groszek - ja37

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
ODPOWIEDZ
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: yosh »

darco16v pisze:Z combo 1.7 jest szersza ale wejście cieczy ma na samym dole. Powinna podejść bo to ryj corsy B
W corsie B z silnikiem 1,5 i 1,7 jest ta sama chłodnica , taką też mam u siebie .
Po jutrze będę zrzucać zderzak do przeróbki króćca , mogę wrzucić parę fotek poglądowych jeśli coś pomogą ?
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: darco16v »

Dokładnie , grubsza jest. Swoją drogą ja mam chłodnice ori z tigry 1.4 i spokojnie wychładza mi 2.0T. Czujnik w chłodnicy 87-92st kolektor wydechowy owinięty bandażem.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Jak możesz, to zrób jakieś fotki, będę dźwięczny ;)
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: yosh »

Znalazłem parę fotek z budowy .
ObrazekObrazekObrazek
Jutro postaram się dorzucić parę zdjęć z bliska od strony komory silnika i przy okularach , tym bardziej że lewy okular jest lekko podcięty przy powrocie .
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Dziekuję.
Niestety masz szeszą chłodnice, taka mi nie wejdzie......
Musze gdzieś chyba na szrot z miarką pojechać.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Zająłem się kupionym BOV.
Wziąłem na testy do pracy, bo mam tam jak sprawdzić.
Niestety tłoczek nawet 0,2 bara nie trzyma.
Nawet pokusiłem sie o wymiane uszczelki i niestety.
Reasumując-BOV greddy to szmelc.
Raz, że tłoczek przepuszcza i można w skrajnym przypadku zabić turbinę , dwa - kłopoty z uszczelnieniem regulacji napięcia sprężyny.

Podpowiedzcie, jaki BOV kupić?
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ja37 pisze:Reasumując-BOV greddy to szmelc.
I jesteś pewien, że masz oryginalny zawór Greddy...? Bo te, które znam, szmelcowate nie były i trzymały tyle ile naładujesz.

A jak chcesz megaporządny zawór, to kup Tiala, tylko, że oryginał kosztuje 900 złotych. Jeśli nie, to dowolny, byle nie jakieś podrabiane chińskie gówno, bo czasem działają, a czasem nie.
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Kupiłem używkę z OLX, możliwe, że chińczyk.
Cóż, ładnie w koszu na śmieci wyglądał ;)
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

http://allegro.pl/zawor-upustowy-blow-o ... 61508.html

Czy taki będzie ok?
Co to znaczy, że nie wymaga regulacji?
Awatar użytkownika
Zynio
Swój
Posty: 529
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: Zynio »

ja37 pisze:Wreszcie wróciło wspomaganie kierownicy, stara pompa pokazała mi środkowy palec
[ Obrazek ]

Trochę poprawiłem chłodzenie IC
[ Obrazek ]

A pod maską na razie jest tak

[ Obrazek ]

Żona boi sie to prowadzić ;)
Hej bardzo fajny projekt.
Jeśli mogę pomóc to rozpórka omp wejdzie ci tu bez problemu i nie będziesz musiał nic dopasowywać tak jak to było u mnie :grin:

Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ja37 pisze:Co to znaczy, że nie wymaga regulacji?
W zaworach sekwencyjnych nie ma regulacji, bo domyka je ciśnienie, trzymają dowolne doładowanie.
Poza tym to też jest chiński szit, który albo będzie działał, albo się po jakimś czasie przytrze i zawiesi, albo rozszczelni.
Ten silnik nie ma przypadkiem w serii zaworu recurkulacyjnego? Nie ma tu problemów z zastosowaniem BOV'a?
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Seryjnie jest DV (ty się daje zaślepkę przy montażu bov), który też lubi się popsuć, cóż, najwyżej na razie BOV odpuszczę.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Zaryzykowałem jeszcze taki
http://img10.allegroimg.pl/photos/orygi ... 72269815_1
W c20let dawał rade, zobaczymy, jak bedzie.
Awatar użytkownika
sebano
Nowy
Posty: 112
Rejestracja: 17 mar 2014, o 14:05
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Radom
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: groszek - ja37

Post autor: sebano »

Jak ten nie da rady to może włóż DV z firmy forge . U brata elegancko chodzi a przy stożku słychac dżwięk podobny do blow off-a.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Właśnie moim zamysłem było upuszczanie w atmosferę, DV daje ciepłe przed turbinę a ta znów mieli i podgrzewa.
Jak znam życie, to ja tego nie poczuję pod pedałem, ale moje "ego" bedzie zadowolone :crazy:
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: darco16v »

HKS próbował ?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Nie próbował, mam nadzieję, że już nie będe musiał ;)
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: STELMI »

z Properfekt nie będzie żadnego problemu, a jakby się pojawił to napisz do Propera to ci zregeneruje.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Cóż, trafiło sie w gratisie, to sobie naprawiłem, tylko wyważyć pozostało ;)
Obrazek
Obrazek

Ukrychniety był kawałek łopatki wirnika kompresyjnego, ze 2mm2
Napawane laserem i nawet sam nie wiem, która łopatka była naprawiana ;)
Mam zdjęcie, ale marnej jakości, to nie daję.

Skróciłem trochę rurę ssącą, będzie lepiej dolot załozyć.
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Albo mi się zdaje, albo to jest tak wypiaskowane, że chyba jeszcze miejscami ścierniwo zostało... Weź to wszystko doczyść, bo strach dotykać, nie mówiąc o wkładaniu do silnika..
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Jest czyste, spoko.
Mogło gdzie4niegdzie zostać niedoczyszczone, bo musiałem zwolnić piaskarkę.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: Porszak »

chlodnice ogarnałes? ja mam chlodnice nissensa do gsi i ma 30mm grubosci
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Chłodnicy jeszcze nie, zajmę się koło marca.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Mam okazję zrobić chipsa, może ugram ze 30-40KM na seryjnych gratach, warto?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: Porszak »

zawsze warto, byle nie przesadzic i dalo sie jezdzic, a nie samzyć kapcia.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

No właśnie ja nie liczę na maxa.
Liczę na to, że będzie przesuniete włączenie turbiny - przy 2600 jest jak kij do oka dla mnie, wolę później.
Wolę wyższe jałowe - teraz mam jakieś 650, zdecydowanie za mało, skręcając w miejscu silnik przygasa, no i mam wrażenie,że depcząc na max przepustnica się cała nie otwiera, tylko "dozuje"
Sprawdzę to , pojeżdżę z opcomem włączonym , ale pewnie tak jest.
Wkurza jeszcze mała rzecz, przy ściganiu - zmiana biegu - trza czekać, aż turbo napompuje, może da sie cos tu ugrać elektroniką.
Kurde ja jestem za stary już na takie kopy w plecy ;)
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: Porszak »

niestety to jest turbo,w dodatku, zadne wyszukane to i spool slaby, ale dziwi mnie ze przy sciganiu czyli na obrotach. u mnie w opc przy spokojnej jezdzie jak po zmianie obr spadaja do 2000 czy lekko ponad 2000 tez jest chwila zanim znow zacznie pompowac, ale kiedy idzie sie ogniem to jest jak w wolnossaku. bywam w lodzi co weekend wiec mozemy sie ustawic i zobaczysz, najblizej pewnie w 2 dzien swiat moze mi sie zdarzyc.
choc ja moge spokojnie "pracowac" prawa stopa na gazie i to wstawanie turbiny moze byc niewyczuwalne odpowiednio wczesnie unoszac/cofajac pedal.
w Twoim wypadku poprostu przydaloby sie zrobic charakterystyke kreconego wolnossaka, zeby moment max byl przy np 3500-4000, ale chyba bez elektroniki dodatkowej nie da sie tego zrobic tak jak doladowania po biegach.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Sie zobaczy, mapy będzie robił kumaty grek, z polecenia ide do niego.
Zrobiłem fote wirnika kompresji, tego co popsuty był
Obrazek

Napawany laserem i sam nie wiem, która łopatka byłam ukrychnięta.
Awatar użytkownika
krzysztof1985
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 4 lis 2012, o 15:01
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: groszek - ja37

Post autor: krzysztof1985 »

Jeździłem astrą z takim silnikiem i nie odczuwałem tego pompowania przy ostrym przyspieszaniu i zmianach biegów. Owszem przy jeździe na wyższych biegach i wciskaniu gazu czuć że musi się napompować. Turbo musi kopać ale to taka moja dewiacja :wink: :) Wrzucaj fotki jak to wygląda i jak jeździ :grin:
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2082
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Jak jeździ, to dopiero na wiosnę, jak będą letniaki założone.
Teraz bez sensu, bo zimófffki już dogorywają i smażą się praktycznie na każdym biegu.....

Męczy mnie jeszcze jedna sprawa.
Kontrolka "auto z kluczykiem"
U mnie się wcale nie zapala.
Kiedy ona ma sie zapalać?
Myślałem, że na zapłonie choć na chwile sie pokaże, jak poduchy, czy ABS, a tu nic.
Może podejść drastycznie i odłączyć na przykład przepływomierz, żeby się zapaliła?
Czy może nie zapala się, bo mam wsio ok?
Przejście od kompa na kontrolkę jest, bo sprawdzałem.
Od czego ona w ogóle jest?
Bo od silnika to check na bank.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”