jest puszka z dzira z boku co by sound byl i seryjny filtr. nie wiem jak filtruja np k&n'y ale majac stozek w 1.0 widzialem jak syfi sie olej, wiec do tego silnika raczej stozka nie zlaoze, chyba ze da przyrost 10KM
co do rozsadku...nie bede ocenial siebie. troche korci zeby zobaczyc jak bedzie szedl z gazem w podlodze, ale wiem ile to kosztowalo kasy i czasu wiec to daje mi jakis rozsadek, i narazie max byl raz 5000rpm i kilka razy 4000-4500rpm, jednak nigdy przy tych obrotach nie bylo gazu do deski, poki co ciagle jest do polowy moze ciut wiecej.
wczoraj zrobilem test wcisnalem gaz i tak zostawilem, silnik doszedl do 4000rpm i przestal sie wkrecac. po czym wdusilem pedal do spodu, bylem w szoku ze jeszcze tyle miejsca mam pod noga. moglem przekroczyc pare razy polowe skoku pedalu, ale jestem pewien ze jeszcze nigdy nie zblizylo sie do 3/4, poza tym jednym wcisinieciem testowym. ten test w czesie jady tzn pod obciazeniem, nie na luzie
generalnie postanowilem go docierac wg tego wzoru:
The following is part of the Formula Atlantic Motor kit instructions, from TRD:
To ensure long life and reliability you must properly break in your freshly assembled engine.
For a high performance street motor fill the engine with a good grade 20W-50 Mineral based oil. Fill the oil filter with oil before installing it. Remove the spark plugs and crank the engine until the oil pressure comes up on the gauge.
Re-install the spark plugs. Now you are ready to start her up. Start the engine and bring it immediately to 2,000 rpm. Vary the engine speed between 2,000 - 3,000 rpm for about 30 minutes. After 30 minutes stop the engine, check the valve lash and re-torque the head bolts. Drain the oil and change the filter. Re-fill the engine with 20W-50 Mineral based oil.
Drive the car slowly for about 500 miles keeping the rpm under 4,000. Don't lug the engine either because that's worse for the motor than over revving it. After 500 miles change the oil and filter again. You can now use a synthetic oil if you want to. Use a 20W-50 oil and change it every 3,000 miles. Your engine is now broken in.
zmienilem ten sposob tylko troche. pierwsze odpalenie po pojawieniu sie oleju na walkach rozrzadu. potem jazda po miescie miedzy 2000-3000 rpm ciegle przyspieszajac i hamujac silnikem, delikatnie wciskajac gaz, nigdy jazda na stalych obrotach. to bylo 200km. po tem zmiana oleju. w tym czasie tez poszlo czasem pod 4000, ale bardzo powoli z minimalnym uchyleniem przepustnicy.
oczywiecie nie regulowalem luzu zaworowego
po tych 200 zrobie 800km stopiniowo zwiekszajac zakres obrotow i obciazenie
z problemow jedn w sumie jeden,ale raczej nie powazny. znowu wynikajacy z glupoty mojej. kiedy lalismy olej w silnik, silnik nie byl w polozeniu, jaki ma w aucie czego skutkiem bylo wlasnie zbyt duzej ilosci oleju. nie wytrzymal zimmering na przodzie walu i trcohe puszcza olej. jelsi nie przejdzie to bedzie wymiana.
wrazenia z jazdy sa takie ze wyglada jakby juz od 2500-3000 robila sie spora gorka momentu. od 3000 zaczyna ostro ciagnac. walki juz siedza i myslalem ze przy jak by nie patrzec duzym silniku nie bedzie slchac czuc nierownych obrotow, a jednak silnik pracuje nierowno majac w okolicach 900rpm. same wolne obroty sa bardzo slabe, zeby ruszyc bez gazu trzeba naprawde delikatnie puszczeac sprzeglo zeby nie zdlawic go.
f15 chodzi super, f13 to zlom przy niej. drogi prowadzenia lewarka podobnie dlugie, ale precyzja lepsza. biegi zmieniaja sie jak maslo. to chyba dzieki nowej tarczy sprzegla. oraz sam pedal chodzi sporo lzej niz przy f13. polosie pasuja idealnie
a moze ktos mi powie gdzie wpiac sie z podswietleneim dodatkowych wskaznikow? w bezpieczniki czy inne miejsce??