C14SE by Skynet
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 wrz 2005, o 09:12
- Lokalizacja: z Corsy :D
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
C14SE by Skynet
Oto moj pojazd. Silnik C14SE 8v po tuningu w fabryce Meyera, sportowy walek rozrzadu, powiekszone zawory, obrobka glowicy,komputer zaplonowy wlasnej konstrukcji. Dolot z kolektorem wlasnej konstrukcji z ukladem wtryskowym od c16 '97 (rownoleglegla praca wtryskiwaczy) i pompa paliwa c20. Optymalizacja wtrysku przez zmiane map silnika. Kompletny wydech (procz kolektora) Supersprinta
Przyspieszenie 0-100 ~9,5 sek.
Mam go juz od poltora roku i panuje w nim niedlugo swap oraz nowy bodykit ktory aktualnie jest w produkcji na zamowienie w tym lzejsze blotniki i maska od seryjnych.
Czytalem na forum mozliwosci przerobek, wiem juz wszystko na temat swapu na c20xe natomiast drazy mnie temat mozliwosci wlozenia 2,5 v6 ecotec z calibry. Nie znalazlem tematu wyjasniajacego ta kwestie zatem pytam czy ktos probowal lub wie czy zmiesci sie silnik wraz z osprzetem? Gdzie ewentualnie mozna zdobyc mocniejszejsze wachacze i poloski, czy trzeba je dorabiac we wlasnym zakresie? Jaka jest roznica masy silnika 1,4, 2.0 a 2,5 V6. Zorientowanych prosze o pomoc w tej kwesti.
Przyspieszenie 0-100 ~9,5 sek.
Mam go juz od poltora roku i panuje w nim niedlugo swap oraz nowy bodykit ktory aktualnie jest w produkcji na zamowienie w tym lzejsze blotniki i maska od seryjnych.
Czytalem na forum mozliwosci przerobek, wiem juz wszystko na temat swapu na c20xe natomiast drazy mnie temat mozliwosci wlozenia 2,5 v6 ecotec z calibry. Nie znalazlem tematu wyjasniajacego ta kwestie zatem pytam czy ktos probowal lub wie czy zmiesci sie silnik wraz z osprzetem? Gdzie ewentualnie mozna zdobyc mocniejszejsze wachacze i poloski, czy trzeba je dorabiac we wlasnym zakresie? Jaka jest roznica masy silnika 1,4, 2.0 a 2,5 V6. Zorientowanych prosze o pomoc w tej kwesti.
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Make Model Year BHP Weight (KG) BHP per Ton 0-60 0-100 60-100 (Quarter Mile Terminal Speed (MPH) Drag Quarter Mile (Secs) Drag Terminal Speed (MPH)
Vauxhall Calibra 2.5 V6 24v 94 168 1340 127.39 8.26 23.29 15.03 16.69 84.65 16.49 86.07
Vauxhall Corsa 1.4 8v Sri 93 82 875 95.22 10.85 37.84 26.99 19.37 71.54 19.17 72.72
Vauxhall Corsa 1.4 16v Sport/Sri 95 89 940 96.20 10.74 36.98 26.24 19.25 72.14 19.05 73.34
Make Model Year BHP Weight (KG) BHP per Ton 0-60 0-100 60-100 (Quarter Mile Terminal Speed (MPH) Drag Quarter Mile (Secs) Drag Terminal Speed (MPH)
Calibra 2.5 V6 24v 94 168 1340 127.39 8.26 23.29 15.03 16.69 84.65 16.49 86.07
Corsa 1.4 16v Sport/Sri 95 89 940 96.20 10.74 36.98 26.24
Vectra 2.5i V6 Gsi 99 192 1423 137.09 7.72 20.82 13.10 16.13
P.S. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem z tą masą WEIGHT (KG)
Vauxhall Calibra 2.5 V6 24v 94 168 1340 127.39 8.26 23.29 15.03 16.69 84.65 16.49 86.07
Vauxhall Corsa 1.4 8v Sri 93 82 875 95.22 10.85 37.84 26.99 19.37 71.54 19.17 72.72
Vauxhall Corsa 1.4 16v Sport/Sri 95 89 940 96.20 10.74 36.98 26.24 19.25 72.14 19.05 73.34
Make Model Year BHP Weight (KG) BHP per Ton 0-60 0-100 60-100 (Quarter Mile Terminal Speed (MPH) Drag Quarter Mile (Secs) Drag Terminal Speed (MPH)
Calibra 2.5 V6 24v 94 168 1340 127.39 8.26 23.29 15.03 16.69 84.65 16.49 86.07
Corsa 1.4 16v Sport/Sri 95 89 940 96.20 10.74 36.98 26.24
Vectra 2.5i V6 Gsi 99 192 1423 137.09 7.72 20.82 13.10 16.13
P.S. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem z tą masą WEIGHT (KG)
STOP Pijanym kierowcom
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 wrz 2005, o 09:12
- Lokalizacja: z Corsy :D
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
System 1 wycieraczki jest tak samo wydajny jak seria, moze nawet bardziej. Ramie bardzo szybko chodzi. Jedynym minusem jest to ze wychlapuje cala wode z szyby na boki
Jesli chodzi o kolor podszybia to aktualnie wszystko jest juz pod kolor. Mialem dosc duze pekniecie/ulamanie i trzeba bylo wymienic.
Fotka jest sprzed 3 miechow. Niedlugo pozycze od kumpla aparat to wrzuce troche wiecej aktualnych
Jesli chodzi o kolor podszybia to aktualnie wszystko jest juz pod kolor. Mialem dosc duze pekniecie/ulamanie i trzeba bylo wymienic.
Fotka jest sprzed 3 miechow. Niedlugo pozycze od kumpla aparat to wrzuce troche wiecej aktualnych
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 wrz 2005, o 09:12
- Lokalizacja: z Corsy :D
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nie do konca. W moim (markowym oryginalnym tym co na ebayu sprzedaja) systemie wycieraczka ma skok w luku 160 stopni. Kadet o ile dobrze mowie ma 100 w standardzie.szajboos pisze:Da się. to nie jest takie trudne, o ile mechanizm wygląda tak jak w kadecie, to jest tam taka blaszka z kulką. Tą blaszkę trzeba przedłużyć o 1 cm.
-
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
masa silnika c25xe wraz ze skrynia to asz 300 kgendo pisze:poszukaj watkow Beardy'ego na corsasport.co.uk, moze cos pomoze
D12 - nie wiem czy wiesz, ale roznica masy corsy i calibry nie wynika tylko z masy silnika.. wiec chyba nie bardzo jest to pomocne
upakowac to mozna bez problemu i to bez ciencia podłuznic
na stronie http://www.speed-performance.de/html/produkte.html
mamy taki oto zestwic do swapa
C25XE/X25XE/X30XE Motorumbausatz CORSA B
€ 1.095,00
Motorumbausatz zum Selbsteinbau eines C25XE / X25XE / X30XE Motor in einen Corsa B
Umbausatz beinhaltet:
Karosseriehalter + Lagergummi
Motorhalter
Untere Getriebehalter (im Austausch)
Vorderer Getriebehalter
Zugstrebenhalter-Distanzstücke
Radnaben (LK 4/100 oder LK 5/110)
Radlager
Geänderte Achsschenkel (im Austausch)
Antriebswellen (auch geteilte Antriebswelle möglich)
Sportluftfilter
Umbauanleitung
sprawa sie complikuje przy X30XE bo i tak trzeba brac
pokrywy zaworów jak i dolot oraz miske olejowa od
c25xe z uwagi na inne połorznie silnika (wzdłuzne w omedze )
w przypadku x30xe .
bardzo duzo j@##%#@%@%^ jest z wydechem bo serynjy
jest ekologiczny i nie efektywny .
Pozatym zawieszenie to juz na specjalne zamowienie gwint
o ile myslimy o jakis szalenstwach na torze czy na ulicy .
Generalnie nie wiele trzudniejsze od x20xev
bo bedzie jazda z elektronika
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 wrz 2005, o 09:12
- Lokalizacja: z Corsy :D
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Sorki ze post pod postem ale mam kolejne pytanie.
Niedlugo bede zmuszony wstawic dystanse do kol 20 mm na przod i 25 mm na tyl. Boje sie jednak, ze przy zwiekszonym momencie, na osi napedowej dluzsze sruby moga nie wytrzymac naprezen. Rozwiazaniem na to bylby swap tarcz z rozstawu 4x100 na 5x110.
Czy ktos probowal lub wie jak zmienic tarcze wraz z zaciskami na te z omegi/astry B z rozstawem srub 5x110? Czy piasta z tarcza oraz zacisk beda pasowaly do standardowej corsowskiej zwrotnicyi polosiek?
Jak najlepiej wykonac taka zamiane?
Jak mozna dodatkowo zmodyfikowac/wzmocnic tylne zawieszenie/hamulce? Zakupic zestaw tarcz i modyfikacji zawieszenia dedykowany do corsy na tyl i modyfikowac je tak samo jak przod?
---------------------------------
Posiadane tarcze przednie:
WENTYLOWANA; IL. ŚRUB MOCUJĄCYCH: 4; ŚR. TARCZY: 255; ŚR. PRZYLGNI: 137; WYSOKOŚĆ: 41; GRUBOŚĆ: 20
Planowany swap:
WENTYLOWANA; IL. ŚRUB MOCUJĄCYCH: 5; ŚR. TARCZY: 280; ŚR. PRZYLGNI: 150; WYSOKOŚĆ: 41; GRUBOŚĆ: 25
Niedlugo bede zmuszony wstawic dystanse do kol 20 mm na przod i 25 mm na tyl. Boje sie jednak, ze przy zwiekszonym momencie, na osi napedowej dluzsze sruby moga nie wytrzymac naprezen. Rozwiazaniem na to bylby swap tarcz z rozstawu 4x100 na 5x110.
Czy ktos probowal lub wie jak zmienic tarcze wraz z zaciskami na te z omegi/astry B z rozstawem srub 5x110? Czy piasta z tarcza oraz zacisk beda pasowaly do standardowej corsowskiej zwrotnicyi polosiek?
Jak najlepiej wykonac taka zamiane?
Jak mozna dodatkowo zmodyfikowac/wzmocnic tylne zawieszenie/hamulce? Zakupic zestaw tarcz i modyfikacji zawieszenia dedykowany do corsy na tyl i modyfikowac je tak samo jak przod?
---------------------------------
Posiadane tarcze przednie:
WENTYLOWANA; IL. ŚRUB MOCUJĄCYCH: 4; ŚR. TARCZY: 255; ŚR. PRZYLGNI: 137; WYSOKOŚĆ: 41; GRUBOŚĆ: 20
Planowany swap:
WENTYLOWANA; IL. ŚRUB MOCUJĄCYCH: 5; ŚR. TARCZY: 280; ŚR. PRZYLGNI: 150; WYSOKOŚĆ: 41; GRUBOŚĆ: 25
Ostatnio zmieniony 7 lis 2006, o 22:49 przez Skynet, łącznie zmieniany 1 raz.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
zmiana rozstawu, to można powiedzieć zmiana piast, a więc inne przeguby, półoś a co się z tym wiąże najlepiej robić to przy swapowaniu na większy silnik, bo i tak trzeba to pozmieniać w większości przypadków.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- -=martee=-
- Nowy
- Posty: 201
- Rejestracja: 24 kwie 2005, o 18:43
- Imię: Marta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
z opisu w pierwszym poście zapowiadała sie całkiem ciekawa corsa a teraz mam wrażenie jakby ktos nieudolnie chciał poprawić coś w tym aucie, no chyba że sie myle i te "brewki" na tylnich mhw były juz załozone w momencie kupna a stickery przyklejone :0 a jeśli mowa o komponowaniu to odnosze nieodparte wrażenie, że klamki w kolorze wygladałyby lepiej w sumie to tylko "pare" pierdół ale jak dla mnie wpływaja dość mocno na wizerunek autaSkynet pisze:Aktualizacja, pare nowych swiezych fotek z tego tyg.
Ps. to pisałem ja ...
"Życie to najbardziej zdumiewająca bajka"
Hans Christian Andersen
Hans Christian Andersen
- totik
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
no suma sumarum autko fajne, a zwłaszcza silniczek ... ale ten dolot do niego to troche druciara zalatuje no i nie jest odizolowany termicznie od silnika co chyba nie poprawia osiągów ... plus odemnie za obrotek ( mam taki sam ) no i za klakson no i boczki fajnie zrobione
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 wrz 2005, o 09:12
- Lokalizacja: z Corsy :D
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Zrobiony jest nawiew zimnego powietrza od dolnego prawego dyfuzora w zderzaku. Cale powietrze na filtr idzie praktycznie stamtad (Oczywiscie podczas jazdy)totik pisze:... ale ten dolot do niego to troche druciara zalatuje no i nie jest odizolowany termicznie od silnika co chyba nie poprawia osiągów