Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawki
- Pit_Bull89
- Świeżak
- Posty: 96
- Rejestracja: 7 sie 2010, o 01:51
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Po przeczytaniu całego tematu moje wnioski by zwiększyć moc w silniku C14NZ wystarczy zmienić kolektory ssący z wydechowym z kadetta 1.6 ? (pasują bez przerabiania?) wtrysk z przepustnicą też z 1.6 8V ?? Jaki wtedy wałek zastosować z 1.3 ??
- !rafi
- Nowy
- Posty: 366
- Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:50
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Elbląg
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Wałek z 13s, a poza tym podnoszenie mocy w spi, to jak grzebanie w gównie.
- Pit_Bull89
- Świeżak
- Posty: 96
- Rejestracja: 7 sie 2010, o 01:51
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Dlaczego tak sądzisz ?? czy te modyfikacje co wypisałem dadzą aby dynamikę wiekszą silnika ?? Kolektory z kadetta 1.6 8V Pasują bez przerabiania ?? Jak ze spalaniem po tych modach ?!rafi pisze:Wałek z 13s, a poza tym podnoszenie mocy w spi, to jak grzebanie w gównie.

- !rafi
- Nowy
- Posty: 366
- Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:50
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Elbląg
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Jak Cie interesuje spalanie to nie bierz się za mody. Zrób konwersje na c14se czyli 1,4 MPI i będziesz miał 82 kuce(zmiana kompa,głowicy,kolektor dolotowego i wiązki). A najtaniej wyjdzie wsadzić 1,6, sprzedać ten motor co masz i będziesz miał 100 kucy.
Tak jak pisałem wcześniej, modyfikacje twojego silnika to grzebanie w gównie, wydać można kupę kasy, a efekt będzie znikomy. Zostaje Ci swap na większy motor, a pojemność wg uznania
Tak jak pisałem wcześniej, modyfikacje twojego silnika to grzebanie w gównie, wydać można kupę kasy, a efekt będzie znikomy. Zostaje Ci swap na większy motor, a pojemność wg uznania

-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Przy założeniu że będzie to 1,6 na wielopunkcie , 1,6 mono miał 75 hp!rafi pisze:A najtaniej wyjdzie wsadzić 1,6, sprzedać ten motor co masz i będziesz miał 100 kucy.

- Pit_Bull89
- Świeżak
- Posty: 96
- Rejestracja: 7 sie 2010, o 01:51
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Kolego ale taka moc nie jest mi potrzebna chce tylko zrobic bardziej dynamiczny silnik. Dlatego pytalem czy kolektory pasuja i czy da cos ?!rafi pisze:Jak Cie interesuje spalanie to nie bierz się za mody. Zrób konwersje na c14se czyli 1,4 MPI i będziesz miał 82 kuce(zmiana kompa,głowicy,kolektor dolotowego i wiązki). A najtaniej wyjdzie wsadzić 1,6, sprzedać ten motor co masz i będziesz miał 100 kucy.
Tak jak pisałem wcześniej, modyfikacje twojego silnika to grzebanie w gównie, wydać można kupę kasy, a efekt będzie znikomy. Zostaje Ci swap na większy motor, a pojemność wg uznania
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Też tak myślałem swap'ując na C14SE, apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc lepiej od razu podjąć odpowiednią decyzję, bo po co ponosić potem koszty po raz drugi. Uważam podobnie jak rafi, że nie ma sensu modzić C14NZ, lepiej przerobić na wielopunkt albo pokusić się o C16SE, ew. jakąś szesnastkę.Pit_Bull89 pisze:Kolego ale taka moc nie jest mi potrzebna chce tylko zrobic bardziej dynamiczny silnik.
Pozdrawiam, Robert
-
- Świeżak
- Posty: 87
- Rejestracja: 6 sty 2012, o 14:17
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Ja mialem C14NZ i chcialem cos w nim porobic ale stwierdzilem ze to strata kasy a i tak wiekszej mocy nie uzyskam, wiec robi sie 2.0 i na dniach bedzie smigac:) lepiej zainwestowac w cos konkretnego niz wyrzucac kase w bloto;]
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
bardziej dynamiczny bedzie wlasnie taki majacy 20KM wiecej, na tych gratach z kadeta zyskasz kilka KM, zawsze jednak mozesz wlożyć "silnik z kadeta" np c20xe, albo c20ne. a jak bardzo chcesz tuningować to posadz sobie na swoj silnik glowice od 1.6 16v, dorzuć tloki od 1.6 16 i wiazke z kompem, ewentualnie ktoś Ci to bedzie musiał wystroić, ale takie mody nie kosztuja 150pln jak graty z kadzia....
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 kwie 2013, o 20:09
- Imię: Bartosz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Nie wiem, czy dobrze trafiłem z pytaniem, ale jest związany bardzo z tymi postami. Tak więc. Czy głowiczka, ta z wałkiem od 1.4, podejdzie bez problemu do 1.2, czy sam wałek wsadzić i pasuje bez żadnego przerabiania, prosiłbym o jakąś radę. 

-
- Nowy
- Posty: 238
- Rejestracja: 2 lis 2008, o 10:48
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Pasuje zarówno głowiczka z wałkiem jak i sam wałek 

-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 kwie 2013, o 20:09
- Imię: Bartosz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Ok. Dzięki wielkie, będę walczył z tym, może dynamiki coś dostanie 

- kasmarkos
- Nowy
- Posty: 279
- Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzysz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Panowie powiedzcie mi prosze ktore beda lepsze i czy wogole one sie nadaja??
http://allegro.pl/1-6-1-4-16v-ecotec-op ... 24546.html
http://allegro.pl/sportowe-walki-rozrza ... 61043.html
http://allegro.pl/1-6-1-4-16v-ecotec-op ... 24546.html
http://allegro.pl/sportowe-walki-rozrza ... 61043.html
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
dla mnie obie opcje sa slabe bo jak dobrze poszukasz to trafisz za ta cene markowe uzywki, ktorcyh producent coś deklaruje, a tutaj nikt nic nie deklaruje. wiekszośc aftermarketowych wałkow jest symetryczna, a jesli sie roznia to nie o 30st. tylko max 15.
te drugie to uż wogóle nie wiem czy sie od serii róznia bo jelsi dobrz epamietam to seria ma 245st tylko podawane bez luzu czyli moze te mierzac bez luzu mialy by 255(najlepiej zadzwonić zpaytać), a 8.8mm to jest seryjny wznios
. ten pierwszy link troche lepszy, ale nie wiele bo jak silnik ma zachowac kulture pracy to daje sie wiekszy wznios zamiast duzego wypełnienia.
te drugie to uż wogóle nie wiem czy sie od serii róznia bo jelsi dobrz epamietam to seria ma 245st tylko podawane bez luzu czyli moze te mierzac bez luzu mialy by 255(najlepiej zadzwonić zpaytać), a 8.8mm to jest seryjny wznios

- kasmarkos
- Nowy
- Posty: 279
- Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzysz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
OK dzieki za info. Czyli trzeba szukac dalej.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
ja by do swojego auta takich nie włożył, ludzie wkladaja rózne wynalazki i sa zadowoleni(moze nie maja porównania z dobrym produktem), ale moim zdaniem nie za ta kase, bo tak naprawde dokladasz 1000pln i masz markowy nowy produkt, o ktorym wiadomo, że sie nei wyciera i wiadomo jak działa bo mozna znaleźć info w necie, a tutaj nic nie wiesz. gdyby te walki kosztowały 400-500 i sam mogłbym dodatkowo wystroić pod nie auto czyli te 400-500 byłoby jedynym kosztem to może mogłbym spróbowac
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 sty 2014, o 16:47
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Wlasnie takiego czegos potrzebowalem, tylko bardzo sie rozczarowalem, moje c14nz ma strasznego mula, na 2 ledwo sie do konca dokjrecilo a przy wyzszych buiegach nie ma sensu krecic powyzej 3,5 tys bo nie kreci jedzie juz, myslalem ze moze jakos da sie to odmulic, pomyslalem o mpi ale widze ze trzeba czapke cala przekladac, a czy nie ma jakiegos innego sposobu? jakis walek nie pasuje? przepustnica albo caly kolektor albo cos?
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Z gówna bata nie ukręcisz.Gawryjol pisze: nie ma sensu krecic powyzej 3,5 tys bo nie kreci
Wszelkie mody robi sie na silniku, który żyje, a nie umiera, jak Twój....
Może pomyśl najpierw, jak poprawić kondycję silnika, który masz.
To taki pierwszy punkt.
- gtszudi
- Nowy
- Posty: 278
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
ja miałem C14NZ z walkiem 13s , przepustnica z c18nz , wydech z c16se , czapka splanowana o 0,5 mm , do tego komp był od c12nz bodajże , i jechalo to naprawdę fajnie.
na twoim miejscu szukałbym C16NZ na przekladke.
na twoim miejscu szukałbym C16NZ na przekladke.
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
- d.m
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 21:48
- Imię: daniel
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Witam,
serducho 20seh, + wałek 296st ,3 kąty na zaworach ,powiększone zawory ,obrobione kanały w głowicy, ,z nowymi hydrokompensatorami. Istnieje szansa aby zbliżyć się do serii w c20xe?
serducho 20seh, + wałek 296st ,3 kąty na zaworach ,powiększone zawory ,obrobione kanały w głowicy, ,z nowymi hydrokompensatorami. Istnieje szansa aby zbliżyć się do serii w c20xe?
- d.m
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 21:48
- Imię: daniel
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Witam,
trafiłem na zdrowy c20ne i pytanka.
W co tutaj iść?
Zrobienie z niego seh-a (nie będę pisał co i jak ponieważ na forum jest wszystko)?
Czy kompresorek z merca albo któryś z serii G? Jakie dmuchnięcie wchodzi w grę na seryjnych gratach?
trafiłem na zdrowy c20ne i pytanka.
W co tutaj iść?
Zrobienie z niego seh-a (nie będę pisał co i jak ponieważ na forum jest wszystko)?
Czy kompresorek z merca albo któryś z serii G? Jakie dmuchnięcie wchodzi w grę na seryjnych gratach?
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
wsadzić i jezdzić, wymienic tylko to co nie jest ingerencja w silnik czyli walek i kolektoy i po sprawie. jak dlubac to cos bardziej rozwojowego
-
- Nowy
- Posty: 191
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
- Imię: Darek
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
Uważam osobiście ,że dłubanie wolnossaka nie ma większego sensu. Chyba ze stajesz w klasie na ćwiartkę w tej samej pojemności. Widziałem gdzieś projekt ze ktoś zrobił z x16xe 182KM ale poszło w to wagon pieniedzy. No i KM urosły ale moment nadal jest słaby. Za takie pieniądze mozna śmiało miec już turbine i to z dwulitrówki . Rzeźbienie wolnossaka to sztuka dla sztuki.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
mam porownanie n/a 100KM/L i turbo w opc. ile razy wsiadam do mojej straej corsy to banana mam wiekszego. reakcja na gaz, dzwiek itd bez porownania, a opc odjezdza dopiero koncem 4 biegu.
spalanie w turbo wieksze, ale faktem jest ze za ta sama kase mocy w trubo bedzie znacznie wiecej
spalanie w turbo wieksze, ale faktem jest ze za ta sama kase mocy w trubo bedzie znacznie wiecej