Strona 2 z 5

: 9 lip 2004, o 10:56
autor: wow
nie wiem dlaczego c20rsa nie chce reagowac na elektronike... mam swoje teorie ale za wczesnie zeby je wyglaszac. poki co mam zamiar jezdzic tak jak jest, ale juz szukam kolek rozrzadu do xe zeby je przerobic na regulowane i zobaczymy co sie stanie... na elektronike pewnie przyjdzie czas jeszcze pozniej... jestem troche zdegustowany wynikiem, ale ja to cos nie mam farta... juz 1.4 nie chcialo oddac mocy tyle ile chcialbym i teraz znow to samo ;)

: 9 lip 2004, o 12:22
autor: AdamXXL
wow pisze:nie wiem dlaczego c20rsa nie chce reagowac na elektronike... mam swoje teorie ale za wczesnie zeby je wyglaszac. poki co mam zamiar jezdzic tak jak jest, ale juz szukam kolek rozrzadu do xe zeby je przerobic na regulowane i zobaczymy co sie stanie... na elektronike pewnie przyjdzie czas jeszcze pozniej... jestem troche zdegustowany wynikiem, ale ja to cos nie mam farta... juz 1.4 nie chcialo oddac mocy tyle ile chcialbym i teraz znow to samo ;)
niedawno były na allegro za jakieś małe $

: 15 lip 2004, o 21:24
autor: wow
CHESTER pisze:Ja co prawda w CTM nie jest i na zlocie tez nie bylem. Ale widzialem corse Wow'a podczas przyspieszania na miescie :-D . Jak dla mnie rewelka :oko:
:oko: widziales ja jeszcze za czasow 140 koni, teraz stadko troszeczke sie rozmnozylo i czuc te roznice ;) tak czy inaczej... dzieki wielkie!

kolka rozrzadu juz zakupione - powinny byc w drodze do mnie. poratowal mnie po raz kolejny wielki i niezastapiony Rav!

tymczasem mam nowy gadzet... zrobie jakas foteczke i sie pochwale...

: 15 lip 2004, o 23:33
autor: arts
wow a na jakis czas miales pozostawic corsiawke taka jak jest .. a tu ponownie zapowiadaja sie zmiany, czekac tylko jak jakies ostre waleczki sie pojawia :grin:

: 16 lip 2004, o 00:08
autor: kubelt
E tam waleczki... bedzie sezon spokoju, przyzwyczajenia sie i na nastepne lato beda kombinacje w dmuchawka :D

: 16 lip 2004, o 00:21
autor: !markos
ja tam wierze w mojego czlowieka od atmosferycznego dlubania :oko:
wow i turbo? nieee... zupelnie nie widze tego polaczenia :lol:
ma ryczec i miec prawdziwe atmosferyczne konie i niutonometry, a nie jakies nadmuchane suszarka sztuczne cyferki! :grin: :-D :D

: 16 lip 2004, o 00:27
autor: kubelt
!markos pisze:ma ryczec i miec prawdziwe atmosferyczne konie i niutonometry, a nie jakies nadmuchane suszarka sztuczne cyferki! :grin: :-D :D
Mam ci przypomniec twoj podpis, ktory zostal zastapiony jpeg`iem? Chyba dotyczyl tych sztucznych cyferek :D

: 16 lip 2004, o 00:33
autor: !markos
kubelt pisze:Mam ci przypomniec twoj podpis, ktory zostal zastapiony jpeg`iem? Chyba dotyczyl tych sztucznych cyferek :D
nie zapominaj o tym, ze to MOJ podpis :oko:

ja nadal twierdze, ze dla mnie najlepsza opcja jest turbo :grin:
chociaz nie powiem, zeby nie krecilo mnie wydlubane wolnossace 1.4... oj kreci mnie i to jak...

: 16 lip 2004, o 07:49
autor: kubelt
Wow juz chyba udowodnil, ze mocno dlubniety wolnossacy nie jest najlepszym pomyslem na dluzszy czas biorac pod uwage codzienna eksploatacje i ekonomie oraz kulture pracy. Chyba, ze komus nie przeszkadzaja negatywne skutki wynikajace z takiej ingerencji.

: 16 lip 2004, o 09:03
autor: Jedrus
wow pisze:nie wiem dlaczego c20rsa nie chce reagowac na elektronike... mam swoje teorie ale za wczesnie zeby je wyglaszac. poki co mam zamiar jezdzic tak jak jest ......
<ciach>
Bo chce Cię przyzwyczaić do nowej mocy .......... :D
wow pisze: ... jestem troche zdegustowany wynikiem, ale ja to cos nie mam farta... juz 1.4 nie chcialo oddac mocy tyle ile chcialbym i teraz znow to samo ;)
Nie przesadzaj, z wypowiedzi wszystkich wynika że jest rewelacyjnie. Pozatym wszustko dobrze zawsze się kończy.
A zresztą muszę to sam kiedyś sprawdzić :D
Wierzę w Ciebie i Twoje samozaparcie. A tak w ogóle to Gratulaaaaaaaacje.

P.S. Zawsze powtarzałem że Black Corsa Rulez. GO WOW GO :D

: 16 lip 2004, o 09:06
autor: Jedrus
OFF.
Aż mi się łezka zakręciła :placz2:
Obrazek

: 16 lip 2004, o 13:14
autor: wow
arts pisze:wow a na jakis czas miales pozostawic corsiawke taka jak jest .. a tu ponownie zapowiadaja sie zmiany, czekac tylko jak jakies ostre waleczki sie pojawia :grin:
hehehe... bo tak po prawdzie to tak dlugo jak walki sa seryjne to dla mnie ten silnik jest seryjny i jest taki jaki jest ;) to taka kosmetyka ma byc... pokaze wam wykres przebiegu mocy i zobaczycie o co mi chodzi... mianowicie momencik jest bardzo ladny i ladnie jak stol sobie stoi do 5500rpm kiedy to zaczyna gwaltownie spadac. cos jest nie tak z napelnianiem cylindrow, dlatego chce podregulowac walki. moment zapewnia sympatyczne wrazenia z jazdy od niskich obrotow, ale wszyscy pytaja o moc i na papierze cyferki mocy ladniej wygladaja... i teraz: gdyby po regulacji walkow i ewentualnej korekcji elektronika udalo sie podtrzymac moment lub chociaz zminimalizowac jego spadek to moc maksymalna bylaby w przedziale 165-180 koni a to juz ladna cyferka. parametry trakcyjne c20rsa ma lepsze niz 206rc, przegrywa w konkurencji moc maksymalna i moze uda sie to zmienic... a jak wiadomo c20rsa chce byc od 206rc lepsza (moze nie w kategorii wypasu ale radosci z jazdy tak) ;)
Jedrus pisze:Nie przesadzaj, z wypowiedzi wszystkich wynika że jest rewelacyjnie.
zle nie jest ;) a to wszystko dzieki ladnemu momentowi... szkoda ze zalamuje sie on wlasnie wtedy kiedy silnik osiaga moc maksymalna.

: 16 lip 2004, o 13:54
autor: =JUHol=
co to sa te regulowane kola rozrzadu? :oops:

: 16 lip 2004, o 14:08
autor: osman14
regulowane kolka sa wskazane przy sportowych walkach bo trzeba je podregulowac ale jesli Tomek podreguluje seryjne to nalezy z samych seryjnych walkow regulowanych kolami rozrzadu spodziewac sie kilku koni i podreperowania nawet znacznego momentu :oko:

czekamy na wynik :-P :oko:

: 16 lip 2004, o 14:10
autor: !markos
kolka (16v - dwa kolka, albo jedno kolko w 8v), ktore pozwalaja na regulacje walka rozrzadu w granicach kilku stopni w jedna, albo w druga strone od pozycji neutralnej, ktora walek ma na kole bez regulacji. moze poprawic sie przebieg momentu i mocy. to taka modyfikacja z zakresu tych z wyzszej szkoly jazdy :oko:

: 16 lip 2004, o 14:22
autor: =JUHol=
ano to teraz juz jasniej..... jakos nie moglem sobie tego wyobrazic :-? sorki moze za glupie pytanie ale ostatnia seria zdarzen strasznie zle na mnie wplynela :(

: 16 lip 2004, o 14:40
autor: !markos
=JUHol= pisze:...sorki moze za glupie pytanie...
spoko! jestesmy tu chyba po to, zeby sobie rozne rzeczy wyjasniac, nie? :oko:

: 16 lip 2004, o 15:21
autor: Porszak
mozna dojsc do 180KM sama regulacja walko+elektronika??165 to ok, ale 180 troche duze mi sie wydaje. jednak jesli na fabrycznych walkach Wow zrobi 180 to strach pomyslec co bedzie na ostrzejszych :D . fajnie, trzymam kciuki.

: 16 lip 2004, o 15:24
autor: !markos
tam jest glowica a-grupa... 180 koni JEST realne, jesli silnik zareaguje pozytywnie na regulacje (albo wymiane..) walkow, to dociagniecie go do tej wielkosci nie powinno byc jakos specjalnie trudne..

to jest naprawde DOBRY silnik :oko:

jaki silnik ma najmocniejsze mini na swiecie? 300 konne c20xe :grin:

: 16 lip 2004, o 15:29
autor: Porszak
!markos pisze:tam jest glowica a-grupa...
a-grupowa czyli cossiego, czy a-grupa to a-grupa, cossi to cossi. pytam bo che wiedziec wiecej :-D

: 16 lip 2004, o 15:32
autor: !markos
a-grupa w sensie obrobki glowicy :)17

jedyne zdjecie glowki, ktore zostalo zrobione niestety sie nie udalo, bo glowica byla tak wypolerowana, ze swiatlo flasha za mocno sie od niej odbilo i wyszlo biale zdjecie :lol:

: 16 lip 2004, o 15:34
autor: AdamXXL
Porszak pisze: a-grupowa czyli cossiego, czy a-grupa to a-grupa, cossi to cossi. pytam bo che wiedziec wiecej :-D
u wowika jest poprostu porządnie dłubnięta głowica (być może wg specyfikacji a-grup.) jest KS a nie cossie.
markos pisze:jedyne zdjecie glowki, ktore zostalo zrobione niestety sie nie udalo, bo glowica byla tak wypolerowana, ze swiatlo flasha za mocno sie od niej odbilo i wyszlo biale zdjecie
bo tajne, lamane przez poufne ;)

: 16 lip 2004, o 15:41
autor: Porszak
dzieks Panowie :)

: 16 lip 2004, o 15:44
autor: !markos
AdamXXL pisze:(być może wg specyfikacji a-grup.)
nie rzucam slow na wiatr :)14
tam nie ma prawie sladu po prowadnicach zaworowych :lol:

: 16 lip 2004, o 15:49
autor: AdamXXL
to wypada dać te rysunki dla jasności
Obrazek
Obrazek

źródło http://www.opel-kadett-gsi.de

: 16 lip 2004, o 16:00
autor: !markos
za kazdym razem bezblednie mnie rozwalasz adas :grin:

ps. twoje aluminiowe pudeleczko sie poleruje, niedlugo zacznie sie wykanczac i ogolnie bardzo o nie dbam, poprawilem nawet otwory do kolektora ssacego, sa teraz idealnie eliptyczne, bez zadnych poszrpan krawedzi :oko:

: 16 lip 2004, o 16:09
autor: AdamXXL
!markos pisze:za kazdym razem bezblednie mnie rozwalasz adas :grin:

ps. twoje aluminiowe pudeleczko sie poleruje, niedlugo zacznie sie wykanczac i ogolnie bardzo o nie dbam, poprawilem nawet otwory do kolektora ssacego, sa teraz idealnie eliptyczne, bez zadnych poszrpan krawedzi :oko:
najpierw zrób a potem poleruj ;) bo przy robocie łatwo porysować. kiedyś je już pucowałem.

ssstraśśnie jestem ciekawy efektów :D

: 17 lip 2004, o 16:54
autor: wow
adas: nie nooooo... po prostu brak mi slow! rozwaliles i mnie tym rysunkiem... ile jeszcze takich niesamowitych rysunkow kryje Twoj komp??? szok!!! :0

no i wlasnie tym to sposobem juz wiemy na czym polega jedna z modyfikacji w ramach obrobki glowicy ;) jeszcze wypadaloby dodac, ze port nie ma tak ladnego lagodnego ksztaltu i przy obrobce ksztalt portu rowniez sie poprawia zeby wygladal mniej wiecej tak jak na rysunku...

porszak: tak jak markos powiedzial... o ile silnik zareaguje na krecenie walkami to 180 koni jest realne... tak to wyglada z wykresu... moment caly czas jest plaski (nb. glupio gada sie o wykresie ktory mam w glowie tylko ja i moze markos, no... moze adas jeszcze - bo na miedziance pokazywalem go) i gdyby nie dramatyczny spadek to moc roslaby dalej. poniewaz w calym pasmie rosnie liniowo, przy wyplaszczeniu momentu do konca latwo przewidziec co staloby sie z nia dalej - uroslaby do 180 koni wlasnie... jestem znacznie bardziej powsciagliwy i nie oczekuje wyplaszczenia momentu, ale sadze ze uda sie powstrzymac tak dramatyczny spadek i byc moze moc 170 koni uda sie zrealizowac w tym roku... oby, oby... tfu tfu... pewnie w tym momencie zapeszylem, ale co tam ;)

tak... to jest calkiem DOBRY silnik... i tak naprawde to wcale nie potrzebuje tych koni na samym koncu uzytecznego zakresu obrotow zeby sprawnie nim jezdzic, ale... cyferki sa medialne :lol: ten silnik naprawde daje rade, bo jest mocny od dolu samego (od momentu w ktorym otwiera sie duza przepustnica)... roznica miedzy c20rsa a wspominanym ciagle przeze mnie 206 rc jest taka ze c20rsa osiaga 157 koni przy 5600 z tego co pamietam, a rc 180 przy 7000 co przy utrzymaniu momentu w ryzach nie stanowiloby zadnego problemu rowniez i dla c20rsy zwlaszcza ze moment 208 jest ciut wyzszy od maksymalnych 202 puga (a tak aby pelniej bylo powiem, ze po elektronice moment podskoczyl o cale 10nm wiec tu jest jeszce pole do manewru) - zeby pobic malego francuza czarny lump musi sprobowac cos zatem z moca zrobic...

...i po to kombinacja mala z kolkami :lol:

: 17 lip 2004, o 17:00
autor: wow
a to dla juhola:

Obrazek

: 17 lip 2004, o 17:05
autor: !markos
a tak wygladaja oryginalne koleczka przerobione na regulowane (x14-16xe):

Obrazek

Obrazek

fajne, nie? :oko:
moze bym je kupil...? :zakrecony: