Autorem tekstu jest Qomo:
Swap c12nz - c16nz
krotki ale mam nadzieje kompletny opis swap'a
jesli chodzi o auto to bede opisywal na podstawie corsy a ale spokojnie do corsy b mozemy sie z tym odniesc.
Co potrzeba?
Silnik - c16nz - montowany w astrach, kadetach, vectrach...
skrzynia biegow F13(najlepiej CR - ja taka mam)
wiazka - wyciagamy z dawcy
komputer - oczywsicie od silnika c16nz - bylo kilka(nasicie??) oznaczen.
wybierak od skrzyni F10(odkrecamy sobie do starej skrzyni)
łapy do skrzyni zmianiamy na te od starej skrzyni(F10) - inaczje skrzynia nam nie podpasuje.
łapa od strony pasażera(przy silniku) zostaje z kadeta(to wiem ze na 100% pasuje - jesli masz silnik z astry i nie bedzie pasowac to trzeba
zalozyc lape od c12nz)
Co zostaje?
pompka paliwa
cewka zaplonowa
czesc wiazki odpowiedzialna za swiatla, kierunki itp
chlodnica(jesli miales c12nz to pewnie wreszcie przekonasz sie ze wentylator dziala)
półosie
dzwignia zmiany biegów
linka predkosciomierza pasuje
tak samo linka sprzegla
mapsensor moze zostac(w c16nz mimo ze ma inne numery to jest taki sam)
jesli ktos nie ma to moze zostawic alternator
o co do rozrusznika to ja bym wolal ten od c16nz - jest mniejszy - nie bedzie problemu z wrzucaniem biegow
Co przerabiamy?
Napewno troszke wiazke - np czujnik cisnienia oleju podpinamy bezposrednio do wtyczki pod schowkiem( a raczej za) - kolor kabla to niebiesko zielony,
takze w tym miejscu odcinamy przewod(koloru nie pamietam) - ale maja zostac tylko kable czerwony i niebiesko czerwony - spinamy wtyczke i sprawdzamy
kable z naszej strej czesci wiazki zgadzjaa sie z tymi z kadeta jesli nie to wtyczka jest rozbieralna i mozemy to latwo sobie pozmieniac.
Po zamontowaniu silniczka trzeba bedzie tez udac sie do elektryka ktory zalozy nam chek engine - i trzeba go bedzie sobie podprowadzic do deski rozdzielczej,
wynika to z tego ze wiazka od kadeta nie ma lacza diagnostycznego(tzn ma ale nie na tym odcinku ktory przekladamy do corsy).
Sama wiazke pod maska trzeba jakos sensowanie ulozyc(wiazka z kadeta jest duzo dluzsza niz w corsie) - a najlepiej to poprostu ja poskracac tam gdzie trzeba.
Fotka pogladowa:
Weglug mnie sama elektryka jest najtrudniejsza i polecam udac sie z tym do fachowca bo zajmie mu to kilka minut a bedziemy pewni ze wszystko gra. - koszt to maks 100zł z wyregulowaniem zaplony posprawdzaniem kabli itd.
Zmieniamy takze przewod(waz?) znajdujacy sie pod kolektorem dolotowym(przewod od plynu chlodzacego - wychodzi od pomy wody i wchodzi w plastykowy lub metalowy element - rozne byly stosowane - i to wlasnie konkretnie zmieniamy ale rownierz z gumowym poczatkiem - moga byc rozne srednice) na ten z silniczka c12nz - a wynika to z tego ze sa inne wyjscia do nagrzewnicy - zakladajac przewod z silnika c12nz pozbywamy sie problemu z dorabianiem przewodow(takze zbiorniczek wyrownawczy w kadecie jest w innym miejscu).
Nalezy pamietac zeby czujnik predkosci pojazdu przelozyc z starego silnika.
A i nalezy pamietac ze pierscien uszczelniajacy pomiedzy kolektorem wydechowym a "portkami" jest inny(uwaga cena nawet okolo 50zł).
Przekladka:
To juz odrebny temat i chyba kazdy to powinien zrobic po swojemu.
Ja wymienialem silnik od spodu. Silnik byl juz skrecony ze skrzynia.
Silnika podnioslem na zawieszonym bloczku do gory i przykrecilem do lap.
Potem polosie itp - kazdy kto wyciagal c12nz napewno poradzi sobie z wlozeniem c16nz.
Najwiecej czasu mi zajelo wyregolowanie biegow tak zeby gladko wchodzily.
Sama przekladka zajela mi 1 dzien + 1 dzien motania sie z elekryka.
Mam nadzieje ze ten krotki(ale mam nadzieje tresciwy) opis rozjasni sprawde. Ktos moze powiedziec ze mamy tu maly przrost mocy ale w samochodzie o wadze ~750kg to jest juz calkiem odczuwalna moc
Zwlaszcza ze mozliwosci dlubania silnika sa ogromne.
Jesli ktos ma cos do dodania to pisac smialo! Takze jesli sa pytania.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Swap c12nz na c16nz [by Qomo]
Przejdź do
- Ogólne
- ↳ Aktualności
- Pomoc i Porady
- ↳ Corsa A (1982-1993)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa B (1993-2000)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Klimatyzacja
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa C (2000-2006)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Klimatyzacja
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa D (2006-2014)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Klimatyzacja
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa E (od 2014)
- ↳ Manual & FAQ
- ↳ Korzystanie z forum
- ↳ Zawieszenie i Hamulce
- ↳ Silnik i Napęd
- ↳ Wnętrze
- ↳ Elektryka
- ↳ Nadwozie
- ↳ Instrukcje
- ↳ Corsa A Sam Naprawiam
- ↳ Corsa B Sam Naprawiam
- ↳ Corsa C Sam Naprawiam
- ↳ Schematy elektryczne Corsa B
- ↳ Schematy elektryczne Corsa C
- ↳ Kody Usterek
- ↳ Kalkulatory do radia
- ↳ Opel Corsa '93 Obsługa i Naprawa
- ↳ Corsa B Instrukcja obsługi
- Giełda
- ↳ Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam auto
- ↳ Sprzedam
- ↳ Kupie
- ↳ Allegro, eBay i inne
- ↳ Rabaty, Promocje
- ↳ Zakup kontrolowany - Kupujemy auto
- Corsa Sport
- ↳ Corsa Klub
- ↳ Regionalne spotkania oraz Zloty
- ↳ Śląskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Luźne rozmowy
- ↳ Nasze Projekty
- ↳ Nasze Auta