Strona 2 z 2
: 28 cze 2005, o 22:32
autor: Kotlin
Nie wiem co sie dzieje z forum nie moge zmienic swojego postu tematy znikaja
Poniewaz dalem zly link teraz daje ten wlasciwy
http://www.tinyurl.com/73ar5
WArto przeczytac caly temat.
: 28 cze 2005, o 23:22
autor: kristo
Czy była jakaś różnica między 14se a c14se?? Chyba nie.
Jest sens odchudzać koło zamachowe??
: 28 cze 2005, o 23:47
autor: AdamXXL
kristo pisze:Jakieś jaja są z tym topiciem- znika- pojawia się.....
Z innej beczki: W c14se zauważyłem szerokie koło pasowe pod pasek klinowy alternatowa- jak to się je z tym że na alternatoże jest kółko na wąski pasek?? + dodatkowo jest to napięte przez trzecią rolkę.
Jeżeli piszę mało zrozumiale to wstawie później fotę.
jeśli koło pasowe wału korbowego jest na szeroki pasek to poszukaj również kółko takie do alternatora. takie kółko łatwiej znaleść niż koło pasowe na wał które dodatkowo ma "ząbki" pod czujnik obrotu wału korbowego. szeroki pasek ma też zalety.. np. nie przekręci się, trudniej się uślizguje i jest ogólnie trochę lepszy

.
jeśli chodzi o archiwum i stary topic jest tam sporo rzeczy, które bym zmienił/poprawił, przeredagował. Jedną z nich jest mowa o przerobieniu głowicy z monowtrysku na mpi. zrobić wszystko można, ALE odradzam, nie pakować się w przerabianie głowicy tylko jej wymiana na głowice od mpi.
: 29 cze 2005, o 07:14
autor: kristo
AdamXXL pisze:
jeśli chodzi o archiwum i stary topic jest tam sporo rzeczy, które bym zmienił/poprawił, przeredagował.
Ojej- a ja to wszystko wczoraj dokładnie czytałem
Zastanawia mnie czy końcowa część kolektora z 20xe nie będzie miała za dużą średnice dla 1.4/1.6se?? Czy dalej do końca iść tą średnicą czy zrobić wzężkę i dalej seryjne czyli chyba 45mm (nie pamiętam dokładnie teraz)
: 29 cze 2005, o 08:01
autor: Porszak
najlepiej bylo by wyliczyc srednice pod silnik. dla przykladu: srednica rury(pojedynczej "wychodzacej" z glowicy) w kolektorze z c20xe to ~35mm(dokladnie nie pamietam, ale na pewno nie wiecej), a w silniku z fiata chyba 500 kolektor(rowniez pojedyncza rurka) ma 33mm. rozna jest tylko w obu przypadkach dlugosc jednego kanalu zanim przejdzie w 2.
z tego wynika ze srednica nie jest az tak wazna jak sama dlugosc, ktora powinna byc taka zeby spaliny z poszczegolnych cylindroa nie przeszkadzaly sobie wzajemnie i zeby nie mialy mozliwosci cofniecia sie.
sama srednica pewnie scisle zalezy od czasow otwarcia i wzniosu zaworow
: 29 cze 2005, o 09:35
autor: scotty
z miesiac temu moglem kupic silnik c14se za 350 zeta z kompem i paierami dalem opis na gg ale nikt nie byl chetny
: 29 cze 2005, o 11:03
autor: AdamXXL
scotty pisze:z miesiac temu moglem kupic silnik c14se za 350 zeta z kompem i paierami dalem opis na gg ale nikt nie byl chetny
ale kwoty chyba nie było, bo za taką kase kupiłbym sobie do zabawy drugi

: 29 cze 2005, o 17:58
autor: kristo
: 30 cze 2005, o 10:24
autor: Hiv
AdamXXL pisze:scotty pisze:z miesiac temu moglem kupic silnik c14se za 350 zeta z kompem i paierami dalem opis na gg ale nikt nie byl chetny
ale kwoty chyba nie było, bo za taką kase kupiłbym sobie do zabawy drugi

Nastepnym raze od razu wal do mnie!!!!!
Co ciekawe wczoraj zauważyłem, że z moim c14nz jet połączona skrzynia F10 :0
W mieście corsa daje rade ale na trasie wymięka powyżej 100 a przy 120 jest juz prawie 4k obr. i aż się prosi o kolejny bieg... Przy zmianie na 14se chyba w gre wchodzi tez zmiana skrzyni w takim razie...

: 30 cze 2005, o 11:15
autor: =JUHol=
skrzynka F13 jest baaardzo mile widziana... roznica jest diametralna pomiedzy F10 a F13 (i nie mowie tu nawet o zmianie silnika)
: 30 cze 2005, o 16:03
autor: kristo
=JUHol= pisze:skrzynka F13 jest baaardzo mile widziana... roznica jest diametralna pomiedzy F10 a F13 (i nie mowie tu nawet o zmianie silnika)
Pod jakim względem??Bo z tego co wiem to mają te same przełożenia (te zwykłe- nie CR)
: 30 cze 2005, o 16:51
autor: Hiv
Musi być różica w tych skrzynkach! Nie wierze, że wina leży tylko w różnicy tych 40 czy w wypadku gazu 30PS. W jezdzie po miescie c14nz radzi sobie calkiem ok. Nawet to zniose. Ale powyzej 100 baaaaardzo odstaje od GSi. Mysle, ze to wlasnie wina min. calkiem inaczej zestopniowanej skrzyni.
@JuHoL
Czy zmiana na F13 nie pogorszy znacznie osiągów kosztem nizszych obrotow i wyzszych predkosci?

: 30 cze 2005, o 16:59
autor: =JUHol=
wlasnie nie pogorszy nic a jeszcze polepszy... tak mi mowil pokle bo zmienil w swojej 1,3 skrzynie z F10 na F13 i byl super zadowolony... mniejsze spalanie lepsze przyspieszenie itd.... tez jechalem jego corsa i zupelnie inaczej niz u mnie bylo
: 2 lip 2005, o 16:00
autor: Staneq
: 4 lip 2005, o 20:33
autor: kristo
Ma ktoś może wykres seryjnego c14se??
: 5 lip 2005, o 01:51
autor: Porszak
za c20rsa.com
: 5 lip 2005, o 08:09
autor: AdamXXL
to jest dłubnięte x14sz jeszcze bez mpi
: 5 lip 2005, o 09:37
autor: Porszak
ooops

to sory spojrzalem na wartosci, a nie na to co obok pisal Wow
: 5 lip 2005, o 20:34
autor: Kotlin
Poczytalem troszke archiwum i mam pytanie czy do x14sz mozna zalozyc pezepustnice od c16 i czy po podpieciu wszystkiego bedzie to dzialac tak jak trza?Ta z c16 ma wieksza srednice i inny wtrysk tak, i taki zestaw wraz z stozkiem moglby cos zdzialac tak?
: 5 lip 2005, o 22:32
autor: Porszak
taki zabieg najwiecej da w parze z innymi modami glowicy bo sam w sobie to raczej da niewiele lub niezauwazalnie malo
: 5 lip 2005, o 22:50
autor: Kotlin
Zdaje sobie sprawe ze to nie da mu mega kopa ale malymi kroczkami mozna cos stwozyc bo montaz asmego stozka to juz wogule mi ja sie z celem.
Reasumujac:Mozna i bedzie to dzialac ale najprawdopodobniej porawi mi to tylko samopoczucie

: 5 lip 2005, o 23:24
autor: AdamXXL
podam przykład. dlaczego x14sz ma około 35mm średnicy (tyle co 1.2)? skoro przy tej samej pojemności takich samych zaworach silnik c14se ma 43mm a x14xe ma 50mm. Nie twierdzę, że zmiana przepustnicy da 10 koni ale, że będzie lepiej jest niemal pewne, choćby dlatego, że w przypadku x14sz/c14nz jest to zwężka w dolocie - nic nie stanowi większego ograniczenia. wieki temu znalazłem test właśnie na corsie z wymianą przepustnicy i wynik był koło +xKM nie wiem czy to jeszcze znajdę. zmiana była znacznie większa niż ewentualny błąd w pomiarach, ale wzrost jedno cyfrowy.
sam śmigam na większej przepustnicy 44mm zamiast 38 i napewno czuć lepszą reakcje na gaz. czy koniki wzrosły nie mam pojęcia.
przepustnica z c16nz (38mm) spokojnie pasuje. kiedyś Kozi miał taką na zbyciu.
: 9 lip 2005, o 00:18
autor: kozzi
!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz

tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach
Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione

w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se

)
: 9 lip 2005, o 09:42
autor: Porszak
kozzi pisze:w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se

)
.. o niebagatelnej mocy 110+km

, dobrze ze ubezpieczenia nie laci sie od mocy heheh
: 9 lip 2005, o 14:24
autor: kozzi
Porszak pisze:kozzi pisze:w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se

)
.. o niebagatelnej mocy 110+km

, dobrze ze ubezpieczenia nie laci sie od mocy heheh
też mnie to cieszy

: 9 lip 2005, o 15:23
autor: arts
kozzi pisze:Porszak pisze:kozzi pisze:w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se

)
.. o niebagatelnej mocy 110+km

, dobrze ze ubezpieczenia nie laci sie od mocy heheh
też mnie to cieszy

kozzi to Ty placisz jakies tam ubezpieczenia

: 9 lip 2005, o 15:37
autor: kozzi
arts pisze:kozzi to Ty placisz jakies tam ubezpieczenia

no płace płace (cały pakiet) bo musze
dobrze że pracownicy firmy w której pracuje mąja znizki w ubezpieczeniach

: 9 lip 2005, o 17:21
autor: Hiv
kozzi pisze:!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz

tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach
Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione

w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se

)
Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcje

: 9 lip 2005, o 19:02
autor: qomo
Hiv pisze:kozzi pisze:!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz

tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach
Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione

w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se

)
Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcje

to samo musisz zrobic
: 9 lip 2005, o 22:00
autor: kozzi
qomo pisze:Hiv pisze:
Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcje

to samo musisz zrobic
dokładnie, niema różnicy
