Strona 2 z 2

: 4 maja 2006, o 19:46
autor: Porszak
wyciagaja perly z perłopławow i wala o boxa i jeszcze musisz za to zabulic :lol:

a powaznie to tak jak piaskowanie tylko ze wygladza powierzchnie i wyglada ona tak jak po szlifowaniu czy polerowaniu
Podstawowe właściwości mikrokulek szklanych to:

- możliwość usunięcia stałych zanieczyszczeń, np. nalotów po spawaniach z powierzchni bez obniżania odporności na działanie korozji międzykrystalicznej stali kwasoodpornych,
- uzyskanie powierzchni błyszczących po obróbce (perełkowanie),
- zwiększenie wytrzymałości zmęczeniowej i odporności korozyjnej warstwy wierzchniej stali kwasoodpornych.
nie wiem tylko czy mozna to robic ze wszystkimi metalami?[/code]

: 5 maja 2006, o 23:40
autor: -=m&m=-
!markos pisze:ale paskudny :-P
poczekam na Twojego :-D
AdamXXL pisze:ja tam uważam, że majki chętnie pobawi się już w wykańczanie sam, patrząc ile już wcześniej zrobił, to zostało 5min roboty ;)
wersja po małym faceliftingu :oko:

Obrazek

: 6 maja 2006, o 00:42
autor: D12
-=m&m=- pisze:
D12 pisze:Na perełkowanie tego dolotu Zapraszam do Konstantynowa :)
na czym polega to perełkowanie ?? :oops: i czy zaproszenie jest odpłatne ?? :lol:
Perełkowanie zbliżone jest do piaskowania, z taką różnicą, że aluminium raczej nie powinno się piaskować ponieważ struga piasku mogła by porobic zbyt głębokie wrzery i powierzchnia została by zniszczona, zaraz by zaśniedziała.
Powierzchnie aluminiowe po perełkowaniu są lekko matowe, jednocześnie zakrywa miejsca spoin. Po perełkowaniu najlepiej prysnąć to bezbarwnym wtedy powłoka będzie zabezpieczona.

Zaproszenie nieodpłatne ;)

: 6 sie 2006, o 11:22
autor: -=martee=-
Staneq pisze:
Marcin99 pisze:P.S. A tak wogóle to kiedy doczekamy się wątku w dziale projekty?? Myśle, że jest się czym już chwalić.
juz tez o tym kiedys wspominalem Majkowi...
powoli dorastam do mysli o umieszczeniu frankensteina w dziale projekty :oko:

a tym czasem mały spyshot :

Obrazek

wczoraj w Adam XXL garage został zamonotowany box :lol: wszedł praktycznie bez masła no może po małym pociagnięciu pilniczkiem tulejek :oko:
tak jak podejrzewalismy nie obyło sie bez rozcięcia rury łączącej przepustnice z filtrem, chociaż staralismy się tego uniknąć i kupe czasu na tym starciliśmy.
sam montaż nie jest jakos specjalnie trudny ale z racji tego, że pudło nie było dokończone to zajeło to trochę czasu ( gwintowanie otworu 16 bez gwintownika- adaś rox :lol: i pare innych pierdół ) generalnie praca postępowała składnie :) a efekty można podziwiać na zdjeciu powyżej :)17 , uprzedając pytania powiem, że znaczek mantzel został specjalnie zeszlifowany żeby było że to homemade :grin:

żeby nie było, że tak pieknie wszystko jest to od czasu do czasu wywala sie check :)24 ale mysle że jest to spowodowane zaslepieniem egr'a ( jakoś na czasie sprawdze błędy ) a strojenia przed zlotem nie będzie bo facet ma urlop w tym okresie :(


Ps. znów zapomniałem sie przelogować :)21

: 6 sie 2006, o 13:20
autor: AdamXXL
nie spodziewaliśmy się, że jednak tyle to czasu zajmie.
tą upartą rurę można wyciągnąć w całości, ale jeszcze alternator trzeba poluzować/odkręcić. Koniec końców i tak ją pociachaliśmy dla mocowania czunjika temp.
Jak widać na fotce Majka, serwa praktycznie nie trzeba przerabiać. nadal stawiam na większą ilość podciśnień bezpośrednio z boxa.

na początku planowałem aby pobawić się jeszcze z elektroniką, ale nie wyszło, za to miałem okazje przymierzyć swoją zabawkę.
Obrazek
i można powiedzieć, że pasi ładnie (dwie drobne poprawki) i klapa się nawet zamyka :-D

: 7 sie 2006, o 15:54
autor: -=m&m=-
-=martee=- pisze:
żeby nie było, że tak pieknie wszystko jest to od czasu do czasu wywala sie check :)24 ale mysle że jest to spowodowane zaslepieniem egr'a ( jakoś na czasie sprawdze błędy )
wywala błąd 0400 a więc nieprawidłowy sygnał zaworu EGR, widać zaślepienie zaworu nie jest najlepszym rozwiązaniem tak więc zostaje podłącznie go do boxa

Obrazek

ale na razie nie mam weny twórczej :-P więc będzie to musiało poczekać :lol:

: 12 sie 2006, o 00:27
autor: AdamXXL
kruciec od serwa ma gwint M16 skok 1,5mm reszta to M6x1mm przy przepustnicy i wspornik linki, a podciśnienie/egr gwint zrobiliśmy na 1/4" tak przyszłościowo

marketingowe 130 :]

: 28 paź 2006, o 23:46
autor: -=m&m=-
dziś miałem możliwość wjechania corsa na rolki i hamownia wypluła 129,1 ps i 149 Nm, franki nie został jeszcze wystrojony a odcinka jest na 6500, zobaczymy co bedzie po strojeniu :)17 ( jak zeskanuje wykres to wrzuce )

Ps. objechał mnie dzis swift 103 ps :-P tak bardzo sie podnieciłem, że spaliłem 2 starty :lol:

: 7 lis 2006, o 21:14
autor: !markos
Piotr GSI pisze:bedzie pasowac do c16xe ???
nie bedzie

musisz zmienic dolna polowe kolektora ssacego na ta z x16xe. zapewne jakbys zaglebil sie choc troszke w forum, to przeczytalbys o tym tu i owdzie.

: 1 mar 2007, o 00:10
autor: AdamXXL
wprawdzie temat o boxie, ale niech to będzie jako potwierdzenia kierunku, gdzie szukać mocy

Obrazek

: 1 mar 2007, o 14:59
autor: AdamXXL
!markos pisze:co jest przed itb? trabki? puszka? wiecej info?
jest to kawałek z książki, którą czytam do snu. jakaś bajka chyba a tytuł zdaje się piotruś pan, bo pisał to jakiś dzwoneczek .. znaczy się Bell tylko imię jakieś dziwne Graham :oko: :oko: :oko: niestety nie ma więcej danych .

: 1 mar 2007, o 15:11
autor: !markos
gdyby nie to nazwisko, to autentycznie posadzilbym autora o bajkopisarstwo :grin:
czyli.. zasilanie w powietrze i paliwo.. az dziw bierze, ze zaden z dalszych elementow nie byl ograniczeniem... w takim ukladzie historyjka o przedprodukcyjnym 150 konnym c16xe musi byc prawdziwa :oko: daje to pewien poglad na to jak mocno ograniczony zostal silnik po wejsciu do seryjnej produkcji.. dobry, na prawde dobry fragmencik adam!

: 26 mar 2007, o 20:53
autor: AdamXXL
właściel rzadko tu się wypowiada więc napiszę to co wiem. jeszcze jeden wynik "modzenia" x16xe

dane z tematu :http://www.forum.tuning.info.pl/viewtop ... highlight=
czort pisze:narazie jest stozek K&N, brak srodka, koncowy ultera. bylem na hamowni aby dowiedziec sie jaka jest moc wyjsciowa przed modyfikacjami wyskoczylo mi 112 km i 152 Nm zobaczymy jak to wszystko bedzie wygladalo po zalozeniu kolektorów i strojeniu.
po wpakowaniu kolektorów. o ile wiem przerobiony wydechowy z c20xe + ssący przy którym trochę robiłem :oko: strojenie poprzez smt6
wykres po kolektorach przed strojeniem i po : TU na normalnej benzynce 95oktan

uważam, że wyszło bardzo przyjemnie :D nie widziałem wykresu przed kolektorami ale domyślam się, że nie ma strat w dolnych obrotach a góra się poprawiła i wynik osiągnięty wcale nie na tak wysokich obrotach :D

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 14 paź 2008, o 11:21
autor: Porszak
przegladajajc forum stwierdzilem ze chyba moge tez swoj wynik dorzucic na potwierdzenie przyrostu ok 20KM z boxa
przed: limiter obrotow 6500
Obrazek
po:limiter obrotow 7000, mapy seryjne (nie wime czy mozna to strojeniem nazwac)
Obrazek

+19KM, tyle ze siedza juz ostre walki i zrobiona glowica, ale to pewnie ma nie jakis bardzo duzy wplyw.

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 18 maja 2009, o 12:13
autor: -=m&m=-
michalcorsagsi pisze:wiem ze tamat stary jak swiat i dawno juz tutaj nawet nikt nie zaglądał ale chciał bym zbudowac boxa ale brakuje mi zdj, wymiarow itp bo te które wklejaliscie wczesniej juz wygasły ma ktos coś jeszcze ?? bede bardzo wdzieczny.
opcaj szukaj ... pokazała taki temat viewtopic.php?f=58&t=66404&p=1001957&hi ... l#p1001350

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 7 lut 2010, o 17:00
autor: naked
Z tego co widze

Obrazek

to w c14se jest cos ala manzel w serii czyli krotki dolot powietrza...
W manzlu wlasnie o to chodzi zeby skrocic uklad dolotowy i zeby wiecej powierza wpadalo na tloki.

Mozesz kombinowac cos ze swoim ukladem dolotowym zeby zwiekszyc srednice ukladu dolotowego (ssacego) pewnie by to cos dalo ale nie wiem ile bo juz troche z tego silnika masz wyciagniete...

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 1 mar 2010, o 16:02
autor: seboss
w c16se już raczej nie ma co rzeźbić z przepustnicą adaptując tą z 2.0- kupa roboty -niewiele to da

jak chcesz już na siłę adaptować to cały kolektor z 2.0 8V

a najbardziej efektywnie i efektownie było by zrobić dolot na 2 lub 4 przepustnicach i ładnie to wystroić

można też w prosty sposób zamontować kompresor i wynik będzie powalający

ale i tak w każdym przypadku będzie potrzebne strojenie

zanim jednak zrobisz dolot rób dobry wydech bo co z tego że dasz mu więcej powietrza jak będzie zdławiony na wydechu

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 17 gru 2012, o 21:35
autor: mate1314
Witam,
Czy ktoś może zakładał tego PowerBoxa lub podobnego? Można dowiedzieć się jakie efekty w przyśpieszeniu, jakie spalanie, i ogólnie czy żwawsze auto, chce go kupić do silnika C16XE :)

http://allegro.pl/powerbox-ala-mantzel- ... 55597.html

Z gory dzięki za odpowiedź :)

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 19 gru 2012, o 09:31
autor: -=m&m=-
Temat omawiany jest dosyć szeroko na forum, więc wystarczy poświęcić trochę czasu na szukanie i czytanie. Na szybko wklejam temat o sprzedaży boxa jednego z naszych użytkowników: mantzel-c16xe-x16xe-x16xel-x14xe-t70684.html

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 13 paź 2014, o 13:17
autor: lochun
ma ktos rysunki jakies tego ustrojstwa?
linki powygasaly a w internetach nie latwo cos znalezc

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 13 paź 2014, o 13:47
autor: -=m&m=-
Powinny być w mojej galerii

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 13 paź 2014, o 16:15
autor: lochun
http://corsasport.pl/gallery/image.php? ... ge_id=2028
znalazlem tylko tego lobuza. myslalem ze sie obejdzie bez mierzenia, ale i tak musze pomierzyc rzostawy wszystkich otworow.

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 26 gru 2015, o 13:27
autor: hornet@
Witam wszystkich,
podepnę się pod temat.
Wie ktoś może gdzie w okolicach Warszawy można zamontować kolektor a la Mantzel do mojej Corsy B X16XE?
Paweł

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 31 mar 2021, o 17:58
autor: dudeusz
-=m&m=- pisze: 19 gru 2012, o 09:31 Temat omawiany jest dosyć szeroko na forum, więc wystarczy poświęcić trochę czasu na szukanie i czytanie. Na szybko wklejam temat o sprzedaży boxa jednego z naszych użytkowników: http://corsasport.pl/forum/mantzel-c16x ... 70684.html
witaj
masz namiar na tego użytkownika ?

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 4 kwie 2021, o 11:20
autor: Porszak
Ładnie popłyałes. Nawet wątku już nie ma. Czego potrzeujesz, mantzla, kogoś kto wykona, zamontuje?

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 11 kwie 2021, o 21:48
autor: dudeusz
Dokladnie
Kogoś kto ma na zbyciu lub wykona dla mnie

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 12 kwie 2021, o 22:54
autor: Porszak
z nierdzewki czy z alu, sam box czy kpl z przewodami, trójnikami i instrukcja montazu? box do c16xe czy do x16/14xe, jesli do x14/16 to z przewodem do EGR czy bez?

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 13 kwie 2021, o 20:19
autor: dudeusz
wykonanie budżetowe acz instrukcja pewnie by sie zdała
orurowanie :) ogarnę sobie sam
rozchodzi się o X14XE

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 15 kwie 2021, o 22:04
autor: Porszak
napisz priva to moze cos ogarniemy, albo maila. pokaze Ci jakie zestawy robiłem, mogę Ci zrobić z czarnej stali lub kwasówki.

Re: Mantzel power box - how to [1.4/1.6 16v]

: 16 kwie 2021, o 06:41
autor: dudeusz
Poszło na @
😎