Strona 5 z 7

Re: Project c16se by Seboss

: 2 mar 2009, o 20:51
autor: Porszak
bardzo mala roznica, zaskakujaco mala :oops: .kiedys sprawdze u siebie

Re: Project c16se by Seboss

: 3 mar 2009, o 09:37
autor: AdamXXL
seboss przyznasz chyba, że gdyby nieszczelniść była po stronie tłoka i pierścieni, to efekt próby olejowej powinien wyrównać wartości podczas pomiaru, a tu widzimy jedynie mniej więcej równe podniesienie tych wartości spowodowane zmniejszeniem (przez zalanie) komory spalania.

Re: Project c16se by Seboss

: 3 mar 2009, o 09:41
autor: seboss
AdamXXL pisze:seboss przyznasz chyba, że gdyby nieszczelniść była po stronie tłoka i pierścieni, to efekt próby olejowej powinien wyrównać wartości podczas pomiaru, a tu widzimy jedynie mniej więcej równe podniesienie tych wartości spowodowane zmniejszeniem (przez zalanie) komory spalania.
dokładnie,dlatego będzie zdjęta głowica w celu weryfikacji jej szczelności i ewentualnej naprawy ,
przy okazji może zajrzę do tłoków

Re: Project c16se by Seboss

: 3 mar 2009, o 09:49
autor: fotograf
Skoro czapka będzie zdjęta to może i miskę olejową też zdjąć a do cylindrów nalać nafty żeby zobaczyć ile przez noc ucieknie i wtedy było by wiadomo na 100% czy tłoki dobre czy coś im się źle ułożyło :oko:
a co do głowicy to może nie bardzo wyszła obróbka na 3 kąty :-?

Re: Project c16se by Seboss

: 3 mar 2009, o 10:16
autor: seboss
sprawdzi się wszystko,
głowica jest na gwarancji więc luz
tylko czasu na wszystko mi brakuje

Re: Project c16se by Seboss

: 3 mar 2009, o 16:48
autor: -=m&m=-
no to pozostaje trzymac kciuki za szybkie znalezienie i wykluczenie przyczyny :D

Re: Project c16se by Seboss

: 3 mar 2009, o 20:23
autor: seboss
dziś już po zakupach
kupione
- filtry wszystkie (olejowy-GM, reszta Filtron)
- olej GM(na 2 dotarcie)
- świeczki NGK
- uszczelki wydech-GM,ssący-GM, głowica-GM
- mleko :D
- nafta
- śruby pod głowicę GM

- no i kupiłem skrzynię F13CR przerobioną już na linkę czyli będzie w końcu prędkościomierz działać :D

niestety muszę skompletować nowy wydech a w zasadzie środkowy tłumik, który podejdzie pod średnicę wylotową z kolektora z cali 4x4

jutro przystępuję do działania

Re: Project c16se by Seboss

: 3 mar 2009, o 20:33
autor: fotograf
hehe widzę że sobie wziąłeś rady do serca :-D
tylko nie zostawiaj głowicy na noc w ciepłym bo Ci mleko zsiądzie i raz że będzie śmierdzieć a dwa że będzie trzeba ze syfu wyczyścić :-P

Re: Project c16se by Seboss

: 4 mar 2009, o 19:11
autor: seboss
dobra dziś się za to zabrałem i czapka wyjęta

poniżej to co zastałem po przejechaniu 2000 km
olej Castrol magantec 5W 40

cylinder nr 1
Obrazek

cylinder nr 2

Obrazek

cylinder nr 3

Obrazek

cylinder nr 4

Obrazek

głowica od spodu

Obrazek

zawory komora nr 1

Obrazek

zawory komora nr 2

Obrazek

zawory komora nr 3

Obrazek

zawory komora nr 4

Obrazek


poza tym:
- w kolektorze ssącym było trochę benzyny-tak zgadza się benzyny dość spora ilość nie spalonej benzyny

- w kolektorze wydechowym trochę nagaru się zebrało takiego jak na cylindrach-olejowego

- nie było wody

- przepustnica czyściutka -nawet odrobiny oleju nie było tylko trochę śmierdziało benzyną i były jej ślady

Dziś nie robiłem żadnych testów szczelności, poczekam z tym do jutra.

co o tym myślicie ??? proszę o jakieś sugestie :)

Re: Project c16se by Seboss

: 5 mar 2009, o 09:54
autor: -=m&m=-
powiem szczerze, że jak dla mnie to wygląda to całkowicie normalnie, zalej głowice nafta a tłoki olejem i sprawdz czy przez noc ubedzie.

Re: Project c16se by Seboss

: 5 mar 2009, o 10:06
autor: seboss
dziś już po próbie

głowica już zalana- póki co po 3 godzinach nic nei ubyło
tłoki też zalane ale już widać ubytki

Re: Project c16se by Seboss

: 5 mar 2009, o 15:55
autor: Porszak
nie wiem nic nt takich prob bo nie musialem ich przeprowadzac, ale tak na logike to wlasnie przez tloki olej moze wyciekac bo pierscienie nie nie maja zerowych luzow w zamkach. a wlasnie zawory jesli sa szczelne powinny trzymac i nie puszczac nic. dobrze mysle?

Re: Project c16se by Seboss-problemy

: 5 mar 2009, o 16:43
autor: seboss
po 9 godzinach stania
głowica twardo się trzyma -nic nie ubyło nafty

tłoki zalane olejem przepuścimy mniej więcej 1,5 mm oleju czyli prawie nic jak na zimny silnik

nasuwa się wniosek że coś jest raczej pierścieniami ale na ciepłym silniku -może się nie rozszerzają odpowiednio i nie uszczelniają dobrze i olej leci do komory spalania

brak mi pomysłów co jeszcze może być nie tak że była taka różnica w sprężaniu i że się mulił strasznie

przetrzymam je przez noc a jutro raczej wyjmę tłoi i obejrzę
Porszak pisze:nie wiem nic nt takich prob bo nie musialem ich przeprowadzac, ale tak na logike to wlasnie przez tloki olej moze wyciekac bo pierscienie nie nie maja zerowych luzow w zamkach. a wlasnie zawory jesli sa szczelne powinny trzymac i nie puszczac nic. dobrze mysle?
zgadza się tylko tak jak widać na zdjęciach tłoki były zasyfione tłustą mazią i jej warstwa była dość gruba jak na 2000km przejechanych

Re: Project c16se by Seboss

: 5 mar 2009, o 18:36
autor: AdamXXL
nieszczelność na głowicy może wychodzić dopiero po skręceniu wszystkiego, dlatego sprawdź ile zawory (główki nie talerzyki) wystają nad głowicę. z tego co mi świta to okolice 6mm (lepiej sprawdzić z tisem). jak będzie więcej niż to przewidziane, jak dojdą dźwigienki i wałek zawory mogą się niedomykać. tak na wszelki wypadek można sprawdzić.

Re: Project c16se by Seboss

: 10 mar 2009, o 09:59
autor: seboss
AdamXXL pisze:nieszczelność na głowicy może wychodzić dopiero po skręceniu wszystkiego, dlatego sprawdź ile zawory (główki nie talerzyki) wystają nad głowicę. z tego co mi świta to okolice 6mm (lepiej sprawdzić z tisem). jak będzie więcej niż to przewidziane, jak dojdą dźwigienki i wałek zawory mogą się niedomykać. tak na wszelki wypadek można sprawdzić.
tutaj jest wszystko okej- sprawdzone

poprosiłem o oględziny bloku i głowicy 2 kolegów i werdykt:
tłoki z pierścionkami do wymiany- prawdopodobnie jakaś wada materiałowa bo powstał spory luz między tłokiem a cylindrem-prawdopodobnie winę ponoszą same pierścienie ale ponieważ kupiłem komplet to gwarancji podlega cały komplet więc mam spory dylemat teraz.
procedura reklamacyjna może potrwać nawet miesiąc a na nowe tłoki trzeba czekać około 2tygodni
-mogę kupić lub zamówić pod wymiar same pierścienie
lub
-oddać komplet i być bez auta od 4 do 6 tygodni
lub
-kupić nowy komplet który będzie za 2 tygodnie i czekać aż dostanę zwrot kasy

Re: Project c16se by Seboss

: 10 mar 2009, o 10:20
autor: kruszyn1
w sumie i tak masz czym jeździć to ja bym chyba poczekał na procedure reklamacji...

Re: Project c16se by Seboss

: 10 mar 2009, o 18:34
autor: Porszak
jesli masz czym jezdzic i gdzie trzymac auto przez miesiac to jestem zdania jak kruszyn. tylko upewnij sie ze na rozpatrzenie gwarancji jest faktycznie taki czas a nie dluzszy

Re: Project c16se by Seboss

: 10 mar 2009, o 19:51
autor: -=m&m=-
seboss pisze:
-=m&m=- pisze:zamiki pierscieni układałeś co 120 stopni ? i jakie pasowanie dałes tłok-cylinder ?
tak zamki co 120 stopni, pasowania nie pamiętam ale było oki bo po mnie sprawdzał jeszcze tzw specjalista i mój ojciec
seboss pisze:poprosiłem o oględziny bloku i głowicy 2 kolegów i werdykt:tłoki z pierścionkami do wymiany- prawdopodobnie jakaś wada materiałowa bo powstał spory luz między tłokiem a cylindrem-prawdopodobnie winę ponoszą same pierścienie ale ponieważ kupiłem komplet to gwarancji podlega cały komplet więc mam spory dylemat teraz.
nie za bardzo rozumiem .... wczesniej pasowanie tłok-cylinder było ok a luz na zamkach własciwy ? na jakiej podstawie stwierdzono, że wcześniej było ok a teraz nie jest ok :)5

Re: Project c16se by Seboss

: 10 mar 2009, o 21:11
autor: seboss
-=m&m=- pisze:
seboss pisze:
-=m&m=- pisze:zamiki pierscieni układałeś co 120 stopni ? i jakie pasowanie dałes tłok-cylinder ?
tak zamki co 120 stopni, pasowania nie pamiętam ale było oki bo po mnie sprawdzał jeszcze tzw specjalista i mój ojciec
seboss pisze:poprosiłem o oględziny bloku i głowicy 2 kolegów i werdykt:tłoki z pierścionkami do wymiany- prawdopodobnie jakaś wada materiałowa bo powstał spory luz między tłokiem a cylindrem-prawdopodobnie winę ponoszą same pierścienie ale ponieważ kupiłem komplet to gwarancji podlega cały komplet więc mam spory dylemat teraz.
nie za bardzo rozumiem .... wczesniej pasowanie tłok-cylinder było ok a luz na zamkach własciwy ? na jakiej podstawie stwierdzono, że wcześniej było ok a teraz nie jest ok :)5
po montażu i przed było sprawdzane wszystko 2 razy przeze mnie i inne osoby

co się stało nie wiem- postaram się wszystko sfotografować , wyśle tłoki i zobaczym

Re: Project c16se by Seboss

: 10 mar 2009, o 21:57
autor: Porszak
zmierz przy okazji cylidry jak juz wyjmiesz wszystko(podejrzane jest to latanie tlokow), czy glowice oddajesz to sprawdzenia czy ufasz takiej domowej metodzie?

Re: Project c16se by Seboss

: 11 mar 2009, o 08:50
autor: seboss
oddaję do sprawdzenia - 60zł nie majątek a będę miał pewność że jest ok

jest plan wszystko pomierzyć i złożyć jeszcze raz
muszę tylko znaleźć trochę czasu na to wszystko a tego póki co brakuje

Re: Project c16se by Seboss

: 17 mar 2009, o 09:34
autor: seboss
silnik ponownie rozebrany

pierwsze wnioski:
- jest sporo nagaru na bokach na tłoków od strony wydechowej
- zmierzyłem tłok i mam pytanie czy tłok ma konstrukcję stożkową, beczkową czy powinien być idealnie prosty??
pytam ponieważ w dolnej części mierzonego tłoka miałem 79,96mm a w górnej 79.22mm
- pierścienie -chyba są ok ale oddam komuś do sprawdzenia-przestałem sobie wierzyć

przy wyjmowaniu najwięcej zabawy miałem z tym co miał najlepsze sprężanie bo ciężej wychodził niż reszta, która wychodziła dość łatwo i bez oporów

dzień pod znakiem pomiarów

Re: Project c16se by Seboss

: 17 mar 2009, o 14:01
autor: -=m&m=-
seboss pisze:- zmierzyłem tłok i mam pytanie czy tłok ma konstrukcję stożkową, beczkową czy powinien być idealnie prosty??
pytam ponieważ w dolnej części mierzonego tłoka miałem 79,96mm a w górnej 79.22mm
tłok mierzysz w dolnej cześci płaszcza ...

Re: Project c16se by Seboss

: 17 mar 2009, o 15:46
autor: Porszak
sebos jesli nie masz mikromierza to szkoda Twojego czasu na mierzenie. tlok nie jest idealnie ohragly, czesc nad 1 pierscieniem ma najczesciej mniejsza srednice i tak jak napisal michal, mierzy sie na plaszczu. to tak na szybko

pierscieniom to mozesz jedynie luz w zamku zmierzyc na glebokosci 5mm chyba, jesli dobrze pamietam. mosisz w tisie spojrzec

Re: Project c16se by Seboss

: 2 kwie 2009, o 14:52
autor: seboss
dobra dawno nic się tu nie działo ale czasu brakowało

krótki opis tego co się działo:
blok, głowica, popychacze, tłoki i wałek pojechały na kompleksowe oględziny i dziś zadzwonił telefon i taką dostałem odpowiedź,
- blok w pełni sprawny
- wałek nie pokrzywiony, nie wytarty
- głowica- wszystkie zawory zostały skrócone bo były zdaniem warsztatu za długie a poza tym stwierdzono niewielkie nieszczelności więc wszystko zostało naprawione, wymienione nanowe, cała hydraulika idzie nowa bo stara jakby nie wyrabiała
-tłoki zostają tylko pierścienie będą wymienione na nowe

a najlepsze z tego wszystkiego jest to że prawie wszystko za wyjątkiem popychaczy jest robione w ramach gwarancji :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

jest tylko jeden problem ponieważ dostałem info, że jest kłopot z załatwieniem nowych pierścieni a w zasadzie tak mówią, że na magazynach pustki w pierścieniach na 2 szlif :-(
oferują mi SM lub NPR ale nie wiem jak to się spisuje
jest jeszcze jedna opcja, że jest koleś który proponuje mi dorobienie pierścieni tzw.trapezowych (tutaj znalazłem małe info o tych pierścienach http://pierscienietlokowe.pl/pierscienie-trapezowe.html ) ale zastanawiam się bo wiąże się to z przeróbka rowków w tłoku

jedna prośba do Was jak ktoś ewentualnie dowiedział się w swoim rejonie coś na temat dostępności i cenie pierścieni zwykłych na drugi szlif do c16se tylko porządnych marek to dajcie znać

Re: Project c16se by Seboss

: 2 kwie 2009, o 15:36
autor: svinx
http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL

http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL tu z nad wymairem

Jakby coś mogę pomóc [kupić i wysłać] o ile się nadają. albo zamów do najbliższego oddziału ic

Re: Project c16se by Seboss

: 2 kwie 2009, o 16:06
autor: seboss
dałeś linka na 1 szlif a ja potrzebuję na 2 szlif czyli +!, wymiar tłoka 79,96

dzwoniłem do intercarsu do wszystkich oddziałów w warszawie i powiedzieli że nie ma możliwości ściągnąć bo nie ma na magazynie nigdzie

Re: Project c16se by Seboss

: 2 kwie 2009, o 21:22
autor: STELMI
seboss pisze:dałeś linka na 1 szlif a ja potrzebuję na 2 szlif czyli +!, wymiar tłoka 79,96

dzwoniłem do intercarsu do wszystkich oddziałów w warszawie i powiedzieli że nie ma możliwości ściągnąć bo nie ma na magazynie nigdzie
do mnie też kilka razy mówili, że nie ma panewek nominalnych do mojego silnika, a jak dałem im nazwę firmy która robi to znaleźli... wszystko zależy kto szuka
Życzę powodzenia, żeby tym razem wszystko było bez problemu

Re: Project c16se by Seboss

: 2 kwie 2009, o 22:20
autor: Porszak
ja mam SM, sa ok

Re: Project c16se by Seboss

: 18 maja 2009, o 10:36
autor: seboss
żeby nie było że projekcik padł to:
- pierścienie udało sie w końcu kupić po 3 reklamacjach dojechały wreszcie te właściwe -będą SM
- wszystkie nowe filtry i uszczelki i uszczelniacze, świeczki itp graty też są
- silikony , smary itp też są
- generalnie to jeszcze popychacze mają przyjechać nowe GM
można to wszyściutko złożyć i odpalić i w końcu jeździć i dotrzeć żeby na zlot się wyrobić


z nowości to:
- zagoszczą nowe heble -zaciski ATE, tarcze ATE, klocki ATE 256/24 płyn EBC DOT4
i na tył kompletne bębny TRW
- w zawieszeniu nowe sworznie i końcówki drążków

niedługo już to powinno jeździć |(najdalej przyszły tydzień)