Strona 5 z 25
: 22 lip 2007, o 12:46
autor: =JUHol=
arts pisze:z tego co wiem to juhol wymienial sprzeglo
wymienial bo pekla tarcza, ale po zdjeciu turbiny wszystko wrocilo do normy

: 7 sie 2007, o 23:16
autor: Porszak

wreszcie mam wszystkie srubki
oraz


fajne?? swojego tez tak zrobie, ten akurat jest komercyjny

: 7 sie 2007, o 23:22
autor: D12
chce być przy odpaleniu... poza tym co to za woreczki? Dilerki ?
: 8 sie 2007, o 01:18
autor: Sław
Uhuhu, pikny ten boxik :0
: 8 sie 2007, o 09:12
autor: -=kLaRi=-
D12 -ja zauwazylem srubki do skrecenia bebechow

...
Czyzby juz tak blisko zlozenia

???
Marcin -zdradz cos:D...
: 8 sie 2007, o 14:17
autor: AdamXXL
życzę podobnych lub lepszych efektów

: 8 sie 2007, o 19:21
autor: !markos
uoooo, jaki pieknosciowy ten box!! :0 zadnej innej opcji do tego twojego parcha nie widze, ma byc tak samo pieknie wypolerowany

: 8 sie 2007, o 23:53
autor: Porszak
no wiec dzis przywiozlem graty po obrobce. najpierw czapka.
kanaly wylotowe.
przed

, w trakcie


, po

oraz dolot po powiekszeniu i obrobieniu kanalow, widac wypolerowane zawory
teraz kolektor wydechowy
przed

, w trakcie

te cycki byly podobnie wyfrezowane jak odpowiedniki w czapce,
po

(poza napawaniem wszystko przy kolektorze robilem sam)
i reszta czyli wywazone:
tloki ze sworzniami


korbowody

i odchudzone kolo zamachowe, wywazana z walem i reszta kolek
adas z czego ten wykresik, jak na moj projekt dosc optymistyczne wartosci chyba nawet po strojeniu, szczegolnie momentu, ale na przyszly sezon lub lato 2009 moze sie uda osiagnac tyle, a moze wiecej

: 9 sie 2007, o 08:18
autor: -=m&m=-
Porszak pisze:no wiec dzis przywiozlem graty po obrobce.
Profi robota i kompleksowe podejscie do sprawy

juz nie moge sie doczekac jak moje 2 l dostana po dupie od tego potworka

Porszak nie zmuszaj mnie do grzebania, silnik mial zostac seryjny
Ps. jak maja sie nowe sruby korbowodowe do wyważenia korbowodów ??
: 9 sie 2007, o 08:23
autor: !markos
-=m&m=- pisze:Porszak nie zmuszaj mnie do grzebania, silnik mial zostac seryjny
co za roznica czy porszak cie objedzie czy nie.. i tak wiadomo, ze nie zostanie seryjny. my juz to wiemy, ty sie jeszcze oszukujesz

: 9 sie 2007, o 09:53
autor: AdamXXL
Porszak pisze:
adas z czego ten wykresik, jak na moj projekt dosc optymistyczne wartosci chyba nawet po strojeniu, szczegolnie momentu, ale na przyszly sezon lub lato 2009 moze sie uda osiagnac tyle, a moze wiecej

specyfikacja tego silniczka na bazie x18xe1 (czyli pojemność jak u Ciebie + głowica "gorsza" od c/x16xe) i do tego:
metalowy filtr powietrza + długa rura dolotowa + krótki kolektor ssący + wałki 262° + obrobiona głowica + remap kompa z limiterem na 7200 i wszystko zrobione przez dbilas. widziałem opis jeszcze jednego silnika w baardzo podobnej specyfikacji i było tam około 174KM. wyższy moment obrotowy jest wynikiem większego skoku tłoka jakie mają te silniki. są też one uturbiane i znoszą większy moment i ilość koni, jednak często powtarza się, że słabym punktem są tłoki, które nie koniecznie lubią wysokie obroty (spotkało to silnik, z którego jest ten wykres) inni znowu twrerdzą, że z obrotami nie ma to nic wspólnego, a winny jest materiał z jakiego na początku robiono tłoki i podobno w z18xe ten problem nie występuje.
przyszłość dla amatorów dłubania 1.6 i 1.8 na małym bloku wygląda znacznie lepiej, dzięki z18xer i doładowanym 1.6 gdzie wzmocniono tłoki i korby nawiązując do budowy c20xe/c20let/z20let
ingo głównie z forum
http://www.dbilas-forum.de
: 9 sie 2007, o 10:35
autor: -=kLaRi=-
Znow sie powtorze,ale glosno kibicuje temu projektowi i jego wynikowi!!!
Nie moge sie doczekac efektu koncowego!!!
Skladaj to Marcin do kupy

!!!
Co Ci jeszcze brakuje!?
: 9 sie 2007, o 16:11
autor: Porszak
no jak najbardziej racja ze dzieki duzemu skokowi przybywa moemntu, ale nie sadzilem ze tak ladnie - prawie 190Nm
nawet w 1.6 tloki sa krotkawe, a te z 1.8 sa jeszcze kroteze, na szczescie tylko w czesci pierscieniowej
adas zazdroszcze Ci tak dobrej znajomosci niemieckiego , bo przydaloby sie teraz sie u szkopow poczyac, bo jak widac w modach z 1.8 sa duzo dalej niz angole
brakuje poprawienia wydechu ale to sie odlozy i na krotki czas wydech troche zdrutuje
Mike do profi brakuje kutych tlokow i srub arp za 900

ide skaldac powoli to do kupy
: 10 sie 2007, o 18:32
autor: Porszak
jeszcze cos dorzuce bo zapomnialem. wykresiki z flowbencha

zobaczymy w przyszlosci czy sie oplacalo dorzucac kase za to, chyba 300zl nie pamietam juz
: 10 sie 2007, o 18:48
autor: -=m&m=-
Porszak pisze:
zobaczymy w przyszlosci czy sie oplacalo dorzucac kase za to, chyba 300zl nie pamietam juz
ciekawe czemu przy wzniosie 5,60 na 2 dolotowym wyszla taka roznica ? czy teraz seryjna dolna część kolektora dolotowego nie bedzie stanowić wąskiego gardła ?
: 10 sie 2007, o 22:26
autor: Porszak
nie mailem okazji pogadac z nikim bo odnierajac wszystko po 16 zostal jedne dyzurny pracownik. zadzwonie i dopytam pogadamz goscie ktory ta glwoice robil, sam jeszcze nie mialem kiedy konkretnie zerknac na te wykresy
co do kolektora zobaczymy co bedzie.
Adas co oznacza w specu tego x18 krotki dolot, cos jak mantzel czy cos jeszcze krotszego?
: 10 sie 2007, o 23:37
autor: AdamXXL
nie znalazłem jeszcze dokładnych fotek ale ogólnie jest to kolektor dolotowy w długości kanałów podobny do zestawów z manzlem. tak więc coś jak mantzel
ta specyfikacja to ogólnie zawartość tej fotki + wałki (powyżej 158-160 dochodzi jeszcze głowica)
http://home.arcor.de/oliver.platz/Coupe ... _klein.JPG
wykres z wałkiem 256st. i wynikiem około 160KM
http://home.arcor.de/oliver.platz/Coupe ... 090306.JPG
: 10 sie 2007, o 23:44
autor: Staneq
Marcin życze fajnego wykresu, bo widze ze zapowiada sie gruubooo... licze ze pobijesz te wszystkie nudne c20xe

: 11 sie 2007, o 09:51
autor: Porszak
ja wiem adas skad Ty to wiesz, przeciez masz xe1

, dopiero teraz sobie przypomnialem.
widac roznice w przebiegu momentu na walkach 25x i 26x stopni, a le moc w jednym i drugim przypadku rosnie do konca
Staneq, nie dziekuje

: 11 sie 2007, o 11:18
autor: AdamXXL
Porszak pisze:ja wiem adas skad Ty to wiesz, przeciez masz xe1

, dopiero teraz sobie przypomnialem.
trzeba wiedzieć co się ma i poznać ewentualne wady i zalety
dlatego też temat ten mocniej zgłębiałem

: 11 sie 2007, o 19:07
autor: Porszak
to co bedzie siekies turbo??
: 13 sie 2007, o 14:51
autor: AdamXXL
Porszak pisze:to co bedzie siekies turbo??
przez jakiś czas nic nie będzie robione. jeśli turbinka to w silniku 1.6 8v i na sterowaniu od tego silnika (kiedyś już sobie wszystko obmyśliłem). jednak nowej turbiny nie kupię, a jak używka ma mi paść za chwile to też dziękuję
PS. jeśli chodzi o wspornik pod przepustnicę do x16xe, to jak nie kupisz to mogę pożyczyć. gumy chyba nie mam ale mozna dobrać/dociąć inną
: 14 sie 2007, o 00:11
autor: Porszak
Czort powiedzial ze pozyczy wiec tutaj oficjalnie mu podziekuje. za guma juz sie nawet zdazylyem dzis rozejrzec przy okazji sluzbowych zakupow
dzieki za propozycje adas
: 22 sie 2007, o 00:19
autor: Porszak
tak na szybko. ostatnimi dniami garaz tetni zyciem.
foty sa dzisiejsze. w niedziele zalozylem pierscienie, wpuscilem tloki w blok i zalozylem wal. wszystko bylo poskrecane, poza 5 podpora walu, ktora idzie na mase uszczelniajaca. osotatni obrot walu przed jej montazem, aby sprawdzic czy wogole robi pelny obrot i znok. wal sie blokuje. byla godzina 24 wiec zamknalem garaz i rozjechalismy sie z chlopakami po domach
wczoraj-akcja frezowanie, demontaz pierscieni z tloka, przymiarka, wsio ok. dzis ponowne mycie bloku i skladanie od poczatku. teraz 5 pokrywa sie kleji, a ja ide cos zjesc

robie mu dobrze


troche wypolerowalem tloki


ten balagan powstal na skutek zblokowanie sie walu

-Porszak It's alive!!

: 22 sie 2007, o 08:10
autor: -=m&m=-
Porszak pisze:
skąd bedzie brany sygnał położenia wału? koło pasowe z c16xe podchodzi do nowego wału ?bo widze, że zostawiłeś wieniec na wale
: 22 sie 2007, o 08:19
autor: -=kLaRi=-
Gdzies wczesniej pisales o kieszonkach w tlokach-nie beda potrzebne!?
Nie bedzie zagrozenia zderzenia tlokow z zaworami??
A to super,nie moge sie doczekac twojego odpalenia:DDD
: 22 sie 2007, o 11:29
autor: AdamXXL
Porszak chyba ma wałek 264* i wznios 9,8mm, a z wałkiem 262* i wzniosem 10mm wszystko lata bez kieszonek
: 22 sie 2007, o 16:29
autor: Porszak
walki dokladnie jak pisze adas. kiesoznek nie bedzie z racji kosztow ich wykonania i planow na przyszlosc zwiazanych z tlokami.
kieszonki mialy byc zrobione na przyszlosc pod inne walki
wieniec zostal bo byl tak solidnie dokrecony i chyba nie chcialo sie im("szlifierzom") z nim meczyc, ja zlamalem klucz na nim
kolo pasowe zostaje ze starego motoru
: 26 sie 2007, o 00:11
autor: Porszak

po ponownym zlozeniu tak prezentuje sie caly dol

zawory wypolerowane na zewnatrz jak i wewnatrz

nowy, prawie caly rozrzad (gory nie ma bo jeszcze nie zaostaly wpakowane popychacze) i prawie nowa pompa oleju, ktora wymusza pewne przerobki czyt. utrudnia zycie

nowe szklanki, seryjne, ale lzejsze od tych ktore byly wlozone w fabryce oraz tarcza, niby Sachs, a jednak wykonana przez Luka (Luk robi na 1 montaz do 1.8 ) ta tarcza pasuje na styk (dzieki za podpowiedz Adas i Mike)

stan z dzisiejszego wieczora przed wyjsciem do domu, z przodu tzn od strony wydechu, silnika nie ma jeszcze nic
brakuje zimmeringu na wal z przodu(str rozrzadu), uszczelki pod odme i byc moze jeszcze czegos czego brak dopiero sie ujawni
Adas dzieki za przepustnice!
: 28 sie 2007, o 18:44
autor: -=m&m=-
juz nie moge sie doczekac az to wyjedzie na ulice

ciekawe co na to anglicy i niemcy powiedzą
