Strona 2 z 4
: 21 sty 2005, o 08:24
autor: kozzi
Hiv pisze:YAQB pisze:... Poza tym chyba mozna spisac z kims umowe kupna sprzedazy na taki silnik o takim numerze ... nie ? (tak jakbym chcial np wyjac swoj i go sprzedac)
Właśnie. jak to jest jak się chce swój sprzedać albo kupic inny???
aby zarejestrowac nowy silnik trzeba miec na niego wszystkie papiery: umowa kupna-sprzedazy, dokumenty celne jesli byl sprowadzany, dowod zaplaty podatku, itp. potem wkladasz silnik, jedziesz na rozszerzone badanie techniczne, gdzie potwierdzaja ze silnik o takich a takich numerach zostal zamontowany, a potem do urzedu miasta z tablicami i dowodem oraz calym kompletem papierow aby zarejestrowac zmiane silnika. samochod nie jest skladakiem, bo takiego czegos juz nie ma. w dowodzie po prostu jest adnotacja: zmiana silnika i nowe numery sa wpisane.
: 21 sty 2005, o 09:40
autor: AdamXXL
YAQB pisze:
AdamXXL pisze:zmieniałem wszystko nawet bez wyciągania skrzyni
A Ty zmieniales jaki silnik na jaki ?
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.p ... nz&start=0
Jakie znacznie praktyczne ma to, ze na silnik nie ma papieru? No poza oczywistym, ze nie mozna go jakby zarejetrowac, ale z tego bo znaczylo, ze te wszystkie silniki sprzedawane bez papierow sa jako zrodlo czesci i zaden w calosci nie jest pozniej montowany ?? ... Poza tym chyba mozna spisac z kims umowe kupna sprzedazy na taki silnik o takim numerze ... nie ? (tak jakbym chcial np wyjac swoj i go sprzedac)
jeśli silnik z za granicy to tak jak pisze Kozzi
ale jeśli kupujesz od handlarza który sprowadził silnik to o ile wiem wystawia ci fakturę z numerem silnika i to powinno wystarczyć podobnie jak kupujesz od osoby prywatnej to dokument zakupu + papier, że taki silnik był zarejestrowany w takim samochodzie wcześniej i wszystko co do posiadania na niego papierów. reszta już to samo. Zawsze najlepiej jest popytać we własnym urzędzie, bo tam różnie do tego podchodzą, choć przepisy te same

: 21 sty 2005, o 10:02
autor: kristo
Tylko silniki jako część wymienna lubią nie mieć numerów wybitych (moja corsa chyba nie ma bo przez trzy lata nie znalazłem tam gdzie powinny być

) więc jak znajdziesz taki bez numerków to nawet lepiej bo problemów mniej.

: 21 sty 2005, o 10:29
autor: AdamXXL
też prawda. jak silnik ma już parę latek to mogą być problemy z odczytem numeru a w tym przypadku są dwa wyjścia
1. mogą kazać zrobić nabicie nr. w odpowiednim wyznaczonym zakładzie i nadadzą nowy numer. (dodatkowe koszty)
2. nic nie zgłaszasz licząc, że i tak się nikt nie czepi bo naprawdę niezabezpieczona powierzchnia na jakiej jest numer, łatwo koroduje i każdy mechanik to powie, a policja pewnie zdaje sobie z tego też sprawę, bo takie są fakty. Są sposoby chyba na odczytanie numeru bo w bloku zostają jakieś naprężenia i z odpowiednimi środkami można to zrobić. Może Kozzi się wypowie

?
: 21 sty 2005, o 11:02
autor: YAQB
: 21 sty 2005, o 11:08
autor: YAQB
kozzi pisze:aby zarejestrowac nowy silnik trzeba miec na niego wszystkie papiery: umowa kupna-sprzedazy, dokumenty celne jesli byl sprowadzany, dowod zaplaty podatku
No OK - to jest dosc jasne.
AdamXXL pisze:jeśli kupujesz od handlarza który sprowadził silnik to o ile wiem wystawia ci fakturę z numerem silnika i to powinno wystarczyć podobnie jak kupujesz od osoby prywatnej to dokument zakupu + papier, że taki silnik był zarejestrowany w takim samochodzie wcześniej
Jesli od handlarza to f-ra a moze lepiej oryginal lub xero tych dokumentow, o ktorych wspominal kozzi ?
A jesli od osoby prywatnej to rozumiem ze umowa k-s a papier o zarejestrowaniu to co? Ksero dowodu rejestracyjnego, w ktorym jezsdzil tamten silnik czy jak?
No i jeszcze 1 przypadek - ktos sprowadzil samochod w calosci, ale z zamiarem sprzedazy na czesci. Nie rejestrowal go w polsce. Kupuje od niego sam silnik. Zapewne potrzebuje kompletu dokumentow zagranicznych do tego samochodu (a dalej sobie go cle, oplacam podatek etc) ?
: 21 sty 2005, o 17:07
autor: ThomasTsT
@Staneq
Gaznik :
-osiaga wyzszy moment obrotowy..
-niema odciecia zapłonu..
no i jakos podobaja mi sie silniki gaznikowe... kocham je za swoja prostote

: 21 sty 2005, o 18:44
autor: Marcin99
YAQB pisze:
Jesli od handlarza to f-ra a moze lepiej oryginal lub xero tych dokumentow, o ktorych wspominal kozzi ?
Faktura Vat w zupełności wystarczy - całą reszte dokumentacji on musi mieć - w razie czego jego będą się czepiać bo on żeby wystawić fakture też musi mieć dowód zakupu - gdyby nie podatek to byłaby najlepsza opcja.
YAQB pisze:
A jesli od osoby prywatnej to rozumiem ze umowa k-s a papier o zarejestrowaniu to co? Ksero dowodu rejestracyjnego, w ktorym jezsdzil tamten silnik czy jak?
Umowa k-s a do tego albo dowód rejestracyjny samochodu z którego pochodzi silnik albo zaświadczenie z jego urzędu komunikacji że taki silnik był w takim samochodzi (idzie poprostu do urzędy i prosi o zaświadzczenie).
YAQB pisze:
No i jeszcze 1 przypadek - ktos sprowadzil samochod w calosci, ale z zamiarem sprzedazy na czesci. Nie rejestrowal go w polsce. Kupuje od niego sam silnik. Zapewne potrzebuje kompletu dokumentow zagranicznych do tego samochodu (a dalej sobie go cle, oplacam podatek etc) ?
Tutaj nie jestem do końca pewny - jeśli przywoził samochód to musi być brief z granicy o odprawie celnej więc powinno się dać ale to już muszisz popytać w swoim urzędzie (najwyżej będziesz musiał się udać do urzędu celnego).
Powodzenia w swapowaniu.
Jak się uda to w niedziele będe miał nowe serce dla mojego "toczydełka" (które już nieługo przestanie być toczydełkiem

).
: 21 sty 2005, o 18:47
autor: Marcin99
Ups poszły dwa - sorki - jak się da proszę wykasować.
: 22 sty 2005, o 10:56
autor: qomo
YAQB pisze:kozzi pisze:aby zarejestrowac nowy silnik trzeba miec na niego wszystkie papiery: umowa kupna-sprzedazy, dokumenty celne jesli byl sprowadzany, dowod zaplaty podatku
No OK - to jest dosc jasne.
AdamXXL pisze:jeśli kupujesz od handlarza który sprowadził silnik to o ile wiem wystawia ci fakturę z numerem silnika i to powinno wystarczyć podobnie jak kupujesz od osoby prywatnej to dokument zakupu + papier, że taki silnik był zarejestrowany w takim samochodzie wcześniej
Jesli od handlarza to f-ra a moze lepiej oryginal lub xero tych dokumentow, o ktorych wspominal kozzi ?
A jesli od osoby prywatnej to rozumiem ze umowa k-s a papier o zarejestrowaniu to co? Ksero dowodu rejestracyjnego, w ktorym jezsdzil tamten silnik czy jak?
No i jeszcze 1 przypadek - ktos sprowadzil samochod w calosci, ale z zamiarem sprzedazy na czesci. Nie rejestrowal go w polsce. Kupuje od niego sam silnik. Zapewne potrzebuje kompletu dokumentow zagranicznych do tego samochodu (a dalej sobie go cle, oplacam podatek etc) ?
na forum kadrta gosciu chce sprzedac c16nz - stan bdb - 140tys przejechane przez jakiegos dziadka - ten silnik jest jeszcze w samochodzie - ze skrzynia(bo pewnie masz 4) kompem wiazka chce za to 1200zl no i papiery ma mam foty tego silnika jak chcesz to poznbiej podesle
: 22 sty 2005, o 14:06
autor: Marcin99
Zajrzyj na ogłoszenia kupie/sprzedam na naszym forum jest tam moje ogłoszenie - wiem że 1.4 to nie 75KM ale gdybyś chciał to cena nie musi być ostateczna taka jak tam podana - przy gazie jest ten plus, że nie ma kopułki tylko DIS a nie trzeba tłumaczyć jak ważna przy gazie jest dobra iskra

.
: 22 sty 2005, o 18:58
autor: PETERS
Ale przecież teraz silnik jest jako część zamienna, i dalej jest tyle formalności??
: 23 sty 2005, o 22:33
autor: YAQB
qomo pisze:bo pewnie masz 4
Mam 5.
Ale dzieki za info - podejrze.
: 23 sty 2005, o 22:37
autor: YAQB
Marcin99 pisze:Zajrzyj na ogłoszenia kupie/sprzedam na naszym forum jest tam moje ogłoszenie
Abom slepy, albo nie widze ...
EDIT
JUZ WIDZE

: 24 sty 2005, o 10:47
autor: Marcin99
I wychodzi na to że jednak nie będzie kompletu do sprzedania

.
Ale to wcale nie jest zła wiadomość - C16SE już jest w garażu ale bez czujnika położenia wału i DISa, które to niestety będą musiały podejść z m ojego silnika.
Zaraz będzie odpowiedni wątek - o mamo który to już o swapie

: 24 sty 2005, o 10:53
autor: YAQB
Marcin99 pisze:C16SE już jest w garażu
Ile zaplaciles? Nie ma gdzies tam moze c16nz ?

: 24 sty 2005, o 11:23
autor: Marcin99
Wyobraź sobie że jest
Ten gość od którego kupiłem ma c16nz chce za niego 800zł z papierem.
Tylko że to jest daleko Wschowa to jest od Leszna jakieś 15km na zachód (czytaj ile ja jechałem w moim wątku).
Więcej info na gg jeśli chcesz kontakt - ten gość bywa czasem na giełdzie w Poznaniu to tam by mógł podwieźć - z wysyłką kurierem też nie robi problemu ale to koszt ponad 200zł.
: 29 sty 2005, o 11:02
autor: qomo
a ja dzis zaklepalem sobie silnik c16nz z kompem wiazka skrzynia f13 i polosiami za 900zl
bede mial na sprzedrz c14nz
: 29 sty 2005, o 11:06
autor: YAQB
qomo pisze:a ja dzis zaklepalem sobie silnik c16nz z kompem wiazka skrzynia f13 i polosiami za 900zl
A gdzie to takie daja ?
Mi wystarczy silnik + wiazka + komp. Skrzynia i poloski sa mi zbedne
Nie mam teraz czasu na szukanie

, ale po zakonczeniu studiow bedzie ostra ofensywa !! Chyba, ze jakis zyczliwy grupowicz przy okazji jakichs tam swoich interesow natknie sie na c16nz i mi da znac ....

: 29 sty 2005, o 11:08
autor: qomo
YAQB pisze:qomo pisze:a ja dzis zaklepalem sobie silnik c16nz z kompem wiazka skrzynia f13 i polosiami za 900zl
A gdzie to takie daja ?
Mi wystarczy silnik + wiazka + komp. Skzynia i poloski sa mi zbedne
Nie mam teraz czasu na szukanie

, ale po zakonczeniu studiow bedzie ostra ofensywa !! Chyba, ze jakis zyczliwy grupowicz przy okazji jakichs tam swoich interesow natknie sie na c16nz i mi da znac ....

mam namiary na jeszcze jeden! juz gdzies wyzej pisalem...a jaka masz skrzynie? 4 czy 5 biegowa?
: 29 sty 2005, o 11:11
autor: YAQB
qomo pisze:mam namiary na jeszcze jeden! juz gdzies wyzej pisalem...a jaka masz skrzynie? 4 czy 5 biegowa?
Mozliwe, ze przeoczylem. Ale Ty z kolei przeoczyles, bo pisalem wyzej, ze mam 5-biegowa skrzynie

: 29 sty 2005, o 11:14
autor: YAQB
qomo pisze:a ja dzis zaklepalem sobie silnik c16nz z kompem wiazka skrzynia f13 i polosiami za 900zl
No i w sumie wypadalo by zadac pytanie - czy z papierami ?
: 29 sty 2005, o 11:14
autor: qomo
YAQB pisze:qomo pisze:mam namiary na jeszcze jeden! juz gdzies wyzej pisalem...a jaka masz skrzynie? 4 czy 5 biegowa?
Mozliwe, ze przeoczylem. Ale Ty z kolei przeoczyles, bo pisalem wyzej, ze mam 5-biegowa skrzynie

f13? chyba nie...:>
: 29 sty 2005, o 11:20
autor: YAQB
qomo pisze:f13? chyba nie...:>
Nie wiem - przez dlugi czas nie zastanawialo mnie to - teraz jak planuje zamiane na c16nz to moze sie zainteresuje, ale do tej pory nie bylo potrzeby/okazji.
Nie znam calej historii samochodu, ale jesli nic nei bylo robione kiedys tam, no to jest taka jaka fabrycznie "5" byla przy c12nz
: 29 sty 2005, o 11:22
autor: ThomasTsT
YAQB nie zastanawiałes sie nad przebiciem numerow z obecnego silnika??
: 29 sty 2005, o 11:28
autor: YAQB
ThomasTsT pisze:YAQB nie zastanawiałes sie nad przebiciem numerow z obecnego silnika??
Szczerze? Tak.
Niejako wczesniej w tym watku tak od niby niechcenia pytalem "czy to znaczy ze silniki bez papierow ida TYLKO na czesci" - no ale powiedzmy propozycji nie do konca zgodych z przepisami nie chcialem wysuwac. Napewno jest najtaniej. Przynajmniej tak mi sie wydaje, bo wtedy w zasadzie nigdzie nie trzeba by tego zglaszac, bo numery sie wszedzie zgadzaja. Jedynie ja i jakis expert wiedzialby, ze to jest inny silnik niz poprzednio ...
: 29 sty 2005, o 11:38
autor: ThomasTsT
Ja mimo ze kupiłem silnik z papierami nabilem numery z 1,2 ... blok silnika i pozostała reszta jest taka sama... oznaczenia silnika wskazujace na to ze to byc 1,6 zeszlifowałem... by poznac ze to 1,6 trzeba by zdiac głowice..niemusze wystawac w kolejkach mniejsze koszty no i mniejsze opłaty... ale ty zrob jak chcesz..
: 29 sty 2005, o 11:39
autor: Hiv
YAQB pisze:ThomasTsT pisze:YAQB nie zastanawiałes sie nad przebiciem numerow z obecnego silnika??
Szczerze? Tak.
Niejako wczesniej w tym watku tak od niby niechcenia pytalem "czy to znaczy ze silniki bez papierow ida TYLKO na czesci" - no ale powiedzmy propozycji nie do konca zgodych z przepisami nie chcialem wysuwac. Napewno jest najtaniej. Przynajmniej tak mi sie wydaje, bo wtedy w zasadzie nigdzie nie trzeba by tego zglaszac, bo numery sie wszedzie zgadzaja. Jedynie ja i jakis expert wiedzialby, ze to jest inny silnik niz poprzednio ...
Ciekawe co by na przegladzie powiedzieli gdybym mial w dowodzie 1.6 a pod maska c20xe

Chociaz kiedys mój tata miał escorta. W dowodzie 1.3 a pod maska 1.8 od sportowej wersji. I o dziwo nigdy nie było problemów z przeglądem...
: 29 sty 2005, o 11:57
autor: kozzi
ThomasTsT pisze:Ja mimo ze kupiłem silnik z papierami nabilem numery z 1,2 ... blok silnika i pozostała reszta jest taka sama... oznaczenia silnika wskazujace na to ze to byc 1,6 zeszlifowałem... by poznac ze to 1,6 trzeba by zdiac głowice..niemusze wystawac w kolejkach mniejsze koszty no i mniejsze opłaty... ale ty zrob jak chcesz..
i co myslisz że jak trafisz na jakiegoś upierdliwca to nie wpadnie na to że masz inny silnik i inne numery nabite
powiem szczerze że odstawiłeś jakąś fuszerke/maniane, skoro miałeś na ten silnik wszystkie papiery
: 29 sty 2005, o 12:12
autor: ThomasTsT
Spodziewałem sie ze sie wypowiesz kozzi... zrobiłem jak uwazałem.. niewidze powodow mysle ze zaden spec sie nie zorietuje ze to 1,6 a nie 1,2... co do przegladow to sie wogule nie martwie

... ma sie swoje sposoby..