Strona 2 z 3

: 25 gru 2004, o 14:06
autor: PETERS
Na gaźniku można większą moc wyciągnąć, kosztem ekologii i spalania.Ja tam wole wtrysk - bardziej niezawodny i ekonomiczniejszy. Jeżeli by to porównać to jak jest wtrysk to i katalizator czyli troche osłabia osiągi.Tylko gaźnik jest łatwiej regulować a do wtrysku trzeba mapy zmieniać.

Też mam 1.2i ..........i niemoge narzekać.Wiadomo,że jest to typowo miejski silniczek,ale mało mi spala a wszelkiego rodzaju "spowalniacze" i
"śrutowniki" w stylu duży fiat,maluch,łada............auta PRLu zostają w tyle.

Jedyne o co bym się pokusił to kiedyś przy okazji wymiany wałka rozrządu-załadował bym tam wałeczek z 1.3 (wyczytałem na tym forum,że można) tylko zastanawia mnie czy jak podchodzi od 1.3 to nie podejdzie od 1.4 8-) ??

: 25 gru 2004, o 14:12
autor: qomo
PETERS pisze:
Też mam 1.2i ..........i niemoge narzekać.Wiadomo,że jest to typowo miejski silniczek,ale mało mi spala a wszelkiego rodzaju "spowalniacze" i
"śrutowniki" w stylu duży fiat,maluch,łada............auta PRLu zostają w tyle.
a zdziwil bys sie jakby Ci lada mojego kumpla (lada samara 1.3 LPG) wyprzedzila przy 160 :grin: - i to nie jesyt atuko po modach poprsotu tak jezdzi :-D

: 25 gru 2004, o 14:15
autor: UhU
=JUHol= pisze:
zawsze gaznik jest lepszy od wtrysku... nie wszystkie sporty to wtryskowe uklady... Rallycross - wiekszosc gaznikow... rasowanie gaznika jest o wiele tansze latwiejsze i w ogole... minusem jest spalanie... jak go mocno podrecisz to spalanie w 1,3 rzedu 20 litrow bedzie normalne
Hehehe to i tak w sumie oszczędność bo wtryskowy silnik WRC w przeliczeniu (gdyby miał pojemność 1.3) paliłby z 70 litrów :D

: 25 gru 2004, o 14:20
autor: Staneq
qomo pisze: a zdziwil bys sie jakby Ci lada mojego kumpla (lada samara 1.3 LPG) wyprzedzila przy 160 :grin: - i to nie jesyt atuko po modach poprsotu tak jezdzi :-D
a co to za osiągnięcie 160km/h??
Miałem Favoritke 1.3 leciała ok 170
jeździłem Dacia 1.4 przez pewien czas i tez 165km/h nie było osiągnięciem nie mozliwym...wiec niewiem czemu ktos sie ma dziwic ze Samara tyle też pociągnie :-?

: 25 gru 2004, o 14:31
autor: qomo
Staneq pisze:
qomo pisze: a zdziwil bys sie jakby Ci lada mojego kumpla (lada samara 1.3 LPG) wyprzedzila przy 160 :grin: - i to nie jesyt atuko po modach poprsotu tak jezdzi :-D
a co to za osiągnięcie 160km/h??
Miałem Favoritke 1.3 leciała ok 170
jeździłem Dacia 1.4 przez pewien czas i tez 165km/h nie było osiągnięciem nie mozliwym...wiec niewiem czemu ktos sie ma dziwic ze Samara tyle też pociągnie :-?
corsa 1.2 mniej wiecej tyle jedzie maksmalnie a zeby wyprzdzic lada chyba jedzie duzo szybciej np 185 gdzie konczy sie juz skrzynia....

troche wyobrazni :oko:

: 25 gru 2004, o 14:35
autor: Staneq
znaczy masz racje poronujac te 160 z corsa 1,2 to fakt..myślałem ze napisałeś to w sensie ze niby to jakaś szybka ta łada jest..my foul nie kontaktuje cos dzis :-?

: 25 gru 2004, o 15:05
autor: =JUHol=
UhU pisze:
=JUHol= pisze:
zawsze gaznik jest lepszy od wtrysku... nie wszystkie sporty to wtryskowe uklady... Rallycross - wiekszosc gaznikow... rasowanie gaznika jest o wiele tansze latwiejsze i w ogole... minusem jest spalanie... jak go mocno podrecisz to spalanie w 1,3 rzedu 20 litrow bedzie normalne
Hehehe to i tak w sumie oszczędność bo wtryskowy silnik WRC w przeliczeniu (gdyby miał pojemność 1.3) paliłby z 70 litrów :D
20 litrow to jazda miejska... :oko: normalnie np na rally crosie golf 1,6 puszczony na 270ps pali np 140/100 takze wiesz... nie mowie tu przypadkach extremalnych ale o silniku na ulice.

: 25 gru 2004, o 15:07
autor: qomo
=JUHol= pisze:
UhU pisze:
=JUHol= pisze:
zawsze gaznik jest lepszy od wtrysku... nie wszystkie sporty to wtryskowe uklady... Rallycross - wiekszosc gaznikow... rasowanie gaznika jest o wiele tansze latwiejsze i w ogole... minusem jest spalanie... jak go mocno podrecisz to spalanie w 1,3 rzedu 20 litrow bedzie normalne
Hehehe to i tak w sumie oszczędność bo wtryskowy silnik WRC w przeliczeniu (gdyby miał pojemność 1.3) paliłby z 70 litrów :D
20 litrow to jazda miejska... :oko: normalnie np na rally crosie golf 1,6 puszczony na 270ps pali np 140/100 takze wiesz... nie mowie tu przypadkach extremalnych ale o silniku na ulice.
czyli 100konne 1.3S spali w miescie ze 25litrow??

: 25 gru 2004, o 15:23
autor: =JUHol=
qomo pisze:czyli 100konne 1.3S spali w miescie ze 25litrow??
to tez zalezy co ma zrobione... bo jezeli bedzie podciagany "normalnie" to mysle ze w 12 sie zamknie, jezeli beda to gazniki np 2 dwugardzielowe dajmy na to 45 i nie przy 100 a np przy 130-150 to mysle ze tak

: 25 gru 2004, o 15:24
autor: Staneq
juhol Ja mam 1.4(c14se) z 82KMseryjnie ale to jest na wielopunkcie...
a z tych 82 zaczyna sie drog w kierunku 110Ps jak zrobil Wow

: 25 gru 2004, o 15:28
autor: =JUHol=
Staneq pisze:juhol Ja mam 1.4(c14se) z 82KMseryjnie ale to jest na wielopunkcie...
a z tych 82 zaczyna sie droga w kierunku 110Ps jak zrobil Wow
no dokladnie tak! sa jeszcze turbiny podtlenki gazniki cuda niewidy.... mozliwosci jest full. droga obrana przez wowa byla naprawde super - poczytaj w archiwum... tam bylo namieszne niezle!

: 25 gru 2004, o 15:37
autor: Staneq
wiem czytałem..narzie zbieram fundusze na delkiatny face lifting (alu, zderzaki w kolorze itp.) no i narazie to mi moje 82kucyki na miasto wystarczają :-)

Ale kuzyn ma problema on ma "B" 1.0 55Ps i odkad kupilem moją zaczął cierpieć na brak mocy i teraz sie zastanawia czy warto dlubac z tym 1.0 czy poprostu lepiej jakiegos swapa (1.4 16v, 1.6 ) :-D

: 25 gru 2004, o 15:47
autor: =JUHol=
jasne ze swapa.... taniej to wyjdzie niz wyciskanie (nie wiem czego) z 1.0! szkoda kasy, czasu, nerwow i w ogole na 1.0! to sie nie nadaje do sportu hahaha

: 25 gru 2004, o 16:18
autor: okos
ja chyba jednak rozejrze sie za nowym carem :( qupiem ten zaledwie 1 miech temu i widze ze tak naprawde nie było warto bo nic z nim nie zrobie :( paść straszna :(

: 25 gru 2004, o 17:50
autor: kamiloooo
Staneq pisze:wiem czytałem..narzie zbieram fundusze na delkiatny face lifting (alu, zderzaki w kolorze itp.) no i narazie to mi moje 82kucyki na miasto wystarczają :-)Ale kuzyn ma problema on ma "B" 1.0 55Ps i odkad kupilem moją zaczął cierpieć na brak mocy i teraz sie zastanawia czy warto dlubac z tym 1.0 czy poprostu lepiej jakiegos swapa (1.4 16v, 1.6 ) :-D
ja tez mam silnik 1.0 i dosc glosny tlumik i sobie tlumacze ze to szybki bolid... :-P :-P do tego na skrzyzowaniu jak stane to tez wszyscy sie boja...tak poteznie ryczy i wyglada ze lepiej nie startowac... :-D :grin: :oko:
ale jesli chodzi o dlubanie takiego silnika to nie ma sensu....szkoda kaski..... :grin: :-D

: 25 gru 2004, o 19:51
autor: UhU
okos pisze:ja chyba jednak rozejrze sie za nowym carem :( qupiem ten zaledwie 1 miech temu i widze ze tak naprawde nie było warto bo nic z nim nie zrobie :( paść straszna :(
Nie no, nie zniechęcaj się! Narazie ci ta 1.2 jakoś wystarczy, a poszukaj silnika 1.4. Nie powinno być trudno a bedziesz miał fajny silniczek z którym bedzie można coś konkretnego zrobić ;)

: 25 gru 2004, o 19:52
autor: !markos
=JUHol= pisze:normalnie np na rally crosie golf 1,6 puszczony na 270ps pali np 140/100 takze wiesz...
a moge spytac skad wziales tak kosmicznie i niedorzecznie nierealne liczby? :zakrecony:

u wowa najbardziej namieszana byla akcja z glowica i wielowtryskiem. reszta powiedzmy w fazie rozwojowej opuscila wlasciciela :oko:
przed tym silnikiem jeszcze swiatla droga na przyszlosc, ale moim zdaniem slusznie, ze mu sie znudzil :grin:
teraz kozzi nam pokaze co mozna wydlubac z osmiozaworowego 1.4 8)

: 25 gru 2004, o 20:45
autor: Staneq
no a na doświadczeniu Kozziego i Wow'a zrobi sie coś ekstra z mojego C14SE :-D

: 25 gru 2004, o 21:17
autor: =JUHol=
!markos pisze:
=JUHol= pisze:normalnie np na rally crosie golf 1,6 puszczony na 270ps pali np 140/100 takze wiesz...
a moge spytac skad wziales tak kosmicznie i niedorzecznie nierealne liczby? :zakrecony:
nooo od kolegi kierowcy ktory smiga na rally... to jest szacowane bo ciezko to zmiezyc... ale na 4km odcinek potrzeba ok 10 litrow paliwa

: 25 gru 2004, o 21:53
autor: !markos
Staneq pisze:no a na doświadczeniu Kozziego i Wow'a zrobi sie coś ekstra z mojego C14SE :-D
nie zapominaj, ze oprocz doswiadczen bedziesz jeszcze potrzebowal 2, albo i 5 workow pieniedzy...

@ juhol
no nic.. jakos mi sie nie chce wierzyc ani w spalanie, ani w moc wspomnianego 1.6. ja to jestem malkontent, wiec sie wyluzj i nie sluchaj :P

: 25 gru 2004, o 21:58
autor: scotty
Juhol zapytaj sie Szwagra co dostal odemnie :) tzn kupil :)
male silniczki piekna sprawa :D
duze silniczki jeszcze wieksza sprawa :-D :-D

: 25 gru 2004, o 22:10
autor: PETERS
okos pisze:ja chyba jednak rozejrze sie za nowym carem :( qupiem ten zaledwie 1 miech temu i widze ze tak naprawde nie było warto bo nic z nim nie zrobie :( paść straszna :(
Okos z czego ty sie przesiadłeś na ta corse??Bo ja z Cinquecento 700 to sie qurde niemoge nadziwić,że to takie kopytne jest 8-)

: 25 gru 2004, o 22:20
autor: Hayabusa
w 1.0 12v lepiej sie modlić zeby silnik krorowy i przepływka nie poszła, a nie jakieś tuningi :) ten silnik wogule sie nie nadaje :/

: 25 gru 2004, o 22:28
autor: Staneq
!markos pisze:
Staneq pisze:no a na doświadczeniu Kozziego i Wow'a zrobi sie coś ekstra z mojego C14SE :-D
nie zapominaj, ze oprocz doswiadczen bedziesz jeszcze potrzebowal 2, albo i 5 workow pieniędzy...
!markos ty to człowiekowi walisz z grubej rury że aż sie nie chce marzyć :oko:
heheeh

: 25 gru 2004, o 22:35
autor: =JUHol=
!markos pisze: @ juhol
no nic.. jakos mi sie nie chce wierzyc ani w spalanie, ani w moc wspomnianego 1.6. ja to jestem malkontent, wiec sie wyluzj i nie sluchaj :P
hehe... czemu mialbym swirowac? mowie to slysze/widze. jest jedna osoba w toruniu (sznowana w polsce jezeli chodzi o rasowanie silnikow), z ktora czesto rozmawiam o takich rzeczach wiec nie sadze zeby mi sciemnial... a golf wyszedl z jego rak poczatkowo mial 230ps teraz podniesli do 270 ze wzgledu na zmiane regulaminu rallycrossu m. in. o wadze auta

: 25 gru 2004, o 22:36
autor: =JUHol=
scotty pisze:Juhol zapytaj sie Szwagra co dostal odemnie :) tzn kupil :)
male silniczki piekna sprawa :D
duze silniczki jeszcze wieksza sprawa :-D :-D
mow mow! szwagier chwal sie!!!

: 25 gru 2004, o 22:55
autor: !markos
=JUHol= pisze:jest jedna osoba w toruniu (sznowana w polsce jezeli chodzi o rasowanie silnikow), z ktora czesto rozmawiam o takich rzeczach wiec nie sadze zeby mi sciemnial...
to moze ten koles, ktory robi dla rena skrzynie juz pol roku i jakos caly czas nie moze jej skonczyc? :grin:

rc golfa to u niego widzialem (chyba, ze to ktos inny). robil do niego dolot frezowany z jednego kawalka aluminium - dlugie i bardzo precyzyjnie wykonane, zwezajace sie ku glowicy trabki jego pomyslu. gaznikow to tam nie widzialem.. wtryski - jak najbardziej :oko:

ps.
ten gosc zajmuje sie moze odnawianiem starych motocykli..?

: 25 gru 2004, o 23:00
autor: okos
ee no jak to z czego z buta :) to mój 1 car :)

: 25 gru 2004, o 23:08
autor: PETERS
:-? To albo rzeczywiście masz coś nie tak z silnikiem,albo niech Cie posadzą do jakiegoś malucha albo co gorsze co Fiata Cinquecento z gaźnikiem aisana 8-) - jeżeli ktoś niewidział auta na gaźniku z sondą lambda i katalizatorem to jest przykład.

: 25 gru 2004, o 23:26
autor: =JUHol=
!markos pisze:
=JUHol= pisze:jest jedna osoba w toruniu (sznowana w polsce jezeli chodzi o rasowanie silnikow), z ktora czesto rozmawiam o takich rzeczach wiec nie sadze zeby mi sciemnial...
to moze ten koles, ktory robi dla rena skrzynie juz pol roku i jakos caly czas nie moze jej skonczyc? :grin:

rc golfa to u niego widzialem (chyba, ze to ktos inny). robil do niego dolot frezowany z jednego kawalka aluminium - dlugie i bardzo precyzyjnie wykonane, zwezajace sie ku glowicy trabki jego pomyslu. gaznikow to tam nie widzialem.. wtryski - jak najbardziej :oko:

ps.
ten gosc zajmuje sie moze odnawianiem starych motocykli..?
hahaha to ta sama osoba.... golf nie :oko: skrzynie tez widzialem ale co z nia to nie wiem

ps. byles w grodzie kopernika i sie nie odezwales :( pifko by sie wypilo chociaz! :oko: