Strona 10 z 15
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 19 sty 2009, o 16:38
autor: -=kLaRi=-
fotograf pisze:chyba że tłoki dołem wyjęli
To chyba nie możliwe...
przynajmniej w bigblokach np.c20xe
A docieranie zaworów to norma ,jak przepuszczają... być może tamtędy ucieka część kompresji - lepiej mieć to zrobione ..
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 19 sty 2009, o 17:29
autor: kruszyn1
jak pisał Seboss wymiana pierścieni na 4 tłokach, uszczelki wszystkie potrzebne, pasek, rolka pompa wody, uszczelniacze, dolne koło rozrządu bo było zjechane, obudowa rozrządu bo była popękana i obcierała o pasek...
przy zaworach są jakieś uszczelniacze czy coś, zmienili na nowe i dlatego docierali zawory... tłoki wyjęte górą
panewki i głowicą są w dobryms tanie, nie widać żadnych uszkodzeń więc bez kombinowania tam wkładają spowrotem
marna jakość ale to tylko stara komórka:P :
prawdopodobnie jutro odbieram fure
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 20 sty 2009, o 21:56
autor: RotkiV
nie wiem czy to dobry pomysł zeby zdejmowac glowice i nie planowac jej przed zalozeniem na nowa uszczelke.. ja juz sie na swojich bledach nauczylem ze nawet delikatnie zabielona musi byc glowica.
a auto bardzo mi sie podoba
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 20 sty 2009, o 23:54
autor: kruszyn1
a jakie mogą byc konsekwencje nie planowania? jakies widoczne skutki?
mechanik jednak troche się zna, powiedział że głowica wygląda na tyle dobrze że nie trzeba planować...
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 21 sty 2009, o 01:02
autor: szajboos
kruszyn1 pisze:a jakie mogą byc konsekwencje nie planowania? jakies widoczne skutki?
Umarnięcie uszczelki pod głowicą za chwile... mam to samo w 2.0 8V teraz
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 21 sty 2009, o 07:52
autor: kruszyn1
będę ją regularnie kontrolował, póki co nic się nie dzieje, mam zrobione 65km
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 21 sty 2009, o 08:41
autor: seboss
kruszyn1 pisze:będę ją regularnie kontrolował, póki co nic się nie dzieje, mam zrobione 65km
kontroluj stan płynu chłodzącego i ewentualne wycieki spod uszczelki
nie pałuj i nie kręć wysoko, wszystko delikatnie !!!
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 21 sty 2009, o 08:42
autor: fotograf
kruszyn1 pisze:a jakie mogą byc konsekwencje nie planowania? jakies widoczne skutki?
mechanik jednak troche się zna, powiedział że głowica wygląda na tyle dobrze że nie trzeba planować...
tak jak pisał szajbooos może ją wypluć za chwilę, a mechanik tak na oko stwierdził że dobra czy zamierzył czymś jej płaskość czy nie ma zwichrzeń?
swoją drogą planowanie to koszt ok 50zł więc przy takich remontach lepiej kazać to zrobić
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 21 sty 2009, o 08:56
autor: kruszyn1
Seboss płyn chłodzący i tak ucieka przy chłodnicy więc będę regularnie oglądał okolice uszczelki...
o pałowaniu nie musisz mówić, póki co maks 2tys obrotów i 2,5 na wyższych biegach
fotograf nie wiem bo cały dzień latałem po części
ale koleś ma doświadczenie i raczej wie co mówi, jak wypluje to będzie bardzo widać? w sensie np cały zarzygany olejem czy jak?
wtedy zadzwonie i zgłoszę reklamacje
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 21 sty 2009, o 09:29
autor: -=kLaRi=-
kruszyn1 pisze:Seboss płyn chłodzący i tak ucieka przy chłodnicy więc będę regularnie oglądał okolice uszczelki...
Możesz tam nic nie zobaczyć bo płyn może się dostać do komory spalania i będzie wydmuchiwac wydechem jako para
przy takiej temp.
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 21 sty 2009, o 10:30
autor: kruszyn1
w takim razie trzeba względnie szybko kupić normalną chłodnicę
czyli po 10tym
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 21 sty 2009, o 17:42
autor: Porszak
procedura prawie jak bys docieral nowy motor, tylko tez z ta delikatnoscia nie przesadzaj. pierscienie ukladaja sie pod obciazeniem a nie przy muskaniu gazu. mozna jezdzic nie krecac wysoko, ale to nie znaczy ze nie mozna mocniej gazu wcisnac
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 21 sty 2009, o 23:38
autor: kruszyn1
Porszak jasne, ale każdy mówi co innego,
mój mechanik powiedział tak, gaz delikatnie, 1000km do 2tys obrotow, wyższe biegi do 2500
do 2000km 2500obrotów, wyższe biegi do 3500 obrotów...
później troche mocniej ale z wyczuciem żeby nie na pałe od razu....
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 21 sty 2009, o 23:51
autor: Porszak
kiedys w madrej ksiazce autor porownal docieranie silnika uzywajac go bardzo, bardzo lagodnie i delikatnie do slow matki do syna ktory byl lotnikiem: Synu lataj nisko i powoli
zrobisz jak uwazasz, ale dla mnie ma to jakas logike
problemem jest ze wiekszosc z nas nie ma mozliwosci porownac ktory sposob jest lepszy
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 22 sty 2009, o 00:06
autor: kruszyn1
mam tylko nadzieję że takie 2 tys km wystarczą..jak później będzie coraz wyżej na obrotku żeby nagle coś sie nie wysypało...
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 22 sty 2009, o 09:11
autor: seboss
według mojego kolegi silnik mechanika w aso opla silnik dociera się nawet 5 tys km Mi to tłumaczył że przy tzw emeryckiej jeździe to 2 tys nie wystarczą na dotarcie. Mi proponował zabieg pod tytułem początek delikatnie max 2,5- 3 tys obrotów i tak jeździć jakieś 1000km, poźniej przez około 500 kilometrów zacząć go kręcić wyżej do 4 ale raz na jakiś czas podkręcić do 5 tys obrotków ale nie do odcięcia. Dokręcić głowicę i przejechać kolejne 500 kmjuż w pełnym zakresie obrotów.Ponownie sprawdzić dokręcenie głowicy i kompresję, wymienić olej i na początku delikatnie a później już normalnie. Jeździć tak żeby silnik pracował pod zmiennym obciążeniem, hamować silnikiem, szybciej wcześniej zmieniać biegi. Podobno jak ma sie coś wypier... to do 2000 km raczej powinno się ujawnić. Taka teoria i poi co ja ją stosuję.
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 22 sty 2009, o 10:01
autor: kruszyn1
no ja pojeżdżę kilka km jeszcze tak delikatnie, później dodam troche odwagi
narazie mam zrobione koło 130km i chyba krokowiec się wysypał...
jak odpaliłem zimny silnik to przez minute trzymał 1700obrotów, później się uspokoił, a czasem pod światłami "zapomina" że ma zejść do ok 750 i zawiesza sie np na 1000 czy 1200obrotów... :]
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 22 sty 2009, o 11:06
autor: seboss
to nie koniecznie krokowiec, Może linka pedał gazu---> przepustnica gdzieś się zahacza i stąd te obroty -ja tak miałem.Może puszka filtra lub przewód gumowy ma gdziesz dziurkę.
normalnie obroty dla tego silnika to tak 850-900
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 22 sty 2009, o 11:10
autor: kruszyn1
mój ma na pewno niższe niż 900
zobaczysz dzis wieczorem
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 22 sty 2009, o 18:20
autor: Fifo
Powiem a raczej napisze szczerze, że zrobienie czegoś na kształt remontu, tak jak zostało to przeprowadzone w tym wypadku to nie polecałbym nikomu, to już o niebo lepiej było kupić jakiś używany dół silnika w dobrym stanie jak to sugerował ktoś na jednej z wcześniejszych stron. W tym temacie na chyba 7 stronie pisałem w skrócie co należałoby zrobić, zeby remont faktycznie nosił znamiona remontu. To jednak co przeczytałem a co zostało zrobione ... no cóż, nie powiedziałbym na pewno, ze mechanik się zna i wie co mówi. Jak możnabyło darować sobie splanowanie (właściwie to zabielenie) głowicy pod nowa uszczelkę...coś co kosztuje relatywnie tak niewiele w porównaniu do sytuacji gdy bedzie trzeba znowu zdejmowac głowicę...
Kruszyn, sam pisałeś, ze nie chcesz używanego dołu, bo wolisz porządną kapitalkę...czy myślisz, ze to co zrobil z dołem silnika mechanik...czyli wymienił ot tak sobie pierścienie , kwalifikuje się w ogóle pod jakikolwiek remont? Zycze, Ci, zeby się nic nie wysrało, choć raczej ten silnik za dużo kilometrów nie zrobi...
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 17 lut 2009, o 20:27
autor: kruszyn1
nowe graty
chłodnica 530x285x34
czekam na czujnik do wiatraka i montujemy...
z serii "już założone ale bez foto":
nowy krokowiec bo troche stary szalał...
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 18 lut 2009, o 00:04
autor: -=kLaRi=-
oryginał czy zamiennik bo wygląda ładnie.
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 18 lut 2009, o 08:32
autor: kruszyn1
zamiennik, nówka sztuka, rok gwarancji
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 18 lut 2009, o 08:39
autor: seboss
wreszcie skończą się problemy z ubytkami chłodzącego
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 18 lut 2009, o 09:03
autor: fotograf
seboss pisze:wreszcie skończą się problemy z ubytkami chłodzącego
taa... Kruszyn pewnie potajemnie sam podpijał borygo a na chłodnice zwalał
teraz tylko obserwować zbiorniczek czy nic nie ubywa i cieszyć się jazdą
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 18 lut 2009, o 16:05
autor: kruszyn1
jeszcze czekam na czujnik do wentylatora bo póki co wentylator mi sie nie włącza i zamiast chłodzenia rozkręcam ogrzewanie w kabinie na maksa
ale myśle kilka dni i zakładamy :]
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 19 lut 2009, o 09:23
autor: seboss
?? kilka dni , a gdzie Ty go zamawiasz?
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 19 lut 2009, o 12:32
autor: kruszyn1
paczka priorytet z poznania wysłana w poniedziałek wieczorem... nie wiem dlaczego jeszcze nie dotarła...
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 19 lut 2009, o 13:40
autor: rQs
Może listonosz tez się wozi corsa i mu spasił Twój czujniczek
Re: Srebrna CB prawie GSi by Kruszyn1
: 19 lut 2009, o 13:44
autor: cwirus88
kruszyn1 pisze:paczka priorytet z poznania wysłana w poniedziałek wieczorem... nie wiem dlaczego jeszcze nie dotarła...
no stress, men!
mi paczka z Gliwic (ok 30 KM ode mnie) priorytetem szła 4 dni