Strona 6 z 12
Re: Corsa B c20ne
: 5 paź 2008, o 18:51
autor: ja37
ol3j
Ja nie miałem kłopotu z czujnikiem, bo w c20xe i c20ne (motronic 4.1), czy w 18E jest taki sam czyli wyłącznik, a nie potencjometr.
Dlatego mam ten sam, co w c20ne - przełącznik.
Re: Corsa B c20ne
: 5 paź 2008, o 19:09
autor: ol3j
ja37 pisze:ol3j
Ja nie miałem kłopotu z czujnikiem, bo w c20xe i c20ne (motronic 4.1), czy w 18E jest taki sam czyli wyłącznik, a nie potencjometr.
Dlatego mam ten sam, co w c20ne - przełącznik.
dobra cofam to co napisałem, jeżeli masz kompa i wiązke z kadeta 20xe to motronic 4.1... więc przełącznika nie musisz zmieniać
ja niestety będę musial zmienić na potencjometr...a idealnie niestety nie pasuje

ciągle jakieś schody...
Re: Corsa B c20ne
: 6 paź 2008, o 18:37
autor: ja37
Rozebrałem dalej i zobaczcie, co odkryłem

Re: Corsa B c20ne
: 6 paź 2008, o 18:44
autor: ol3j
ładnie... coś czuje że tłoki z NE wrócą pod maske.. tylko sie obawiam że blok do d00py już jest...
tylko pytanie co sie stało, ze sie znów coś wysralo...
Re: Corsa B c20ne
: 6 paź 2008, o 23:18
autor: Porszak
no ladnie poszlo, u kozziego taz tak bylo. na jaki luz miales robione cylindry??
Re: Corsa B c20ne
: 7 paź 2008, o 07:52
autor: ja37
Cylindrów nie robiłem, tylko zmieniałem tłoki i pierścienie.
Re: Corsa B c20ne
: 7 paź 2008, o 13:48
autor: kerni
ostatnio przegladalem rozne rzeczy znalezione w necie na temat tuningu c20ne i natknelem sie na ciekawa modyfikacje
a mianowicie lizniecie obudowy walka, nie bylo to szczegolowo opisane a jedynie zaznaczona taka mozliwosc
z tego co tez gdzies dojzalem walek 18e ma znacznie dluzsze krzywki, sciagniecie kilku mm powinno a w zasacie obniza seryjny walek przez co otrzymamy troche szybsze i dluzsze czasy otwarcia
a co jakby zastosowac taki mod i do tego dac ostry walek?
ma to jakis sens, bo nie wiem jak hydraulika zareaguje na cos takiego?
Re: Corsa B c20ne
: 7 paź 2008, o 14:07
autor: ol3j
kerni pisze:ostatnio przegladalem rozne rzeczy znalezione w necie na temat tuningu c20ne i natknelem sie na ciekawa modyfikacje
a mianowicie lizniecie obudowy walka, nie bylo to szczegolowo opisane a jedynie zaznaczona taka mozliwosc
z tego co tez gdzies dojzalem walek 18e ma znacznie dluzsze krzywki, sciagniecie kilku mm powinno a w zasacie obniza seryjny walek przez co otrzymamy troche szybsze i dluzsze czasy otwarcia
a co jakby zastosowac taki mod i do tego dac ostry walek?
ma to jakis sens, bo nie wiem jak hydraulika zareaguje na cos takiego?
hydraulika skompensuje ten naddatek, który ściągniesz z obudowy, a jak juz nie będize mogła to zawory nie będa sie dokońca zamykać w neutralnym polozeniu wałka, a w szczytowym zabezpieczenie zaworu będzie uderzało w uszczelniacz zaworu... musiałbyś idelanie trafić z tym planowaniem...pewnie jakies dziesiąte cześci mm
Re: Corsa B c20ne
: 7 paź 2008, o 16:14
autor: Porszak
grzeisek, nie pamietam, ale jsli nie byl blok mierzony to dobrze bylo by to zrobic. mam na mysli cylindry
Re: Corsa B c20ne
: 7 paź 2008, o 16:31
autor: ol3j
tłok jest dość mocno porysowany, na pewno te cylindry nie nadają sie do normalnego użycia...
Re: Corsa B c20ne
: 7 paź 2008, o 21:44
autor: ja37
Najpierw planowanie obudowy.
Też czytałem, to wymyslił zdaje się
krzyś z KTK
Ja bym nie planował, wolę inny wałek.
A jeśli już, to niedużo, bo np. zdjęcie 1mm może zaowocować większym otwarciem zaworu o 2mm, a to może być już zbyt dużo, trzeba by policzyć, o ile, bo tam jest przecież swego rodzaju dźwignia.
Co do mojego cylindra - nie uwierzycie, tak samo jak ja - jest nienaruszony
Pewnie uratowało mnie to, że tłok pękł tak, że graty wysypały się do miski.
A znów nic nie mierzyłem, zapodałem te tłoki, co były wcześniej.
Zresztą nie mam czym mierzyć, a w sumie c20ne nie kosztuje majątku, jak mi się posypie to kupię drugi
Tłok porysowany, ale on już był używany, był taki, jak kupiłem.
Może już miał jakieś mikropęknięcie i dlatego pękł?
Re: Corsa B c20ne
: 8 paź 2008, o 09:00
autor: Marcin99
ja37 pisze:Najpierw planowanie obudowy.
Też czytałem, to wymyslił zdaje się
krzyś z KTK
Nie żebym coś ujmował
krzysiowi ale z tego co ja pamiętam to nasz forumowy złota rączka
Adamxxl pisał o tym sporo wcześniej

Re: Corsa B c20ne
: 8 paź 2008, o 12:03
autor: ja37
Możliwe, że ja się pomyliłem, adam też ma kupę pomysłów

Re: Corsa B c20ne
: 15 paź 2008, o 18:44
autor: ja37
Porszak, poznajesz?
Niestety corsa nie dała się zmierzyć.
Mam jakiś kłopot z zapłonem.
Przy obciążeniu przerywa.
Przy jeździe nie czuć praktycznie.....
Jestem lżejszy o 100zł......
Re: Corsa B c20ne
: 16 paź 2008, o 00:09
autor: Porszak
poznaje, ale lipa. dziwne ze nie mogli jej mniej obciazyc.
u mnie tez tak bylo wtedy kiedy byl taki zalany na dole (obrotow) mial straszne problemy, nawet zgasl. ale jakos dalo rade
u Ciebie musialo juz byc kiepsko jak im sie nie udalo. szkoda
Re: Corsa B c20ne
: 16 paź 2008, o 18:05
autor: ja37
Gość mówił, że na wysokich puszcza trochę niebieskiego, w końcu nie ma się czemu dziwić.
I powiedział, że mi jara olej i przez to nie ma iskry...
Wykręciłem świece, jest mały czarny nagar, ale przez to, że ciut za dużo benzyny leje, wiem jak wygląda nagar olejowy, a takiego nie mam.
Pewnie kable lipa, bo słyszałem iskrę na 1 i 2 cylindrze, tyle razy je zdejmowałem, że pewnie popsułem.
Jutro zakładam kable beru i pojade na poprawkę w listopadzie.
EDIT
Tak sobie pomyslałem, czy nie da się zwiększyć energii iskry przez wyrzucenie opornika z palca?
Tylko jakie wtedy świece zapodać?
Re: Corsa B c20ne
: 17 paź 2008, o 08:00
autor: -=m&m=-
no porzadna hamownia w końcu

teraz czas na jakiegoś porzadnego tunera

a zamiast planowac obudowe wałka to moze zainwestowac w kółko regulowane ?
Re: Corsa B c20ne
: 17 paź 2008, o 13:40
autor: ol3j
ja37 pisze:
Tak sobie pomyslałem, czy nie da się zwiększyć energii iskry przez wyrzucenie opornika z palca?
Tylko jakie wtedy świece zapodać?
może takie:
http://allegro.pl/item453823824_tuning_ ... r14zc.html
albo takie:
http://allegro.pl/item453872796_swiece_ ... _in_u.html
co o tym sądzicie?
Re: Corsa B c20ne
: 17 paź 2008, o 17:44
autor: ja37
Spoko, obudowy wałka nie planuję
Kółko u mnie nie ma sensu raczej.
Kurde, te pierwsze swiece są niekompletne, gdzie maja masową elektrodę??
kto zna te świece?
Warto kupić?
Re: Corsa B c20ne
: 17 paź 2008, o 21:57
autor: ol3j
ja37 pisze:
Kurde, te pierwsze swiece są niekompletne, gdzie maja masową elektrodę??
kto zna te świece?
Warto kupić?
heh no właseni o to chodzi ze one nei mają tej elektrody, bo niby daje takie długie iskry, tylko ze podobno trzeba mieć w nienagannym stanie układ zaplonowy (palec, przewody itp) a jak ty chcesz wyjąć opornik to pewnie do takich świec to ma sens...ale ja ich nie próbowalem...
Re: Corsa B c20ne
: 18 paź 2008, o 09:16
autor: -=m&m=-
Sam doszedłeś do setna sprawy

Z mojego punktu widzenia pseudo tuner zrobił bezpieczny program dla siebie czyli leje duzo wachy jak leje duzo wachy to temp. w komorze spalania jest niska a jak temp. w komorze spalania jest niska to izolator swiecy nie bedzie w stanie pozbyc sie osadów i powstaje nagar, który w efekcie uniemozliwia zapłon mieszanki.
Re: Corsa B c20ne
: 18 paź 2008, o 14:35
autor: ja37
Poczekaj, strojenie było na tłokach seh, teraz mam stare dobre z ne, więc warunki pracy ciut się zmieniły.
Re: Corsa B c20ne
: 19 paź 2008, o 22:42
autor: ol3j
no i obliczyłem sobie (drogą doswiadczalną) obecny stopień sprężania w mojej 8V (którą składam) i wynosi on : (z uwzględnieniem błędu 2ml - o tyle sie moglem pomylić) w przedziale
od 11:1 do 11,4:1
będzie stukało? chyba nie co?
(seryjnie
NE ma 9,2:1
SEH 10:1
XE 10,5:1
)
Re: Corsa B c20ne
: 19 paź 2008, o 23:31
autor: Porszak
u mnie przy 11.3-11.4 nie stuka
Re: Corsa B c20ne
: 19 paź 2008, o 23:38
autor: ol3j
Porszak pisze:u mnie przy 11.3-11.4 nie stuka
na 95 tez nie?
Re: Corsa B c20ne
: 20 paź 2008, o 03:24
autor: Porszak
tez nie, nawet na 95 z orlenu i pelnym bucie, z tym ze chyba moj sterownik jest bardziej zaawansowany jesli mozna to tak okreslic niz ten ktory macie w ne czy sehu. z tego punktu widzenia nie moge nic powiedziec. mysle z ena seryjnie ustawionym zaplonie bedzie ok
Re: Corsa B c20ne
: 20 paź 2008, o 08:51
autor: ol3j
no tak, pewnie ci zaplon opóźnia w razie jakby coś tam wybuchlo.. motronic 1.5 nie ma tego wynalazku
Re: Corsa B c20ne
: 20 paź 2008, o 14:34
autor: Porszak
uszczelke tez uwzgledniles w obliczeniach stopnia sprezania?
Re: Corsa B c20ne
: 20 paź 2008, o 15:03
autor: ol3j
Porszak pisze:uszczelke tez uwzgledniles w obliczeniach stopnia sprezania?
tak, nowa miala 1,53mm ale zmierzylem uzywaną, z mojego starego silnika, ktora po scisnieciu srubami miala 1,35mm - więc wyszło mi że na 1 dziurze jest około 8ml (8cm3) ... wydaje sie duzo, ale inaczej nie chce wyjsć...PI x r2 x h = 3,14 x (8,7/2)cm x (8,7/2)cm x 0,135cm = 8,02cm3= ~8ml
Re: Corsa B c20ne
: 20 paź 2008, o 19:44
autor: fotograf
a wybranie w tłoku uwzględniłeś ?