Strona 6 z 6
Re: Corsa by mehes
: 2 mar 2012, o 21:28
autor: Krzy Krzy
Dawno cie tu nie było
Jest różnica po wypolerowaniu kanałów. Tak z ciekawości ile ci zeszło aby dojść do takiego efektu ?
Powodzenia w modach.
Re: Corsa by mehes
: 2 mar 2012, o 22:34
autor: Bear_
W końcu jakieś fotki
A powiedz mi Pan drogi kolego czy porting też będzisz robił ?
Jedziesz... Dawaj więcej fotek

Re: Corsa by mehes
: 2 mar 2012, o 23:32
autor: mehes
Krzy Krzy pisze:Dawno cie tu nie było
Jest różnica po wypolerowaniu kanałów. Tak z ciekawości ile ci zeszło aby dojść do takiego efektu ?
Powodzenia w modach.
Różnica?
-mieszanka/powietrze będzie miało szybszy przepływ (wygładzenie kanałów)
-większa ilość mieszanki doprowadzona do cylindra
obróbka jest pracochłonna, w sumie to może ok. tygodnia pracy
został ostatni etap wygładzenie kanałów dolot i wydech + polerka wydech i komory zaworowej łacznie z zaworami
Bear_ pisze:W końcu jakieś fotki
A powiedz mi Pan drogi kolego czy porting też będzisz robił ?
tak ide po bandzie
porting + polerka kolektora, przepustnicy
w niedziele dodam foto bo mają ponad 5 MB szt.
Etap po frezowaniu + papier gramatura 240
wygładzanie

Re: Corsa by mehes
: 3 mar 2012, o 10:31
autor: Porszak
tylko juz tych kanalow dolotowych w glowicy nie poleruj. 240 to i tak chyba za duzo. niestety zrobiles tez blad moim zdaniem z tym powiekszaniem wlotu do glowicy. daj ta czapke jeszcze na obrobke zaworów i wtedy bedzie efekt, kanal jest na tyle duzy, że ma jeszcze zapas
Re: Corsa by mehes
: 3 mar 2012, o 12:52
autor: Zynio
Mehes strzela w moc 200KM

dobra robota, dużo nie będę pisał, bo prawie codziennie rozmawiamy o tych sprawach
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 00:54
autor: rQs
zyniogs pisze:Mehes strzela w moc 200KM

dobra robota, dużo nie będę pisał, bo prawie codziennie rozmawiamy o tych sprawach
Z tego silnika

?
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 10:08
autor: mehes
rQs pisze:zyniogs pisze:Mehes strzela w moc 200KM

dobra robota, dużo nie będę pisał, bo prawie codziennie rozmawiamy o tych sprawach
Z tego silnika

?
Nie, mam let'a
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 10:22
autor: Porszak
którego leta? c20 czy z16?
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 11:14
autor: mehes
C20 komplet z rozbitej corsy gotowy cały swap, ale będe szedł w kierunku z16...
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 11:19
autor: Bear_
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 11:26
autor: mehes
Porszak pisze:tylko juz tych kanałów dolotowych w głowicy nie poleruj. 240 to i tak chyba za duzo. niestety zrobiles tez blad moim zdaniem z tym powiekszaniem wlotu do glowicy. daj ta czapke jeszcze na obrobke zaworów i wtedy bedzie efekt, kanal jest na tyle duzy, że ma jeszcze zapas
Po niedzieli czapka idzie na obróbkę zaworów
Marcin każdy kanał dolotowy, jego pojemność powiększona o 7 ml, robie to bardziej z ciekawości zobaczymy jak a będzie praca silnika i ile dmuchnie.
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 11:32
autor: mehes
Hmmm
nie zakładam tergo motoru ...
Obecnie będe dalej modził x16xel, tak jak pisałem nie chce c20 zabawa zacznie się z16let
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 14:25
autor: Porszak
ejj to nie kumam, po Ci to c20? bedziez robil leta z x16 czy kupował swieżego z opc?
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 16:06
autor: mehes
c20 powiedzmy lokata kapitału
z16let szukam rozbitej astry/corsy z takim motorem i właśnie ten silnik myśle włożyć do corsy
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 18:18
autor: czester 1
przy z16let nie bedzie problemu przy elektryce?
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 19:10
autor: mehes
czester 1 pisze:przy z16let nie bedzie problemu przy elektryce?
są dwie opcje
1. przekładka całej instalacji elektrycznej zegary czujniki np.temperatury
ta opcja wiąże sie masą przeróbek
2. tutaj sterownik np. od kolegi Fifo w tej opcji zegary i wiązka zostaje
Re: Corsa by mehes
: 4 mar 2012, o 22:15
autor: Porszak
no nie ma innej opcji jak rzucic wiazke ze starszego silnka i dolozyc swinke.
tez pomyslalem na malym letem jak skoncze tego co mam
Re: Corsa by mehes
: 5 mar 2012, o 18:17
autor: Krzy Krzy
Ja wrócę kilka postów wcześniej bo mam pytanie ...
Bear_ pisze:W końcu jakieś fotki
A powiedz mi Pan drogi kolego czy porting też będzisz robił ?
Co to jest "porting"

Nie spotkałem się jeszcze z takim pojęciem.
Re: Corsa by mehes
: 5 mar 2012, o 18:27
autor: Konik
Re: Corsa by mehes
: 5 mar 2012, o 20:09
autor: mehes
Po co to Konik
Krzy Krzy pisze:Ja wrócę kilka postów wcześniej bo mam pytanie ...
Bear_ pisze:W końcu jakieś fotki
A powiedz mi Pan drogi kolego czy porting też będzisz robił ?
Co to jest "porting"

Nie spotkałem się jeszcze z takim pojęciem.
Bear_ tak porting będzie
głowica już u szlifierza walczy z gniazdami i zaworami
Krzy Krzy wygogluj sobie co to porting
Re: Corsa by mehes
: 5 mar 2012, o 22:05
autor: Porszak
nooo taka obróbka moze ma sens(przyznam,że pierwszy raz się z tak spotykam choc wydaje mi sie ona dobrze uzasadniona), ale jesli dopreżysz silnik tlokami, jesli nie to zonk bo silnik odpręzysz i to wcale nie tak mało. do tego jeśli wcześniej nikt nie ruszął glowicy to najprawdopodobniej stopien sprężania jest mniejszy niż deklaruje producent.
mehes zmierz wysokośc głowicy. zakladasz czapke z xel czy z x16?
Re: Corsa by mehes
: 5 mar 2012, o 22:35
autor: mehes
Porszak pisze:
mehes zmierz wysokośc głowicy. zakladasz czapke z xel czy z x16?
w środe odbieram głowice, a zakładam z 16xel'a
głowica była już robiona(szlifowana) przez poprzedniego właściciela,jest jeszcze na niej sporo "mięsa"
Re: Corsa by mehes
: 6 mar 2012, o 18:51
autor: mehes
Czapka odebrana
Porszak dokonałem pomiaru wysokość głowicy 134,7
Re: Corsa by mehes
: 7 mar 2012, o 00:55
autor: Porszak
w tisie nominalną podaja 134,9-135,1mm
jak zmierzysz sobie komore spalania to bedziesz znał stopień sprężania