Strona 8 z 25

: 30 wrz 2007, o 13:38
autor: dexag
Tak, ma.

: 30 wrz 2007, o 15:53
autor: Basista
ma i mam taki jak by byl potrzebny

: 30 wrz 2007, o 16:43
autor: Porszak
jesli bedzie potrzebny to sie odezwe

: 30 wrz 2007, o 21:51
autor: D12
Porszak tylko pogratulować, że to śmiga, chociaż są małe niedomagania jak zawsze w takich projektach.
Wrzuć kilka fot jak to wygląda ;)
W weekend wpadniesz do Łodzi na Grand Prix Łodzi ? Nie chodzi mi tu o startowanie ale ogólnie... impreza zapowiada się na całkiem męską ;)

: 1 paź 2007, o 01:29
autor: Porszak
czy pojawie sie na imprezie o ktorej piszesz to zalezy od zajec w szkole i od tego ile do tego czasu zrobie kilometrow. narazie jest 180 hehe

sprawa przeplywki juz jasna. winny jestem ja :lol: , grzebalem przy altku i nie wiem po jaki kij odpialem przeplywomierz. dzis, kolega Dexag zauwazyl luzna wtyczke
po zapieciu przeplywki, bledow nie ma, auto reaguje na gaz i teraz naprawde fajnie jezdzi. caly czas 1/3 gazu i do 3-3,5 tys obr. wydech halasuje fajnie, nie ma ryku przy spokojniej jezdzie. zreszta powinno cos byc slychac na filmikach

sory Was. fotki i moze filmiki jtro bo dzis nic mi sie nie chce juz

: 1 paź 2007, o 03:03
autor: Sław
Nooo, to wypas że uporałeś się z tą elektroniką i nie ma więcej błędów. Czekamy na jakies foto i wideo :D

: 1 paź 2007, o 10:18
autor: Aro
Sław pisze:...Czekamy na jakies foto i wideo... :D
...i na wykresik ;)

a tak wogóle to ja również gratuluje poskładania trupa ;) naprawdę jestem pod wrażeniem ogarnięcia tematu, tym bardziej, że dla mnie połowa wspomnianych tutaj kwestii to czarna magia ;)

: 1 paź 2007, o 14:23
autor: dexag
@aro, nie jestes sam :-D , mi tez momentami ciezko gada sie z Porszakiem poniewaz nie rozumiem co do mnie mowi, ale plus dla niego ze jest cierpliwy i wytlumaczy jak wujek dobra rada :grin:

Marcin dawaj filmy zobaczymy jak to wyglada z zewnatrz, ale i tak podejrzewam ze na zywo jest o niebo lepiej

: 2 paź 2007, o 05:29
autor: Porszak
[youtube]YR_QkuMJ2rk[/youtube]
nie jest to cud, ale cos tam mozna posluchac. krecony do 4k rpm i z gazem wcisnietym do polowy lub mniej. trzeba zrobic sporo glosniej

chcialem nagrac wczoraj wieczorem jeszcze same zegary, ale wyszlo zbyt ciemno i nic nie widac, wiec bede musial powtorzyc to za dnia.
wczoraj byla wymiana oleju po 200km. teraz krece do 4k rpm. spostrzezenia sa takie ze przy wciaskaniu gazu do polowy lub ciut wiecej nie czuc ze auto tak bardzo dynamicznie przyspiesza zblizajac sie do 4k jakas gorka momentu jest miedzy 2500-3500. nie wiem byc moze zdlawiony dolot w formie gornej czesci kolektora z x14 daje o sobie znac i obcina gore.
dzis sprobuje to pokazac

liczac na podstawie wskaznika paliwa, spalania wychodzi ok 15/100, z tym ze trzeba pod uwage wziac, ze to docieranie i ze sporo bylo przejechane w trybie awaryjnym z ostro przelanym silnikiem

: 2 paź 2007, o 09:09
autor: -=kLaRi=-
Super!!! tylko docieraj go spokojnie ,zeby potem nie lykal oleju jak wsciekly...

: 2 paź 2007, o 18:48
autor: czester 1
wielkie gratki porszak ze udalo sie to wszystko poskladać :)2

kolejne 1.0 odeszło w zpomnienie :grin:

: 2 paź 2007, o 20:25
autor: !markos
-=kLaRi=- pisze:tylko docieraj go spokojnie ,zeby potem nie lykal oleju jak wsciekly...
mysle, ze porszak jest akurat jedna z tych osob, ktora niewatpliwie nie zniweczy efektu swoich kilkumiesiecznych prac przy silniku..

: 2 paź 2007, o 20:50
autor: D12
Porszak masz dolot zakończony zwykłą puszką filtra czy może wrzuciłeś stożek ?

: 3 paź 2007, o 16:34
autor: dexag
zwykla puszka jest, wogole jak patrzysz na silnik to wydaje sie seyjny. dopiero po odpaleniu robi sie groznie :P

: 3 paź 2007, o 19:35
autor: Porszak
jest puszka z dzira z boku co by sound byl i seryjny filtr. nie wiem jak filtruja np k&n'y ale majac stozek w 1.0 widzialem jak syfi sie olej, wiec do tego silnika raczej stozka nie zlaoze, chyba ze da przyrost 10KM

co do rozsadku...nie bede ocenial siebie. troche korci zeby zobaczyc jak bedzie szedl z gazem w podlodze, ale wiem ile to kosztowalo kasy i czasu wiec to daje mi jakis rozsadek, i narazie max byl raz 5000rpm i kilka razy 4000-4500rpm, jednak nigdy przy tych obrotach nie bylo gazu do deski, poki co ciagle jest do polowy moze ciut wiecej.
wczoraj zrobilem test wcisnalem gaz i tak zostawilem, silnik doszedl do 4000rpm i przestal sie wkrecac. po czym wdusilem pedal do spodu, bylem w szoku ze jeszcze tyle miejsca mam pod noga. moglem przekroczyc pare razy polowe skoku pedalu, ale jestem pewien ze jeszcze nigdy nie zblizylo sie do 3/4, poza tym jednym wcisinieciem testowym. ten test w czesie jady tzn pod obciazeniem, nie na luzie

generalnie postanowilem go docierac wg tego wzoru:
The following is part of the Formula Atlantic Motor kit instructions, from TRD:

To ensure long life and reliability you must properly break in your freshly assembled engine.

For a high performance street motor fill the engine with a good grade 20W-50 Mineral based oil. Fill the oil filter with oil before installing it. Remove the spark plugs and crank the engine until the oil pressure comes up on the gauge.

Re-install the spark plugs. Now you are ready to start her up. Start the engine and bring it immediately to 2,000 rpm. Vary the engine speed between 2,000 - 3,000 rpm for about 30 minutes. After 30 minutes stop the engine, check the valve lash and re-torque the head bolts. Drain the oil and change the filter. Re-fill the engine with 20W-50 Mineral based oil.

Drive the car slowly for about 500 miles keeping the rpm under 4,000. Don't lug the engine either because that's worse for the motor than over revving it. After 500 miles change the oil and filter again. You can now use a synthetic oil if you want to. Use a 20W-50 oil and change it every 3,000 miles. Your engine is now broken in.

zmienilem ten sposob tylko troche. pierwsze odpalenie po pojawieniu sie oleju na walkach rozrzadu. potem jazda po miescie miedzy 2000-3000 rpm ciegle przyspieszajac i hamujac silnikem, delikatnie wciskajac gaz, nigdy jazda na stalych obrotach. to bylo 200km. po tem zmiana oleju. w tym czasie tez poszlo czasem pod 4000, ale bardzo powoli z minimalnym uchyleniem przepustnicy.
oczywiecie nie regulowalem luzu zaworowego :lol:

po tych 200 zrobie 800km stopiniowo zwiekszajac zakres obrotow i obciazenie

z problemow jedn w sumie jeden,ale raczej nie powazny. znowu wynikajacy z glupoty mojej. kiedy lalismy olej w silnik, silnik nie byl w polozeniu, jaki ma w aucie czego skutkiem bylo wlasnie zbyt duzej ilosci oleju. nie wytrzymal zimmering na przodzie walu i trcohe puszcza olej. jelsi nie przejdzie to bedzie wymiana.

wrazenia z jazdy sa takie ze wyglada jakby juz od 2500-3000 robila sie spora gorka momentu. od 3000 zaczyna ostro ciagnac. walki juz siedza i myslalem ze przy jak by nie patrzec duzym silniku nie bedzie slchac czuc nierownych obrotow, a jednak silnik pracuje nierowno majac w okolicach 900rpm. same wolne obroty sa bardzo slabe, zeby ruszyc bez gazu trzeba naprawde delikatnie puszczeac sprzeglo zeby nie zdlawic go.

f15 chodzi super, f13 to zlom przy niej. drogi prowadzenia lewarka podobnie dlugie, ale precyzja lepsza. biegi zmieniaja sie jak maslo. to chyba dzieki nowej tarczy sprzegla. oraz sam pedal chodzi sporo lzej niz przy f13. polosie pasuja idealnie

a moze ktos mi powie gdzie wpiac sie z podswietleneim dodatkowych wskaznikow? w bezpieczniki czy inne miejsce??

: 3 paź 2007, o 20:20
autor: Porszak
[youtube]829o5e-9NsU[/youtube], do 4000 krecielm znow
zrobice glosniej, bedzie wiecej jakis filmikow, ale przy sprzyjajacych wraunkach do krecenia :lol: , jakdla mnie gang silnika, szczegolnie slyszalny od dolotu jest niesamowity. wydech spoko lecz troche meczacy, trzeba bedzie go troche uciszyc

teraz podziakowania za pomoc w swapie, nie za projekt bo on trwa dalej.
dziekuje:
- chlopakom, lukaszowi i przemkowi, bez nich swap trawalby sporo dluzej i niemialbym wypolerowanego dekla
- konsultantom: teoretycznemu jarkowi ktory odbieral naprawde duuuzo telefonow ode mnie, praktycznemu krzyskowi,
- adasiowi xxl oczywisce za za pomoc przy srubce do walu(to bylo jak reanimacja :oko: ), i innych waznch rzeczach,
- basiscie, klariemu, gumisiowi
- zbyszkowi za wyciagarke i wiele slusznych pomyslow oraz czeste przywracanie do pionu w kontekscie prostego technicznego myslenia :-P ,
- mike'owi za graty i wsparcie oraz pomysly takze,
- markos mial wklad takze
- tatusiowi za udostepnienie garazu, stresowal sie troche pewnie jak musial dojechac z grazu pod blok bez oc i przegladu :lol: :lol: , mimo ze to 300m

kazdy z Was wymienionych tutaj lub nie(pamiec mam slaba), dorzucil cos od siebie i pomogl, dzieki wszystkim z forum bo bez Was(forum) corsa byla by seria, albo jakims oblpem ze spoilerami :lol: . kolejnosc osob nie okresla wielkosci ich zaslug

: 3 paź 2007, o 22:05
autor: Sław
O jaaaaaaa ale dobrze brzmi ten wózek :D Powodzenia życzę i jak najmniejszej ilości chorób wieku młodzieńczego :D

: 3 paź 2007, o 23:04
autor: dexag
Hehe Porszak nie trzeba bylo tego pisac. Dla mnie liczy sie to ze jezdzi i moge sie tym samochodem powozic z Toba, teraz praktycznie co wieczor :D (dobra ze mnie blachara :grin:). Moze nie dlugo Twoja pomoc przyda sie jakby czasem wpadla $ przy naszym swapie :-D

: 3 paź 2007, o 23:28
autor: pirat
Brawo Porszak! Zagladam tu codziennie czytajac Twoje zajawkowe posty - mega sie ciesze, ze wszystkie elementy ukladanki ze soba graja i sprawiaja tyle radosci. Czekam na kolejne niusy i zycze przyjemnego docierania :-P

: 3 paź 2007, o 23:33
autor: Staneq
dla mnie projekt super, napewno jest orginalny nie tylko w (PL)

normalnie nie moge doczekac sie hamowni..a narzie zycze duuuuuzo cierpliwosci i lekkiej nogi przy docieraniu

: 4 paź 2007, o 01:46
autor: !markos
Porszak pisze:wydech spoko lecz troche meczacy, trzeba bedzie go troche uciszyc
jezdzisz na wowowym wydechu? u tomka nie darl mordy jakos okrutnie.. przyzwyczaisz sie :grin:

reszta.. no nie mam slow :-D jest po prostu ZA JE BIS CIE!!! :grin: docieraj spokojnie, a potem pedem na rolki i pedal w podloge :lol:

: 4 paź 2007, o 14:05
autor: seboss
pięknie Porszak pięknie !!!! ZAjebiście brzmi !!!! ten dźwięk jest niesamowity i mówie Ci bo mam podobny ryk i to nigdy się nie znudzi i nigdy nie będzie Cie głowa od tego bolała.będziesz tylko deptał mocniej tak Ci sie spodoba !!!!!

Gratualcje za projekt !!!

: 4 paź 2007, o 16:50
autor: Porszak
dzieki :oops:

tak smigam juz na wydechu wowa. dolot jest piekny, troszke meczacy jest wydech ze wzgledu na czestotlowosci jakie wypuszcza z siebie.
a nieskromnie powiem ze troche sie chlopaki ogladaja na ulicy jak mocniej sie docisnie hehe

: 4 paź 2007, o 17:10
autor: Kotlin
Juz jak pokazales pierwsze graty i przedstawiles plan to mi kopara opadla a teraz to juz mnie zmasakrowales:)

Wielkie graty, a jakie plany na wnetrze?? hamulce ??

: 4 paź 2007, o 17:45
autor: Porszak
nooo... mozecie mi nawrzucac za niektore plany, ale trudno :lol:

na seryjnych heblach chce jeszcze przetrzymac zime bo budzet sie uszczuplil i nie mam miejsca na nowe zimowki,a moje 13 sa w bardzo dobrym stanie. heble beda z astry/kadzia gsi. zaciski juz leza od pol roku i czekaja. wnetrze seria+jakies kubelki ori lub speed'y z allegro, ale to wiosna dopiero pokaze co bedzie

+jeszcze jedno video z wolnymi obrotami
[youtube]4fJnB5m5Q8o[/youtube]

: 4 paź 2007, o 19:44
autor: kamiloooo
superrr ze juz chodzi silnik..wielkie gratki...docieraj docieraj i czekamy na liczby :grin: :-D
fajine uczucie jak sie rykiem wydechu wzbudza zainteresowanie ludzi 8-) 8-)

: 4 paź 2007, o 21:48
autor: -=m&m=-
Porszak pisze: jeszcze jedno video z wolnymi obrotami
chodzi rasowo :grin: chyba krokowy do wymiany :lol: :oko: a tak na serio to kiedy planowane strojenie ?? MEGA FAJNIE, że te wszystkie puzle poskładane razem z soba dały taki fajny efekt

: 5 paź 2007, o 16:37
autor: Porszak
mysle ze straszy i wydechem i tak samo dolotem :0

strojenie chcialbym jak najszybciej, ale musze jeszcze zorbic przepustnice i mantzla

: 8 paź 2007, o 11:08
autor: Porszak
potrzebna mi Wasza pomoc. mianowicie wskaznik temp 'wody' z 1.0 pakazuje to co trzeba natomiast wskaznik przy zegarach od tigry zaniza temp o ok 4-5 st. co moze byc tego przyczyna??

: 8 paź 2007, o 17:26
autor: Sław
Na zegarze temperatury i paliwa z tyłu są takie pokrętła do "kalibracji". Można nimi ustawić początkową pozycję wskazówki. Podkręć sobie o te 4 stopnie i będziesz miał z głowy ;)