Opis ten jest dla osób, które chcą zmienić skrzynie 4-ro biegową na 5-biegową. Sama wymiana skrzyni sprowadza się do wyciągnięcia jednej i włożenia drugiej. Do corsy pasują tylko skrzynie F10, F13 i F15(mowa o corsie A i B).
Co jest nam potrzebne:
- piłka do metalu lub szlifierka kątowa
- wybierak ze skrzyni 5-cio biegowej
To bierzemy się do roboty.
Na nowej skrzynii(5b) musi pozostać wybierak, tak wygląda ten element:
http://img251.imageshack.us/my.php?imag ... 004na6.jpg
Po wymianie skrzyni i poskładaniu lewarka sprawdzamy czy wszystkie dotychczasowe biegi wchodzą tak jak poprzednio.
Jeśli tak to bierzemy piłkę(lub kątówke) i obcinany ten element:
http://img251.imageshack.us/my.php?imag ... 002rs3.jpg
Jest to ogranicznik który ogranicza przesunięcie lewarka do piątego biegu.
Jeśli, nie wyszły żadne problemy to cieszymy się 5. biegiem.
Jeśli jednak nie potrafimy wbić któregoś z dotychczasowych biegów, to wyciągamy gumową zaślepkę z wybieraka(jest od strony wnętrza, przy lince sprzęgła). W to miejsce wkładamy jakiś bolec(lub gwóźdź) im grubszy tym lepszy, ustawiamy wybierak w pozycję między 1. a 2. biegiem. Bolec powinien zaskoczyć głębiej.
Następnie poluzowujemy śrubę w obejmie, która jest na rurce, która wychodzi z budy i jest połączona z pająkiem od wybierania biegów.
Ustawiamy lewarek pomiędzy 1. a 2. bieg. Skręcamy obejme.
Wyciągamy bolec z wybieraka i wkładamy zaślepkę. Teraz biegi powinny chodzić jak przed wymianą skrzynii. Jeśli biegi wchodzą ciężko to dokręcamy trochę śrubę od sprzęgła(jest na końcu linki i służy do pociągania dźwignii od sprzęgła.
Przeróbka lewarka z 4biegowego na 5biegowy.
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Przeróbka lewarka z 4biegowego na 5biegowy.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....