przekaźnik świateł dziennych - opel corsa c
przekaźnik świateł dziennych - opel corsa c
Witam,
W ASO za element zwący się ,,przekaźnik świateł dziennych'' (włączający światła po zapaleniu silnika) do Opla Corsy C cdti, 2004r, 3 wrota krzyczą 180PLN (!).
Orientuje się czy gdzieś poza ASO można zdobyć tego typu przekaźniki ? (rozwiązania z ,,uniwersalnymi'' układami odpadają)
Pozdrawiam,
W ASO za element zwący się ,,przekaźnik świateł dziennych'' (włączający światła po zapaleniu silnika) do Opla Corsy C cdti, 2004r, 3 wrota krzyczą 180PLN (!).
Orientuje się czy gdzieś poza ASO można zdobyć tego typu przekaźniki ? (rozwiązania z ,,uniwersalnymi'' układami odpadają)
Pozdrawiam,
Corsa C 1.3 CDTI, 2004r, silnik Z13DT
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=59502
w tym temacie jest link do allegro z takim bajerem
w tym temacie jest link do allegro z takim bajerem
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 29 sty 2005, o 12:01
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Z tego co wiem do corsy C nie jest potrzebny zaden przekaźnik. Wczorej ojciec był w serwisie (corsa 1.2 twinport) i jest cos takiego jak wgranie "systemu skandynawskiego" koszt to 100zł bez ingerencji w przekażniki itd. Światła zapalają się same po uruchomieniu silnika.
Opel Corsa A 1.2S Lifting 93'
Fiat 126p Lifting 92'
Fiat 126p Lifting 92'
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Hmm a mógłbyś się dowiedzieć czy ten system działa w CB ?Conan pisze:Z tego co wiem do corsy C nie jest potrzebny zaden przekaźnik. Wczorej ojciec był w serwisie (corsa 1.2 twinport) i jest cos takiego jak wgranie "systemu skandynawskiego" koszt to 100zł bez ingerencji w przekażniki itd. Światła zapalają się same po uruchomieniu silnika.
Hmm, jak dzwoniłem do serwisu to opowiadali o przekaźnikach (ASO, Bydgoszcz).Conan pisze:Z tego co wiem do corsy C nie jest potrzebny zaden przekaźnik. Wczorej ojciec był w serwisie (corsa 1.2 twinport) i jest cos takiego jak wgranie "systemu skandynawskiego" koszt to 100zł bez ingerencji w przekażniki itd. Światła zapalają się same po uruchomieniu silnika.
Corsa C 1.3 CDTI, 2004r, silnik Z13DT
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
w CB przewidziany jest przekaźnik na pozycji 13 w skrzynce. jest dość rozbudowany więc pewnie trochę kosztuje. najprostsza modyfikacja to przepięcie zasilania dochodzącego do włącznika świateł z "+" akumulatora na "+" po stacyjce. gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.D12 pisze: Hmm a mógłbyś się dowiedzieć czy ten system działa w CB ?
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...AdamXXL pisze:w CB przewidziany jest przekaźnik na pozycji 13 w skrzynce. jest dość rozbudowany więc pewnie trochę kosztuje. najprostsza modyfikacja to przepięcie zasilania dochodzącego do włącznika świateł z "+" akumulatora na "+" po stacyjce. gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.D12 pisze: Hmm a mógłbyś się dowiedzieć czy ten system działa w CB ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
zatem twierdzisz, że to niemożliwe aby włączyć postojówki???emes125 pisze:Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...AdamXXL pisze:.... gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Z tego co Cię zrozumiałem, to proponujesz podpiąć czerwony kabel od włącznika świateł (szyna nr 30, stałe zasilanie) pod stacyjkę. W takiej sytuacji będą postojówki, ale po włączeniu stacyjki. Nie będzie możliwe ich włączenie bez kluczyka !AdamXXL pisze:zatem twierdzisz, że to niemożliwe aby włączyć postojówki???emes125 pisze:Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...AdamXXL pisze:.... gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jeżeli dobrze rozumiem, przy rozruchu lepiej jest jak wszystkie urządzenia są odłączone od zasilania.STELMI pisze:przekombinowujecie. Nie łatwiej zrobic jak napisałem wyżej? Podłączyć kabez od alternatora (dzięki temu będzie działać tylko z silnikiem) do kabla od krótkich świateł (dzięki temu nie będą świecić tylnie lampy, wnętrze ani postojówki i zaoszczędzi się na żarówkach i akumulatorze)
- czester 1
- Weteran
- Posty: 1911
- Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
- Lokalizacja: zabrze
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
to jak Ty odpalasz - na światłachD12 pisze:Jeżeli dobrze rozumiem, przy rozruchu lepiej jest jak wszystkie urządzenia są odłączone od zasilania.STELMI pisze:przekombinowujecie. Nie łatwiej zrobic jak napisałem wyżej? Podłączyć kabez od alternatora (dzięki temu będzie działać tylko z silnikiem) do kabla od krótkich świateł (dzięki temu nie będą świecić tylnie lampy, wnętrze ani postojówki i zaoszczędzi się na żarówkach i akumulatorze)
a tak pozta tym to nie kombinujcie bo inny kabelek utniecie i dobiero bedzie bigos
brac bo mało co zostało
http://allegro.pl/show_item.php?item=185533223
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nic nie napisałem, że odpalam na światłach.czester 1 pisze:to jak Ty odpalasz - na światłachD12 pisze:Jeżeli dobrze rozumiem, przy rozruchu lepiej jest jak wszystkie urządzenia są odłączone od zasilania.STELMI pisze:przekombinowujecie. Nie łatwiej zrobic jak napisałem wyżej? Podłączyć kabez od alternatora (dzięki temu będzie działać tylko z silnikiem) do kabla od krótkich świateł (dzięki temu nie będą świecić tylnie lampy, wnętrze ani postojówki i zaoszczędzi się na żarówkach i akumulatorze)
oki, o to mi chodziło...STELMI pisze:najpierw silnik odpala, potem działa alternator i z nim światła. W momencie rozruchu lampy nie zdążą się zaświecić od samego kręcenia rozrusznikiem
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
pomogę więc w czytaniuemes125 pisze:Z tego co Cię zrozumiałem, to proponujesz podpiąć czerwony kabel od włącznika świateł (szyna nr 30, stałe zasilanie) pod stacyjkę. W takiej sytuacji będą postojówki, ale po włączeniu stacyjki. Nie będzie możliwe ich włączenie bez kluczyka !AdamXXL pisze:zatem twierdzisz, że to niemożliwe aby włączyć postojówki???emes125 pisze: Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...
dla akumularora optymalne byłoby włączenie świateł -> wyłączenie świateł -> rozruch silnika -> włączenie świateł. to jest dla niego łagodny start. potraktowanie akumulatora na dzień dobry rozrusznikiem nie uważam za bardziej "humanitarne" jak odpalenie świateł i potem kręcenie.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
dlatego mówiłem, żeby tylko kablem od alternatora do kabla od światełmijania podłączyć. Zresztą o to właśnie chodzi, żeby tylko przód świecił, tak wymagają tego przepisy. Po co mają się zużywać żarówki z tyłu, na konsoli w środku i liczniku oraz alternator? To jest najoszczędniejsze rozwiązanie i zgodne z prawem o ruchu drogowym czy jak to się tam nazywaczester 1 pisze:ile Cie to kosztowało??arekm pisze:Sprawa z Corsą C się wyjaśniła
kurde ja założłem tem przekaźnik i świeca mi tylko przednie światła mijania, bo od wyłacznika na światła mijania odchodzi +, a na postojówki masa wiec musiałbym miec dwa takie wyłaczniki, ale tak to chyba zostawie...