Stożkowy filtr powietrza i świece w 1.0

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie C.
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

UcHO pisze:Pooh: dzis sobie pogadamy :grin: Nie chodzi mi o usunięcie całego dolotu, lecz ustawienie go tak, aby dawał zimne powietrze,(stozek odgrodzony od silnika) ale nie prowadził powietrza bezpośrednio na stozek, wiem ze mija sie to po części z celem, ale kto nie próbuje ten sie nie dowie, ja pokombinuje aby powietrze było wyprowadzane na błotnik, a nie bezpośrednio na stozek, i dopiwro po odbiciu od wew. pow błotnikia trafiało w stozek, zobaczymy czy zda to exama
tak z ciekawości ile Ci pali na gazie??
hmm, ciekawy pomysl ale to mozna w praktyce tylko sprawdzic.
sa przeciez instalacje turbo-lpg i tez to dziala :D
pali mi okolo 13 miasto i 8-9 trasa. a benzyny palil odpowiednio 10-11 i 7-8
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Co do pobierania powietrza przy rozpędzonym samochodzie to się da zrobić.
Żeby wyjaśnić jak troche teorii:
O ilości gazu decyduje:
1. Regulacja - czyli otwarcie zaworu w reduktorze za pomocę śrubki (tzw II-giego stopnia regulacji)
2. Ale najważniejsza jest różnica ciśnień na membranie reduktora. Po jednej stronie tam gdzie dochodzi wąż z gazem od mixera (dolotu) panuje podciśnienie takie jak w dolocie. Po drugiej stronie ciśnienie atmosferyczne (jak poszukasz na reduktorze znajdziesz dziure). Różnica tych ciśnien powoduje wychylenie membrany a ona otwarcie zaworu. Im większe podciśnienie (wyższe obr.) tym bardziej zawór otwarty = więcej gazu.
Gdy będzie się wpychało dodatkowe powietrze to spowoduje zmniejszenie podciśnienia w dolocie a co za tym idzie domknięcie się zaworu cyli problemy z pracą.
I tu rozwiązaniem jest przewód kompensacji sciśnienia powietrza, czyli dotakowa rurka podłączona z jednej strony do dolotu a z drugiej do reduktora do tej dziury :D (najlepszy do tych celów jest reduktor landi renzo bo ma otwór nagwinotwany, gorzej w np lovato czy voltran bo trzeba by ją rzowiercić)
Dodatkowe poiwietrze w dolocie powoduje zmniejszenie podciśnienia w dolocie ale też zwięklszenie ciśnienia po drugiej stronie membrany, czyli różnica ciśnieć zostaja ta sama = wszytko pracuje git.
Ale się rozpisałem :-D
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Sprawa turbo przy instalacji IIgen właśnie tak jest rozwiązana (niby istnieją reduktory do turbo ale to nic innego jak właśnie zwykły reduktor z tym przewodem, ale za nazwe można wziąść dodatkową kasę).
Jeśli chcesz zwiększyć moc na gazie (stożek jeśli pomoże to nieiwele, a może zaszkodzić) to najpierw zadbaj o tto żeby jej za dużo nie ubyło (powszechna opinia że jak gaz to samochód musi być zmulony).
Po pierwsze przypilnuj żeby nie wstawiali żednych zwężek w dolot (u mnie było mnóśtwo, założyłem reduktor lovato (bo stary elpigaz już nie miał regulacji) i wypieprzyłem wszystko, chodzi miód malina), które mają zapewnić równą pracę - bzdura, niewiedza i lenistwo gazowników (oczywiście nie wszyscy stosjują). Po drugie średnica mixera żeby nie była za mała (w silnikach oplowskich z rodziny 8v chodzi na takiej jak przepustnica - AdamXXL miał przy silniku 1.2 gdzie przepustnica ma średnice 35mm mixer 35). Ja mam narazie 32 (mixer) ale w tym tyg mam nadzieje że się to zmieni i będzie 35 (z tym że przy przepustnicy też coś będe majstrował :-D 35 -> 38 )
Do tego dochodzi przyśpieszony zapłon (gdzie sprawę troche powinien załatwić czujnik spalania stukowego), heh najlepiej poprzez edycje mam zapłonu ale to kosztuje za dużo (kumpel dostosowywał do gazu, dał 400 zł przybyło mu po 3NM i KM - czyli nie za bardzo się opłaci). Bo jak wiadomo LO gazu (w zal od jakości) jest pow 100.
Co do świec to jak ktoś napisł wyżej mogą tylko poprawić kulturę pracy (i być może skład spalin - tak mi się wydaje). Ja założyłem NGK, bo są najczęściej polecane (silnik na jałowym równiej chodzi) i nwytrzymują długie przebiegi (bo przy gazie zaleca się częstszą wymianę).
Znowu się rozpisałem, ale nie chciałem wszystkiego w jednym poście pisać
:-D
Pozdrawiam.
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

Po moich doswiadczeniach z tuningiem silnika wiem ze STORZEK i swiece to praktycznie KOSMETYKA silnika... w maluchu miałem wszystkie takie wynalazki strumiennice dolotu, storzek K&N,magnetyzery itp... i to wszystko NIC NIE DAJE.. owszem jak masz bardziej podkrecony silnik to sie mozna w to bawic... jak splanowałem w bobie 3mm głowice,zapakowałem wieksze zawory,rallycrosowy wałek to dopiero poczułem przyrost mocy..wiecej mocy by ci przybyło gdybys odetkał silnik troche... wywalic katalizator,przelotowy ostatni tłumik... no i przedewszystkim KOLEKTOR WYDECHOWY najlepiej sportowy 4-2-1.. no ale na to tzreba juz kasy...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ThomasTsT pisze:wiecej mocy by ci przybyło gdybys odetkał silnik troche... wywalic katalizator,przelotowy ostatni tłumik... no i przedewszystkim KOLEKTOR WYDECHOWY najlepiej sportowy 4-2-1..
a to wszystko napewno pomoze wolnossacemu dwunastozaworowemu trzycylindrowemu silnikowi...

sportowy to 4-1. nie myl pojec.

kaszel akurat bardzo pozytywnie reaguje na wszelkie zmiany w silniku, bo konstrukcja jest tak niedoskonala, ze kazda poprawka mechanicza daje spora poprawe osiagow. doswiadczenia z tuningiem kaszlaka nie przeniesiesz raczej do swiata nowoczesnych szesnastozaworowek..
Obrazek
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

masz racjie kaszel i opel to 2 rozne sprawy... no ale ogulna zasada działanie pozostaje ta sama....lepszy dolot(szybsze uzupełnianie cylindra),łatwiejszy dydech(szybsze opruznianie cylindra)... zwieksza moc... eh narazie na oplach jeszce sie nieznam tak jak na fiatach no ale coz... jedyne moje doswiadczenia z silnikiem opla miałem gdy pare ładnych lat temu wraz z dziadkiem imoim ojcem zapakowalismy 1,6(opla) do WARCZYBURGA:D:D:D... fajnie jezdziło to autko.. ale niestety zostało sprzedane:(...
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

Kolo środu bede mial gaz już wstawiony to napiszę co i jak chodzi i co dokładnie mi tam powstawiali.

Myślę, że pojeżdżę troche żeby wyczuć samochod na gazie, wstawie świeczki NGK deykowane dla mojego modelu i dla gazu oraz najwyżej wkładke. Dopóki auto jest na gwarancji żadnych ingerencji w podzespoły.
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

iformuje,ze mam juz gaz w corsie, swiece NGK V-line
jakies pytania?

8)
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

zadowolony jestes ? :)
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

Kurbat pisze:iformuje,ze mam juz gaz w corsie, swiece NGK V-line
jakies pytania?

8)
ile pali?
jakiesj firmy instalacja?
czy zmienila sie charakterstyka samochodu?
ile zaplaciles?
dlaczego tak duzo?
ile robisz kilometrow miesiecznie?
jaka masz butle?
gaz wlacza sie po przekroczeniu pewnych obrotow?
jak z wkonaniem? - wyglada to jakos?
jak ze wskaznikiem? - masz tak ze pokazuje Ci gaz na tym samym wskazniku co beznyne?
na ile dostales gwarancje?
czy pierwsza regulacja jest darmowa?

to tyle :oko:
corsa A & Audi S3
Obrazek
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

cyberpooh pisze:zadowolony jestes ? :)
po dwóch dniach i 80 km na gazie ...tak :D
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

qomo pisze:
Kurbat pisze:iformuje,ze mam juz gaz w corsie, swiece NGK V-line
jakies pytania?

8)
ile pali?
jakiesj firmy instalacja?
czy zmienila sie charakterstyka samochodu?
ile zaplaciles?
dlaczego tak duzo?
ile robisz kilometrow miesiecznie?
jaka masz butle?
gaz wlacza sie po przekroczeniu pewnych obrotow?
jak z wkonaniem? - wyglada to jakos?
jak ze wskaznikiem? - masz tak ze pokazuje Ci gaz na tym samym wskazniku co beznyne?
na ile dostales gwarancje?
czy pierwsza regulacja jest darmowa?

to tyle :oko:
palic ma podobno tyle samo
charakterystyka bez zmian, nawet troche lepiej na gazie (jedynie jesli uruchomie i zostawie slinki na luzie aby sie rozgrzewał - szarpie, po osiagnięci wyższej temp przestaje)
zaplacilem sporo bo to instalacja koltec-necam montowana w ASO. Sekwencyjny wtrysk.
Na gaz przechodzi po osiągnięciu jakies temperatury, dokladnie nie wim jeszcze jakiej,przełącza się prawie od razu.
Wykonanie supcio, bardzo mi sie podoba, wyglada ładnie wszystko zamocowane, nic sie nie obija itp. Zbiornik mam zamiast zapasu,wiec zapas lezy luzem w bagazniki i sie ledwo miesci.
Bede myslal o jakiejs dojazdówce albo zestawie naprawczym - na razie wypstrykałem sie na gaz...z kasa cienko :-D (troche to absurdalnie nie :0 , zreszta i tak gaz na raty...)
wskaznik mam osobno kolo przełącznika swiateł po lewej stronie, wszystko mniej wiecej wielkosci klawiasz "ENTER" w kompie. Ładnie wbudowane w deske rozdzielczą.
gwarancja 24 miechy lub 100kkm, regulacji to nie wymaga, bo podobno komp gazu jest inteligentny i sie sam uczy :D ale jaby co to bedzie gratis (za taka kase musi byc gratis, co nie)

to chyba tyle jak na razie.
do dnia dzisiejszego przejechałem 85 km na gazie, glownie po miescie, pierwsza dioda poziomy gazu juz zgasla, pojemnosc zbiornika 40 litr (diod poziomu jest 5)

to chyba na tyle.
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Kurbat pisze:pojemnosc zbiornika 40 litr (diod poziomu jest 5)

to chyba na tyle.
ze co?? ze ile?? nie pomyliłes sie?? wszystkie wnęki po kołach w corsie są równe, i tam botla 40 litrowa nie wejdzie :-P
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

o rany sekwencyjny wtrysk gazu, :0 fajna opcja .. ale np do Corsy Gsi :grin: wtedy to mozna gniesc bez stresu :oko:
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: czester 1 »

ile zapłciłeś?
Obrazek
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

zaplaciłem 3.000 :placz: reszta na raty...
co się stało ze zderzakiem?
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: czester 1 »

jaki koszt całej instalacji?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”