przekaźnik świateł dziennych - opel corsa c

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy C.
ODPOWIEDZ
arekm
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 8 lip 2006, o 13:06
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

przekaźnik świateł dziennych - opel corsa c

Post autor: arekm »

Witam,

W ASO za element zwący się ,,przekaźnik świateł dziennych'' (włączający światła po zapaleniu silnika) do Opla Corsy C cdti, 2004r, 3 wrota krzyczą 180PLN (!).

Orientuje się czy gdzieś poza ASO można zdobyć tego typu przekaźniki ? (rozwiązania z ,,uniwersalnymi'' układami odpadają)

Pozdrawiam,
Corsa C 1.3 CDTI, 2004r, silnik Z13DT
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=59502

w tym temacie jest link do allegro z takim bajerem :)
arekm
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 8 lip 2006, o 13:06
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: arekm »

To jest właśnie ,,uniwersalny bzdet'' - nie lubię takich prowizorek. Szukam rozwiązania, które przewidział Opel, a dokładniej zamiennika firmowego przekaźnika w cenie niższej niż 180PLN :-)
Corsa C 1.3 CDTI, 2004r, silnik Z13DT
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Zmartwię Cię, ale taniej możesz nie dostać. Chyba że na szrocie.

Ale wydaje mi się (skoro masz RM 2004) że u Ciebie nie ma potrzeby instalacji przekaźnika, a można to załatwić podłączając TECHa 2
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

ja mam pociągnięty kabel od alternatora do świateł krótkich i po włączeniu silnika świeci mi tylko przód, czyli tak jak nakazuje prawo, a tył nie włącza się niepotrzebnie, podobnie jak deska. Dopiero po włączeniu włacznika włącza się wszystko
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

Jakiś czas temu na innym forum czytałem o właścicielu pojazdu, który w corsie B zastąpił żarówki diodami oczywiście, żadnej drutowizny, świeciło to lepiej i oszczędności na "zużyciu prądu".
Conan
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2005, o 12:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Conan »

Z tego co wiem do corsy C nie jest potrzebny zaden przekaźnik. Wczorej ojciec był w serwisie (corsa 1.2 twinport) i jest cos takiego jak wgranie "systemu skandynawskiego" koszt to 100zł bez ingerencji w przekażniki itd. Światła zapalają się same po uruchomieniu silnika.
Opel Corsa A 1.2S Lifting 93'
Fiat 126p Lifting 92'
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

Conan pisze:Z tego co wiem do corsy C nie jest potrzebny zaden przekaźnik. Wczorej ojciec był w serwisie (corsa 1.2 twinport) i jest cos takiego jak wgranie "systemu skandynawskiego" koszt to 100zł bez ingerencji w przekażniki itd. Światła zapalają się same po uruchomieniu silnika.
Hmm a mógłbyś się dowiedzieć czy ten system działa w CB ?
arekm
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 8 lip 2006, o 13:06
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: arekm »

Conan pisze:Z tego co wiem do corsy C nie jest potrzebny zaden przekaźnik. Wczorej ojciec był w serwisie (corsa 1.2 twinport) i jest cos takiego jak wgranie "systemu skandynawskiego" koszt to 100zł bez ingerencji w przekażniki itd. Światła zapalają się same po uruchomieniu silnika.
Hmm, jak dzwoniłem do serwisu to opowiadali o przekaźnikach (ASO, Bydgoszcz).
Corsa C 1.3 CDTI, 2004r, silnik Z13DT
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

D12 pisze: Hmm a mógłbyś się dowiedzieć czy ten system działa w CB ?
w CB przewidziany jest przekaźnik na pozycji 13 w skrzynce. jest dość rozbudowany więc pewnie trochę kosztuje. najprostsza modyfikacja to przepięcie zasilania dochodzącego do włącznika świateł z "+" akumulatora na "+" po stacyjce. gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

AdamXXL pisze:
D12 pisze: Hmm a mógłbyś się dowiedzieć czy ten system działa w CB ?
w CB przewidziany jest przekaźnik na pozycji 13 w skrzynce. jest dość rozbudowany więc pewnie trochę kosztuje. najprostsza modyfikacja to przepięcie zasilania dochodzącego do włącznika świateł z "+" akumulatora na "+" po stacyjce. gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.
Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

emes125 pisze:
AdamXXL pisze:.... gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.
Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...
zatem twierdzisz, że to niemożliwe aby włączyć postojówki???
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

AdamXXL pisze:
emes125 pisze:
AdamXXL pisze:.... gdyby zrobić to przełącznikiem to można jednym ruchem powrócić do standardowych ustawień.
Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...
zatem twierdzisz, że to niemożliwe aby włączyć postojówki???
Z tego co Cię zrozumiałem, to proponujesz podpiąć czerwony kabel od włącznika świateł (szyna nr 30, stałe zasilanie) pod stacyjkę. W takiej sytuacji będą postojówki, ale po włączeniu stacyjki. Nie będzie możliwe ich włączenie bez kluczyka !
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

przekombinowujecie. Nie łatwiej zrobic jak napisałem wyżej? Podłączyć kabez od alternatora (dzięki temu będzie działać tylko z silnikiem) do kabla od krótkich świateł (dzięki temu nie będą świecić tylnie lampy, wnętrze ani postojówki i zaoszczędzi się na żarówkach i akumulatorze)
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

STELMI pisze:przekombinowujecie. Nie łatwiej zrobic jak napisałem wyżej? Podłączyć kabez od alternatora (dzięki temu będzie działać tylko z silnikiem) do kabla od krótkich świateł (dzięki temu nie będą świecić tylnie lampy, wnętrze ani postojówki i zaoszczędzi się na żarówkach i akumulatorze)
Jeżeli dobrze rozumiem, przy rozruchu lepiej jest jak wszystkie urządzenia są odłączone od zasilania.
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: czester 1 »

D12 pisze:
STELMI pisze:przekombinowujecie. Nie łatwiej zrobic jak napisałem wyżej? Podłączyć kabez od alternatora (dzięki temu będzie działać tylko z silnikiem) do kabla od krótkich świateł (dzięki temu nie będą świecić tylnie lampy, wnętrze ani postojówki i zaoszczędzi się na żarówkach i akumulatorze)
Jeżeli dobrze rozumiem, przy rozruchu lepiej jest jak wszystkie urządzenia są odłączone od zasilania.
to jak Ty odpalasz - na światłach :lol:

a tak pozta tym to nie kombinujcie bo inny kabelek utniecie i dobiero bedzie bigos :-P

brac bo mało co zostało :lol:
http://allegro.pl/show_item.php?item=185533223
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

najpierw silnik odpala, potem działa alternator i z nim światła. W momencie rozruchu lampy nie zdążą się zaświecić od samego kręcenia rozrusznikiem
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

czester 1 pisze:
D12 pisze:
STELMI pisze:przekombinowujecie. Nie łatwiej zrobic jak napisałem wyżej? Podłączyć kabez od alternatora (dzięki temu będzie działać tylko z silnikiem) do kabla od krótkich świateł (dzięki temu nie będą świecić tylnie lampy, wnętrze ani postojówki i zaoszczędzi się na żarówkach i akumulatorze)
Jeżeli dobrze rozumiem, przy rozruchu lepiej jest jak wszystkie urządzenia są odłączone od zasilania.
to jak Ty odpalasz - na światłach :lol:
Nic nie napisałem, że odpalam na światłach.
STELMI pisze:najpierw silnik odpala, potem działa alternator i z nim światła. W momencie rozruchu lampy nie zdążą się zaświecić od samego kręcenia rozrusznikiem
oki, o to mi chodziło...
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: czester 1 »

D12 pisze:
Jeżeli dobrze rozumiem, przy rozruchu lepiej jest jak wszystkie urządzenia są odłączone od zasilania.
no to jest chyba oczywiste nie :zakrecony: , nieważne jakie obciązenie wszystko idzie na aku...
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

emes125 pisze:
AdamXXL pisze:
emes125 pisze: Tylko wtedy nie będzie świateł postojowych...
zatem twierdzisz, że to niemożliwe aby włączyć postojówki???
Z tego co Cię zrozumiałem, to proponujesz podpiąć czerwony kabel od włącznika świateł (szyna nr 30, stałe zasilanie) pod stacyjkę. W takiej sytuacji będą postojówki, ale po włączeniu stacyjki. Nie będzie możliwe ich włączenie bez kluczyka !
pomogę więc w czytaniu

dla akumularora optymalne byłoby włączenie świateł -> wyłączenie świateł -> rozruch silnika -> włączenie świateł. to jest dla niego łagodny start. potraktowanie akumulatora na dzień dobry rozrusznikiem nie uważam za bardziej "humanitarne" jak odpalenie świateł i potem kręcenie.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
arekm
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 8 lip 2006, o 13:06
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: arekm »

Sprawa z Corsą C się wyjaśniła - jedynie zmiana w komputerze, potrzebne są do tego kody, które teoretycznie każdy właściciel posiada (ew. można rozkodować za dodatkowe $$).

W astrze 2 jest z kolei przekaźnik, w wyższych przez komputer.
Corsa C 1.3 CDTI, 2004r, silnik Z13DT
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: czester 1 »

arekm pisze:Sprawa z Corsą C się wyjaśniła
ile Cie to kosztowało??


kurde ja założłem tem przekaźnik i świeca mi tylko przednie światła mijania, bo od wyłacznika na światła mijania odchodzi +, a na postojówki masa wiec musiałbym miec dwa takie wyłaczniki, ale tak to chyba zostawie...
Obrazek
arekm
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 8 lip 2006, o 13:06
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: arekm »

czester 1 pisze:
arekm pisze:Sprawa z Corsą C się wyjaśniła
ile Cie to kosztowało??
Nic bo nie miałem kodów przy sobie jak byłem w ASO z inną sprawą. W każdym razie 120PLN ASO/Mikołajczak/Bydgoszcz.
Corsa C 1.3 CDTI, 2004r, silnik Z13DT
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

czester 1 pisze:
arekm pisze:Sprawa z Corsą C się wyjaśniła
ile Cie to kosztowało??


kurde ja założłem tem przekaźnik i świeca mi tylko przednie światła mijania, bo od wyłacznika na światła mijania odchodzi +, a na postojówki masa wiec musiałbym miec dwa takie wyłaczniki, ale tak to chyba zostawie...
dlatego mówiłem, żeby tylko kablem od alternatora do kabla od światełmijania podłączyć. Zresztą o to właśnie chodzi, żeby tylko przód świecił, tak wymagają tego przepisy. Po co mają się zużywać żarówki z tyłu, na konsoli w środku i liczniku oraz alternator? To jest najoszczędniejsze rozwiązanie i zgodne z prawem o ruchu drogowym czy jak to się tam nazywa
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: czester 1 »

STELMI pisze:
dlatego mówiłem, żeby tylko kablem od alternatora do kabla od światełmijania podłączyć. Zresztą o to właśnie chodzi, żeby tylko przód świecił, tak wymagają tego przepisy.
a co z postjówkami??
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: STELMI »

postojówki mi się nie świecą, ale jak świecą mijania to na postojówki nikt raczej nie zwraca uwagi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”