
EDIT
ja u siebie mam nie standardowy kolektor więc nie jestem pewny ale na zwykłym trzeba chyba odkręcić 2 śruby łączące kolektor wydechowy z rurą kolektorową (te 2 długie zabezpieczone stożkowymi sprężynami). Jeśli druciany stożkowy pierścień jest mocno pognieciony to warto zamienić na nowy (koszt ok 25zł) lub uszczelnić przy skręcaniu to połączenie czymś w rodzaju "auspuff cement", a potem odchylić rurę w dół i miska już powinna mieć miejsce do zejścia
Na wstępie - do większości silników small block 8V z miską stalową jest uszczelka korkowa, trzeba zwrócić uwagę żeby miała metalowe pierścionki w miejscu gdzie przychodzi śruba (o dziwo ta którą zdjąłem u siebie tego nie miała



Do aluminiowych misek szczególnie w autach z klimą uszczelką jest GUMOWA
Więc do pracy :
1. Najlepiej zaplanować wymianę uszczelki na termin wymiany oleju, więc stary spuszczamy :


2. Odkręcamy kluczem (chyba 11) 3 śruby mocujące pokrywkę koła zamachowego do skrzyni i zdejmujemy ją :


i widzimy fragment koła zamachowego :


teraz mamy już dostęp do wszystkich śrub (klucz chyba 10), jest ich dużo i gęsto, odkręcamy z wyczuciem żeby nie zerwać gwintu lub śruby, można wcześniej popsikać odrdzewiaczem, najgorzej jest z tymi obok skrzyni bo miejsca najmniej.
Po odkręceniu wszystkich zdejmujemy miskę (jeśli się przykleiła to delikatnie popukać trzonkiem młotka), uważając na smok
3. zdejmujemy starą uszczelkę z miski :


i czyścimy papierem ściernym jej pozostałości na rancie miski (uważając żeby okruchy się do niej nie posypały) :


to samo z blokiem silnika :


4. Przed założeniem nowej uszczelki należy zaklepać delikatnie miejsca przy otworach od śrub w misce np na kowadełku tak żeby tak część miski która przychodzi do bloku silnika była na całej powierzchni rantu równa !!! Inaczej mimo nowej uszczelki nadal będzie ciekło.
5. Obie powierzchnie odtłuszczamy benzyną i składamy w całość. Należy przykręcić wszystkie śruby tylko troszkę i odpowiednio ułożyć uszczelkę. Teraz można pokolei z wyczuciem, stopniowo po trochu przykręcać śruby. Nie należy przykręcać na chama, ale z wyczuciem żeby się uszczelka nie przerwała gdzieś.
6. Zakręcamy korek oleju pamiętając żeby zmienić podkładkę miedzianą fi 14, zalewamy olejem i po robocie
