Strona 2 z 2

: 19 maja 2004, o 00:02
autor: wow
dtox pisze:bo to co ja pisze to robia firmy na zachodzie do normalnej jazdy...
buhahaha :lol:

: 19 maja 2004, o 00:35
autor: kubelt
Panowie od wykresow i zachipowanych dwulitrowek - prosilbym serdecznie o wykresy przed wymiana chipa gdyz inaczej nie ma o czym mowic. Jesli wzrost mocy po zachipowaniu liczona jest od wartosci, ktora fabryka podaje i tyle powinno byc to chyba zaszla jakas pomylka.
Chyba kazda osoba, ktora choc raz byla na hamowni doskonale wie, ze parametry fabryczne sa zadko spotykane, zazwyczaj jest tego mniej lub wiecej pod maska.
Aha, i ja nie prowokuje tylko naprawde chcialbym zobaczyc wykresy by moc sobie porownac przebieg krzywych. Dzieki z gory :D

: 19 maja 2004, o 00:39
autor: ArA
kubelt pisze:Panowie od wykresow i zachipowanych dwulitrowek - prosilbym serdecznie o wykresy przed wymiana chipa gdyz inaczej nie ma o czym mowic. Jesli wzrost mocy po zachipowaniu liczona jest od wartosci, ktora fabryka podaje i tyle powinno byc to chyba zaszla jakas pomylka.
Chyba kazda osoba, ktora choc raz byla na hamowni doskonale wie, ze parametry fabryczne sa zadko spotykane, zazwyczaj jest tego mniej lub wiecej pod maska.
Aha, i ja nie prowokuje tylko naprawde chcialbym zobaczyc wykresy by moc sobie porownac przebieg krzywych. Dzieki z gory :D
ok jak tylko zeskanuje wrzuce co było przed chipem :oko:

co do tego więcej to raczej zadne niema więcej :oko: większość ma mniej :oko:

: 19 maja 2004, o 00:44
autor: kubelt
ArA pisze:co do tego więcej to raczej zadne niema więcej :oko: większość ma mniej :oko:
W przypadku wolnossacych to tak, mozna to uznac za regule (choc sa wyjatki). W przypadku doladowanych juz nie, szczegolnie nowe diesle.

: 19 maja 2004, o 00:48
autor: ArA
kubelt pisze:
ArA pisze:co do tego więcej to raczej zadne niema więcej :oko: większość ma mniej :oko:
W przypadku wolnossacych to tak, mozna to uznac za regule (choc sa wyjatki). W przypadku doladowanych juz nie, szczegolnie nowe diesle.
mozna dodac do tego jeszcze warunki panujace jakie sa w danym momencie temp. itd. :oko:

: 19 maja 2004, o 00:55
autor: kubelt
ArA pisze:mozna dodac do tego jeszcze warunki panujace jakie sa w danym momencie temp. itd. :oko:
Racja - rowniez bardziej zauwazalne przy silnikach doladowanych niz wolnossacych. Dmuchwa nie nadrobi strat. Swoja droga z checia bym sprawdzil roznice w moim silniku w zimnym dniu i podczas dnia upalnego. Wykres mam ze stycznia, moze w lipcu/sierpniu wybiora sie ponownie by sprawdzic roznice.

: 19 maja 2004, o 11:44
autor: AdamXXL
myśle że wiosna i każdego ponosi :).
chip - ogólnie rozumiany jest jako kość zrobiona pod dany model silnika NAJCZĘŚCIEJ STANDARDOWY i niemal sprzedawany masowo . tak jak w życiu na jednym silniku wyjdzie coś lepiej na innym gorzej. Osiągi na czymś takim to loteria zazwyczaj nie przekraczają 5%.
Pisałem to już dawno, że dobrze zaprogramowana kość zrobiona na emulatorze bije wszystkie świne pod względem sterowania silnikiem jeśli nie dokładamy dodatkowych pierdół jak nos czy turbo. osiągi silników z turbo to inna historia więc nie mówimy o tym. Sporo w tym temacie siedziałem i wiem na czym polegają modyfikacje softu ECU. Pewnie, że możemy polewać więcej poaliwa i coraz bardziej wyprzedzać zapłon ALE nie zmieni to faktu że bez robienia innych modyfikacji jak głowica dolot wydech samym softem nie zwojujemy za dużo bo powietrze nie jest sterowane programowo i nagle nie zacznie płynąć wbrew prawom fizyki tłoki zassą go tyle ile mogą i koniec. Bez modyfikacji innych chip staje się mitem o przyrostach rzędu 20%!!!!!! :lol: :lol: Oczywiście możemy jeździć na ubogiej mieszance i sporo wyprzedzonym zapłonem tylko pytam się jak długo? Silnik będzie miał większego kopa ale co z tego skoro trwałość tego jest powiedzmy nikła.

jeszcze jedno mi się przypomniało . zostało jeszcze przesunięcie rev-limitera lub wywalenie go. tylko co stanie się z silnikiem seryjnym, najczęściej dość słabo wyważonym jak zaczniemyu kręcić go na obrotach powiedzmy więcej jak 500 czasem 1000 od maksy malnych założonych przez fabrykę.

@ dtox
sam napisałeś, że chipy z allegro itd. a przecież w pierwszym poście wyraźnie podane jest skąd ten chip pochodzi (ebay) więc nie rozumiem czemu tego tak bronicie. Po waszych wypowiedziach można dojść do wniosku, że tak kupuj bo na chipie tyle co piszą to dostaniesz?!?!

rozumiem że twierdzicie że to zrobione jest chipem? :0
C20NE - 200PS bez nitro i bez turbo...
C20XE - 290PS bez nitro i bez turbo...

bo jeśli jest to przykład modyfikacji np jak to robi riesse-motor to nie ma to zupełnie związku z tematem.

to popjawiło się kiedyś na forum, ale samym chipem tego nie zwojowali ;)
źródło http://www.tuning.pl -> artykół o Corsie Super 1600
Opel Corsa VK 1600
Klasa: A-6, Trofeum Super 1600

Takie ładne dane. Przykład silnika wyczynowego

Silnik:
POJEMNOŚĆ - 1598 cm3 (zrobiony na podstawie 1.8 )
TYP - benzynowy, atmosferyczny
TURBINA - brak
UŁOŻENIE - poprzecznie z przodu
LICZBA CYLINDRÓW - 4
WAŁKI ROZRZĄDU - 2 w głowicy
ZAWORY NA CYLINDER - 4
MOC - ok 215 KM
PRZY (obr/min) - 8750 obr
MAX. MOMENT OBROTOWY - ok 199 Nm
PRZY (obr/min) - 6250 obr

: 19 maja 2004, o 15:01
autor: wow
kubelt pisze:Panowie od wykresow i zachipowanych dwulitrowek - prosilbym serdecznie o wykresy przed wymiana chipa gdyz inaczej nie ma o czym mowic.
postuluje dokladnie o to samo! i o wyniki z tej samej hamowni...

zdarza sie dosc czesto roznym firmom tuningowac wyniki z hamowni, a to poprzez hamowanie na 3cim biegu, a to poprzez nie spiecie na sztywno z rolkami, itd. odnoszenie sie do wynikow jakie podaje producent jest troche na wyrost.

: 19 maja 2004, o 17:10
autor: =JUHol=
Panowie z ttc dajecie gwarancje na silnik przy przyroscie mocy o 20ps w c20ne ???

BTW... czytalem gdzies w niemczech o tych chipach - daja 0.9PS :oko:

: 29 lip 2004, o 00:55
autor: AdamXXL

: 29 lip 2004, o 01:01
autor: ArA
hej od tego czasu przez to auto przewineło się chyba koło 5 chipów takze daj na looz :oko: i nie siej zametu :oko:

: 29 lip 2004, o 01:02
autor: AdamXXL
ArA pisze:
hej od tego czasu przez to auto przewineło się chyba koło 5 chipów takze daj na looz :oko: i nie siej zametu :oko:
wiesz trochę mnie to zdziwiło i chętnie przeproszę jak powie o co biega!
ps. nie lubię jak ktoś próbuje robić mnie w jajo i tyle

: 29 lip 2004, o 01:05
autor: ArA
AdamXXL pisze:
ArA pisze:
hej od tego czasu przez to auto przewineło się chyba koło 5 chipów takze daj na looz :oko: i nie siej zametu :oko:
wiesz trochę mnie to zdziwiło i chętnie przeproszę jak powie o co biega!
on nie kituje znam to auto i wiem co się z nim dzieje na bieżšco doœc często gosci na hamowni i stšd te rózne wyniki :oko: zreszta nie bede robił za adwokata bo i po co :oko: niech się sam wypowie :oko:

: 29 lip 2004, o 12:23
autor: UhU
kubelt pisze:
ArA pisze:co do tego więcej to raczej zadne niema więcej :oko: większość ma mniej :oko:
W przypadku wolnossacych to tak, mozna to uznac za regule (choc sa wyjatki). W przypadku doladowanych juz nie, szczegolnie nowe diesle.
A ja sie z tym nie zgodze i pozwole sobie zacytować fragment z nowego GT

"Samochody marki Honda, mierzone na hamowni mają w zwyczaju nie osiągać podawanej przez producenta mocy maksymalnej (...)
Zazwyczaj hamownia sama oblicza przełożenie całkowite auta. Ale ponieważ skrzynie biegów w Hondach przystosowane są do ich wysokoobrotowych silników, wartości wyliczone przez hamownię często odbiegają od rzeczywistych. Jeżeli wprowadzimy je ręcznie, z instrukcji, wtedy wyeliminujemy błąd. Jak pokazały testy, może ona wynosić w ekstremalnych przypadkach (np. Honda Civic Type R) nawet 8%. Trzeba zaznaczyć że na poziomie mocy maksymalnej, dajmy na to 200KM, taki bład zjada calkiem sporo, bo aż 16KM! Z tego powodu, niskoobrotowe z natury diesle, często na hamowni uzyskują moce wyższe, niż podawane przez producenta. Błąd działa tak samo, tyle że w drugą strone (wynik zawyżony) Mając możliwośc wprowadzenia do komputera przełożeń układu napędowego, skutecznie pozbywamy się błedu."

Jak widzisz nowe Diesle dlatego mają zazwyczaj większą moc niż podawana przez producenta, a np Civic Type R na hamowni ma jakies 185KM a producent podaje 200KM. Wszystko sie zgadza! W wysokoobrotowych silnikach moc jest zaniżana a w niskoobrotowych zawyżana. :-P

: 30 lip 2004, o 00:39
autor: AdamXXL
sprawa (zamieszanie) została wyjaśniona. szczegóły pod podanym linkiem