o ile dobrze pamietam to w Koni sport są tylko 2 gumki z podkładkami i brak jest własie tej metalowej rureczki.UcHO pisze:i do tego powinna byc ww rureczka przez która ma przechodzic trzpien amorka i na niej maja byc osaczone gumki.
Stuki na nowych amortyzatorach
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
-
- Nowy
- Posty: 448
- Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Chodzi pewnie o taka metalowa tuleje?UcHO pisze:i do tego powinna byc ww rureczka przez która ma przechodzic trzpien amorka i na niej maja byc osaczone gumki. I wlasnie moim zdaniem to jest powodem walenia, ze zestaw dostarczony z amorkami jest za ubogi, prawdopodobnie guma idaca od strony nadkola jest zła, ma złe proporcje i to powoduje walenie, w tygodniu jak znajde chwilke czasu załoze wszystko na starych odpowiednikach i zdam raport
W kazdym badz razie w bilsteinie tego nie ma, jest tylko to co wyzej napisalem. Dodam oczywiscie, ze u mnie nic nie stuka bez tej rurki od prawie roku.
B x14sz
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
dla mnie wygląda jak rurka, a nie zaden talerzykUcHO pisze:@kozzi: ta rurka to nie zadna rurkato taka osłona na trzpien amorka aby jak zalozysz gume to w gume wkladasz ta "rureczke" i na trzpien amorka, a wszystko po to by go nie porysowac i aby gumka nie ruszała sie wraz z ruchem trzpienia amortyzatora

a poza tym to na tym rysuneczku który zamieściłem nie widac zadnego talerzyka od spodu, tak ma być??
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Nowy
- Posty: 448
- Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ten rysunek jest totalnie z dupy. Tez to przechodzilem. Mialem wszystkie czesci z rusunku i sobie to skladalem na wiele sposobow (wedlug tego rysunka) i zadnego nie bylem pewien. Pozatym czesci na rysunku wygladaja zupelnie inaczej niz w rzeczywistosci (przynajmniej troche inaczej).
W bilsteinie szlo to tak (od dolu) - podkladka, gumka, samochod, gumka, prawie taka sama podkladka jak na dole, tyle ze z wyzlobieniem na srube i na koniec sruba.
Jak cos to caly czas mam te wszystkie czesci i moge porobic zdjecia jak to wyglada.
Przy okazji sprawdzilem jak jest w kayabie i jest tak samo jak napisalem w bilsteinie.
W bilsteinie szlo to tak (od dolu) - podkladka, gumka, samochod, gumka, prawie taka sama podkladka jak na dole, tyle ze z wyzlobieniem na srube i na koniec sruba.
Jak cos to caly czas mam te wszystkie czesci i moge porobic zdjecia jak to wyglada.
Przy okazji sprawdzilem jak jest w kayabie i jest tak samo jak napisalem w bilsteinie.
B x14sz
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
dziwne troche, bo mam przed sobą właśnie te wszystkie części z rynusku i wyglądają dokładnie tak samoCorstek pisze:Ten rysunek jest totalnie z dupy. Tez to przechodzilem. Mialem wszystkie czesci z rusunku i sobie to skladalem na wiele sposobow (wedlug tego rysunka) i zadnego nie bylem pewien. Pozatym czesci na rysunku wygladaja zupelnie inaczej niz w rzeczywistosci (przynajmniej troche inaczej).
W bilsteinie szlo to tak (od dolu) - podkladka, gumka, samochod, gumka, prawie taka sama podkladka jak na dole, tyle ze z wyzlobieniem na srube i na koniec sruba.
Jak cos to caly czas mam te wszystkie czesci i moge porobic zdjecia jak to wyglada.
Przy okazji sprawdzilem jak jest w kayabie i jest tak samo jak napisalem w bilsteinie.

tzn. miałeś podkładke/taki talerzyk od spodu?? a ja mam właśnie taką rurke/tuleje jak jest w serii i nie wiem czy to właśnie to tak nie stuka

ps: zapodaj fotki jeśli możesz!!
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
fajnie że mówisz mi już to trzeci dzień tylko skąd mam wziąść tą dolną podkładke?? jak w ASO można dostać tylko te części które są na tym rysunku!!UcHO pisze:@kozzi: !@#$%^&* do jasnej ciasnej! mowie Ci to juz od 3 dni, masz miec to złozone w takiej kolejnosci jak Cosrtek napisał
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Świeżak
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 wrz 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
witam panowie.. ja po serwisie i uwaga - problem nie rozwiazany :0 :0 :0 juz kilkanascie ludzi ogladalo nasluchiwalo itd szkoda gadac.. w warsztacie rozebrano tylne amo, sprawdzilismy poprawnosc mocowania itd. wszystko bylo tak jak powinno byc tj tak jak pisze corstek w przypadku bilsteina. a ten rysunek co jset na forum tez jest poprawny tyle ze on dotyczy amo seryjnego od GM (wzialem stare amo i porownalem). stuk pojawil sie rowniez na lewym tyle po tych calych sprawdzianach.. pojechalem z warsztatu na przeglad techniczny bo mi sie konczy na poczatku maja, no i tam tez doplacilem do testu amo, sprawnosc w procentach: strona lewa/prawa: dla przodu 83/82 i dla tylu po rowne 80 na strone. Na amortyzatorach zrobilem niecale 600km. Na stacji diagnostycznej mily pan bardzo dokladnie badal tylne zawieszenie po moich sugestiach odnoscie tych stukow. przy zaciagnietym recznym bez obciazenia na tescie na plycie ruchomej przy jej przesuwie slychac ewiedntny stuk jakby cos przeskakiwalo.. facet nie jest w stanie stwierdzic co to ale mowi ze przenosi sie to na belke tylnego zawieszenia. Wiec plissss powiedzcie co tam moze przychodzic z elementow ktore moga sie wybic. wykluczam tutaj tuleje tylnej belki chociaz jak sadzicie moze to ona?
znalazlem jeszcze w katalogach ze jest taki element jak
-04 44 332 guma stab./t/ : wewn.l=p Corsa B;Tigra HPR cena 9.46 pln
co sie tyczy stabiliaztora tylnego - co jest tym stabilizatorem?
juz rozebralem cala corsiawke do blachy, wyjalem siedzenia z tylu, polke, wszystkie pierdoly nawet oslonki od tylnych reflektorow apteczke i stuk jest
gostek ktory czekal na przeglad w kolejce mowi ze wyrabane moga byc jakies zimmerblocki belki - czy to chodzi o ta gume stabilizatora? Powiem wam ze na tym naginaniu ten stuk (ten przeskok) byl naprawde wyraznie slyszalny.. masakra noooo
mysle ze sprawnosc amo jak i same amo i ich mocowanie jest ok. powiedzcie co dalej? chyba zaplace i odstawie do opla
:(:(
pozdr
znalazlem jeszcze w katalogach ze jest taki element jak
-04 44 332 guma stab./t/ : wewn.l=p Corsa B;Tigra HPR cena 9.46 pln
co sie tyczy stabiliaztora tylnego - co jest tym stabilizatorem?
juz rozebralem cala corsiawke do blachy, wyjalem siedzenia z tylu, polke, wszystkie pierdoly nawet oslonki od tylnych reflektorow apteczke i stuk jest

gostek ktory czekal na przeglad w kolejce mowi ze wyrabane moga byc jakies zimmerblocki belki - czy to chodzi o ta gume stabilizatora? Powiem wam ze na tym naginaniu ten stuk (ten przeskok) byl naprawde wyraznie slyszalny.. masakra noooo


mysle ze sprawnosc amo jak i same amo i ich mocowanie jest ok. powiedzcie co dalej? chyba zaplace i odstawie do opla

pozdr
#267 Corsa B x14sz
---==========---
---==========---
- Staneq
- Post Mistrz
- Posty: 2460
- Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
co do ludzi z katowic polecam ten watek
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.p ... &start=390
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.p ... &start=390
Było c14se
-
- Nowy
- Posty: 448
- Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ta guma stabilizatora to jest tylko do stabilizatora, ktorym w tym przypadku jest pret idacy w belce. Moze stukac, bo po to wlasnie jest ta guma, zeby stab. trzymal sie na srodku. Zajrzyj od spodu w belke i zobaczysz czy masz pret w srodku i jesli jest i nie ma 2 tych gum trojkatnych na nim to mozliwe, ze moze stukac.frycek pisze: znalazlem jeszcze w katalogach ze jest taki element jak
-04 44 332 guma stab./t/ : wewn.l=p Corsa B;Tigra HPR cena 9.46 pln
co sie tyczy stabiliaztora tylnego - co jest tym stabilizatorem?
juz rozebralem cala corsiawke do blachy, wyjalem siedzenia z tylu, polke, wszystkie pierdoly nawet oslonki od tylnych reflektorow apteczke i stuk jest![]()
gostek ktory czekal na przeglad w kolejce mowi ze wyrabane moga byc jakies zimmerblocki belki - czy to chodzi o ta gume stabilizatora? Powiem wam ze na tym naginaniu ten stuk (ten przeskok) byl naprawde wyraznie slyszalny.. masakra noooo![]()
![]()
Zimmerbloki pewnie moga stukac, choc sie z tym nie spotkalem (jak by co to sa to groszowe sprawy) Nie sa to te gumy stabilizatora.
Zimmerbloki to sa te czesci na ktorych belka porusza sie, takie gumowe tulej dosc grube z metalem w srodku (okolo 20zl jedna) drozej z montazem, ale bez przesady.
U mnie kiedys na maksa stukalo, ale to pekla dolna sruba mocowania amortyzatora, bo amor sie skrzywil razem z belka jak w kraweznik huknolem. Poza tym to bylo raczej grzechotanie (jak by wlozyc kamyczek
do malego plastikowego pudelka :0 ) powaznie dokladnie taki odglos byl i zadnej roznicy w jezdzie?? A sruby tylko poczatek wyszedl, a reszta zostala i trzeba bylo rozwiercac jedna z najtwardszych srub w samochodzie, masakra!!!
EDIT: Tak jeszcze patrzylem na ten rysunek i tam jeszcze sa potrzebne odboje, ktore na rysunku nie maja numerow.
Jak to z tym u was jest, bo np. w bilsteine nie ma ich, bo nie sa potrzebne, a w kayabie nie widac, bo oslona jest zintegrowana z amorem, ale wydaje mi sie ze pewnie w srodku jest jakis odboj.
B x14sz
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
nic nie musikozzi pisze: poprostu tak musi stukać



Więc przyszedł czas na konkurs


Ps. może uprzedze rozwiązanie typu wymień amory

"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
wow pisze:no dobra... zatem czy chodzi o takie grzechotanie czy stukanie?
dzisiaj byłem pod autem i sprawdziełm wszytkie zakamarki i żadnego grzechotnika nie było


"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
ja znalazłem takie opinie :kozzi pisze:Mike dokładnie tak samo było u mnie, niestety nie pomogła nawet zmiana seryjnych gumek na nie seryjne
orginalne mocowanie mam w Łodzi ale chyba nie wytrzymam i pojade sprawdzic ile kosztuje we wrocku nówka sztuka."i had exact same problem. swap the Spax shock mounts with the standard corsa ones and that will fix it. Don't ask me how, but it works"
"I had the exact same thing with my apex kit, tho my FK's are fine. Bascally the replacement top mounts that come oon the spax/apex etc.. suspension has smaller bits of rubber than the GM mounts. This allows the metal bracket to touch on the car body and cause the noise."
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
wiec mieszcze sie w tym jednym procenciekozzi pisze:orginał GM nie jest jakoś strasznie drogi, ale na 99% nie będzie go na miejscu.
ps: jak chcesz to mam jakiś komplet u siebie

guma górna -> 7 pln
guma dolna -> 12 pln
tuleja -> 6 pln
talerzyk górny -> 4 pln
talerzyk dolny wg aso jest zintegrowany z amorkiem

ps. jak dobrze policze to wymiana amorków + zbiezność + odboje + skasowanie luzów na lozyskach + te gumy wyjdzie prawie w cenie amorków :0
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert