groszek - ja37

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Myślę, że silnik swoją zadaną temperaturę musi mieć, tu kombinować nie będę, termowyłacznik mam 96/90 i taki jest dobry.W xe dawał świetnie radę.

-- 15 kwi 2015, o 15:44 --

No i jest zonk.
Kopci na niebiesko, jak parowóz.
Pewnie turbo źle zrobione?
Kurde, najgorzej, że wyjmowanie turbo, to wyjmowanie wszystkiego z przodu.....
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: darco16v »

Porszak pisze:ale z termowlacznikiem innym róznica bedzie taka, że wentyl bedzie chodził non stop, a przeciez nie o to chodzi.
Nie non stop. Częsciej się tylko zalancza.

Co do wyciągania turbo to się ciesz bo ja w tigrze mam jeszcze klimatyzację i jest juz mega ciasno :D
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Zakupiłem dobrą używkę, jednak w EL nie potrafią regenerować turbin.
Kupiłem używkę z premedytacją, bo i tak pewnie zagości inne turbo, jakieś mniej awaryjne i pompujące troche więcej.
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: darco16v »

TD 05 :) wrecz stworzona dla tego silnika :)
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Długo nie pisałem, ale już wiem, czemu kopci.
4 razy zmieniałem simmering w pompie oleju, bo tu tkwi przyczyna.
Olej sobie leci po misce i kapie na wydech.....
Leci, bo w wale jest niestety rowek i wymiana nic nie daje.
Poszedłem po rozum do głowy i dorobiłem tuleję na wał, jak w starym xe jest.
Oczywiście uszczelniacz z xe będzie.
Zobaczymy, co ten patent pomoże.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Patent załozony, za kilka dni sie okaże co i jak.


Teraz pytanie.
Czy można przepływomierz założyć przed przepustnicą, czy koniecznie musi być przed turbiną?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Niestety dalej kopcił....
Postawiłem na uszczelniacze zaworów.
Okazuje się, że słusznie, bo stare były skamieniałe, wracając do domu kilka razy przypałowałem i jakoś z tyłu czysto.
Jak zacznie jeszcze dymić, to zostaje mi tylko turbo.
Strona zimna na pewno nic nie puszcza, bo dolot czysty.
Uszczelniacze da sie wymienić bez ściągania głowicy, dorobiłem sobie taki patent na kompresor
Obrazek
Gwint M14x1,25, z uszczelką gumową i kompresor bijący 10 bar.
Zawory są w górze, nie spadają ;)
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: wolga85 »

W x14xe wystarczyło mi 6 barów i to tylko na ruszenie zabezpieczenia. Przy okazji można wytestować jak szczelne są garki. Kiedyś widziałem nawet patent z przewierconą świecą i założonym wężem.
Co do przepływki to zawsze przed turbo i przed przepustnicą. Dlaczego bo po przepustnicy masz podciśnienie i przepławka może się zjarać (chodzi o te elektroniczne, kalorymetryczne które obliczają przepływ na podstawie jak bardzo je schładza przepływ gazu). Po turbo masz znowu nadciśnienie i może ją rozerwać (nie jest przystosowana do ciśnienia dużo powyżej atmosferycznego) i może przekłamywać z powodu podgrzania powietrza przez turbo przy dużych temperaturach powierza może w ogóle zgłupieć bo nie będzie wstanie podnieść temperatury o zadaną wartość lub się spali. Działają one na zasadzie że utrzymują element grzejny np 50 C powyżej temperatury otoczenia. Przepływ gazu schładza element i ilość energii elektrycznej zużytej do utrzymania stałej temperatury powyżej 50 C otoczenia jest prawie wprost proporcjonalna do przepływu.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Ok, rozumiem.
Dlatego na razie zrobiłem sobie otwór w przepustnicy
Obrazek
Ale zdaję sobie sprawę, że i tak na program trza sie udac.
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

W jakim celu przedziurawiłeś motyl w przepustnicy? Co to miałoby dać poza ewentualnymi problemami z wolnymi obrotami?
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Większe problemy były przed zrobieniem otworu.
Wszystko przez BOV, ale na strojenie trzeba mieć trochę gotówki, której na razie nie mam, więc dlatego otwór.
Przepustnica to 50PLN, więc przed strojeniem można spokojnie zmienić.

Auto co dzień jeździ, więc jakoś musi działać.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

To turbo TD 05, to z czego jest?
Jakiś link może poproszę.

To regenerowane już mnie doprowadza do białej gorączki, mogę włożyć używkę, ale może lepszą opcją będzie zmiana na inne.
walus
Nowy
Posty: 104
Rejestracja: 1 mar 2010, o 21:54
Imię: waldek
Lokalizacja: RMI
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: groszek - ja37

Post autor: walus »

td05 pewnie chodzi o lancera EVO 8
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: Porszak »

Td05 to nie jest jedno turbo. Poszukaj projektow z tym turbo w 1.8 i 2.0. Poza tym kolektora potrzebujesz twin scroll
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Na razie zmieniłem turbo na używkę, która mi zalegała w warsztacie.
I załozony seryjny DV.
Jest o niebo lepiej, nawet otworek w przepustnicy nie przeszkadza.
Teraz spokojnie mogę się zabierać za elektrykę, wreszcie podłączę grzanie dupy i lusterka.

Jeszcze pytanie małe o szyby elektryczne.
Przycisk szyby pasażera działa normalnie góra/dół.
sterowanie szybą pasażera z panelu kierowcy działa odwrotnie - góra to dół, a dół to góra.
z szybą kierowcy jest ok.
Dlaczego tak jest?
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: darco16v »

Tak TD05 jest z lancera evo chyba nawet tez 9 taką miał. Dobra dla tego silnika ale ma mega potencjał i przy dwóch barach potrafi zrobić rewizje w nie wystrojonym silniku. Do tego kręci się w drugą stronę ;)
Co do szyby to pewnie przewody są odwrotnie podłączone.
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 819
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: Wydra9 »

Szyby sterowane sa plusem lub minusem plus otwiera minus zamyka lub odwrotnie widocznie cos z ksbelkami w przycisku
ziomas1233
Świeżak
Posty: 99
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: groszek - ja37

Post autor: ziomas1233 »

przełączniki od strony pasożyta czy kierowcy są specyficzne, gdy pasożyt ciśnie a później sterowniczy to działa tylko od jednej strony, tak by nie sfajczyć elektroniki, czy bezpiecznika, takie zabezpieczenie, być może w tym tkwi jakowyś haczyk do tego?.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Już nie mam pomysła.
Używka turbina założona, z seryjnym DV i niestety dalej kopci.
podejrzewam, że w wydechu pływa trochę oleju po poprzednich perypetiach, bo wystarczy, że dupą wjadę na wyższy krawężnik i też zaczyna kopcić.
Dolot czysty, świece ok, bez nagaru, więc zostaje tylko turbina.
Jak sprawdzić czy to turbina szmelc, czy jednak moja teza z pływającym olejem w wydechu jest prawdziwa.
Wydech mam z całości, niełączony, tu cały kłopot, bo inaczej bym rozłączył i zobaczył, czy cos wyleci.

Jeszcze jedno zaobserwowałem.
dobrze rozgrzany silnik i dohamowanie na światłach i też zaczyna kopcić.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: wolga85 »

A nie wciąga ci przez uszczelniacze zaworowe oleju jak jest podciśnienie w dolocie.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Parę postów wyżej nawet jest zdjęcie pomagacza do wymiany uszczelniaczy....
To nie to.
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: darco16v »

Na jaki kolor zakopci jak tak dohamujesz ?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Niebiesko, ewidentnie olej, bo czuć frytki.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: wolga85 »

To wyciąg turbo zatkaj powrót oleju a do zasilania dorób sobie króciec pod kompresor ,wlej w niego trochę rozgrzanego (będzie rzadszy ale żeby cię nie poparzył) i dmuchaj tak do 5 bar. Jak uszczelnienie jest kiepawe to pokaże się olej albo będzie nagły spadek ciśnienia jak przestaniesz dmuchać.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

To będzie trudne do zrealizowania, bo raz, że pół auta do rozebrania, dwa nie mam kompresora u siebie.
trzy myślę, że w turbinach opla takie sprawdzanie nie ma sensu, bo nie ma żadnych uszczelnień - jest tylko odrzutnik oleju.
Sam wirnik chodzi w sumie na dwóch pierścionkach, coś, jak seggery i właśnie pierścionek od strony gorącej jest jakby uszczelnieniem, ale nie takim na 100%.
Przez niego normalnie przedostaje się oliwa i dostaje się na odrzutnik, który powinien ten olej skierować do spływu.
Ale pewnie tyle tego oleju się przedostaje, że odrzutnik nie nadąża.....

Albo mam pływający olej w wydechu.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Turbo znów po regeneracji, seyjny DV, przepustnica już bez otworku i na razie jest w miarę.
Znaczy puszcza bąka, jak pociągnę do odcinki, tylko za pierwszym razem przy danym przyspieszaniu.
Nie wiem, czy to dopalają sie pozostałości oleju w wydechu czy po prostu te turbiny tak mają?
Lusterka podłączone, szyby działają prawidłowo, grzanie dupy działa.
Jeszcze szyber zmienić na elektryczny i zrobić domykanie z alarmu.
Awatar użytkownika
kubzik123
Nowy
Posty: 158
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:51
Imię: c20ne+1.8E+graty
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: groszek - ja37

Post autor: kubzik123 »

co to znaczy "puszcza bąka" ?
walus
Nowy
Posty: 104
Rejestracja: 1 mar 2010, o 21:54
Imię: waldek
Lokalizacja: RMI
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: groszek - ja37

Post autor: walus »

kubzik123 pisze:co to znaczy "puszcza bąka" ?
z wydechu :lol:
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 »

Dokładnie tak ;)
Ale to już przeżyję, teraz nikomu już nie smrodzę.
Awatar użytkownika
lochun
Nowy
Posty: 125
Rejestracja: 27 gru 2011, o 18:06
Imię: Krzysiek
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: groszek - ja37

Post autor: lochun »

restryktor na turbo?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”