Strona 2 z 3

: 12 lut 2005, o 09:12
autor: Marcin99
Wiązka już położona ale z racji późnej godziny musieliśmy się poddać - zostało podpiąć wszystko do kompa i podpiąć wodę i oczywiście pompe paliwa.
Dzisiaj będzie kolejny dzień prac.

: 12 lut 2005, o 17:32
autor: arts
fajna podstawka pod fajka ... :grin: :grin: :grin:

: 12 lut 2005, o 18:59
autor: -=kLaRi=-
Musze sie pochwalic ,ze ja juz tez mam dawce!
Dzis kupilem calego Kadzia GSi 2.0 8v no i jak sie ociepli to zaczne prace nad nim z wujkiem u niego w warsztacie :D :)))

: 12 lut 2005, o 22:07
autor: AdamXXL
chłopaki walczą z silniczkiem ... kwiatki niestety się pojawiły :bardzozly: .. trzymajcie kciuki

: 13 lut 2005, o 01:54
autor: -=kLaRi=-
Zycze Powodzenia !!! i trzymam kciuki!!!!!!Mi tez sie przydadza przy moim swapie!

: 13 lut 2005, o 06:54
autor: Zynio
Gratuluje szkoda że tak sie nie po układało i teyle przeciwności losu że nie mogłem pomuc ale u mnie tez nie dobrze spaliło sie u mnie ecu

: 13 lut 2005, o 09:05
autor: Marcin99
Tak jak Adam napisał pojawiły się kwiatki.
Podczas prób rozruchu pojawiły się detonacje w kolektor dolotowy - po ściągnięciue dekla okazało się że dwie dźwigienki są połamane - najprawdopodobniej zawór nie chodził jak trzeba i dźwigienki się przesunęły a wałek zrobił swoje.
Na szczęście wygląda na to że zawory nie ruszone chodzą lekko w góre i w dół - potrzeba nowe dźwigienki - w 1.4 są takie same ale nie wiem czy profilaktycznie nie wymienić wszystkich.
I potrzebna będzie również nowa uszczelka pod głowice.
Elektrycznie wszystko wygląda ładnie - nie wywala błędów i zapłon jest jest na wszystkich cylindrach. Mam nadzieje że jutro się z tym uporamy :placz:
Inna przykra sprawa to taka że kolega Łukasz wracając do siebie skończył dachując na autostradzie - wjechał w kałuże wody i wyleciał z drogi - na szczęście jemu nic się nie stało. Pozdrawiam kolege Łukasza.

: 13 lut 2005, o 09:34
autor: kozzi
Marcin99 a nie mówiłem że remont Cie nie ominie :oko: przykro mi :(

: 13 lut 2005, o 09:50
autor: arts
zlego dobre poczatki :(

: 13 lut 2005, o 09:55
autor: AdamXXL
Marcin99 pisze: Inna przykra sprawa to taka że kolega Łukasz wracając do siebie skończył dachując na autostradzie - wjechał w kałuże wody i wyleciał z drogi - na szczęście jemu nic się nie stało. Pozdrawiam kolege Łukasza.
CO ??!! :0 ooo w mordeczke ...

: 13 lut 2005, o 11:10
autor: UhU
arts pisze:zlego dobre poczatki :(
ee raczej złe dobrego początki ;)

: 13 lut 2005, o 11:54
autor: ThomasTsT
Marcin trzymam kciuki :oko: !!

: 14 lut 2005, o 06:58
autor: Zynio
Z dniem wczorajszym po remoncie silnika złamały się przy pierwszym odpaleniu dźwigięki zaworowe z Marcinem odpaliliśmy auto chodziło na razie tylko w garażu bo silnik musi sobie spokojnie pochodzić aby się wyczyścił bo po rozebraniu widać że długo lezał a o to foteczki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pierwsze odpalenie chmura dymu z silnika

Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 14 lut 2005, o 08:28
autor: Marcin99
Jak Gzesiek napisał odpalił nareszcie - początkowo nie palił na wszystkie cylindry ale po przeczyszczeniu świec i kabli WN i zmianie pompy na mpi zaczął odpalać wogóle. Gdy się nagrzał dostał ciśnienia oleju przestał stukać i pracuje już bardzo ładnie - rasowe brzmienie :oko: .
Martiwł mnie taki metaliczny odgłos ale po przełącznieu na lpg okazało się że o wtryskiwacze hehe.
Dzisiaj idziemy ze szwagrem ustawić skrzynie i będzie pierwsza jazda.
Wielkie podziękowania dla:
Łukasza (tak to był Shrek :oko: ), Zynia (który pośwęcił całą niedziele), mojego szwagra Marcina (którego zaraz budze żeby szedł ze mną do garażu :oko: ) sąsiada Zdziska który użyczył garażu na samą przekłądke, Zoneczki która cierpliwie znosiła wszystko prze 4 dni, i rodziny żony która zniosła że pracowaliśmy w niedziele hehe. I oczywiście dla AdamaXXL bez którego nie byłoby pewnie silnika i który radził telefonicznie przy kłopotach z instalacją.
Tereaz będe jeździł w strachu przez kilka dni bo z tego co wiem to najczęściej po ilku dniach coś lubi wyskoczyć.
Ale już pali i to jest najważniejsze :-D

: 14 lut 2005, o 08:50
autor: -=m&m=-
moje gratulacje :)2 najważniejsze, że wszystko się szczęśliwie zakończyło :) a tak swoją droga to prawdziwy wysyp swap'ow mamy w tym roku :grin:

: 14 lut 2005, o 09:22
autor: AdamXXL
autor instalacji elektrycznej :) specjalnie nie dawałem uśmiechniętych twarzyczek bo jeszcze nie skończyliście .. a teraz już można (choć ten dzwon :( )
Obrazek

: 14 lut 2005, o 09:48
autor: Zynio
AdamXXL pisze:autor instalacji elektrycznej :) specjalnie nie dawałem uśmiechniętych twarzyczek bo jeszcze nie skończyliście .. a teraz już można (choć ten dzwon :( )
Obrazek
mnie tez gościa przykro jest ale chyba każdego pech dopadł on dzwon szakal miał problem ale jemu sie udało a mnie spalił sie ecu c16nz i nigdzie go dostac nie moge

: 14 lut 2005, o 09:50
autor: pirat
Marcin tak trzymaj! Mam nadzieje, ze po kilku dniach nic nie strzeli!

No i powinienes podziekowac MEN-owi, za ferie :-P

Przykro z powodu pechowcow :placz:

: 14 lut 2005, o 10:06
autor: AdamXXL
Zynio pisze: mnie tez gościa przykro jest ale chyba każdego pech dopadł on dzwon szakal miał problem ale jemu sie udało a mnie spalił sie ecu c16nz i nigdzie go dostac nie moge
wydaje mi się, że nie musisz szukać konkretnego modelu kompa, bo wszystkie c16nz mają instalkę przy wtyczkach identyczną, a i tak jak kupisz kompa, to będzie tam też pamięć więc wszystko powinno chodzić. ważna aby był od c16nz

: 14 lut 2005, o 10:39
autor: Zynio
AdamXXL pisze:
Zynio pisze: mnie tez gościa przykro jest ale chyba każdego pech dopadł on dzwon szakal miał problem ale jemu sie udało a mnie spalił sie ecu c16nz i nigdzie go dostac nie moge
wydaje mi się, że nie musisz szukać konkretnego modelu kompa, bo wszystkie c16nz mają instalkę przy wtyczkach identyczną, a i tak jak kupisz kompa, to będzie tam też pamięć więc wszystko powinno chodzić. ważna aby był od c16nz
jasne są takie same ale wiem tez że abs jest w kompie a ja nie posiadam absu

: 14 lut 2005, o 10:50
autor: Staneq
Marcin :)2

: 15 lut 2005, o 09:16
autor: -=kLaRi=-
Kurde ,fajna MUFA z tych kabli ,na sam widok prawie zemdlalem ,przeraza mnei to :/ heheh (Ja na tym zdjeciu raczej nie mialbym usmiechnietej miny :/ hehe )

: 15 lut 2005, o 19:34
autor: Marcin99
Wreszcie się udało - ufff 6 dni i można powiedzieć że wreszcie sukces.
Były jeszcze błędy w sterowniku - 25, 29 i 71 - 25 i 29 okazało się że to pozostałość po próbach odpalenia na pompie od spi.
71 to uwalony czujnik temp powietrza - za radą AdamaXXL wstawiliśmy rezystor i jako chwilowe rozwiązanie sprawdza się.
Kolejny kłopot był taki że nie dawało ciepłej wody do nagrzewnicy i reduktora lpg - okazało się że to tylko zagięty wąż - już jest ok.
Corsinka daje pięknie ale nasypało śniegu i nie da się potestować :(

: 16 lut 2005, o 09:09
autor: Zynio
AdamXXL pisze:
Zynio pisze: mnie tez gościa przykro jest ale chyba każdego pech dopadł on dzwon szakal miał problem ale jemu sie udało a mnie spalił sie ecu c16nz i nigdzie go dostac nie moge
wydaje mi się, że nie musisz szukać konkretnego modelu kompa, bo wszystkie c16nz mają instalkę przy wtyczkach identyczną, a i tak jak kupisz kompa, to będzie tam też pamięć więc wszystko powinno chodzić. ważna aby był od c16nz
nie chce podważac towich słów ale w czoraj zagadał do mnie koles że ma kompa i ja mu powiedziałem że już kupiłem od kadetta a on na to że były różnice w kompach co ty na to

: 16 lut 2005, o 09:49
autor: AdamXXL
Zynio pisze: nie chce podważac towich słów ale w czoraj zagadał do mnie koles że ma kompa i ja mu powiedziałem że już kupiłem od kadetta a on na to że były różnice w kompach co ty na to
wypada tylko potwierdzić, że kompów (patrząc na oznaczenia) do c16nz było multum i miało by to jakieś znaczenie gdybyś chciał zmieniać/podmieniać eprom, ale ty dajesz całego kompa. Trzeba uważać bo może ktoś sprzedawać ecu od e16nz lun c16lz jako c16nz a tam jest więcej różnic zwłaszcza w tym pierwszym. są pewnie różnice w samych epromach w porównaniu kompów z różnych modeli opla, ale takie różnice są nawet między starszymi a nowszymi wersjami epromów (programów).

mam kilkanaście wersji na dysku różnych epromów. jak poszukasz jakie oznaczenie kodowe masz teraz i jakie ewentualnie mogło by być to może znajdę to u siebie ;)

: 16 lut 2005, o 12:53
autor: Zynio
oki adam kupiłem taki
Delco Multec APZT 1237345 16133739 XED6APZT

a miałem Delco Multec APZW 16133759 XED6APZW

: 16 lut 2005, o 18:51
autor: AdamXXL
Zynio pisze:oki adam kupiłem taki
Delco Multec APZT 1237345 16133739 XED6APZT

a miałem Delco Multec APZW 16133759 XED6APZW
apzt - z silnika c16nz astra 90-91 rok ale mam też takie zawartości pamięci:

KADETT C16NZ 26FEB1990 WE
APZT 0498
CRC 161E6E

KADETT C16NZ 26JAN 1991 WE
APZT 0498
16133739
CRC 161F4B

KADETT C16NZ 28SEP1990 WE
16133739
APZT 0498
CRC 161E7D

a kod epromu APZW był też w:
Opel Kadett-E C16NZ 1990.
APZW 0512 DELCO N16128149 GM - EL
(27c128)
CRC 15FC92 - suma kontrolna

ten sam komp inna pamięć
VECTRA C16NZ 89
ARPJ 6531
ECU 16133759 WG
21NOV89
CRC 164D2B

Jak sam widzisz mieszania jest sporo ale mając kompa z pamięcią powinno wszystko chodzić nawet gdy był w kadziu czy asetce

: 16 lut 2005, o 19:03
autor: Zynio
Adam tak jak dostałem wsadziłem do auta i odrazu zapalił :)

: 16 lut 2005, o 21:07
autor: Marcin99
Panowie Zynio i Adamxxl - wiem że wiele wam zawdzięczam ale nie robić mi tutaj OT :-D :P
Mam nadzieje że to już koniec :oko: - Zynio ciesze się że tobie też się w końcu udało odpalić.

: 20 lut 2005, o 10:00
autor: Marcin99
Corsiaczek śmiga pięknie - ale zmierzyłem ciśnienie na cylindrach :(
Spada od lewej do prawej 13-12-11-8 - mam nadzieje że to tylko uszczelka (wiem już jak to sprawdzić czy nie pierścienie - zgadnijcie od kogo :oko: )
W każdym bądź razie ilość oleju która się pojawiła właśnie obok tego cylindra po 4 dniach eksploatacji pozostawia nadzieje że tak jest - samochód nie kopci. Dzisiaj albo jutro sprawdze czy jest szansa że to nie pierścienie.
Prawdopodobnie odkręcenie śrub od głowicy spowodowało jednak jej naruszenie. Ale i tak w planach była wymiana tej uszczleki - przy okazji może jakiś tuning ;) - w każdym bądź razie musze przeczyścić kolektor ssący bo w przepustnicy pełno syfu to i w kolektorze też.
Spróbuje połączyć całość prac z wymianą skrzyni biegów albo założeniem kolektora od c20xe - zależy co się uda wcześniej kupić :oko:

P.S. Muszę się pddzielić ciekawą informacją a właściwie zbiegiem okoliczności, sprzedałem już 4 rzeczy od 1.4 - i 3 z nich poszły do Marcinów - do Marcina z Częstochowy, z Zielonej Góry i Krakowa. A jak ja mam na imię :oko:
Żeby jeszcze śmieszniej było jest gość który zastanawia się nad kupnem bloku i też Marcin (ale pewnie się nie zdecyduje bo mu to opornie idzie). Są tutaj u nas jakieś MArciny może ktoś chce coś kupić :oko: