frycek pisze:
znalazlem jeszcze w katalogach ze jest taki element jak
-04 44 332 guma stab./t/ : wewn.l=p Corsa B;Tigra HPR cena 9.46 pln
co sie tyczy stabiliaztora tylnego - co jest tym stabilizatorem?
juz rozebralem cala corsiawke do blachy, wyjalem siedzenia z tylu, polke, wszystkie pierdoly nawet oslonki od tylnych reflektorow apteczke i stuk jest
gostek ktory czekal na przeglad w kolejce mowi ze wyrabane moga byc jakies zimmerblocki belki - czy to chodzi o ta gume stabilizatora? Powiem wam ze na tym naginaniu ten stuk (ten przeskok) byl naprawde wyraznie slyszalny.. masakra noooo
Ta guma stabilizatora to jest tylko do stabilizatora, ktorym w tym przypadku jest pret idacy w belce. Moze stukac, bo po to wlasnie jest ta guma, zeby stab. trzymal sie na srodku. Zajrzyj od spodu w belke i zobaczysz czy masz pret w srodku i jesli jest i nie ma 2 tych gum trojkatnych na nim to mozliwe, ze moze stukac.
Zimmerbloki pewnie moga stukac, choc sie z tym nie spotkalem (jak by co to sa to groszowe sprawy) Nie sa to te gumy stabilizatora.
Zimmerbloki to sa te czesci na ktorych belka porusza sie, takie gumowe tulej dosc grube z metalem w srodku (okolo 20zl jedna) drozej z montazem, ale bez przesady.
U mnie kiedys na maksa stukalo, ale to pekla dolna sruba mocowania amortyzatora, bo amor sie skrzywil razem z belka jak w kraweznik huknolem. Poza tym to bylo raczej grzechotanie (jak by wlozyc kamyczek
do malego plastikowego pudelka :0 ) powaznie dokladnie taki odglos byl i zadnej roznicy w jezdzie?? A sruby tylko poczatek wyszedl, a reszta zostala i trzeba bylo rozwiercac jedna z najtwardszych srub w samochodzie, masakra!!!
EDIT: Tak jeszcze patrzylem na ten rysunek i tam jeszcze sa potrzebne odboje, ktore na rysunku nie maja numerow.
Jak to z tym u was jest, bo np. w bilsteine nie ma ich, bo nie sa potrzebne, a w kayabie nie widac, bo oslona jest zintegrowana z amorem, ale wydaje mi sie ze pewnie w srodku jest jakis odboj.