętu to tylko wtryskiwacz zmieniasz.

Grzana sonda szybciej sie rozgrzeje i będzie szybciej gotowa do pracy.
Wspomniałem o grzanej sondzie bo byłaby ona zamontowana tak jak w c20ne(czyli na końcu dwururki).

Kolektory wydechowe z c12nz, c14nz i c16nz nie róznią się chyba niczym(nie mam epc, żeby to sprawdzić). Ssący w c12nz jest taki sam jak w c14nz. C16NZ ma większe kanały jak dobrze pamiętam.

W silnik z nexii nie pchałbym się, silniki te palą tyle samo co c16nz(może nawet więcej), a zysku osiągów nie ma, więc po co przepłacać.

Za niedługo szajboos będzie miał trochę gratów na sprzedaż(kolektor ssący z c16nz, przepustnica c18nz, sonda z c20ne), ja mam kolektor wydechowy i dwururkę z 13s.
Z tego co zrozumiałem, zostawić wiązkę z C12NZ, dać kompa od C14NZ i podpiąc do tego motor C16NZ ?

Kolektory ze wszystkich smallblocków są dokładnie te same (tak wynika z EPC). Zatem, gdybym chciał wstawić kolektor z 13S, to i dwururkę też. Czy będzie to pasowało do C12NZ w Corsie A ? Sondę mam jednoprzewodową. Będzie ona pasowała do tego kolektora ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Ta sonda to nie bardzo będzie pasować. W oryginalnym kolektorze 4-1 sonda jest blisko wylotów z głowicy, przy kolektorze 4-2-1 z 13S nie da rady tak zrobić. Trzeba dać sondę na końcu dwururki w miejscu gdzie jest już jeden przelot. Można tam wstawić podgrzewaną sonde z C20NE.
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

szajboos pisze:Można tam wstawić podgrzewaną sonde z C20NE.
Czy ona pracuje w tym samym zakresie napięciowym ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

A co z tą "sekwencją" co gość zrobił w kadettcie. W sumie zmienił tylko kompa, władował listwę wtryskową i pare innych gratów...
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

PETERS pisze:A co z tą "sekwencją" co gość zrobił w kadettcie. W sumie zmienił tylko kompa, władował listwę wtryskową i pare innych gratów...
To nie była sekwencja, ale wielopunkt. Wtryski są równolegle, a przy sekwencji każdy jest oddzielnie sterowany. Jemu się udało, czemu nam ma się nie udać ?

Może być problem z kompem. Wszyscy stwierdzili, że C16NZ ładniej chodzi na kompie z C14NZ, 13N (czyli z silnika o mniejszej pojemności). U nas będzie sytuacja odwrotna, więc czy na pewno będzie lepiej ? Sprawdzić nie zawadzi. Na początek nie zawadzi wykorzystać analizator, żeby zobaczyć czy nie mamy mieszanki za ubogiej/zbyt bogatej.

Autor przróbki sprzedawał kiedyś komplety za 400zł. Wg mnie trochę dużo i wolałbym swapa na C16NZ. link do opisu przeróbki

Ciekawego w tym silniku może i da się coś zrobić, ale to chyba na zasadzie "nie chcę płacić wyższego OC, kolega pracuje na szrocie, graty mam za piwko, wielkich przyrostów się nie spodziewam". Chociaż do OC i tak nie musisz się przyznać...
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Wszyscy stwierdzili, że C16NZ ładniej chodzi na kompie z C14NZ, 13N
Mała poprawka... chyba z C14NZ i C13N

No i właśnie. C13N to jest jednopunkt przecież. Z tego co czytałem na KTK to poprostu spiął wszystkie wtryski razem i podłączył "jako" jeden wtryskiwacz do kompa. Wbrew pozorom... przeglądałem schematy ukł wtryskowych i np. 18SEH, 20SEH ma tak samo 4 wtryski spięte razem-tylko, że kompy z tych układów są przystosowane do sterowania 4 wrysków naraz ( z jednego pinu)

Np. C20NE ma spięte po 2 wtryskiwacze a C20XE ma każdy wtryskiwacz sterowany osobno...

I tu nasuwa mi się pytanie... czy aby nie można było podpiąć wszystkich 4ech wtryskiwaczy z MPI "jako jeden" do kompa c12nz. Chodzi o to czy tranzystor wysteruje 4ema wtryskami. Aż kiedyś spróbuję tylko oprócz listwy/kolektora/przepustnicy z MPi trzeba bedzie załatwić jakiegoś kompa, bo szkoda w razie czego sfurać ten co fabryka dała. Szkoda, że na tym forum nie krążą jakieś mapy do kompów. Jak ktoś ma, to może zmierzył by jaką rezystancję ma wtryskiwacz z jednopunktu a jaką z wielopunktu??
Ostatnio zmieniony 25 sty 2007, o 12:16 przez PETERS, łącznie zmieniany 1 raz.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Nie ma obaw, rezystancja nie spadnie do takich wartości, żebyś musiał coś kombinować. Poza tym mapy tu ci nic nie dadzą, musiałbyś podmienić klucz tranzystorowy. Takiej konieczności nie będzie.


Co do silników 2.0 w kadettach to trochę namieszałeś. 20seh, 20ne, c20ne, 20ser na motronicu 4(i pochodnych) pracowały jak jednopunkty, c20ne, c20seh(vectra, astra) na motronicu 1.5(i pochodnych) pracują jako półsekwencja. 20XE, C20XE, C20LET i wszystkie na motronicu 2,5 w góre pracują w pełnej sekwencji(+ oczywiście simteci w astrach, vectrach itp) .
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

20seh, 20ne, c20ne, 20ser na motronicu 4(i pochodnych) pracowały jak jednopunkty
wiem.... ale miały 4 wtryskiwacze :-P
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”