witam
rozbie swapa z C12NZ na C16NZ,..z tego co przeczytałem z opisu Qomo który robił tego samego swapa to polosie z mojej C12NZ podpasuja do skrzynbi jaką mam z C16NZ ,..ale ja chciałem zostawić skrzynie F10 z 12NZ ,..tylko nie wiem czy warto,..czy wytrzyma,....ma mniejsze przełożenia więc przyspieszenia będą leprze a V max mniejasza,.. główny problem tkwi w tym czy silnik C16NZ pasować będzie bez kłopotów do skrzynki F10 z mojej corsy??
pozdrawiam
Michał
skrzynia F10 do C16NZ
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Na 99% skrzynia nie będzie pasować do silnika. Wszystkie 1,6 miały koło zamachowe rozmiarowo jak w c20ne(i sprzęgło 200mm średnicy). Skrzynia F10 ma mniejszy otwór na koło w koszu. To samo jest z F13, skrzynia z c14nz(i mniejszych) ma mniejszy otwór w koszu niż F13 z c16nz.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, o 08:42 przez cursor, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 maja 2007, o 20:13
- Lokalizacja: Camp Nou
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: skrzynia F10 do C16NZ
nie bedzie pasowało.aspiuss pisze: zy silnik C16NZ pasować będzie bez kłopotów do skrzynki F10 z mojej corsy??
Ja w swojej mam C16NZ i skrzynke F13. Chciałem jeszcze krótszą ale sie nie da ;/

- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: skrzynia F10 do C16NZ
a nie mogłeś 3.94 ? Jest krótka...Pugi pisze:nie bedzie pasowało.aspiuss pisze: zy silnik C16NZ pasować będzie bez kłopotów do skrzynki F10 z mojej corsy??
Ja w swojej mam C16NZ i skrzynke F13. Chciałem jeszcze krótszą ale sie nie da ;/
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Najkrótszą skrzynią jest F13 CR z W=4,18, ale te były montowane tylko w astrze H.a nie mogłeś 3.94 ? Jest krótka...
Łatwiej będzie znaleść F16 lub F20 CR. Będą one na pewno krótsze. W corsie b nie ma większego problemu z ich montażem, bo jest to kwestia kupna półosie z kadett'a diesla lub nexii i przerobić je tak jak w przypadku zakładania 2.0. Do tego trzeba tylko założyć sprzęgło z nexii lub kadett'a diesla. Sprzęgło ma 200mm średnicy, ale wieloklin pod bigblockową skrzynię.
Gorzej jest w przypadku CA, tam trzeba znaleść półosie z GSi lub TD i założyć na nie wewnętrzne przeguby z kadett'a diesla. Sprzęgło też trzeba zmienić.
Jest to wszystko wykonalne, jak znajdę czas to postaram się zrobić skan artykułu z niemieckiego Opel Scene. Była tam CA GSi z F20CR.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....